پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن چیست؟ 8 دلیل گرم نشدن آب آبگرمکن

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن چیست؟ 8 دلیل گرم نشدن آب آبگرمکن
دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن چیست؟ 8 دلیل گرم نشدن آب آبگرمکن

محصولات تخفیف دار

perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن چیست؟ 8 دلیل گرم نشدن آب آبگرمکن

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

علت گرم نکردن آب آبگرمکن دیواری به عوامل مختلفی بستگی دارد. امروزه آبگرمکن های دیواری به صورت گسترده در ساختمان های اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. آبگرمکن ها کارایی های بیشتری که نسبت به آبگرمکن دارند و برای همین نیز به تدریج جای آبگرمکن های قدیمی را گرفته اند. البته آبگرمکن ها برای ساختمان هایی که از شوفاژ برای گرمایش خانه استفاده می کنند. آبگرمکن ها مزایای زیادی نسبت به آبگرمکن دارند که از آن جمله می توان به عدم نیاز به موتورخانه مرکزی، یکپارچه شدن گرمایش مصرفی و رادیاتور و مستقل شدن مصرف آب گرم هر واحد اشاره کرد.

 

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟

انواع آبگرمکن دیواری و زمینی وظیفه تامین آب گرم ساختمان را به عهده دارند. وقتی سیستم گرمایشی به هر علتی دچار مشکل می شود، باید به سرعت ایراد کار را پیدا کرد. بدون تردید نمی توانید چندین روز بدون آبگرم حمام و … سپری کنید. طبیعتا با نصب دستگاه تصفیه آب نمی توانید از آبگرمکن بگذرید.

این دو وسیله کاربرد متفاوتی دارند دستگاه تصفیه تنها آب را از لحاظ آلودگی ها، مناسب شرب می کند اما آبگرمکن برای گرم کردن دمای آب به کار می رود. عدم دسترسی به آبگرم برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند، یک فاجعه است. به خصوص در فصول سرد سال که کاربرد آبگرمکن بیشتر هم می شود.

اگر آبگرمکن آب را گرم نمی کند ابتدا درجه تنظیم دمای آب را بررسی کنید. گاهی سهوا و اتفاقی، دما از تنظیم خارج شده که با افزایش دما مشکل حل می شود. مورد بعدی اینکه سر دوش حمام را از نظر جرم آب و گرفتگی بررسی کنید گاهی رسوب لوله های آب موجب می شود تا انتقال آب گرم با مشکل روبرو شود.

 

 

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟

 

مکانیسم عملکرد آبگرمکن‌ها عموما چگونه است ؟

سیستم عملکرد گرمایشی  آبگرمکن‌ها به این گونه است که در ابتدا آب سرد وارد آبگرمکن می‌شود، این آب سرد با عبور از مبدل حرارتی که توسط مشعل آبگرمکن گرم می‌شود و حرارت لازم را به دست می‌آورد، داخل مبدل‌های آبگرمکن لوله‌هایی به شکل مارپیچ از جنس فلز ( عموماً فلز مس ) تعبیه شده  است که با عبور آب سرد از داخل کویل گرم می‌گردد، برای این که داخل آبگرمکن دیواری گاز پر نشود و جلوگیری از خطر انفجار ناشی از این موضوع ؛ در داخل آبگرمکن یک شیر پیلوت نیز به صورت دائم به صورت یک شعله روشن می‌ماند.

با توجه به تقاضای فراوان قیمت آبگرمکن دیواری در حوزه های خانگی و صنعتی توسط مصرف کنندگان ، تولیدکنندگان این تجهیزات انواع و مدل‌های مختلف از آبگرمکن‌ها را به شکل‌های دیواری، ایستاده و … طراحی کرده و به بازار عرضه می کنند. عموما  نحوه عملکرد انواع آبگرمکن ها تفاوت چندانی با هم ندارند بلکه تفاوت مدل‌های مختلف آبگرمکن اغلب در سوخت مصرفی آن‌ها و مخزن دار بودن یا نبودن آنها می‌باشد.

 

چرا آبگرمکن آب را داغ نمی کند ؟

علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری و علت گرم نشدن آبگرمکن ایستاده از نظر فنی مشابه است . تنها تفاوت در طراحی آبگرمکن است که یکی برای محیط های کوچک و دیگری برای فضای بیرون از منزل ، مورد استفاده قرار می گیرد .  آب آبگرمکن به طور کلی داغ نمی شود ولی گاهی دمای آب نوسان دارد و سرد و گرم می شود . علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان و برندهای داخلی و خارجی یا قطع آب گرم یکی از این موارد است :

 

۱. رسوب گرفتن مبدل حرارتی

معمولاً در بیشتر موارد، علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری رسوب گرفتن مبدل حرارتی است. آب لوله کشی به این دلیل که از مقدار زیادی مواد معدنی برخوردار است، در لوله‌ها رسوب می‌کند. چون آبگرمکن به طور مداوم و با دمای بالا در حال کار است، مبدل حرارتی دچار رسوب گرفتگی می‌شود. رسوب گرفتن مبدل حرارتی امری غیرطبیعی نیست و برای بیشتر آبگرمکن ها اتفاق میفتد. در صورتی که علت گرم نشدن آب آبگرمکن شما رسوب گرفتن مبدل حرارتی است، باید در اولین فرصت رسوب زادیی آبگرمکن را انجام دهید و مشکل را برطرف کنید.

از جمله مشکلاتی که رسوب در مبدل ‌ها برای آبگرمکن به وجود می ‌آورد ، علاوه بر داغ نکردن آب می ‌توان به مواردی مثل اتلاف انرژی گرمایی ، صدای غیر عادی در لوله ، عدم جریان یافتن درست آب در لوله ها و … اشاره کرد . در واقع به طور کلی می توان گفت اکثر مشکلات در آبگرمکن ‌ها به ویژه گرمکن ‌های دیواری به علت رسوب گرفتگی می‌ باشد . در مواقعی که علت سرد بودن آب آبگرمکن مربوط به رسوب گرفتگی مبدل حرارتی می ‌باشد ، باید هر چه زودتر اقدام به رسوب گیری نمایید ، زیرا در صورتی که رسوب گیری نکنید به تدریج رسوبات بیشتر شده و کل لوله را مسدود می ‌کنند و دیگر امکان رسوب زدایی به راحتی فراهم نمی‌ شود ، بلکه مجبور می‌ شوید لوله‌ها را برش داده و عوض کنید که فرآیندی بسیار پر هزینه و وقت گیر می ‌باشد . فرایند رسوب گیری با توجه به مدل و نوع آبگرمکن با روش‌های مختلفی و با استفاده از محلول ‌های گوناگون مثل جوهر نمک ، اسید و غیره صورت می ‌گیرد ، رسوب گیری کردن به ویژه در مناطقی که دارای آب‌های غیر استاندارد و تصفیه نشده هستند ، اهمیت بیشتری دارد و در بازه ‌های زمانی کوتاه‌ تری باید انجام شود تا به آبگرمکن آسیبی وارد نشود .

۲. روشن نشدن پیلوت

در حالت عادی برای روشن کردن شمعک یا پیلوت آبگرمکن کافی است دکمه ولوم را فشار داده تا گاز خارج گردد ، سپس با سیستم جرقه زن شعله آبگرمکن روشن می ‌شود ، گاهی اوقات بعد از رها کردن دکمه ولوم پیلوت خاموش می‌گردد ، اینجاست که مشکل به وجود می ‌آید زیرا وقتی شمعک آبگرمکن خراب می‌ شود ، آب گرم ساختمان هم به طبع قطع می‌ گردد و بسیاری از فعالیت‌ های روزمره انسان‌ها دچار اختلال می‌ شود ، کار نکردن شمعک و خاموش شدن ناگهانی آن اغلب به دلیل عملکرد نامناسب واشر دیافراگم آبگرمکن است ، یعنی وقتی بار درون آبگرمکن کم می ‌شود ، شمعک قادر به تولید شعله نیست و به صورت خودکار و ناگهانی خاموش می گردد ، در این مواقع امکان خراب شدن و فرسودگی دیافراگم وجود دارد ، علاوه بر این مورد اشکال در بوبین نیز می ‌تواند یکی از عوامل روشن نشدن شمعک باشد ، زیرا با وجود اشکال در بوبین میدان مغناطیسی لازم ایجاد نمی‌ شود ، در نتیجه ترموکوبل عمل نمی ‌کند و گاز قطع می ‌شود و در نهایت شمعک خاموش می ‌گردد .

 

۳. مشکل در ترموکوبل

وظیفه ترموکوبل تنظیم دمای دستگاه است. تا زمانی که ترموکوبل به درستی کار کند، مشعل آبگرمکن نیز به خوبی کار می‌کند. زمانی که ترموکوبل دچار مشکل شود، ارتباط پیلوت هم قطع می‌شود و در نهایت شعله آبگرمکن خاموش می‌شود. در صورتی که ترموکوبل خراب شده باشد، باید تعمیر و یا تعویض شود. در بعضی موارد ممکن است مشکل ترموکوبل، شل شدن پیچ‌هایش باشد. در این شرایط با سفت کردن پیچ‌ها مشکل به راحتی برطرف می‌شود.

 

60b9e59858d8c

 

۴. فشار گاز کم

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند موجب بروز مشکل در آبگرمکن و گرم نشدن آب شود، کم بودن فشار گاز است. افت فشار گاز به دو دلیل رخ می‌دهد، یکی افت فشار گاز منطقه است که خارج از کنترل شما است و دلیل دیگر می‌تواند بابت وجود نشتی گاز در لوله‌کشی ساختمان شما باشد. در این صورت باید هر چه سریع‌تر بابت رفع مشکل اقدام کنید. اگر در اطراف آبگرمکن بوی گاز حس کردید، باید هر چه سریع‌تر دستگاه را خاموش کنید و با یک متخصص تماس بگیرید.

۵. خاموش شدن شمعک

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان b3118 می‌تواند چندین دلیل داشته باشد که یکی از آن‌ها همان افت فشار گاز است که در بالا گفته شد.

 از جمله عوامل دیگر که می‌تواند موجب خاموش شدن شمعک آبگرمکن شود:

تنظیم نبودن شیر احتراق

تنظیم نبودن پیچ شمعک

رسوب گرفتگی شمعک

گرفتگی صافی شمعک

پاره یا خراب شدن واشر دیافراگم

 

۶. مشکلات لوله کشی ساختمان

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند موجب گرم نشدن آب آبگرمکن شود، وجود خرابی و مشکل در لوله‌کشی ساختمان است. عملکرد و بازدهی آبگرمکن، رابطه مستقیمی با لوله کشی ورودی و خروجی ساختمان دارد. پیچ و خم لوله‌کشی، قطر لوله‌ها و انشعابات لوله، همگی در عملکرد آبگرمکن تأثیر دارند.

 

 

مشکلات لوله کشی ساختمان

 

۷. رسوب گرفتگی مخزن آبگرمکن

رسوب گرفتگی مخزن آبگرمکن هم می‌تواند منجر به گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری شود. آبی که وارد مخزن آبگرمکن می‌شود، دارای مواد معدنی و کمی ماسه است. وقتی آب وارد مخزن دستگاه می‌شود و گرم می‌شود، این مواد در کف مخزن ته نشین می‌شوند. چون در اکثر آبگرمکن ها، مشعل در قسمت زیرین مخزن دارد، این رسوبات مانع از عملکرد درست مشعل می‌شوند و آب به خوبی گرم نمی‌شود. در چنین مواقعی باید اقدام به تخلیه مخزن آبگرمکن و بررسی مشکل کرد.

۸. سیستم گرمایشی معیوب

در صورت قدیمی بودن آبگرمکن و یا عدم نگهداری مناسب آبگرمکن، سیستم گرمایشی آبگرمکن دچار مشکل می‌شود و به خوبی عمل نمی‌کند.

از جمله عوامل که معیوب بودنشان باعث خرابی آبگرمکن می‌شود عبارت‌اند از:

  1. کلید حرارتی
  2. ترموستات
  3. عامل گرمایشی
دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات