پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

هواگیری پکیج بیتا چگونه انجام می‌شود؟

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← هواگیری پکیج بیتا چگونه انجام می‌شود؟
هواگیری پکیج بیتا چگونه انجام می‌شود؟

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

هواگیری پکیج بیتا چگونه انجام می‌شود؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

یکی از پکیج‌هایی که امروزه طرفداران زیادی را دارد، آشنایی با پکیج بیتا هست. شما می‌توانید برای دریافت پاسخ سؤال‌های خود این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. برای مطلع شدن از چگونه هواگیری کردن پکیج بیتا با ما همراه باشید.

امروز می‌خواهیم طرز هواگیری پکیج بیتا را به تون آموزش بدیم، اگر عملکرد دستگاه پکیج دیواری شما خاموش شده و کار نمی‌کند اولین کاری که باید انجام دهید بررسی کردن فشار بار پکیج بوده است و در صورت نیاز اقدام به تنظیم فشار بار نمایید. برای اینکه بدانید چطور این کار را انجام دهید با ما همراه باشید. هواگیری پکیج یکی از مهم‌ترین کارهایی است که با شروع فصل سرما در هرسال باید صورت بگیرد.

هواگیری نکردن پکیج، موجب ایجاد مشکل در عملکرد پکیج شده و باعث می‌شود که پکیج کارکرد درستی از خود نشان ندهد درنتیجه مجبور می‌شوید نسبت به تعمیر پکیج بیتا اقدام کنید.  بنابراین پکیج باید حتماً سالی یک‌بار هواگیری شده باشد. هواگیری پکیج بسیار آسان بوده و طی چند مرحله ساده انجام می‌شود.

 

دلایل هواگیری پکیج چیست؟

درواقع هوایی که داخل لوله‌های پکیج به دام افتاده است، موجب بروز مشکل در عملکرد پکیج می‌شود. به همین دلیل هواگیری پکیج مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

 

هواگیری پکیج انجام نشود چه مشکلی شکل می‌گیرد؟

انجام ندادن هواگیری پکیج، مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت. مشکلاتی از نظیر سرد و گرم شدن آب خروجی از پکیج، شنیده شدن سروصدای بیش‌ازحد از پکیج، گرم نشدن آب خروجی از پکیج، خاموش شدن و ازکارافتادن پکیج و…

 

هواگیری پکیج بیتا:

یکی از کارهایی که موقع راه‌اندازی پکیج باید به آن اهمیت زیادی داد هواگیری آن است. هواگیری به معنای خروج هوای اضافه دستگاه است، وجود هوای اضافه در پکیج عملکرد پکیج  را دچار مشکل می‌کند و میزان بازدهی پکیج کاهش می‌یابد و خوردگی سیستم و وسایل پکیج زیاد خواهد شد. شما می‌توانید برای هواگیری پکیج بیتا با تکنسین‌های خبره بوتانو در ارتباط باشید.

 

هواگیری پکیج بیتا:

 

مزایای هواگیری پکیج مدل بیتا

1-خوب کار کردن دستگاه و تولید گرمای کافی

2-افزایش عمر و بازدهی مناسب قطعات

3-کاهش خطر نشت آب از رادیاتورها

4-کاهش هزینه گاز مصرفی

علاوه بر این مزیت‌های ذکرشده انجام هواگیری باعث کارکرد مناسب پکیج و خوب گرم شدن شوفاژ رادیاتورها نیز هم خواهد شد.

 

چه زمان پکیج بیتا را هواگیری کنیم؟

زمانی که در فصل سرما متوجه شوید که قسمتی از پکیج سرد و بخش دیگر آن گرم است. این مشکل دما را به‌حساب هواگیری دستگاه بگذارید. اگر مدتی است که آب گرم مصرفی شما فشار مناسب ندارد، یا آب گرم نمی‌شود، یا از لوله‌های درون پکیج سروصدای زیادی می‌آید؛ باید پکیج بوتان مدل بیتا را هواگیری کنید.

 

طریقه پایین آوردن فشار پکیج بیتا در حالت تابستانه

اگر پکیج در حالت تابستانه روشن است برای پایین آوردن فشار اقدامات زیر را انجام باید دهید:

1-شیر ورودی آب سرد پکیج را ببندید.

2-شیر پرکن یا هواگیری پکیج بیتا را بازکنید.

3-شیر آب گرم قسمتی از منزل مثل آشپزخانه را بازکنید تا آب گرم خارج شود.

4-به فشارسنج پکیج دقت کنید و حرکت عقربه را زیر نظر بگیرید.

5-زمانی که عقربه روی عدد ۱.۵ آمد شیر پرکن را ببندید.

6-سپس شیر سرد ورودی آب به پکیج را بازکنید.

 

هواگیری پکیج چگونه است؟

هواگیری پکیج مانند نصب بخاری ساده است اما باید با حساسیت و با دقت بالاتری انجام شود. اگر این هواگیری خوب و با دقت انجام نشود به دستگاه آسیب وارد خواهد شد و ممکن است هزینه‌های بسیاری در پی داشته باشد که به شما سفارش می‌شود از افراد خبره و آگاه در این زمینه استفاده کنید.

در فصل زمستان بعد از فعال کردن شوفاژ و رادیاتور برای هواگیری آن‌ها نیز اقدام کنید. اول اینکه به سراغ پمپ پکیج رفته که به‌مرورزمان دچار هوا شده و پس از راه‌اندازی دوباره برای ایجاد جریان در رادیاتورها هواگیری را انجام دهید. پمپ پکیج اگر هواگیری نشود باعث ایجاد سروصدا در مقاطع گوناگونی زمانی خواهد شد و وجود هوا در پمپ پکیج باعث ایجاد ضربه و بروز مشکل به‌کل دستگاه خواهد شد.

 

هواگیری پکیج چگونه است؟

 

هواگیری پکیج به‌صورت مرحله‌به‌مرحله

برای دانستن چگونه پکیج را هواگیری کنیم کافی است به‌طورکلی تمام مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

مرحله اول: پکیج را روی حالت زمستانه یا تابستانه قرار دهید.

مرحله دوم: باز کردن پایین پکیج اول این کار را انجام می‌دهید و اجازه می‌دهید هر آنچه درون پکیج است مانند هواآب باقی‌مانده در آن از پکیج خارج شود.

مرحله سوم: باز کردن همه ورودی و خروجی‌های مربوط به رادیاتورها که به پکیج متصل شده است.

مرحله چهارم: بررسی کردن شوفاژها و اطمینان از مسدود نبودن آن‌ها زمانی از شوفاژها اطمینان پیدا کنید که از آن‌ها صدای عجیب‌وغریبی بلند نشود.

مرحله پنجم: هواگیری از شوفاژ این کار به این صورت است که آب را به درون شوفاژ وارد می‌کنید. آن‌قدر صبر می‌کنید تا آب با فشار از شوفاژ خارج شود. پس بهتر است در قسمت مربوطه ظرفی بزرگ قرار دهید تا از خیس شدن زمین و فرش جلوگیری کند.

مرحله ششم: باز کردن شیر زیر پکیج برای تنظیم فشار آب این کار انجام می‌شود. آن‌قدر صبر می‌کنیم تا فشار آب تنظیم شود بعد آن‌وقت شیر آب مربوطه را می‌بندیم.

سپس بعدازاینکه تمام این مراحل صورت گرفت می‌توانید شوفاژها را روشن کنید و از آن استفاده کنید.

 

نحوه پایین آمدن فشار پکیج

دلایل گوناگونی باعث بالا رفتن فشار پکیج شده که  اگر کنترل نشود ممکن است که مشکل‌ساز خواهد شود. اگر به هر دلیلی فشار پکیج بالا رفت شما باید آن را کنترل کنید و اقدامات زیر را انجام دهید:

1-شیر آب سرد پکیج را ببندید.

2-شیر هواگیری را بازکنید.

3-شیر آب گرم آشپزخانه را بازکنید.

4-به فشارسنج دقت کنید حرکت عقربه‌ها را زیر نظر بگیرید.

5-عقربه روی یک و نیم آمد شیر پرکن را ببندید.

6-شیر سرد روی پکیج را ببندید.

 

بالا بردن فشار پکیج چگونه است؟

فشار پکیج نباید از یک و نیم بیشتر باشد اگر به هر دلیلی این مقدار کمتر شده باشد به روش مناسب فشار پکیج را بالا ببرید:

اول: شیر آبی‌رنگ کوچکی که زیر پکیج است را بازکنید. در همان حین که شیر باز است عدد فشارسنج را روی پکیج توجه کنید به عدد یک و نیم رسید در آن هنگام شیر را ببندید.

برخی از خطراتی که براثر بالا رفتن فشار به وجود می‌آید عبارت‌اند از:

  • ایجاد نم و رطوبت و آسیب به ساختمان.
  • ایجاد پوسیدگی و زنگ‌زدگی در لوله‌ها.

 

بالا بردن فشار پکیج چگونه است؟

 

 

هواگیری پکیج تنها مربوط به پمپ است؟

به‌طورکلی می‌توان گفت که هواگیری پکیج با خارج کردن هوای پمپ کامل شده است؛ اما با این کار تنها بخشی از مشکلات برطرف خواهد ‌شد. برای اینکه بتوانید کارایی مناسب‌تری از رادیاتورها داشته باشید، بهتر است رادیاتور را نیز هواگیری کنید.

 بخشی از هواگیری پکیج برای کارایی بیشتر رادیاتورها به‌منظور گرمایش ساختمان و هواگیری رادیاتور و شوفاژ بوده است. برای هواگیری رادیاتور باید مراحل گوناگونی را انجام دهید. انجام این مراحل نسبتاً ساده‌تر از هواگیری پکیج و پمپ آن است و احتمالاً خودتان نیز می‌توانید آن را به‌سادگی انجام دهید. پیش از اینکه به هر کاری را انجام دهید، پکیج را خاموش‌کنید. برای هواگیری از رادیاتورها، باید پکیج خاموش‌کنید.

یک ظرف مناسب در زیر شیر شوفاژ گذاشته. پیشنهاد می‌کنیم از ظروف بزرگ مثل تشت استفاده کنید تا فضای بیشتری برای خارج شدن آب رادیاتور وجود داشته باشد.

در برخی از رادیاتورها ممکن است شیر خروج آب به سمتی غیر از زیر رادیاتور باشد. حتماً جهت شیر رادیاتور را بررسی کرده و درصورتی‌که صحیح نیست آن را به سمت پایین و تست قرار داده‌شده هدایت کنید.

باید با استفاده از آچار مخصوص، آچارفرانسه و یا پیچ‌گوشتی دو سو، شیر یا پیچ هواگیری رادیاتور را بازکنید. برای این کار همانند هواگیری پکیج باید شیر را به سمت خلاف عقربه‌های ساعت بگردانید.

پس از باز شدن شیر، آب به همراه هوا از رادیاتور خارج می‌شود. اگر جای تشت مناسب نیست آن را جابه‌جا کنید تا آب به دیوار و وسایل اطراف پاشیده نشود. دقیقاً شبیه هواگیری پکیج پس از اتمام هوا و ایجاد جریان آب به‌تنهایی، هواگیری رادیاتور به اتمام رسیده است. و بعد شیر یا پیچ هواگیری را ببندید و سپس پکیج را روشن کنید.

با رعایت نکات گفته‌شده و طی کردن مراحل به ترتیب آنچه به‌سادگی گفته‌شده، می‌توانید هواگیری رادیاتور را که قسمتی از عملیات هواگیری پکیج است به‌خوبی انجام دهید. برای این کار هم نیاز به هیچ دانش فنی نخواهید داشت؛ و به‌راحتی می‌توانید این عملیات را انجام دهید.

 

مدل‌های متفاوت پکیج شوفاژ

1-پکیج زمینی

2-پکیج دیواری

3-پکیج دودکش دار

4-پکیج فن دار

 

مزایای پکیج دیواری چیست؟

اول: کاهش در مصرف انرژی و افزایش راندمان

دوم: پکیج کم جا و بهینه در مصرف فضا بوده است

سوم: امنیت بالای پکیج به دلیل انواع سنسورهای هشداردهنده است

چهارم: قابلیت تغییر دما به‌اندازه موردنظر

پنجم: پکیج بدون صدا و بو

ششم: آبگرم همیشه آماده است و تأخیری وجود ندارد. به‌محض روشن شدن پکیج آبگرم تهیه می‌شود

هفتم: کاملاً بی‌خطر

هشتم: حذف موتورخانه

نهم: مستقل شدن واحدها و طبقات ساختمانی با استفاده از پکیج

دهم: قابلیت مدیریت و کنترل پکیج در خودواحد به دلیل حذف پکیج

یازدهم: نصب و رفع مشکل ساده

دوازدهم: بدون نیاز به هزینه‌های ماهیانه مانند شوفاژخانه

سیزدهم: نصب آسان پکیج و کم‌هزینه جهت نگهداری

 

مزایای پکیج دیواری چیست؟

 

معایب پکیج دیواری چیست؟

اول:  عمر کمتر این سیستم نسبت به موتورخانه 

 دوم: اشغال فضای داخل واحد

سوم: کارایی کمتر در متراژهای بالای ۳۰۰ متر

 

سخن پایانی

درنهایت باید خدمت شما عرض کنم که مشکلات ذکرشده در مقاله از رایج‌ترین مشکلاتی است که معمولاً برای اکثر پکیج‌ها که بسیار در بین مردم پرطرفدار است، به وجود می‌آید. اما اگر شما با مشکلات دیگری برای تعمیرات پکیج بیتا مواجه هستید

آرامش خود را حفظ کرده و با حفظ خونسردی اگر خودتان نتوانستید مشکل پکیج و یا شوفاژ منزل و یا محل کار خود را پیدا و حل کنید می‌توانید در اسرع وقت با تعمیرکار پکیج تماس بگیرید تا اسرع وقت بتوانند مشکل پکیج بیتا شما ر ا بررسی و مشکل آن را برطرف کنند.

 

سوالات متداول

شیر هواگیری پکیج بیتا کجاست؟

بعد از باز کردن شیرپرکن، شیر هواگیری را خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. و با باز کردن شیر هواگیری، آب وارد دستگاه می شود. همزمان عقربه های فشار پکیج بالا میرود.

 

هواگیری پکیج بوتان پارما چگونه است؟

این پیچ در قسمت بالای پکیج قرار گرفته است. سپس آن را با انبردست یا ابزار دیگری باز کنید تا هوای اضافه داخل رادیاتورها خارج شود بعد از آن در قسمت زیر شیر هواگیری پکیج بوتان پارما یک پارچه یا یک ظرف قرار دهید تا آبی که همراه با هوا از داخل دستگاه خارج می شود، روی زمین نریزد.

 

هواگیری پکیج بیتا ۲۴ چگونه است؟

بعد از باز کردن شیرپرکن، شیر هواگیری را خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. و با باز کردن شیر هواگیری، آب وارد دستگاه می شود. همزمان عقربه های فشار پکیج بالا میرود. بسته به مدل پکیج چند ثانیه صبر کنید تا فشار به یک و نیم برسد.

 

ریست پکیج بیتا ۲۲ چگونه است؟

برای ریست پکیج بیتا که برای بسیاری از مشتریان یکی از مشکلات پکیج بیتا به حساب می آید، با توجه به شکل، ولوم دوم از سمت راست باید در وضعیت وسط که حالت استندبای است قرار گیرد و به این صورت پکیج شما در حالت راه اندازی مجدد قرار می گیرد.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات