پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علائم خرابی پمپ پکیج ; معرفی تمامی علائم خرابی پمپ پکیج (10 دلیل اصلی)

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علائم خرابی پمپ پکیج ; معرفی تمامی علائم خرابی پمپ پکیج (10 دلیل اصلی)
علائم خرابی پمپ پکیج ; معرفی تمامی علائم خرابی پمپ پکیج (10 دلیل اصلی)

محصولات تخفیف دار

رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علائم خرابی پمپ پکیج ; معرفی تمامی علائم خرابی پمپ پکیج (10 دلیل اصلی)

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

علائم خرابی پمپ پکیج یکی از اصلی ترین قطعات در پکیج پمپ آن است که در صورت خرابی و سوختن آن، عملا پکیج کارایی خود را از دست خواهد داد. در صورت بروز هر گونه مشکلی در پمپ پکیج، یک سری نشانه ها و علائم پیش از سوختن کامل این قطعه به ما هشدار خواهند داد. توجه به این نشانه ها، به عنوان علائم خرابی پمپ پکیج می تواند از بروز مشکلات جدی تر در این دستگاه ها جلوگیری کند. با این حال در کنار آشنایی با این نشانه های سوختن پمپ پکیج باید با دلایل خرابی این قطعه هم آشنا بود و به آن ها توجه کرد. در ادامه این مقاله از نمایندگی بوتان با ما همراه باشید.

 

نقش پمپ در پکیج و چه عملکرد آن

برای آشنایی با نشانه های سوختن پمپ قیمت انواع پکیج بوتان و دلایل خرابی آن، بهتر است ابتدا از عملکرد این قطعه در پکیج مطلع شویم. پمپ وظیفه تامین گرما را به عهده دارد. در واقع این پمپ است که در پکیج آب گرم را به حرکت در می آورد. به این ترتیب با بروز علائم خرابی پمپ پکیج اولین اختلالی که ایجاد می شود، مشکل در گردش آب دستگاه است. به دنبال آن هم سیستم گرمادهی پکیج دچار مشکل خواهد شد و دیگر آب گرم توسط دستگاه تامین نمی شود.

 

خرابی پمپ پکیج و علائم آن

درصورتی‌که پمپ پکیج با مشکلی مواجه شده باشد به‌سرعت علائمی در کارکرد پکیج مشاهده خواهید کرد. درصورتی‌که با این علائم آشنایی کافی داشته باشید می‌توانید در زمان مناسب برای تعمیر پمپ پکیج اقدام کنید. اگر از علائم خرابی پمپ پکیج باخبر نباشید به‌مرورزمان شدت خرابی و خسارت‌های واردشده افزایش می‌یابد. به‌این‌ترتیب باید هزینه بیشتری برای تعمیر پکیج بپردازید. در ادامه شمارا با علائم خرابی پمپ پکیج آشنا خواهیم کرد.

 

خرابی پمپ پکیج و علائم آن

 

علائم خرابی پمپ پکیج

 

نامرغوب بودن جنس پمپ استفاده شده در پکیج

متاسفانه به دلیل افزایش تولیدات غیر قانونی و بی رویه محصولات برقی و عدم رعایت قوانین کپی رایت در محصولات،اجناس متفرقه با نام برند های آشنا وارد بازار شده اند.اما به هیچ عنوان کیفیت محصول اصلی را ندارد و فقط به ظاهر شبیه آن هستند.اگر از پمپ نامرغوب و غیر استاندارد در پکیج دیواری ایرتورپن استفاده شده باشد طبیعی است که سریع از دسترس خارج شده و خراب شود.پس حتما پمپ پکیج خود را از فروشگاه های معتبر خرید کنید و صحت استاندارد بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

 

کار کردن پمپ در زمان قطع آب

پمپ ها عملکرد بسیار جالبی دارند و همانطور که از نامشان پیداست قرار است آبی را از جایی به جای دیگر منتقل کنند (اصطلاحا پمپ کنند). زمانی که آبی در پمپ وجود نداشته باشد پمپ توانایی کار کردن بدون آب را ندارد و تحت فشار شدید قرار می گیرد.در نتیجه باعث نابودی و تخریب آن می شود.پس حتما قبل از راه اندازی پکیج  نمایندگی ایرتورپن تهران در منزل از وجود آب اطمینان حاصل کنید تا پمپ پکیج شما متحمل فشار بیش از حد نشود. در صورت قطعی آب پمپ پکیج بعد از کار کردن متوالی خواهد سوخت.در صورت خرابی قابل توجه حتما به تکنسین تماس بگیرید تا بقیه موارد مرتبط با پمپ را هم چک کند.

 

اگر پمپ دائم در حال کار کردن باشد

اگر برد پکیج در صورت استفاده‌ی دائم از آن، قدیمی و از کار افتاده باشد و یا وجود گرد و غبار و آلودگی به مشکل بربخورد و خرابی آن اتفاق بیفتد، سایر قطعات از جمله پمپ پکیج کار خود را به دلیل دستور نامناسب و غلط برد به خوبی انجام نخواهند داد. بنابراین حتما توجه ویژه ای به این قطعه حساس داشته باشید.هر ساله در سرویس پکیج باید به این نکته توجه کنید.

 

اگر پکیج شما سروصدای زیادی دارد

پمپ پکیج ایرتورپن بوتان در هنگام کار کردن امکان دارد صدایی را به گوش ما برساند ولی زمانی این صدا نشان‌دهنده‌ی وجود خرابی یا مشکل است که بیش از حد بلند و ناخوشایند شود.انواع صدا ها در پکیج ممکن است نشان از خرابی یک قسمت باشد اما صدای بلند و أزار دهنده احتمال زیاد برای خرابی پمپ دستگاه شماست. از علت های اصلی سروصدای زیاد در پکیج میتوان به وارد شدن هوا به پمپ، کم بودن دمای آب ورودی، رسوب گرفتن مبدل اصلی، نصب نامناسب پکیج و تراز نبودن آن در جایگاه ، خراب شدن فن، سوپاپ و پمپ اشاره کرد.

از نشانه ها اصلی که ممکن است قبل از سروصدای زیاد پکیج نمایان شود می توان به تولید صدای زیاد از پمپ، گرم نبودن رادیاتورها اشاره کرد. راهکار در این مورد این است که دمای آب ورودی به پکیج کنترل شود.در برخی مواقع از سال مخصوصا در فصل زمستان، امکان دارد آبی که به پکیج وارد می‌شود دمای کمی داشته باشد و هنگام وارد شدن این آب سرد به داخل پمپ پکیج پس از برخورد آن با آب گرم موجود در منبع، فرآیند واکنش‌های انقباض و انبساط رخ دهد و منجر به خرابی و شنیده شدن صداهای بلند از پکیج شود.

از دیگر کار هایی که میتوانید انجام دهید هواگیری دستگاه و رادیاتور پکیج بوتان است.از آنجایی که پمپ پکیج دارای مقادیر زیادی آب است، قبل از هواگیری پکیج از یک لگن و یا کاسه‌ی بزرگ در زیر پکیج استفاده کنید تا در زمان باز کردن پیچ، آب داخل آن ریخته شود. برای هواگیری پمپ پکیج، پیچ هواگیری را نیم دور بچرخانید و باز کنید. به همین سادگی و با این روند، هواگیری انجام خواهد شد و از خرابی پمپ پکیج جلوگیری خواهد شد.

همچنین رسوب زدایی مبدل پکیج هم بسیار موثر است.امکان گرفتگی و انسداد لوله‌های پکیج با جرم و رسوب به علت گردش مداوم و طولانی‌مدت آب وجود دارد که باعث ایجاد صدای بلند از پکیج می‌شود. برای حل این مشکل، مبدل اصلی پکیج را رسوب زدایی کنید و برای پیشگیری از بروز مجدد این مشکل از یک رسوب‌گیر استفاده نمایید. حتما در زمان نصب دقت فرمایید که پکیج و دستگاه به درستی نصب و تراز شده باشد در غیر اینصورت ممکن است صداهای ناهنجاری را تولید کند و شما به اشتباه تشخیص خرابی پمپ را بدهید.در نهایتا بررسی سالم بودن قطعات فن و سوپاپ و همچنین پمپ پکیج هم در نظر داشته باشید.

 

علائم خرابی پمپ پکیج

 

اگر فیلتر یا صافی برگشت تمیز نباشد

یکی از قطعاتی که باید مرتبا چک شود صافی برگشت است زیرا همانطور که از اسم آن پیداست کارش جلوگیری از ورود ذرات درشت به پکیج شوفاژ دیواری بی تا تهران و پمپ آن است.اگر هر ازگاهی این قطعه تمیز نشود ممکن است باعث فشار بیش از حد به موتور و پمپ شود و در نهایت خرابی غیر قابل جبرانی را پدید آورد. در مورد فیلتر های مدار گرمایش و سرمایش در ابگرمکن دیواری هم این موارد صادق است. حتما در سرویس دوره ای به این موارد توجه کنید. فیلتر را تمیز و در صورت نیاز صافی برگشت را تعویض نمایید.

 

تجمع الودگی زیاد در پمپ

جرم‌ها و آلودگی‌های موجود در پمپ را باید به صورت دوره‌ای تمیز کنید. در غیر این صورت این آلودگی‌ها از کارکرد پمپ جلوگیری خواهند کرد.از نشانه های وجود آلودگی زیاد می توان به پایین آمدن دمای دریافتی از پکیج در رادیاتور، مداوم کار نکردن پکیج و پمپ اشاره کرد.

 

گرفتگی مسیر بازگشت پمپ

گرفتگی مسیر بازگشت پمپ نیز از علائم خرابی پمپ پکیج به شمار می‌رود که این گرفتگی باعث عدم جریان یافتن آب در مسیر شده و کارکرد اصلی پکیج را دچار مشکل می‌کند. پمپ در پکیج‌ها از نوع سیرکولاسیون بوده به این معنی که لازم است آب به طور مداوم در پکیج در حال گردش باشد. حال در صورت وجود گرفتگی در مسیر بازگشت پمپ، آب در مبدل‌های پکیج شوفاژ دیواری بوتان مدل پارما چرخش نداشته و عدم رسیدن آب به شفت و اجزای دیگر شاهد افزایش دمای پکیج و بالا رفتن درجه فشار روی فشار سنج دستگاه خواهیم بود. این امر موجب خرابی کل پکیج و نیاز به تعمیر آن در اسرع وقت می‌شود.

 

قفل کردن یا گیرپاژ پمپ پکیج

قفل کردن یا گریپاژ پمپ پکیج نیز یکی از نشانه‌های معیوب بودن پمپ پکیج می‌باشد که باید فوراً اقدام به تعمیر پکیج نمود. موارد متعددی منجر به قفل کردن پمپ پکیج می‌شود که از نمونه‌های آن می‌توان به عدم استفاده طولانی مدت از پکیج، رسوب گرفتگی پمپ پکیج، نشتی پمپ پکیج و ضعیف شدن استاتور پمپ پکیج اشاره کرد. فرسودگی قطعات به کار رفته در پمپ و عدم نصب صحیح پمپ می‌تواند موجب روشن نشدن پمپ یا به اصطلاح گریپاژ پمپ پکیج شود.

راه حل

برای تعمیر پکیج بوتان مدل بیتا ناشی از قفل شدن پمپ پکیج لازم است تمام اتصالات را مورد بررسی قرار داده و در صورت امکان استفاده مجدد از آن‌ها به تعمیر آن‌ها توسط متخصصان پکیج بپردازید. در غیر این صورت باید نمونه جدیدی را خریداری کرده و با نمونه قبلی تعویض کنید.

 

نشتی داشتن پمپ

علت

  • نشتی داشتن قطعه‌های داخلی پمپ
  • از بین رفتن کاسه نمد پمپ
  • پوسیده شدن اجزای داخلی پمپ
  • نصب نبودن صحیح پمپ

لازم به ذکر است کاسه نمد پمپ آبگرمکن دیواری بوتان از ورود آب به ناحیه‌ی درونی پمپ پکیج ممانعت می‌کند و در صورت خرابی و آسیب آن، پمپ با مشکل نشت دادن مواجه خواهد شد.

 

راهکار

  • بررسی پمپ و نحوه‌ی نصب آب و نصب اصولی در صورت مشکل داشتن نصب
  • بررسی وجود پوسیدگی و یا نشتی قطعات داخلی
  • عوض کردن کاسه نمد پمپ
  • کار نکردن صحیح پمپ با وجود روشن بودن پکیج

 

علت

  • سوختن و خراب شدن فیوز پمپ
  • وجود مشکل در سیم‌پیچی پمپ

 

علائم خرابی پمپ پکیج

 

راهکار

بررسی فیوز پمپ و تعویض فیوز سوخته

اگر در برخی از قطعات پکیج بوتان اتصالی وجود داشته باشد و نوسان اتفاق بیفتد، خرابی فیوز پکیج و در نهایت سوختن آن محتمل خواهد بود. در صورت بروز چنین مشکلاتی حتما نسبت به تعویض فیوز سوخته در پکیج اقدام نمایید. بررسی نشتی نداشتن قطعات پمپ (نشتی قطعات سبب ایجاد خرابی در سیم‌پیچی پمپ پکیج می‌شود)

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
عابدی تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
سپاس ازمطالب مفیدوارزشمندشما.پیروزباشید
ادمین تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

ممنون از شما

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات