پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان b3118 (خاموش شدن شمعک آبگرمکن بوتان)

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان b3118 (خاموش شدن شمعک آبگرمکن بوتان)
علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان b3118 (خاموش شدن شمعک آبگرمکن بوتان)

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان b3118 (خاموش شدن شمعک آبگرمکن بوتان)

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

آبگرمکن بوتان از وسایل پر کاربرد در ساختمان های مسکونی است. لوله کشی نصب دستگاه تصفیه آب و ابگرمکن کاملا جدا از هم است. آب مورد استفاده در دستگاه تصفیه خانگی از آبگرمکن تامین نمی شود. آبگرمکن ها تقریبا در همه روزها روشن هستند. کارکرد مداوم این وسیله موجب فرسودگی قطعات شده و عملکرد دستگاه را مختل می کند. روشن نماندن شمعک آبگرمکن، نشان دهنده وجود مشکل در قطعات اصلی دستگاه است.

دلایل زیادی برای خاموش شدن شمعک وجود دارد. از خرابی ترموکوپل و سوختن بوبین ها گرفته تا مشکلات مربوط به دودکش ها می تواند موجب این اشکال شود. در سرویس آبگرمکن می توان مشکل اصلی را پیدا کرد. علت خاموش شدن مشعل آبگرمکن مخزنی و علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری که مشخص شود، مشکل به سادگی برطرف می شود.

 

مطالبی که قرار است بخوانید:

 

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان

با فشردن کلید ولوم، گاز از محفظه خود خارج می‌شود. حال با فشردن جرقه‌زن، شمعک روشن می‌شود. مشکل ما دقیقا اینجاست که بعد از اینکه ولوم را رها می‌کنیم، شمعک روشن نمی‌ماند و به سرعت خاموش می‌شود. این اتفاق برای همه آبگرمکن‌های دیواری، حتی با کیفیت‌ترین آن‌ها نیز ممکن است پیش آید. بنابراین علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن به دلایل مختلف رخ دهد.

نرسیدن گاز به پیلوت یکی از دلایل خاموش شدن شمعک انواع آبگرمکن می‌باشد. گاهی اوقات سیستم ایمنی مسیر گازرسانی را می‌بندد، یعنی اینکه این سیستم، نشتی گاز، افزایش دما و یا کاهش اکسیژن را تشخیص می‌دهد و برای اینکه از هرگونه مشکل جلوگیری کند، شمعک را خاموش می‌کند. دلایل دیگر روشن نماندن شمعک آبگرمکن را در زیر برای شما توضیح داده‌ایم:

  • بسته شدن مسیر گاز به وسیله پیچ تنظیم‌ کننده شمعک آبگرمکن
  • ترموکوپل آبگرمکن و سوختن سنسور جوش
  • به‌ وجود آمدن خرابی در ترموکوپل و سوختن بوبین
  • کم بودن حجم آتش شمعک (پیلوت)
  • عدم قرار گیری شمعک در جهت صحیح
  • عدم نصب دودکش و یا عملکرد اشتباه دودکش
  • ترموکوپل آبگرمکن دچار مشکل شده‌ باشد.
  • مهره ترموکوپل شل شده باشد.
  • شیر مغناطیسی دچار مشکل شده‌ باشد.
  • شعله شمعک کوتاه باشد.

 

4 مورد از رایج‌ترین مشکلات در تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118

در ادامه 4 مورد از رایج‌ترین مشکلات آبگرمکن های دیواری بوتان مدل B3118 را بررسی می‌کنیم:

۱. مشکلات مربوط به دمای آب

 مشکلات دمای آب علت خاموش شدن پکیج بیتا یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که در آبگرمکن ها با آن مواجه خواهید شد. در اینجا سه ​​مشکل دمای آب، دلایل احتمالی و نحوه رسیدگی به آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

آب سرد است. آب سرد معمولاً نتیجه قطعی برق، خرابی ترموستات یا معیوب شدن المنت گرمایشی است. در اولین مرحله از تعمیر آبگرمکن بوتان b3118 با حذف برق به عنوان دلیل اصلی و تنظیم مجدد کلیدهای خاموش و روشن مدار و جایگزینی فیوزهای سوخته شروع کنید. در مرحله بعد، کلیدهای برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید که روشن هستند. در نهایت ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برق دریافت می‌کند.

آب گرم است اما دمای آن به اندازه کافی بالا نیست. اگر آب به اندازه کافی گرم نمی‌شود، دلیل آن می‌تواند کوچکی آبگرمکن، قطع اتصالات آب سرد و گرم، یا معیوب بودن المنت گرمایشی یا ترموستات باشد. می‌توانید با بستن منبع آب و باز کردن شیر آب گرم، قطعی اتصال را رفع کنید. توصیه می‌کنیم با یک متخصص تماس بگیرید تا ترموستات آبگرمکن را بررسی کرده و ارزیابی کند که آیا آبگرمکن شما اندازه مناسبی دارد یا خیر.

آب خیلی داغ است. داغ بودن بیش از حد آب معمولاً به این معنی است که ترموستات در درجه خیلی بالا تنظیم شده است. برای تنظیم دمای ترموستات به دفترچه راهنمای آبگرمکن دیواری بوتان b3118 مراجعه کنید. وزارت نیرو تنظیم 48 درجه سانتی گراد را برای بهترین تعادل گرما و کارایی توصیه می‌کند.

 

4 مورد از رایج‌ترین مشکلات در تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118

 

2. مشکلات مربوط به وجود نشتی

 نشت آب را می‌توان به دلایل مختلفی در بوتان مربوط دانست از جمله:

  • معیوب بودن شیر کاهش دما و فشار (T&P)
  • فشار نامناسب آب
  • گرم شدن بیش از حد
  • وجود انسداد در دریچه هوا
  • نشتی از اتصال لوله کشی مجاور
  • شل شدن پیچ‌های المنت گرمایشی
  • واشر نامناسب
  • نشتی مخزن آب

شل شدگی احتمالی اتصالات لوله کشی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن‌ها را سفت نمایید تا نشتی کاهش یابد. در مرحله بعد، پیچ‌های شل شده المنت گرمایش را بررسی کرده و آن‌ها را سفت نمایید. اگر المنت گرمایشی همچنان نشتی دارد احتمالاً باید واشر را تعویض کنید.در نهایت نشتی مخزن ذخیره یا اطراف آن را بررسی کنید.

 

۳. تغییر رنگ آب آبگرمکن

آب زنگ زده می‌تواند نشان دهنده خوردگی پوشش داخلی مخزن آبگرمکن بوتان مدل b3118 باشد که اغلب به دلیل خرابی میله آند اتفاق می‌افتد. با یک تکنسین تعمیرات آبگرمکن و پکیج بوتان تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا تعویض میله آن مشکل را برطرف می‌کند یا خیر. در صورت نیاز شاید مجبور شوید آبگرمکن خود را تعویض کنید.

برای تشخیص صحیح این مشکل، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا مدت زیادی است که این اتفاق افتاده؟

آیا آب خروجی از همه شیرآلات خانه بد بود و بردنگ شده است؟

آخرین بار چه زمانی از آب استفاده کرده اید؟

آیا بعد از مدتی استفاده از آب مشکل برطرف می شود؟

برای شیر آب سرد و گرم هم این اتفاق می‌افتد؟

با پاسخ به این سؤالات، می‌توانید راحت‌تر به ریشه مشکل رسیدگی کنید.

 

۴. وجود صداهای عجیب در آبگرمکن

تجمع رسوبات اغلب علت صداهای عجیب و غریب از آبگرمکن بوتان b3118 شماست. می‌توانید این مشکل را با شستشوی آبگرمکن برطرف کنید. اگر آبگرمکن خود را شستشو دادید و مشکل همچنان ادامه داشت یا اگر تجمع رسوبات به حدی زیاد است که با شستشو برطرف نمی‌شود بهتر است برای تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118 با متخصصین بوتانو تماس بگیرید.

 

وجود صداهای عجیب در آبگرمکن

 

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان b3115

 

اشکال در ترموکوپل آبگرمکن

یکی از مهمترین قطعات آبگرمکن که نقش مهمی در حفظ ایمنی آبگرمکن و کنترل عملکرد صحیح آن و علت نشت آب از زیر پکیج بوتان دارد ترموکوپل می باشد . ترموکوپل در واقع نوعی حسگر از جنس دما می باشد و در بسیاری از وسایل که نقش گرمایشی دارند استفاده می شود مانند بخاری ، آبگرمکن و … . پس همانطور که گفته شد وظیفه ترموکوپل اندازه گیری دما می باشد . در حالت عادی وقتی دمای آبگرمکن در محدوده تنظیم شده قرار داد ترموکوپل کاری انجام نمی دهد اما در صورتی که دمای آبگرمکن از مقدار تنظیم شده بیشتر شد برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه مانند انفجار و … جریان گاز ورودی توسط ترموکوپل قطع می شود .

 

ایراد داشتن بوبین

برای حل کردن روشن نماندن شمعک آبگرمکن‌های دیواری و مخزنی دلایل گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج ، باید جهت عیب‌یابی ترموکوپل، به آن حرارت وارد کنید به این صورت که با یک فندک، نوک ترموکوپل را گرم کنید. حالا باید شیر گاز را در حالتی قرار دهید که علت جرقه زدن مداوم پکیج  بزند، دکمه مربوطه را حدود دو دقیقه فشار دهید، تا آتش روشن بماند. بعد از گذشت این زمان، باید خیلی آهسته شیر گاز را رها کنید و با دقت به صدای آن گوش دهید. حال در صورتی‌ که بعد از گذشت ۱ الی ۲ دقیقه صدایی شبیه به “ترق” از شیر گاز شنیدید، خیالتان راحت باشد که بوبین و ترموکوپل هر دو سالم هستند، در غیر این‌صورت این دو قطعه دچار مشکل شده‌اند و باید تعمیر و یا در صورت عدم تعمیر، تعویض شوند.

 

از گرفتگی دودکش تا سوختن سنسور

همانطور که گفته شد وجود مشکل در سیستم های امنیتی آبگرمکن دیواری بوتان می تواند اصلی ترین دلیل خاموش شدن شمعک آبگرمکن محسوب شود. این سیستم ها به نوعی تعبیه شده است که در صورت احساس خطر به سبب افزایش بیش از اندازه دما، نشت گاز و کم شدن اکسیژن محیط و چند عامل دیگر گاز موجود، شمعک آبگرمکن را خاموش کنند.

بنابراین اگر آبگرمکن شما بعد از مدتی مشخص خاموش می شود، به نظر باید نسبت به سلامت بودن این سیستم ها شک کرد. از جمله این سیستم های ایمنی می توان به ترموکوپل علائم خرابی پمپ پکیج ، سنسور جوش و سنسور گاز اشاره کرد. شما می توانید با خارج کردن سنسور از مدار اصلی شمعک را دوباره امتحان کنید. اگر شمعک آبگرمکن بدون سنسور توانست به کار خود ادامه دهد مسلما مشکل از همان سنسور بوده است. اما در مورد ترموکوپل و بوبین راه تست دیگری وجود دارد که در اینجا مجالی برای توضیح آن نیست.

 

مهمترین دلایل خاموش شدن شمعک آبگرمکن

 

اشکال در ترموکوپل آبگرمکن

یکی از اصلی ترین دلایل روشن نماندن شمعک آبگرمکن وجود ایراد و اشکال در ترموکوپل است. ترموکوپل بخاری گازی، ترموکوپل اجاق گاز و ترموکوبل آبگرمکن در معرض آسیب قرار دارند. در اثر گرمای شعله و پس از مدتی امکان پاره شدن یا ایراد در نوک ترموکوبل وجود دارد. برای بررسی این موضوع می توانید با دست زدن یا نگاه کردن به ترموکوپل نیز متوجه ایراد بشوید. معیوب بودن ترموکوپل موجب می شود که با رها کردن دکمه ولوم، شمعک نیز خاموش شود.

این مشکل به سادگی و با تعویض ترموکوپل قابل حل است. این وسیله را با یک ترموکوپل سالم و تازه خریداری شده، جایگزین کنید. البته این کاری نیست که به تنهایی بتوانید آن را انجام دهید و نیاز به تجربه و مهارت دارد. تعمیرات آبگرمکن را به حرفه ای ها بسپارید. دست به آچار شدن بدون آگاهی می تواند هزینه تعمیرات را افزایش دهد.

 

عملکرد نامناسب واشر دیافراگم آبگرمکن

خاموش شدن ناگهانی شمعک علائم خرابی مبدل ثانویه پکیج  اغلب به همین دلیل است. وقتی بار درون آبگرمکن کم می شود، شمعک قادر به تولید شعله نیست و به صورت خود به خودی و ناگهانی خاموش می شود. در این موارد قبلا آبگرمکن روشن بوده ولی شمعک پس از مدت کوتاهی خاموش می شود. امکان جمع شدن رسوب در سر الکترود یا خراب شدن و فرسودگی دیافراگم آبگرمکن وجود دارد. موقع سرویس دوره ای آبگرمکن در این مورد به تعمیرکار توضی دهید تا در صورت کثیف بودن الکترودها و یا هر مشکل دیگری، اقدامات لازم انجام شود.

 

اشکال در بوبین دلیل روشن نماندن شمعک آبگرمکن

بوبین یک سیم طویل است که به صورت پیچ دار و منظم دیده می شود. وضعیت بوبین و ترموکوپل هر دو در روشن ماندن یا عدم روشن ماندن شمعک آبگرمکن تاثیر دارد. بدون بوبین میدان مغناطیسی لازم ایجاد نمی شود و ترموکوپل عمل نمی کند. در نتیجه گاز قطع شده و شمعک خاموش می شود. لازم است تا تعمیرکار آبگرمکن سلامت بوبین را تست کند.

در صورت معیوب بودن این قطعه، حتما می بایست نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا شمعک آبگرمکن روشن باقی بماند. در صورت ایراد بوبین، شمعک روشن می شود ولی با رها کردن دکمه، چند ثانیه بعد شمعک خاموش خواهد شد. در اغلب موارد علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان ایراد در همین قطعه است.

 

اشکال در بوبین دلیل روشن نماندن شمعک آبگرمکن

 

کم بودن حجم آتش شمعک (پیلوت)

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود شمعک خاموش شود، کم بودن حجم آتش بهترین محل نصب پکیج دیواری  است. زمانی که نازل شمعک جرم بگیرد، این اتفاق می‌افتد، چرا که پس از گذشت مدت زمانی، چربی، گرد و غبار و آلودگی سطح شمعک را می‌گیرد و سوراخ‌های آن را می‌بندد.

راهکار: اگر آتش شمعک به درستی به ترموکوپل نرسد، ممکن است نازل شمعک (پستانک) کثیف شده باشد که باید آن را باز کرد و جرم و کثیفی را به خوبی از روی آن تمیز کرد. به این نکته نیز باید توجه کنید که سوراخ‌ روی نازل شمعک خیلی ریز و ظریف است و به هیچ وجه نباید از میخ و سوزن برای تمیز کردن داخل آن استفاده کنید چرا که به سرعت باعث ایجاد مشکل در آن می‌شوید. در این مورد توصیه می‌شود که برطرف کردن علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن را به یک فرد متخصص بسپارید.

 

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان را به‌طور کامل بررسی کرده و اطلاعات لازم در راستای رفع این مشکل را در اختیار شما قرار دهیم. دوباره یادآور می‌شویم که از رعایت نکات ایمنی در روند عیب‌یابی و رفع عیب آبگرمکن به هیچ عنوان غافل نشده و سلامت خود را در معرض خطر قرار ندهید. شما می‌توانید به‌منظور شناسایی مشکلات آبگرمکن و رفع آن‌ها از کمک کارشناسان بوتانو استفاده کرده و این روند را با خیال راحت به این متخصصین بسپارید.

 

سوالات متداول

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن مخزنی چیست؟

برای روشن نشدن شمعک آبگرمکن، خرابی ترموکوپل است. با لمس کردن و یا دیدن، به راحتی مشکل ترموکوپل مشخص می‌شود و در صورت وجود پارگی یا خرابی در نوک ترموکوپل، می‌توانید آن را تعویض کنید. دلیل دوم: دیگر علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری یا ایستاده، سوختن سنسور جوش است.

 

علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن بوتان چیست؟

یکی از رایج ترین علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان اینست که حجم آتش کم است. کم بودن حجم آتش شمعک و پیلوت یه دلیل جرم گرفتگی نازل شمعک بوده و قابل تعمیر است. گرد و غبار، چربی و آلودگی ها روی سوراخ بسیار ریز نازل نشسته و آن را کیپ می کند. علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان b3115 معمولا همین مشکل است.

 

علت خاموش شدن آبگرمکن بعد از چند ثانیه چیست؟

یک علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری که دلیل رایجی هم هست، کم بودن جریان آب در لوله‌های منتهی به آبگرمکن تحت تاثیر ایراداتی مثل وجود نشتی، خرابی منبع انبساط و قطع بودن آب است. بنابراین علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری در برخی مواقع کم بودن بیش از حد جریان آب در لوله‌ها می‌باشد.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات