پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

آبگرمکن مخزن دارچیست؟ مقایسه آبگرمکن مخزن دار و بدون مخزن

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← آبگرمکن مخزن دارچیست؟
آبگرمکن مخزن دارچیست؟

محصولات تخفیف دار

parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

آبگرمکن مخزن دارچیست؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

آبگرمکن مخزن دارچیست؟  تعمیر آبگرمکن بوتان همیشه برای ما مهم بوده چون آب گرم خونه به کل قطع خواهد شد. همواره برای اینکه دارای آب گرم باشیم و بتوانیم خیلی راحت و بدون هیچ اذیت شدنی ،دوش بگیریم و از اب گرم استفاده کنیم،به آبگرمکن ها نیاز داریم،یکی از این ابگرمکن ها ،آبگرم های مخزن دار است.این نوع از ابگرمکن ها دارای مخزن اب و مشعل حرارتی و یا المنت است که اب داخل مخزن را گرم کند.با ما در این مطلب همراه باشید تا این ابگرمکن  که کارایی بالایی هم دارد به شما معرفی کنیم و بدانید که چه نوع ابگرمکنی هست.

 

همه چیز در مورد آبگرمکن مخزن دار

آبگرمکن مخزن دار دیواری یا ایستاده که یکی از انواع آن آبگرمکن برقی مخزن دار می‌باشند، از رایج‌ترین آبگرمکن‌های مورد استفاده در منازل محسوب می‌شود. انواع آبگرمکن مخزن دار در دو نوع دیواری یا ایستاده در بازار موجود هستند و بر مبنای فضایی که در اختیار دارید، می‌توانید آبگرمکن مورد نظر را انتخاب نمایید.

آبگرمکن دیواری بوتان مخزن دار از منابع انرژی برق، نفت یا گاز استفاده می‌کند که بستگی به خانه و امکانات شما دارد. با این حال آبگرمکن مخزن دار که امروزه در خانه‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیشتر با برق کار می‌کند. توجه داشته باشید که میزان برق مصرفی در مدل‌های مختلف متفاوت است؛ از این رو هنگام انتخاب و خرید هر مدل آبگرمکن، این مسئله را حتماً در نظر داشته باشید.

مهم ترین شاخصه این دسته از آبگرمکن‌ها نحوه عملکرد و البته نگهداری مقدار مشخصی آب گرم می‌باشد؛ که البته این مورد بستگی به میزان ظرفیت مخزن آبگرمکن دارد. در آبگرمکن مخزن دار یک دمای معین برای آب گرم انتخاب می‌شود و در صورتی که دمای آب از این حد پایین‌تر بیاید، آبگرمکن‌ شروع به کار خواهد کرد تا دمای آب را مجدداً بالا ببرد. این ویژگی به شما کمک می‌کند حتی زمانی که نیاز به آب گرم ندارید، آب گرم برای شما نگه داشته شود.

از جمله بهترین برندهای تولید کننده آبگرمکن مخزن دار می‌توانیم به بوتان، الکترو استیل، ایران شرق و مشهد دوام اشاره کنیم که هرکدام بسته به امکاناتی که دارند، مصرف انرژی و قیمت‌های مختلفی دارند.

نکته: از مواردی که می‌تواند ضمن بهبود عملکرد سیستم، عمر مفید هر دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، تعمیر و نگهداری مناسب آن است؛ آبگرمکن‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

از این رو بهتر است سعی کنید در بازه زمانی مشخص مثلاً هر دو سال یکبار شیر تخلیه را چک کنید، وضعیت پرشر سوئیچ هوا را بررسی کنید و آبگرمکن را رسوب زدایی کنید. به این ترتیب با گذشت زمان کمترین آسیب به دستگاه وارد خواهد شد و هزینه تعمیر آن کاهش خواهد یافت زیرا در صورت بروز مشکل در هر یک از بخش‌های آبگرمکن، خیلی زود متوجه مشکل شده و در صورت نیاز قطعه را تعویض می‌کنید.

 

همه چیز در مورد آبگرمکن مخزن دار

 

انواع آبگرمکن

آبگرمکن مخزن دار

این مدل آبگرمکن گازسوز مخزن دار مدل Noble 50 G شامل یک مخزن همراه با عایق است که قادر به نگه داشتن مقداری آب گرم چیزی حدود 30 تا 80 گالن است. این آبگرمکن از چه منبع انرژی استفاده می کند؟ پاسخ این سوال کاملاً به منابع انرژی موجود در خانه شما بستگی دارد. گاز طبیعی، گاز پروپان مایع، نفت و یا برق می توانند منبع سوخت این نوع آبگرمکن باشند.

در داخل مخزن یک سنجش دمای آب وجود دارد که هنگام افت دمای آب به کمتر از دمای موجود، آبگرمکن دمای آن را افزایش می دهد. این فرایند مستمر گرم شدن آب 24 ساعت در روز، هفت روز در هفته، حتی زمانی که شما در حال خواب یا در تعطیلات هستید انجام می شود.

بنابراین، آب بدون این که مورد استفاده قرار گیرد گرم می شود و هر زمان که به آب داغ نیاز دارید به اندازه کافی برای شما حاضر است. آبگرمکن های مخزن دار معمولی در اندازه های مختلف موجود می باشند. آبگرمکن با مخزن کوچک برای یک فرد مجرد کافی و مناسب است، در حالی که آبگرمکن با مخزن بزرگ برای خانواده های دارای چند فرزند مناسب می باشد.

 

نحوه نگهداری

تعمیر و نگهداری پرفروش ترین مدل آبگرمکن دیواری بوتان در فواصل زمانی منظم امری ضروری است و می تواند عملکرد آبگرمکن را بهبود بخشد و طول عمر آن را به طور قابل توجهی افزایش دهد. نکات مهم در تعمیر و نگهداری معمولی آبگرمکن به شرح زیر می باشند:

دو بار در سال برای تخلیه رسوبات و مواد معدنی ایجادشده در آبگرمکن اقدام کنید.

شیر ​​تخلیه فشار را برای اطمینان از درست کار کردن آن چک کنید.

قبل از انجام هر اقدامی بر روی آبگرمکن مراقب باشید منبع انرژی را خاموش کنید، یا دکمه گاز را در حالت خودکار قرار دهید.

 

آبگرمکن مخزن دار

 

آبگرمکن بدون مخزن

در مقایسه با آبگرمکن های معمولی، آبگرمکن بدون مخزن باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی می شود، زیرا آب را بر اساس میزان مصرف گرم می کند. به عبارت دیگر، تنها آبی که در نهایت داغ می شود آبی است که مورد مصرف شما قرار می گیرد.

اما مشکل اینجاست که آبگرمکن های بدون مخزن دارای سرعت پایینی هستند، به این معنا که در هر دقیقه تنها دو تا پنج گالن آب داغ می توان مصرف کرد و نمی توان همزمان در خانه چند شیر آب گرم باز کرد.

بنابراین، اگر ماشین ظرفشویی کار می کند، نمی توانید دوش آب گرم بگیرید. به همين دليل، بسياری از افراد از چند آبگرمکن بدون مخزن استفاده می کنند که هر کدام مختص انجام کارهای متفاوت در خانه می باشند.

در حالی که آبگرمکن معمولی دارای طول عمر 10 یا 15 سال است، انتظار می رود که یک آبگرمکن بدون مخزن مدت 20 سال یا بیشتر عمر مفید داشته باشد. با این وجود، تضمین طول عمر آن ها هزینه در بردارد، آبگرمکن های بدون مخزن دارای قیمت دو برابر نسبت به آبگرمکن های معمولی هستند.

 

نحوه نگهداری

از یک لوله کش مجاز برای تخلیه رسوبات و مواد معدنی ایجادشده در آبگرمکن به طور منظم (حداقل یک بار در سال) کمک بگیرید.

 

آبگرمکن برقی با پمپ حرارتی

این نوع مبدل آبگرمکن که با برق کار می کند، گرمایی را که از محیط و هوای اطراف می گیرد شدت می بخشد و این گرما را به آب موجود در مخزن انتقال می دهد.

از آن جایی که کارایی این آبگرمکن به شرایط محیط اطراف بستگی دارد، در آن از یک پمپ حرارتی برقی استفاده می شود که در هوای گرم بسیار بهتر عمل می کند. بدین معنا که تکنولوژی در این دستگاه نسبت به آبگرمکن های معمولی تا سه برابر بیشتر باعث صرفه جویی در انرژی می شود.

 

نحوه نگهداری

به منظور این که یک بهترین آبگرمکن دیواری در ایران برقی با پمپ حرارتی به بهترین نحو کار کند، فیلترهای هوای آن باید مرتباً تمیز شوند. در غیر این صورت، تعمیر و نگهداری این نوع آبگرمکن تفاوتی با یک آبگرمکن مخزن دار معمولی ندارد.

 

آبگرمکن خورشیدی

خورشید به عنوان یک منبع انرژی آزاد و نامحدود به عنوان منبع انرژی قیمت آبگرمکن دیواری بوتان با فشار آب کم خورشیدی استفاده می شود که بر خلاف باور عموم در هر نوع شرایط آب و هوایی کاربرد دارد. این نوع آبگرمکن دارای دو قسمت است:

یک گردآورنده خورشیدی و یک مخزن عایق بندی شده. گاهی اوقات این دستگاه بر روی سقف و گاهی در حیاط نصب می شود.

آبگرمکن های خورشیدی پمپ دار با استفاده از یک پمپ آب را به چرخش در می آورند، در حالی که آبگرمکن های خورشیدی بدون پمپ با استفاده از نیروی گرانش، نه مکانیسم مکانیکی کار می کنند. آبگرمکن خورشیدی پمپ دار با دو نوع سیستم موجود می باشد:

 

سیستم گردش مستقیم

یک پمپ جریان آب را از طریق کالکتورها یا همان گردآورنده های خورشیدی به سمت داخل مخزن به جریان در می آورد. این سیستم مناسب مناطق بدون سرمای شدید می باشد.

سیستم گردش غیر مستقیم

پمپ ضد یخ را از طریق کالکتورهای خورشیدی و یک مبدل حرارتی به جریان در می آورد که مبدل حرارتی وظیفه گرم کردن آب را به عهده دارد. این سیستم مناسب مناطق با سرمای شدید و منجمد کننده می باشد. قیمت آبگرمکن دیواری مخزن دار بوتان های خورشیدی بدون پمپ قیمت کمتری دارند و در دو نوع موجود هستند:

 سیستم های مخزن دار با کالکتور یکپارچه

کالکتورهای خورشیدی در مخزن، آب ذخیره که پس از گرمایش از طریق نیروی گرانش به لوله کشی خانه منتقل می شود را گرم می کنند.

 

 سیستم های ترموسيفونی

کالکتورهای خورشیدی از پایین گرم می شوند که این امر باعث افزایش سطح آب گرم می شود که از آن نقطه به طور طبیعی به داخل سیستم لوله کشی خانه منتقل می شود.

 

نحوه نگهداری

 علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان B321I با فرض این که یک متخصص آبگرمکن های خورشیدی هر سه تا پنج سال یکبار تعمیر و نگهداری روزانه این نوع آبگرمکن را انجام می دهد، می توانید از این نوع آبگرمکن به مدت 15 تا 20 سال استفاده کنید. برای آبگرمکن های خورشیدی از هر نوع و مدل دستورالعمل و وظایف نگهداری متعددی وجود دارد که افراد می توانند خود آن ها را انجام دهند:

  • تمیز کردن منظم گرد و غبار کالکتورها
  • بررسی اتصالات بین مخزن ذخیره ساز و لوله کشی آن
  • بررسی لوله ها، کانال ها و سیم کشی های عایق بندی شده آسیب دیده
  • بررسی محکم بودن تمام پیچ و مهره های نگه دارنده کالکتورها
  •  اطمینان حاصل کردن از عملکرد درست پمپ

 

آبگرمکن مخزن دار یا بدون مخزن؟

آبگرمکن های بدون مخزن باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی به نسبت آبگرمکن های مخزن دار است. چون آب را بر اساس میزان مصرف گرم میکند. ولی آبگرمکن های بدون مخزن دارای سرعت پایینی هستند، به این معنا که در هر دقیقه تنها دو تا پنج گالن آب داغ میتوان مصرف کرد و نمی توان همزمان در خانه چند شیر آب گرم باز کرد.

آبگرمکن آیونایز توربو 4218 مخزن دار آب را از قبل گرم و ذخیره می کند و به محض باز کردن آب، فورا آب گرم جریان پیدا می کند. اما اگر شیر آب در یک فاصله دور از آبگرمکن قرار گرفته شده باشد مشخص نیست چه قدر زمان لازم است تا آب گرم شود. این امر در آبگرمکن های بدون مخزن متفاوت است. در پروسه گرم شدن آب یک سنسور جریان آب شروع به کار می کند، سپس فن روشن می شود و آب شروع به گرم شدن می شود.

 

آبگرمکن مخزن دار یا بدون مخزن؟

 

مقایسه آبگرمکن مخزن دار و بدون مخزن

حالا که با آبگرمکن مخزن دار و بدون مخزن، مزایا و معایب آبگرمکن برقی در دو نوع مخزن دار و بدون مخزن و نحوه کار آنها بهتر آشنا شده‌ایم، اکنون تفاوت آبگرمکن مخزن دار و بدون مخزن را از زوایای مختلف بررسی می‌کنیم تا متوجه شویم بالاخره کدام بهتر است؟ آبگرمکن برقی مخزن دار یا آبگرمکن بدون مخزن؟

 

تفاوت در هزینه

یکی از مواردی که لازم است در تفاوت آبگرمکن مخزن دار و بدون مخزن به آن توجه داشت، هزینه آنها می‌باشد، چرا که آبگرمکن مخزن دار به مقدار قابل توجهی هزینه کمتری نسبت به نوع بدون مخزن آن دارد. این دسترسی برای شما مهیا شده است که با سرچی ساده در اینترنت به لیست قیمت آبگرمکن برقی بدون مخزن و مخزن دار دسترسی پیدا کنید. پس از آن با توجه به بودجه خود و در نظر گرفتن مزایا و معایب آبگرمکن برقی بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

نحوه نصب

یکی دیگر از مواردی که آبگرمکن مخزن دار در بررسی تفاوت آبگرمکن مخزن دار و بدون مخزن سربلند است، بحث نصب کردن آن است. ضوابط نصب آبگرمکن دیواری مخزنی هیچ احتیاجی به ایجاد تغییر در سیستم برق نداشته و تجهیزات خاصی هم نمی‌خواهد. در نتیجه دشواری در نصب را نمی‌توان از معایب آبگرمکن دیواری مخزن دار دانست. درحالی که آبگرمکن بدون مخزن برای نصب خود مهارت و تجهیزات زیادی را می‌طلبد.

 

فضای مورد نیاز جهت نصب

در ادامه مقایسه آبگرمکن مخزن دار و بدون مخزن به موضوع فضا می‌رسیم. واضح است که ساختار آبگرمکن بدون مخزن فشرده‌تر بوده و به فضای کمتری برای نصب و لوله کشی آبگرمکن دیواری احتیاج دارد و درنتیجه اشغال فضا از معایب آبگرمکن دیواری مخزن دار نخواهد بود. این مسئله باعث می‌شود تا به‌راحتی بتوان آن را در آپارتمان‌ها و البته آشپزخانه‌ها نصب و از آن استفاده کرد. 

 

تفاوت در میزان مصرف انرژی

یکی دیگر از نکات مهم نه تنها برای ما، بلکه برای کره زمین، میزان مصرف انرژی وسایلی‌ است که هر روزه از آنها استفاده می‌کنیم. یکی از معایب آبگرمکن برقی مخزن دار مصرف بالای انرژی و با کمی اغماض اتلاف انرژی‌ست. زیرا همانطور که گفتیم آبگرمکن مخزنی همیشه در حالت آماده باش بوده و تنها آبی که مصرف می‌کنید را گرم نمی‌کند.

 

تفاوت در کارایی

در ادامه بررسی تفاوت آبگرمکن مخزن دار و بدون مخزن به موضوع مهم کارایی می‌رسیم. آبگرمکن مخزن‌دار با توجه به نحوه عملکرد خود به میزان بهتر و سریع‌تری می‌تواند آب گرم مورد نیاز شما و خانواده‌تان را فراهم کند؛ اما آبگرمکن بدون مخزن به زمان بیشتری احتیاج دارد. 

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات