پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علت خاموش شدن پکیج بیتا + دلایل اصلی ایجاد این مشکل و راه حل های آن

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علت خاموش شدن پکیج بیتا + دلایل اصلی ایجاد این مشکل و راه حل های آن
علت خاموش شدن پکیج بیتا + دلایل اصلی ایجاد این مشکل و راه حل های آن

محصولات تخفیف دار

B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علت خاموش شدن پکیج بیتا + دلایل اصلی ایجاد این مشکل و راه حل های آن

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

امروزه در بیشتر منازل و ساختمان ها از سیستم گرمایشی قیمت پکیج بوتان استفاده می شود. خیلی از برندها تولید کننده این وسایل گرمایشی هستند. یکی از محبوب ترین این برندها در ایران بوتان است که توانسته است مدل های متنوعی از پکیج را تولید و به بازار عرضه کند. یکی از پرتقاضاترین پکیج بوتان پکیج بیتا نام دارد. البته با وجود کارکرد مفید این دستگاه این پکیج با مشکلاتی هم همراه است. یکی از این مشکلات خاموش شدن پکیج بیتا می باشد.

 

انواع پکیج دیواری بی تا

پکیج بی تا در آذر ماه سال 1397 توسط شرکت توسعه قطعات الیکا که از زیر مجموعه های گروه صنعتی بوتان می باشد به بازار تاسیسات کشور ارائه شده است. این پکیج برای پاسخگویی به نیاز اقتصادی بازار با قیمت بسیار رقابتی و فوق العاده تولید و عرضه می شود. پکیج دیواری بی تا در سه مدل Bita 22 Open , Bita 22 Sealed , Bita 24 Selead در فاز اول بعد از انجام تست های پایلوت موفق و بررسی های سختگیرانه در آزمایشگاه های طول عمر تحویل مشتریان محترم شده است .

از ویژگی های منحصر بفرد راهنمای عیب یابی پکیج بوتان مدل بیتا می توان برخورداری از مبدل های حرارتی می باشد. به علت استفاده  ازدو مبدل حرارتی میزان رسوب پذیری آن به کمترین حد رسیده بنابراین می توان در مناطقی که میزان رسوب واملاح آب نیز بالاست از این مدل پکیج استفاده کرد. همچنین پمپ سیرکولاتور استفاده شده  در پکیج از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد از این حیث برای مجموعه  نمایندگی بوتان از بهترین و معتبرترین برند پمپ در ساخت این سیستم ها بهره برداری می شود.

استفاده از جنس پلیمر برای ساخت ست هیدرولیک باعث شده مقاومت بالایی در برابر رسوب پذیری داشته باشد و در نهایت از این طریق طول عمر دستگاه را به بالاترین حد رسانده است. با توجه به استفاده از قطعات و متریال اصلی در ساخت پکیج بیتا و نظارت کامل گروه فنی R&D این کمپانی باعث شده محصولاتی با سطح کیفیت بسیار بالا و کارآمد با قیمت مقرون به صرفه و کاملا اقتصادی تولید و به بازار ارائه می نماید. مقالات دیگر نیز در رابطه با  پکیج بیتا با پکیج ایرتورپن بوتان می پردازیم. پکیج بیتا از پکیج‌های دو مبدله می ‌باشد و در دو سایز 22 فن دار و بدون فن و 24 فن دار عرضه می‌ شود.

 

انواع پکیج دیواری بی تا

 

علت خاموش شدن پکیج بیتا

نبود آب کافی در مدار گرمایش

یکی از علت خاموش شدن پکیج دیواری نبودن آب کافی در مدار گرمایش است. این مسئله می‌تواند دلایل مختلفی از جمله نشتی یا ایراد در منبع انبساط پکیج باشد. موارد دیگری مثل اختلال در  مصرف گاز پکیج و یا ایراداتی در تنظیمات این وسیله نیز می‌توانند در بروز این مشکل تاثیر گذار باشند.  پکیج‌های دیواری حداقل میزان آب را اندازه‌گیری می‌کنند و اگر مقدار آب کمتر از آن باشد، روشن نخواهند شد. توجه کنید که اگر پکیج شما روشن و خاموش می‌شود، علت روشن نشدن پکیج بوتان و برندهای دیگر تنها این مورد نیست.

 

قطعی گاز و برق

همان طور که می دانید همه پکیج ها با گاز و برق کار می کنند. اگر یکی از این عوامل قطع شود، دستگاه خود به خود خاموش می شود و دیگر کار نمی کند. بنابراین اولین دلیل خاموش شدن پکیج بیتا قطع گاز و برق که باید در ابتدا به خوبی بررسی شوند.

 

خرابی پمپ پکیج

یکی از مواردی که می تواند منجر به خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا شود، خرابی پمپ آن است. خرابی پمپ سیرکولاتور به یک باره از کار نمی افتد؛ بلکه ابتدا عملکرد آن ضعیف شده و سپس پس از مدتی می سوزد. اگر پکیج خود را روشن کردید و مشاهده کردید که پس از چند ساعت خاموش می شود، به اصطلاح پمپ جام کرده است و می بایست توسط یک سرویس کار حرفه ای به تعمیر آن بپردازید.

در صورتی که علائم خرابی پمپ پکیج به طور کامل سوخته باشد، پکیج به هیچ عنوان روشن نمی شود و مدار گرمایش نیز کاملا سرد است. پس در صورتی خرابی پمپ پکیج می بایست ابتدا علت خاموش شدن پکیج شوفاژ دیواری بیتا را بررسی کرد و سپس خرابی آن را به دست تعمیر داد.

 

خرابی پمپ پکیج

 

وجود مشکل در برد کنترل پکیج

چنانچه در برد کنترل پکیج مشکلی به وجود آید، می تواند سبب خاموش شدن پکیج شود. اگر بوی سوختگی از برد به مشامتان رسید، لازم است که به سرعت با تکنسین های متخصص تماس حاصل نمایید تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری نمایید.

 

هوا گرفتن مدار گرمایش

شاید علت خاموش شدن پکیج شما وجود هوا در مدار گرمایش نیز باشد. این مسئله دلایل متفاوتی دارد و درنتیجه‌ی آن، پمپ پکیج به جای آب گاهی هوا را وارد مدار کند.در این شرایط پکیج دیواری به دلیل عدم وجود آب کافی در مدار گرمایش خاموش خواهد شد. وجود هوا در مدار گرمایش را می‌توان علت بالا رفتن فشار پکیج نیز دانست. هواگیری پکیج بیتا به منظور رفع علت خاموش شدن پکیج از خدماتی‌ست که متخصصان برای رفع این مشکل برای شما انجام خواهند داد.

 

 

کاهش آب در مدار پکیج

وقتی مقدار آب درون دستگاه از یک حدی کمتر شود، کلید نیم بار فعال شده و از روشن شدن پکیج جلوگیری می کند. و در نتیجه دستگاه خاموش می شود. در کنار تجهیزاتی مانند گاز و برق که برای روشن شدن و کار کردن دستگاه بسیار ضروری هستند، وجود آب کافی در مدار خرید اینترنتی پکیج بوتان نیز بسیار مهم است. از جمله عواملی که باعث کم شدن آب درون مدار پکیج می شوند می توان از نشتی، خرابی منبع انبساط یا ایراد در شیر پرکن پکیج نام برد.

 

تخلیه نشدن دود پکیج

هر وسیله ای که دارای شعله آتش باشد، نیاز به فضایی داشته تا دود حاصل از سوختن خارج شود. یکی از دلایلی که منجر به خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا می شود، تخلیه نشدن دود حاصل از سوختن است. در واقع می توان گفت که علت خاموشی مکرر قیمت پکیج شوفاژ دیواری بیتا به این موضوع بستگی دارد؛ زیرا زمانی که دود به خوبی خارج نشود، پکیج پی در پی خاموش و روشن می شود. عدم نصب صحیح دودکش یا عدم رعایت ارتفاع کافی آن، منجر به بروز این اتفاق می شود.

 

رسوب در مدار گردش

گاهی ممکن است به دلیل سختی آب، رسوباتی در پکیج ایجاد شود. تشکیل این رسوبات می تواند مسیر رادیاتورها را مسدود کرده و در حرکت آب اختلال ایجاد کند. به سبب وجود این مشکل، پکیج خاموش خواهد شد.

 

رسوب در مدار گردش

 

 گریپاژ کردن پمپ دستگاه

پمپ سیرکولاتور قطعه ای است که آب را درون مدار دستگاه به جریان می اندازد. وقتی پمپ دچار ایراد شده باشد، آب در مدار سیستم پکیج به جریان نمی افتد. در نهایت برد دستگاه فرمان روشن شدن دستگاه را ارسال نمی کند. از سوی دیگر اگر پمپ نیم سوز شده باشد، پکیج به طور مرتب روشن و خاموش می شود که همین امر سبب خراب شدن پکیج خواهد شد.

 

فشار کم گاز در پکیج

شرط وجود شعله و گرما در پکیج میزان گاز می‌باشد. بدون گاز در پکیج دیواری نه شعله‌ای در کار خواهد بود و نه گرمایی. درصورتی که فشار گاز ضعیف باشد، یا شعله ضعیف خواهد بود، یا پکیج روشن و خاموش خواهد شد. برای تنظیم فشار پکیج برای گاز ورودی به این دستگاه می‌توانید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که در مواردی علت خاموش شدن قیمت آبگرمکن دیواری بوتان وجود اشکال در فشار گاز ساختمان و شیر گاز نیز می‌تواند باشد.

 

خرابی الکترود یون

قطعه ای که وظیفه تشخیص شعله در پکیج را برعهده دارد، الکترود یون نام دارد که یک قطعه کوچک در قسمت برنر پکیج بیتاست. چنانچه مشکلی در این قطعه کوچک به وجود بیاید، شعله تشخیص داده نمی شود و تعمیرات پکیج بیتا خود به خود خاموش می شود. راه حل: اگر مشکل الکترود یون از کثیفی یا مسدودیت باشد با یک سمباده می توان مشکل مسدودیت این قطعه را رفع کرد. اما علت دیگر خرابی الکترود یون تنظیم نبودن فاصله آن از جرقه زن است که با تنظیم این قطعه مشکل خاموش شدن پکیج بیتا به خودی خود رفع می شود.

 

بالا رفتن بیش از اندازه حرارت در پکیج

چنانچه دمای آب در مدار، به حد زیادی افزایش یابد، قیمت آبگرمکن دیواری جوش آورده و خود به خود خاموش خواهد شد. این مشکل می تواند به دلیل خراب شدن کلید تنظیم دما، مسدود شدن مسیر گردش آب، خراب شدن کلید ان تی سی، وجود رسوب در مبدل پکیج، خراب شدن کلید بای پس، تنظیم نبودن شعله گاز و همچنین مسدود شدن صافی آب رخ دهد.

 

خرابی فن پکیج

اگر فن پکیج خراب بشود یا مشکلی در کارکرد آن پیش بیاید، مانند قطعات دیگر مثل پرشر هوا و دودکش که به خروج محصولات حاصل از احتراق به بیرون کمک می کنند. فن هم نمی تواند دود را خارج کند. در نتیجه دود در مسیر دودکش می ماند و باعث خاموش شدن پکیج بیتا و مانع از روشن شدن آن می شود.

راه حل: در صورتی که فن دستگاه خراب بشود، موتور هم می سوزد. بنابراین بهترین کار تعویض فن سوخته و جایگزینی با فن جدید است. در مواقعی ممکن است فن نسوخته و فقط کثیف شده باشد. برای همین به سرویس نیاز دارد و باید با نمایندگی پکیج بیتا در تهران تماس بگیرید.

 

خرابی فن پکیج

 

 کار نکردن ترموستات

ترموستات وظیفه اندازه گیری دمای اتاق را برعهده دارد و با توجه به دمای تنظیم شده، فرمان روشن شدن پکیج را صادر می کند. چنانچه ترموستات خراب باشد، این دستور به درستی صادر نمی شود و می تواند باعث خاموش شدن پکیج شود. برای رفع این مشکل باید وضعیت ترموستات را مورد بررسی قرار دهید و در صورت خراب بودن، اقدام به تعویض آن نمایید.

 

باز بودن شیر بای پاس پکیج بیتا

شیر بای پس قطعه ای از پکیج بوده که مانع به گردش درآمدن آب خیلی داغ در سیستم می شود. چنانچه این شیر باز باشد، چرخش آب داغ در سیستم انجام می شود که در این صورت دستگاه به شدت داغ شده و خاموش خواهد شد. برای رفع این مشکل، اگر این شیر مسدود شده است، باید آن را تمیز نمایید تا دوباره به حالت کشسانی خود برگشته و عملکرد درستی داشته باشد.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات