پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

طریقه روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان به روشی آسان با 5 روش راحت

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← طریقه روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان به روشی آسان با 5 روش راحت
طریقه روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان به روشی آسان با 5 روش راحت

محصولات تخفیف دار

parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

طریقه روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان به روشی آسان با 5 روش راحت

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان b3315if  ؛ امروزه داشتن آبگرمکن بوتان که به سرعت روشن شده و خیال ما را از داشتن آب گرم در منزل راحت کند جزو ملزومات می‌باشد اما انواع مختلف آبگرمکن وجود دارند که برای استفاده و انتخاب بهینه آن ها باید آن ها را خوب بشناسیم. آبگرمکن هادر انواع گازی و برقی و دستی و اتوماتیک در بازار وجود دارند که روشن کردن آن ها نیز با یک دیگر متفاوت است. در ادامه این مقاله از نمایندگی بوتان تهران با ما همراه باشید.

 

اجزای آبگرمکن دیواری بوتان

برای یادگیری طریقه روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان باید ابتدا اجزای آن را بشناسیم. آبگرمکن دیواری بوتان دارای اجزای بسیار ساده ای می باشد که در ادامه به آنها اشاره ای خواهیم داشت:

  • شمعک
  • فندک
  • ترموکوپل
  • مبدل حرارتی
  • ورودی آب سرد
  • خروجی آب گرم
  • ورودی گاز
  • کلاهک
  • درجه و نشانگر آبگرمکن
  • پیچ تنظیم شمعک آبگرمکن دیواری بوتان
  • رگلاتور آبگرمکن دیواری بوتان

مهمترین قسمت های یک پکیج بوتان را می توان به طور کلی در اجزای فوق معرفی کرد. هر یک از آنها کار خود را باید به درستی انجام دهند تا آبگرمکن به درستی کار کند و آب گرم به قسمت های مختلف منزل شما برسد. به عنوان مثال کلاهک در قسمت بالای آبگرمکن دیواری بوتان قرار می گیرد و به تعدیل هوای داخل آبگرمکن کمک می کند، تخلیه گاز و گرما که می تواند به خودی خود منجر به انفجار یا آتش سوزی شود.

 

نحوه روشن کردن آبگرمکن بوتان

حال که اجزای آبگرمکن دیواری بوتان را شناختید، می بایست روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان را نیز فراگیرید، چرا که کار بسیار آسانی است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. تنها نیاز به کمی دقت و توجه دارد تا خطری شما را تهدید نکند. روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان متناسب با مدل آن ممکن است متفاوت باشد و این شرکت تا به امروز مدلهای متعددی از پکیج های دیواری روانه بازار کرده است. از جمله مدل های آبگرمکن دیواری بوتان می توان به B3112، B3215، B3315 و B3318 اشاره کرد.

یک کار ثابت که در تمامی آبگرمکن های دیواری باید انجام داد و آن هم این است که می بایست اهرم یا درجه را که در مقابل شما و روی آبگرمکن دیواری بوتان قرار دارد نگه دارید و سپس فندک را فشار می دهید. فندک زدن موجب روشن شدن شمعک می شود. با استفاده از درجه یا اهرم خاموش و روشن کردن آبگرمکن، درجه را روی فندک قرار دهید و سپس آن را به سمت داخل فشار دهید. شما می بایست آن را با یک دست نگه دارید و با دست دیگر فندک را بزنید. مراحل نحوه روشن کردن آبگرمکن بوتان به ترتیب زیر انجام می شود:

  1. ورودی گاز و آب سرد را بررسی کنید.
  2. از روشن بودن پمپ آب اطمینان حاصل کنید.
  3. درجه تنظیم گاز را روی علامت فندک نگه دارید. این نگه داشتن باید 30 الی 60 ثانیه به سمت داخل ادامه داشته باشد.
  4. فندک را بزنید و صبر کنید تا شمعک روشن شود. گاهی باید سه بار و شاید بیشتر فندک را بزنید تا شمعک روشن شود. در اینجا جرقه و ورودی گاز با یکدیگر ترکیب می شوند و موجب تشکیل آتش و روشن شدن شمعک می شود.
  5. پس از روشن شدن شمعک دست خود را به صورت ثابت روی فندک به مدت 30 ثانیه نگه دارید و پس از آن به آرامی آن را رها کنید. با روشن شدن شمعک و ثابت ماندن شعله آبگرمکن می توانید آن را روی درجه متوسط و یا زیاد تنظیم کنید. بهتر است آن را روی متوسط قرار دهید.
  6. آب گرم را باز کنید و گرم شدن آن را به کمک آبگرمکن دیواری بوتان بررسی کنید. با باز شدن آب گرم و روشن شدن پمپ آب، می بایست مجموعه مشعل روشن شود و آب بلافاصله گرم شود.
  7. اگر تمامی مراحل روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان را به ترتیبی که گفته شد انجام دهید و آبگرمکن هیچ مشکلی نداشته باشید، می بایست روشن شود و آب گرم وارد شیر آب شود. اما اگر تمامی این مراحل را انجام دادید و آب گرم از آبگرمکن خارج نشد، آنگاه می توان گفت آبگرمکن دچار مشکل شده است.

 

اجزای آبگرمکن دیواری بوتان

 

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان b3315

 

برای روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان B3315if ، ابتدا دودکش آبگرمکن را به درستی چک کنید ، تا بعدا با مشکلاتی مثل روشن نشدن شمعک آبگرمکن مواجه نشوید یعنی قبل از روشن کردن آبگرمکن باید دودکش آن را بررسی کنید؛ زیرا دودکش آبگرمکن اهمیت زیادی هم در جهت ایمنی و سلامت مصرف کننده و هم در جهت روشن ماندن و روشن شدن شمعک دارد. در صورتی که دودکش از نظر ایمنی و استاندارد مشکلی نداشته باشد، شما نیز در روشن کردن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان مشکلی نخواهید داشت.

برای روشن کردن شمعک آبگرمکن باید شستی استوانه‌ای مشکی رنگ را به داخل فشار دهید تا علامت جرقه واقع بر روي آن مقابل علامت شیار در روي بدنه شير قرارگيرد. سپس دکمه روشن را به سمت داخل نگه دارید تا گاز جریان پیدا کند. هنگامی که فندک یا کلید جرقه‌زن را فشار دهید، شمعک نیز روشن می‌شود. بعد از اینکه شمعک روشن شد باید در حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه دکمه روشن یعنی همان شستی استوانه‌ای مشکی را نگه دارید تا آبگرمکن روشن بماند.

اگر با برداشتن دستتان از روی شستی، آبگرمکن خاموش شد، مجدد به همان ترتیب قبلی که گفته شد آن را روشن کنید. جهت روشن کردن مشعل آبگرمکن نیز باید شستی استوانه‌ای مشکی را فشار داده و در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. هنگامی که نشان شعله روی کلید در مقابل نشان روی بدنه قرار گرفت، مشعل روشن می‌شود.

 

نحوه روشن کردن آبگرمکن‌ به صورت دستی

  • برای روشن کردن قیمت آبگرمکن دیواریدستی کمی وقت و دقت بیش تری نسبت به سایر آبگرمکن ها لازم دارد.
  • زیرا شمعک آن ها باید به صورت دستی روشن شود و از آن جا که شمعک با فاصله زیادی از ما قرار دارد و رسیدن کبریت به آن کاری دشوار می‌باشد.
  • ابتدا باید یک فندک دسته بلند داشته باشیم تا کار روشن کردن آن راحت تر انجام شود.
  • دقت داشته باشید اگر از فندک های کوچک برای این کار استفاده کنید امکان دارد که دست شما آسیب ببیند پس حتما فندک بلندی را انتخاب کنید.
  • برای این کار ابتدا باید درب شمعک را باز کنید و شمعک را مشاهده نمایید.
  • دقت داشته باشید که درب شمعک در پایین آبگرمکن قرار دارد و با باز کردن آن میتوانید شمعک آبگرمکن را مشاهده کنید.
  • حالا دکمه مربوط به شمعک را فشار دهید و آن ها را کمی به پایین بچرخانید ولی آن را رها نکنید.
  • برای راحتی این کار میتوانید با یک دستتان دکمه را فشار داده و بچرخانید و با دست دیگر فندک را به شمعک نزدیک کنید.
  • سپس فندک را به سمت شمعک برده و آن را روشن کنید.
  • به این صورت آبگرمکن روشن می‌شود و شما بعد از تعیین درجه آب به راحتی می‌توانید از آن استفاده نمایید.

 

نحوه روشن کردن آبگرمکن‌ به صورت دستی

 

روش روشن کردن آبگرمکن اتوماتیک

معمولا طرز روشن کردن آبگرمکن‌ دیواری بوتان در همه مدل‌های امروزی و جدید با فشردن یک دکمه صورت می‌گیرد و کار سختی نیست. در واقع طرز روشن کردن آبگرمکن‌ دیواری اتومات آسان‌تر از دستی آنهاست. این دستگاه‌ها را به طور کلی به یک روش روشن می‌کنند. البته ممکن است در برخی برندها و مدل‌ها تفاوت اندکی در مکان دکمه ی تعبیه شده وجود داشته باشد. اما باز هم روشن کردن آبگرمکن با فشردن یک دکمه انجام می‌شود.

نحوه روشن کردن آبگرمکن به صورت اتوماتیک اغلب آنها به این صورت است:

  • اتصال برق به دستگاه را قطع کنید.
  • لوله گاز و یا شلنگ آب متصل شده به آبگرمکن را جدا کنید.
  • یک شلنگ به قسمت انتهایی مخزن جهت تخلیه مخزن دستگاه وصل کرده و یک تشت را هم در زیر آن قرار دهید.
  • باید صبر کنید تا همه آب های داخل مخزن از دستگاه خارج شود.
  • آب سرد را با فشار بالا باز کرده و تا ۵ الی ۱۰ دقیقه اجازه دهید که کاملا باز بماند.
  • هنگامی که آب مخزن را کاملا خارج و مخزن را تمیز کردید، سپس آب را ببندید.
  • دوباره آب مخزن را باز کرده و آن را با آب تازه پر کنید.
  • تا این مرحله تخلیه، معمولا در همه آبگرمکن‌های مخزن دار یکسان است.
  • در مرحله بعد شیر آب آبگرمکن را باز کرده تا هوای موجود در داخل آن با اندکی آب خارج شود.
  • شیر آب را بسته و گاز را در حالت باز قرار دهید.
  • سپس دکمه روشن کردن را فشرده و به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید.
  • توجه داشته باشید که در مدت نگه داشتن دکمه روشن، باید صدای خارج شدن گاز شنیده شود. با نگاه کردن به پنجره آبگرمکن که در قسمت پایین آن قرار دارد در مورد روشن بودن شعله شمعک اطمینان حاصل کنید.
  • بعد از روشن شدن دستگاه می‌توانید درجه حرارت آن را به دلخواه تنظیم کرده و روی آن ثابت کنید.
  •  

 

روش روشن کردن آبگرمکن اتوماتیک

 

 آیا روش روشن کردن آبگرمکن دیواري در تمامی برندها یکسان است؟

همانطور که می‌دانید؛ قیمت آبگرمکن دیواری بوتان با فشار آب کم در مدل و برندهای مختلف طراحی شده و در بازار به فروش می‌رسند. مارک‌هایی هم مانند آبگرمکن بوتان، آبگرمکن پلار، سوزان و ایران شرق در بازار فروش خوبی دارند. این آبگرمکن‌ها نه تنها در برند، بلکه از نظر نوع مدل نیز متنوع هستند. اما خب سوال اینجاست که چگونه آبگرمکن را روشن کنیم؟ نحوه روشن کردن آبگرمکن دیواري بوتان، طریقه روشن كردن آبگرمكن ديواري پلار، برخی از آنها به روش دستی و بعضی دیگر به صورت اتوماتیک روشن می‌شوند. سوخت تعدادی از آبگرمکن‌ها برقی بوده و برخی دیگر گازی.

 

روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان b3315

برای روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان b3315 ، ابتدا دودکش آبگرمکن را به درستی چک کنید ، تا بعدا با مشکلاتی مثل روشن نشدن شمعک آبگرمکن مواجه نشوید یعنی قبل از روشن کردن آبگرمکن باید دودکش آن را بررسی کنید؛ زیرا دودکش آبگرمکن اهمیت زیادی هم در جهت ایمنی و سلامت مصرف کننده و هم در جهت روشن ماندن و روشن شدن شمعک دارد. در صورتی که دودکش از نظر ایمنی و استاندارد مشکلی نداشته باشد، شما نیز در روشن کردن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان مشکلی نخواهید داشت

برای روشن کردن شمعک آبگرمکن باید شستی استوانه‌ای مشکی رنگ را به داخل فشار دهید تا علامت جرقه واقع بر روي آن مقابل علامت شیار در روي بدنه شير قرارگيرد
. سپس دکمه روشن را به سمت داخل نگه دارید تا گاز جریان پیدا کند. هنگامی که فندک یا کلید جرقه‌زن را فشار دهید، شمعک نیز روشن می‌شود. بعد از اینکه شمعک روشن شد باید در حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه دکمه روشن یعنی همان شستی استوانه‌ای مشکی را نگه دارید تا آبگرمکن روشن بماند.

اگر با برداشتن دستتان از روی شستی، آبگرمکن خاموش شد، مجدد به همان ترتیب قبلی که گفته شد آن را روشن کنید. جهت روشن کردن مشعل آبگرمکن نیز باید شستی استوانه‌ای مشکی را فشار داده و در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. هنگامی که نشان شعله روی کلید در مقابل نشان روی بدنه قرار گرفت، مشعل روشن می‌شود.

 

نکات مهم هنگام طریقه روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان

قبل از اینکه به روشن کردن آبگرمکن بپردازید، باید به یک سری نکات ضروری توجه داشته باشید:

  • تست گازبندی آبگرمکن
  • حتما از اینکه لوله‌های مربوطه به گاز و رگلاتور نشتی نداشته باشند، اطمینان حاصل کنید.
  • آبگرمکن را هواگیری کنید
  • دقت داشته باشید که داخل سیستم نباید هیچگونه هوایی وجود داشته باشد، برای همین، لازم است دستگاه را هواگیری کنید
  • عملکرد درست پتانسیومر آبگرمکن را کنترل کنید
  • دمای شوفاژ باید کنترل شود و اطمینان حاصل شود که مشعل‌ به موقع خاموش و روشن شود.
  • کنترل دمای آب گرم مصرفی
  • دمای آب مصرفی در ابتدای روشن کردن دستگاه باید ۴۵ درجه سلسیوس بیش از دمای آب سرد اولیه باشد.
  • کنترل دمای مدار گرمایش
  • اطمینان خاطر از فشار مناسب آب و خاموش و روشن شدن پکیج در دمای معین حاصل کنید.
  • عملکرد جرقه زن آبگرمکن را کنترل کنید
  • روشن شدن مشعل را کنترل کنید. برای این کار جرقه زن را با چشم کنترل کنید.

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
عظیمی تاریخ : ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
یه آبگرمکن دیواری بوتان مدل B3215i دارم.مشکلی که باهاش دارم اینه که حتما باید جریان آب زیادی ازش عبور کنه تا روشن بشه.چطور میتونم تنظیمی انجام بدم که با کم باز کردن شیر آب داغ ،هم روشن بشه ؟ اگر شیر آب داغ را تا آخر باز کنم ، آبگرمکن روشن میشه . اگه حتی تا نصفه هم باز کنم روشن نمیشه.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات