پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علت جرقه نزدن پکیج بوتان; راه حل هایی برای حل این مشکل

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علت جرقه نزدن پکیج بوتان; راه حل هایی برای حل این مشکل
علت جرقه نزدن پکیج بوتان; راه حل هایی برای حل این مشکل

محصولات تخفیف دار

Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علت جرقه نزدن پکیج بوتان; راه حل هایی برای حل این مشکل

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

جرقه نزدن پکیج بوتان یعنی سیستم توانایی روشن شدن ندارد و دستگاه دچار مشکل شده است. این مشکل زمانی ایجاد خواهد شد که عملکرد پکیج تا هنگام جرقه زدن به‌خوبی پیش می‌رود؛ اما زمانی که باید جرقه زده و شعله روشن شود، عملکرد سیستم قبل از آغاز جرقه زدن متوقف می‌شود. این مشکل علت‌های گوناگونی نیز دارد. برای همین در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چرا پکیج بوتان جرقه نمی‌زند و به چک کردن و بررسی راه‌حل و تعمیر پکیج بوتان می‌پردازیم.

 

جرقه زن پکیج بوتان در کدام قسمت دستگاه قرار دارد؟

جرقه زن از اصلی‌ترین قطعات پکیج بوتان و مدل‌های دیگر آن به شمار می‌رود که این جرقه زن در کنار مشعل قرارگرفته است. جرقه زن یک میله یون است که به کمک ترانس جرقه کار می‌کند و وظیفه آن ایجاد شعله برای روشن شدن مشعل پکیج بوتان است.

برای اینکه این قطعه پکیج دیواری به‌درستی و خوب کار کند، باید حداقل یک سانتی‌متر از مشعل فاصله داشته باشد. در ادامه به بررسی علت‌های جرقه نزدن پکیج بوتان و دلیل اینکه چرا الکترود جرقه زن، پکیج بوتان جرقه نمی‌زند می‌پردازیم.

 

علت روشن نشدن پکیج دیواری بوتان چیست؟

اول لازم است چک کنید که جریان ورودی برق، آب و گاز به دستگاه دچار مشکل و قطع‌شدگی نشده باشد زیرا خرابی منبع تغذیه در هرکدام می‌تواند علت روشن نشدن پکیج بوتان و سایر پکیج‌های دیگر باشد.

پس بنابراین انجام اولین قدم می‌بایست باز بودن فلکه و سالم بودن لوله‌های آب و مناسب بودن فشار آن چک کرد.

در قدم بعدی باید سالم بودن پریز برق، دوشاخه و سیم دستگاه سپس جعبه‌فیوز مربوط به دستگاه را چک کنید تا مطمئن باشید که این موارد دچار مشکل نشده باشد. مقاله روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان را مطالعه کنید.

و سپس فشار گاز ورودی به دستگاه را بررسی کنید. در صورت اطمینان از سالم بودن هر سه منبع تغذیه برای اینکه بدانیم چرا پکیج روشن نمی‌شود کافی است هر یک از اجزا داخلی دستگاه، لوله‌های انتقال آب و رادیاتورها را به شکل جداگانه موردبررسی قرار دهید. تا اگر مشکل از این قسمت‌ها بود بتوان آن را برطرف کرد.

توجه داشته باشید در طول گذشت زمان قطعات دستگاه به‌مرورزمان دچار جرم‌گرفتگی یا کثیف شدن و فرسوده‌شدن خواهد کرد، بنابراین نیاز به سرویس دوره‌ای برای جلوگیری از برخی مشکلات پکیج خواهد بود.

 

علت روشن نشدن پکیج دیواری بوتان چیست؟

 

دلایل اصلی جرقه نزدن پکیج بوتان که باید بدانید

1- اتصال الکترود جرقه زن به بدنه دستگاه

2-مسدودی الکترود جرقه زن

3- مناسب نبودن فاصله الکترود جرقه زن با بدنه برنر

4- قطع شدن یا خراب شدن کابل جرقه زن

5-وجود قطعی در وایر پکیج بوتان

6-ازکارافتادن ترانس جرقه زن

7-شکستن چینی الکترود

8- خراب شدن فندک پیزو الکتریک

9-بروز ایراد دربرد پکیج بوتان

 

جرقه نزدن پکیج بوتان و راه‌حل‌هایی برای آن

پکیجی که مشتعل نمی شود، برای خراب کردن روز شما کافی است زیرا به این معنی است که تا زمانی که متوجه نشده اید که چه چیزی باعث این مشکل شده است، بدون گرما و آب گرم خواهید بود. اگر برای جرقه زدن پکیج و روشن شدن آن خودتان تلاش می کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید قبل از تماس با یک متخصص، چند بررسی ساده وجود دارد که خودتان انجام می دهید. در این مقاله به دلایلی که پکیج بوتان نمی تواند جرقه بزند و روشن شود، می پردازیم. و اینکه آیا پکیج شما نیاز به یک تعمیر ساده دارد یا به متخصص و مهندس باتجربه.

 

مناسب نبودن فاصله الکترود جرقه زن با بدنه برنر

علت عدم تناسب فاصله الکترود جرقه زن با برنر دستگاه پکیج بوتان جرقه نخواهد خورد. برای برطرف کردن این مشکل فقط کافی است الکترود جرقه زن پکیج بوتان را دریکی از دو جهت بالا و پایین تنظیم کنید.

برای اینکه الکترود جرقه زدن موقع خم کردن نشکند باید به الکترود حرارت داده تا بتوانید آن را به‌راحتی خم‌کنید. توجه داشته باشید اگر سر جرقه زن را بیش‌ازحد بالا ببرید اصلاً شعله تشکیل نخواهد شد و با این کار باعث می‌شود که گاز در برنر جمع شده و می‌تواند انفجار ایجاد کند.

در بیشتر موارد فاصله جرقه زن از سطح مشعل زیاد باشد این کار باعث می‌شود که پیش رفتن فرایند روشن شدن پکیج و در آخر سبب انفجاری در هنگام روشن شدن پکیج شود. مقاله علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری را مطالعه کنید.


1-باید سطح مشعل تا جرقه زن را به فاصله ۳٫۵ میلی‌متر تنظیم نمایید.

2-حداقل مقاومت بین سرامیک و زمین باید بزرگ‌تر از ۶۰ مگا اهم باشد.
3-همچنین مقاومت بین سرامیک الکترود و کابل اتصال نیز باید بزرگ‌تر از ۶۰ مگا اهم باشد
4-فاصله نوک الکترودها از سطح مشعل در حدود ۹ میلی‌متر هست. 

 

قطع شدن کابل جرقه زن

خرابی کابل جرقه زن یکی از مهم‌ترین دلایل جرقه نزدن پکیج بوتان است. کابل جرقه زن از انتقال ولتاژی که از طریق ترانس جرقه زن تشکیل می‌شود، جلوگیری خواهد کرد همین مشکل باعث می‌شود که جرقه زن دستگاه عمل نکند. برای برطرف کردن این مشکل کافی است کابل جرقه زن را تعویض کنید.

 

ترانس جرقه زن

خرابی ترانس جرقه زن از دلایل دیگر برای جرقه نزدن پکیج دیواری بوتان است. ازآنجایی‌که ترانس جرقه زن داخل برد دستگاه جاسازی‌شده است و وظیفه دارد که ولتاژ 20000 ایجاد کند، خرابی آن می‌تواند در کارکرد سیستم بی‌نظمی در دستگاه را ایجاد کند که یکی از این اختلالات سیستم جرقه نزدن پکیج است. برای برطرف کردن این مشکل کافی است برای تعویض جرقه زن اقدام کنید.

دقت کنید ترانس جرقه زن مدل 88 آخرین ورژن ترانس جرقه زن پکیج بوتان هست؛ که در صورت نیاز به تعویض ترانس جرقه زن حتماً برد اصلی پکیج BN را نیز باید تعویض و به مدل 88 ارتقا دهید.

درگذشته از این ترانس جرقه زن فقط روی پکیج BN می‌توانستیم استفاده کرد؛ اما بعد از تغییر دربرد آبگرمان رومسیلد بوتان، ترانس جرقه زن بی ان روی آبگرمکن رومسیلد هم قرار گرفت. بنابراین از ترانس جرقه زن BN هم در پکیج BN324 و هم در آبگرمکنهای رومسیلد بوتان 5418rs, 5518rs می‌توان استفاده کرد.

 

برای اطلاع از قیمت پکیج پرلا پرو 28 فن دار بر روی لینک کلیک کنید

ترانس جرقه زن

 

خرابی برد

در پکیج‌های قدیمی از ترموستات، آکوستات و … به‌جای برد بکار گرفته می‌شد، اما در ساخت پکیج‌های جدید از یک یا چند برد استفاده می‌شود. از مزایای استفاده از بردها این است که شناسایی مشکلات پکیج را آسان‌تر خواهد کرد و سریع‌تر می‌توان برای برطرف کردن مشکل اقدام کرد. در پکیج‌های دارای نمایشگر از یک برد جهت کنترل استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که درگذشته برد پکیج‌ها با توجه به مدلشان با یکدیگر مختلف بوده؛ یعنی امکان استفاده از برد مدل کالدا ونزیا روی مدل اپتیما وجود نداشت؛ اما هم‌اکنون از یک برد در تمامی مدل‌ها استفاده می‌شود و همین موضوع باعث افزایش کیفیت، دوام در مقابل نوسان شده و کم شدن قیمت برد را در پی داشته است.

اگر تمام عوامل بالا را یک‌به‌یک چک کرده و از سلامت آن‌ها اطمینان داشتید، بروز مشکل از خرابی برد دستگاه خواهد بود یکی دیگر از علت جرقه نزدن پکیج دیواری بوتان بی‌نظمی در عملکرد برد پکیج است. در چنین شرایطی بهتر است برای تعمیر برد پکیج دیواری بوتان هر چه زودتر با یک تعمیرکار متعلق به نمایندگی تعمیر انواع پکیج کمک بگیرید و مشکل را برطرف کنند.

 

قطعی در وایر پکیج

یکی دیگر از دلایل جرقه نزدن پکیج دیواری ایرتورپن قطعی در وایر یا جدا شدن اتصال آن از محل اصلی بوده است. برای از بین بردن این مشکل بایستی وایر را به‌خوبی در جایگاه صحیح خود وصل کرده باشید. تا بتوان مشکل به وجود آمده را حل کرد.

 

گرفتگی الکترود جرقه زن

گرفتگی و کثیفی نوک الکترود جرقه زن یکی دیگر از دلایل احتمالی برای جرقه نزدن پکیج خواهد بود. برای رفع این مشکل باید نوک الکترود جرقه زن را با یک سمباده تمیز کنید تا انسداد آن برطرف شده و جرقه زن به‌خوبی کار کند.

 

شکستن چینی الکترود

اگر فقط یک الکترود برای ایجاد شعله طراحی‌شده باشد. جرقه به سطح پره‌های مشعل و محل خروج گاز برخورد می‌کند. در این دستگاه امکان استارت با صدای انفجاری، بیش از دستگاه‌های دو الکترود بوده است. چراکه در دستگاه‌های تک الکترود، فاصله الکترود می‌باید با سطح مشعل تنظیم شود و محدودیت دارد، لذا امکان دارد در آن نقطه، بهترین فضا برای اشتعال گاز ایجاد نشود.

اما اگر از دو الکترود استفاده شود، عمل جرقه زدن مابین دو الکترود صورت می‌گیرد و می‌توان مکان برخورد جرقه‌ی الکترودها به یکدیگر را تغییر داد تا در بهترین فضا انجام شود. در این دستگاه‌ها استارت با صدای انفجاری، کمتر از دستگاه‌های تک الکترود بوده است.

جرقه زن از یک الکترود و سرامیک جرقه زن تشکیل‌شده؛ که در شرایطی که این قطعه به مدت طولانی در معرض دمای بالا قرارگرفته باشد، این قطعه خراب و دچار شکستگی خواهد شد و کارکرد سیستم را با مشکل روبه‌رو خواهد شد. برای رفع این مشکل بهترین کار تعویض الکترود نمایندگی ایرتورپن تهران بوده است.

 

برای اطلاع از قیمت پکیج پرلا پرو 24 فن دار بر روی لینک کلیک کنید

شکستن چینی الکترود

 

خرابی شدن فندک پیزو الکتریک

همان‌طور که میدانید در آبگرمکن بوتان شمعکی بوتان و تمامی محصولات گازسوزی که دارای شمعک هستند. برای روشن کردن شعله شمعک به قطعه‌ای برای تولید جرقه نیاز دارد؛ که این قطعه همان فندک نام دارد که در آبگرمکن های بوتان از فندک پیزو برای ایجاد جرقه جهت شعله استفاده می‌شود.

فندک پیزو دارای یک سنگ چخماق دائمی است و طول عمر بسیار زیادی دارد و از کیفیت بسیار بالایی نسبت به انواع مشابه برخوردار است. این فندک دارای یک دکمه قرمز در انتهای آن است و زمانی که نیاز داریم آبگرمکن را روشن کنیم. دکمه فندک را به سمت بالا فشار داده تا الکتریسیته لازم جهت ایجاد جرقه ایجادشده و به سمت شمعک هدایت شود. این الکتریسیته از طریق مجموعه الکترود و سیم فندک به شمعک انتقال داده می‌شود و باعث روشن شدن شمعک آبگرمکن خواهد شد.

زمانی که فندک پکیج بوتان خراب بشود جرقه زده نمی‌شود و مانع از روشن شدن سیستم می‌شود. بهترین کار این است که با تعویض فندک مشکل به وجود آمده در پکیج خود را برطرف کنید.

 

سخن آخر

در این مقاله به علت‌های احتمالی جرقه نزدن پکیج بوتان پرداختیم و راهکارهایی را برای برطرف کردن آن ارائه داده شد. درصورتی‌که با این مشکل روبه‌رو شدید، از دست‌کاری پکیج خودداری کنید. چون یک اقدام اشتباه بوده است و این کار باعث می‌شود که مشکلات بیشتری برای پکیج بوتان شما به وجود بیاورد و شمارا متحمل هزینه‌های زیادی کند.

فروشگاه بوتان درزمینهٔ فروش پکیج دیواری بوتان در تمامی مدل‌ها فعالیت دارد به‌خوبی به‌تمامی قطعات این محصول آشنایی دارد پس بهترین پیشنهاد به شما این است که از تعمیرکاران متخصص فروشگاه بوتان کمک بگیرید. این افراد کاملاً دوره‌دیده‌اند و هرچه زودتر مشکل پکیج شمارا حل خواهند کرد.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات