پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علائم خرابی مبدل ثانویه پکیج(همه چیز در مورد مبدل ثانویه پکیج) | تعمیر مبدل ثانویه پکیج

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علائم خرابی مبدل ثانویه پکیج
علائم خرابی مبدل ثانویه پکیج

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علائم خرابی مبدل ثانویه پکیج

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

تعمیر مبدل ثانویه پکیج در موقعی که رسوب به وجود می آید و به علت به وجود آمدن عایق حرارتی و کم شدن فضای میان لوله ها حرکت آب سخت خواهد شد و حتی شاید مسیر آن بسته گردد و اینکه دمای آب هم در حد مطلوب نمی باشد دستگاه جهت کاهش ای بازده سعی خواهد کرد و در نهایت فشار بیشتری به قسمت های دیگر وارد خواهد کرد در پی این اتفاق شاید علاوه بر دیواره مبدل آبگرمکن بخش های دیگر هم خراب شوند.

این مسئله و سعی جهت بالا بردن بازده از علت های کم شدن عمر مفید دستگاه می باشد و نیز در رابطه با خرابی مبدل ثانویه پکیج دلایل دیگری هم وجود خواهد داشت برای نمونه :

1 . لوله کشی غیر استاندارد در پکیج

2 . رسوب کلسیم ، منیزیم ، املاح آب بر روی دیواره مبدل ثانویه

3 . لوله های بی کیفیت

 

علت گرفتگی انواع مبدل پکیج دیواری ، جمع شدن و ته نشینی ترکیبات کلسیم ( Ca ) ، منیزیم (Mg  ) و عناصر آب در دیواره ی مبدلهای آن و لوله های نامناسب و لوله کشی غیر استاندارد سیستم پکیج می‌باشد. این اتفاق باعث بسته شدن مسیر عبور آب موجود در سیستم پکیج میشود. هم چنین یکی از دلایل بوی بد پکیج گرفتگی مبدل پکیج توسط رسوب یا جرم است.

رسوب همچون  یک عایق حرارتی عمل می کند و راندمان دستگاه را پایین می آورد و دستگاه مجبور است در دمای بالاتر کار کند تا این کاهش راندمان را جبران کند.بدین صورت رسوب گیری دستگاه چند برابر میشود و عمر پکیج به شدت کاهش میابد. اکنون این سوال پیش می آید که از کجا بفهمیم مبدل دستگاه ما دچار گرفتگی شده است؟

 

علائم رسوب گرفتگی مبدل پکیج دیواری

وجود هر یک از موارد بالا میتواند نشان دهنده وجود رسوبات بیش از حد در دستگاه پکیج شما باشد. رفع گرفتگی مبدل پکیج کار تخصصی و مهمی است که توسط افراد متخصص و سرویس کار های تعمیرات و نگهداری پکیج انجام میشود.اگر این کار به درستی انجام نشود باعث گرفتگی و حرکت رسوب به قسمت های دیگر می شود.

رسوب گیری مبدل پکیج کاری مهم و تخصصی می باشد که برای دستگاه لازم است. این کار باید قبل از به راه انداختن پکیج ها  باید انجام شود. در صورتی که به درستی انجام نشود خسارت های بیشتری را به دستگاه وارد میکند. اگر هر کدام از علائم نام برده شده را در پیکج خود احساس کردید باید خیلی سریع اقدام به رسوب زدایی مبدل پکیج کنید.

 

علائم رسوب گرفتگی مبدل پکیج دیواری

 

نشانه‌ها و علائم خرابی مبدل ثانویه پکیج و تشکیل رسوب

خراب شدن پکیج بوتان می‌تواند به بخش‌های مختلفی در آن مربوط شود. چطور باید مطمئن شویم که این مشکل به‌ دلیل وجود رسوب بر روی دیواره مبدل ثانویه است؟ به طور کلی اگر این موارد را در دستگاه‌ مشاهده کردید، به احتمال زیاد مشکل از مبدل ثانویه پکیج است:

  • بوی بد در پکیج
  • کاهش فشار آب گرم در منزل
  • خاموش شدن ناگهانی پکیج
  • تغییر در درجه و عقربه‌های پکیج به‌ صورت ناگهانی و بی‌دلیل
  • سر و صدای زیاد پکیج
  • ناتوانی در گرم کردن شوفاژ‌
  • کاهش دمای آب گرم با وجود روشن بودن پکیج

به طور کلی این موارد می‌توانند از علائم خرابی مبدل ثانویه پکیج و تشکیل رسوب در اطراف دیواره آن باشند. سعی کنید سریعا برای حل این مشکل اقدام کنید تا بقیه قسمت‌های دستگاه دچار مشکل نشود.

برای حل این مشکل بهتر است از یک متخصص کمک بخواهید؛ زیرا انجام آن برای افراد تازه کار دشوار است. همینطور اگر به خوبی انجام نشود می‌تواند به دستگاه آسیب بزند و حتی مشکلات دیگری برای پکیج ایجاد کند.

 

روش رسوب گیری مبدل اصلی و ثانویه پکیج

همانگونه که ذکر شد این عمل باید توسط افراد متخصص انجام شود. اما اگر به رسوب زدایی پکیج علاقه دارید میتوانید به روش های زیر عمل کنید. به دلیل این که در رسوب گیری پکیج از مواد اسیدی استفاده می شود، این فرآیند را اسید شویی پکیج می‌نامند.

روش اول : این روش روشی سنتی می‌باشد که بوسیله ی مواد جرم گیر انجام میشود.توجه داشته باشیم که در هنگام کار حتما و حتما تمامی نکات ایمنی را به طور دقیق رعایت کنیم. اولین گام برای رسوب زدایی به روش سنتی این است که دو شاخه پکیج را از پریز برق خارج کرده و کاور پکیج را باز کنیم. سپس آب دستگاه را خالی کنید.

نحوه تخلیه آب پکیج: شیر ورودی آب سرد پکیج را ببندید و سپس شیر پرکن پکیج راخلاف عقربه های ساعت باز کنید ؛ در پایان شیر آب گرم را باز کنید تا آب سیستم تخلیه شود.

مبدل پکیج از طریق دو عدد پیچ آلن به بلوک ها متصل است ، آن را باز کنید. در این مرحله مبدل را با مواد شوینده ( اسیر یا جوهر نمک ) به طور کامل بشویید یا مبدل را حرارت دهید و در آخر با فشار آب و ضربه  چکش رسوبات کنده شده را به بیرون بریزید.

پس از باز نمودن مبدل و تخلیه کامل آب درون آن ، مبدل را روی زمین قرار داده و از هر دو سوراخ آن شروع به ریختن مواد شوینده کنید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید ؛ سپس مبدل را با فشار آب می‌شوییم.

توجه داشته باشید که فقط از یک سمت مبدل ماده ی شوینده بریزید زیرا اگر از هر دو سمت بریزید گرفتگی مبدل پکیج نیز بیشتر می‌شود. اگر رسوب زدایی مبدل پکیج بالا بوده و رسوب های سفت و محکمی دارد با اینکار  گرفتگی مبدل پکیج به طور کامل از بین نرفته، برای چند دقیقه مبدل را روی شعله گاز قرار دهید تا حسابی داغ و قرمز شود. با چندبار ضربه زدن به آن  رسوب ها  را جدا کرده، و پس از سرد شدن مبدل چند بار با فشار آب آن را بشویید.

پس از تخلیه کامل مبدل از رسوبات، مجددا کاور را به وسیله پیچ ها در جای قبلی خود محکم می کنیم.

در آخر اقدام به نصب دقیق مبدل کرده و فشار دستگاه را روی 1.5 تنظیم کنید و آن را روشن کنید.

روش دوم : در این روش نیاز نیست که مبدل پکیج را باز کنید. با استفاده از پمپ یا دستگاه پاور فلاش رسوب زدایی پکیج را انجام میدهیم. در این روش دستگاه و پمپ را به مدار متصل کرده ؛ پمپ را در داخل ظرف اسید قرار داده و از یک طرف به مبدل وصل می کنیم. طرف دیگر را به داخل ظرف پمپ باز می گردانیم.به مدت 30 دقیقه صبر کرده تا اسید شویی به وسیله پمپاژ انجام گیرد و گرفتگی مبدل پکیج برطرف شود.

 

روش رسوب گیری مبدل اصلی و ثانویه پکیج

 

 به منظور جلوگیری از رسوب گرفتن پکیج چه کنیم؟

در صورتی که پکیج دیواری شما دچار رسوب شده است می‌بایست با انجام مراحل فوق، رسوب را رفع نمائید. در صورتی که با یکبار اسید شویی مشکل رفع نشود، می‌بایست اینکار را چند دفعه تکرار کنید. در اینصوت رسوب به طور کامل رفع می‌شود. اما به منظور جلوگیری از رسوب گرفتن پکیج، می‌توانید از یک روش استفاده کنید. در صورتی که در ورودی آب پکیج یک فیلتر خوب نصب کنید، تمامی املاح و سختی‌های آب گرفته می‌شود. در نتیجه املاح سنگین وارد پکیج نشده و همان ابتدا توسط فیلتر دفع می‌شود.

همچنین شما می‌توانید در ابتدای راه اندازی پکیج از محلول‌های ضد رسوب استفاده نمائید. در اینصورت پکیج شما کمتر با این مشکل رو به رو می‌شود. این ترکیب در داخل لوله‌‌ها جریان داشته و مانع از تجمع رسوب می‌شود. همچنین سرویس مرتب پکیج را به منظور جلوگیری از این مشکل فراموش نکنید.

 

بهترین راه برای کمتر رسوب گرفتن مبدل پکیج دیواری

 توجه داشته باشیم که در هر دو روش ممکن است در مرتبه ی اول اسید شویی و رسوب زدایی به طور کامل انجام نگیرد و گرفتگی مبدل پکیج برطرف نشود. بنابراین با چند بار تکرار کردن رسوب ها را به طور کامل از بین ببرید.

همه ما میدانیم که پیش گیری خیلی بهتر از درمان است. به همین سبب بهترین راه را برای کمتر رسوب گرفتن مبدل پکیج به شما ارائه می دهیم. با نصب کردن یک فیلتر خوب بر روی ورودی آب سرد پکیج باعث کاهش سختی آب و جلوگیری از ورود ترکیبات و املاح سنگین در آب که ته نشین شده و رسوب کرده میشوید.استفاده از محلول های ضد رسوب در ابتدای راه اندازی پکیج نیز می‌تواند کارساز باشد.

این ترکیبات در داخل سیستم جای گرفته و از تشکیل رسوبات جلوگیری می کنند. قابل ذکر است که مراقبت و مواظبت از پکیج و استفاده ی صحیح از آن تاثیر زیادی در بهترین کارکرد سیستم دارد.

 

بهترین راه برای کمتر رسوب گرفتن مبدل پکیج دیواری

 

هزینه رسوب گیری مبدل پکیج دیواری

اگر که هنگام خرید، پکیج دیواری ایرتورپن باکیفیت و خوبی را خریداری کرده باشید، به احتمال کمتری مجبور به پرداخت هزینه برای تعمیر آن میشوید. ولی هر وسیله ای ممکن است دچار ایراد و اختلال در کار شود.

گرفتگی مبدل پکیج نیز هزینه هایی را برای ما بوجود می‌آورد ، که این هزینه ها به عوامل گوناگونی مثل نوع پکیج، برند پکیج ، میزان گرفتگی مبدل پکیج و … بستگی دارد.

چند راه جهت پیشگیری از خرابی مبدل ثانویه پکیج وجود خواهد داشت :

1 . نصب فیلتر مناسب جهت ورود آب به پکیج : این عمل سبب تصفیه آب و کم شدن رسوبات محلول در آن خواهد شد در نهایت دیواره مبدل ثانویه پکیج سالم خواهد ماند .

2 . استفاده از مواد ضد رسوب در پکیج : این مواد از به وجود آمدن رسوب جلوگیری خواهد کرد و سبب بالا بردن عمر مفید دستگاه خواهند شد. البته توجه داشته باشید که استفاده از مواد ضد رسوب تنها به وسیله یک متخصص در این حوزه ممکن خواهد بود چون که اگر قادر نباشید با شیوه درست آن را استفاده نمایید شاید به دستگاه آسیب وارد شود .

3 . سرویس پکیج : تلاش کنید که در فاصله های زمانی معین از یک متخصص جهت سرویس پکیج بوتان کمک بگیرید. این عمل در بالا بردن عمیر مفید پکیج تاثیر به سزایی خواهد داشت. به طور معمول دو بار در سال جهت سرویس پکیج اقدام نمایید تا مشکلات احتمالی برطرف شود .

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات