پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

معرفی قطعات پکیج ، شناخت و اطلاعاتی در مورد کارکرد هر کدام

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← معرفی قطعات پکیج ، شناخت و اطلاعاتی در مورد کارکرد هر کدام
معرفی قطعات پکیج ، شناخت و اطلاعاتی  در مورد کارکرد هر کدام

محصولات تخفیف دار

رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود

معرفی قطعات پکیج ، شناخت و اطلاعاتی در مورد کارکرد هر کدام

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

معرفی قطعات پکیج قطعات جدیدترین پکیج بوتان اگرچه در برندهای مختلف ممکن است متفاوت باشند ولی به طور کلی هر پکیج دیواری از یک سری اجزای اصلی ساخته شده که وجود آنها الزامی است. از سوی دیگر هر یک از شرکت های تولید کننده ی این دستگاه ها به منظور افزایش میزان فروش و کارایی محصول ، از تجهیزات ویژه ای نیز استفاده می کنند.

همه ی قطعات پکیج دیواری به صورت پیوسته کار می کنند و خرابی یک قطعه می تواند دردسرهای جدی در کارایی قطعه ی دیگر ایجاد کند به همین دلیل در صورت ایجاد خرابی باید اقدامات تعمیر و عیب یابی در اسرع وقت در اولویت قرار گیرد.

 

معرفی قطعات پکیج

فلوسوئیچ در پکیج دیواری

فلوسوئیچ از قطعات مهم پکیج دیواری است که در قسمت ورودي آب سرد مصرفی شوفاژ قرار دارد. فلوسوئیچ براي کنترل جریان پکیج طراحی شده است. از جنس تفلون می‌باشد و در بالاي آن یک آهنربا قرار دارد. همچنین یک بخش الکتریکی در قسمت بالاي فلوسوئیچ قرار دارد. هنگامی که یکی از شیرهاي آب گرم باز شده و آب جریان می‌یابد و شناور به سمت بالا حرکت می‌کند. در اثر نیروي مغناطیسی آهنرباي بالاي شناور کنتاکت‌هاي رله باید به یکدیگر چسبانده شوند و جریان الکتریکی را در برد برقرار کنند. براي جلوگیري از ورود مواد زائد و ناخالصی‌ها آموزش 0 تا 100 تنظیم شعله پکیج به مدار آب گرم مصرفی یک فیلتر در ورودي آب سرد فلوسوئیچ قرار داده شده است.

 

فلوسوئیچ در پکیج دیواری

 

مشعل پکیج دیواری

مشعل اغلب دستگاه‌هاي گازسوز خانگی و پکیچ‌ها از نوع اتمسفریک هستند زیرا از صداي کم‌تری دارند، به علاوه داراي کیفیت مناسب و کارایی بالایی نیز می باشند با توجه به ظرفیت محدود شوفاژ دیواري در آنها از این مشعل ها استفاده می شود.

 

مشعل پکیج دیواری

 

شیر سه راهه موتوری (برقی)

کاربرد این قطعه معمولا در دستگاه‌هاي آموزش تعویض فلوسوئیچ و فلومتر گازي بدون مخزن آب گرم است. این وسیله برای تهیه‌ی آب گرم امکان استفاده از مبدل حرارتی ثانویه را ایجاد می‌کند.
قطعه شیر سه راهی موتوری برقی در پکیج دیواری با دریافت فرمان از برد کنترل الکترونیک، جریان آب مدار گرم کننده را از مسیر رادیاتورها قطع و به مسیر پوسته‌ي مبدل حرارتی ثانویه که از نوع پوسته و لوله می‌باشد براي تهیه‌ي آب گرم مصرفی هدایت می‌کند. با بسته شدن آب گرم مصرفی شیر سه راهی موتوری مجددا آب مدار گرم کننده را به سوی رادیاتور هدایت می‌کند .

 

برد کنترل الکترونیک پکیج دیواری

در حقیقت برد کنترل وظیفه‌ي دریافت پیام ارسال شده از سنسور فشار، پتانسیومتر و اکوستات و همچنین ارسال فرمان‌هاي لازم براي عملکرد به موقع شیر کنترل گاز، شیر سه راهی موتوري و پمپ مدار گرم کننده است. در معرفی قطعات ابگرمکن دیواری می‌توان به بردهاي الکترونیکی که به دو دسته تقسیم می‌شوند اشاره کرد :

۱٫ برد کنترل جرقه زن در پکیج

در داخل جعبه‌ي محفظه برد قرار گرفته است و بر روي برد اصلی کنترل شوفاژ، مونتاژ می گردد. وظیفه‌ي این قطعه جرقه‌زنی و همچنین کنترل شعله می‌باشد. برد به یک ترانس جرقه‌زن با ولتاژ بالا که روي براکت تحتانی پشتی قرار گرفته است، براي دادن عمل جرقه زنی متصل می‌شود.

۲٫ برد کنترل اصلی در پکیج

برد کنترل اصلی قیمت آبگرمکن دیواری در پشت صفحه‌ي کنترل و در داخل محفظه‌اي که به همین منظور طراحی شده است ( جعبه ي محفظه‌ي برد) قرار دارد. این برد کنترل با همه‌ي قطعات الکترونیکی و الکتریکی پکیج براي کنترل عملکردهاي مختلف دستگاه در ارتباط است.

 

برد کنترل الکترونیک پکیج دیواری

 

معرفی قطعه کلید ایمنی حداقل فشار آب

این قطعه روي سمت راست بدنه‌ي پمپ نمایندگی بوتان تهران قرار دارد. وظیفه‌ی قطعه کلید ایمنی حداقل فشار آب کنترل و ایمنی براي وجود آب در سیستم مدار گرمایش شوفاژ است. در واقع در صورت وجود نشتی در سیستم، پر نشدن سیستم مدار گرمایش به اندازه‌ي کافی و عدم وجود فشار مناسب براي عملکرد شوفاژ دستگاه را قفل می‌کند و به شوفاژ اجازه‌ی هیچ عملی را نمی‌دهد. در صورتی که فشار آب بیشتر از ۴۵ % بار شود؛ کلید وصل و اگر کمتر شود کلید قطع خواهد شد.

 

سنسور حرارتی (کنترل دما)

سنسور حرارتی در مدار گرمایش روي خروجی مبدل حرارتی، روي مبدل حرارتی، در مدار و روي لوله خروجی آب گرم مصرفی قرار دارد. کاربرد اصلی این وسیله تشخیص زمان بهره برداري از آب گرم  مصرفی است.

 

پتانسیومتر یا اکوستات قطعه ای در پکیج دیواری

براي تنظیم و کنترل درجه‌ي حرارت آب در مدار گرم کننده از اکوستات استفاده می‌شود.

 

کلید ایمنی حرارت

محل قرارگیری این کلید روی مبدل پره لوله ي دستگاه است. در صورتی که درجه حرارت آب مدار گرم کننده به هر دلیل از ۱۱۰ درجه ي سانتی‌گراد بیشتر شود این کلید فعال خواهد شد و با قطع جریان اصلی گاز دستگاه را خاموش می‌کند. این نکته قابل ذکر است که بعد از گذشت حداقل ۱۵ دقیقه می‌توانید دستگاه را مجددا روشن کنید.

 

کلید ایمنی حرارت

 

مبدل حرارتی شوفاژ دیواری

در کلیه‌ي مدل‌هاي پکیج، آبگرم مدار گرم کننده توسط یک عدد مبدل حرارتی اولیه از جنس مسی با پوشش رنگ آلومینیوم سیلیکون از نوع پره – لوله تامین می‌شود . در پکیچ‌های دیواري دو مبدله، از یک مبدل حرارتی ثانویه مسی از نوع صفحه‌ای استفاده می‌شود.

 

پمپ جریان مدار گرم کننده پکیج

وظیفه‌ي این نوع از پمپ‌ها به گردش در آوردن آب در مدار گرم کننده است. به همین خاطر به آن‌ها پمپ سیرکولاسیون نیز می‌گویند. کار این پمپ فرستادن آب از دستگاه مولد گرما به رادیاتور و اتصالات آن‌ها است و در قسمت برگشت مدار گرمایش قرار دارد. این پمپ در حالت زمستانی هم در وضعیت فعال قرار دارد. به طوري که در این وضعیت وظیفه‌ي گردش آب در داخل مدار گرمایش را بر عهده دارد. این پمپ در حالت تابستانی در وضعیت خودکار است. بدنه پمپ سیرکولاسیون از جنس مواد کامپوزیت است. در هزینه نصب پکیج معمولا از پمپ‌هایی با هد ۷ و ۵ متر استفاده می‌شود.

 

قطعه مخزن انبساط پکیج دیواری

وظیفه‌ي مخزن انبساط خنثی کردن تغییر حجم و فشار افزایش یافته آب بر اثر حرارت، در مدار گرمایش است. مخازن  انبساط مورد استفاده در پکیج‌ها معمولا ۸ لیتری هستند و براي یک سیستم که حجم آبگیري آن حدود ۱۰۰ لیتر است مناسب اند. مخزن انبساط پکیج شوفاژ دیواري از نوع بسته‌ي دیافراگمی است.

 

پمپ خطی (پمپ سیرکولاسیون):

جهت به گردش در آوردن آب در یک مسیر بسته از این پمپ استفاده می شود.

 

فن دودکش:

محفظه دستگاه می بایست عاری از گازهای اضافی حاصل ا ز احتراق و همچنین دی اکسید کربن باشد. فن دودکش وظیفه تخلیه این گازها را بر عهده دارد. این فن از جنس آلومینیوم و فلز می باشد.

 

فن دودکش:

 

شیر کنترل گاز:

برای روشن شدن ضوابط نصب آبگرمکن دیواری به گاز نیاز است. برای کنترل عبور میزان گاز لازم جهت تشکیل شعله و نیز تنظیمات این قطعه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شیر موتوری:

زمان تقاضای آب گرم، شیر موتوری فعال و قسمت سوپاپ آن به سمت داخل فشار وارد می کند و آب گرم وارد مبدل ثانویه می شود. به طور کلی شیر موتوری گذر آب در این سیستم را کنترل می کند.

 

کیت شیر موتوری:

با فشاری که شافت شیر موتوری به این قطعه وارد می آورد، مسیر عبور آب در میان مبدل اصلی و مبدل ثانویه باز و بسته می کند.

 

کیت شیر موتوری:

 

شیر پر کن:

این قطعه وظیفه تنظیم فشار اب را بر عهده دارد.

 

شیر اطمینان:

این قطعه به فشار و دما حساس است. در مواقعی که فشار سیستم از 3  Bar بالاتر برود و یا دمای سیستم در حالت نرمال نباشد، مجرای خروجی این شیر باز شده و فشار و آب اضافی خارج خواهد شد.

 

بای پس:

گاهی اوقات پیش می آید که به دلیل رسوب و یا بسته بودن مسیر آب به پمپ نرسد، به همین منظور از بای پس استفاده می شود. این قطعه یک فنر در درون خود دارد که در صورت بروز مشکل مذکور، این فنر باز شده و مشکل حل خواهد شد.

 

شیر تخلیه آب:

گاهی ممکن است مشکل در سیستم پیش بیاید و مجبور به تعمیر شویم در این صورت برای خالی کردن آب موجود در سیستم از این قطعه استفاده می شود.

 

کاربرد هر یک از قطعات پکیج دیواری

کاربرد هر یک از قطعات علت روشن نشدن پکیج بوتان متفاوت است. در ادامه به طور کلی به مهمترین کاربرد هر یک از آنها پرداخته ایم :

–کاربرد برد الکترونیک پکیج : برد الکترونیک به عنوان یک محصول اصلی در پکیج های دیواری ، اطلاعات دریافتی از حسگرها را به سایر قطعات انتقال می دهد. در حال حاضر متخصصین کشورمان موفق به ساخت و تولید بردهای الکترونیکی با کیفیت می باشند که در بسیاری از دستگاه های مورد استفاده قرار می گیرند.

– کاربرد حسگرها پکیج : حسگرها دارای انواع مختلف می باشند. کارایی این قطعات، دریافت فرمان ارسالی از سوی کارفرما است. موارد زیر از پرکاربردترین حسگرها در پکیج های دیواری در نظر گرفته می شود:

  • سنسور های حرارتی یا NTC
  • ترموستات حد
  • ترموستات دود
  • همچنین ترموستات اتاقی
  • پرشر سوئیچ هوا
  • پرشر سوئیچ آب
  • فلوسوئیچ
  • فلورگلاتور و یا فلومتر

کاربرد قطعات مجری فرمان: این قطعات متناسب با فرمان دریافت شده، عملکرد خاصی را انجام می دهند. اجزای تشکیل دهنده ی قطعات مجری فرمان شامل موارد زیر است :

  • شیر کنترل گاز
  • فن تخلیه دود
  • پمپ سیرکولاسیون
  • شیر موتوری

–کاربرد قطعات مکانیکی: قطعات مکانیکی با کاربرد ثابت و غیر قابل تغییر طراحی می شوند. برخی از مهمترین قطعات مکانیکی شامل موارد زیر است :

  • منبع انبساط
  • برنر شعله
  • مبدل حرارتی اصلی و ثانویه
  • بلوک های چپ
  • بلوک های راست پکیج دیواری
  • هود
  • محفظه احتراق

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
تلگرام اینستاگرام آپارات