پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علت نشت آب از زیر پکیج بوتان چیست؟ (دلایل چکه کردن و نشتی آب پکیج)

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علت نشت آب از زیر پکیج بوتان چیست؟ (دلایل چکه کردن و نشتی آب پکیج)
Butan co

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علت نشت آب از زیر پکیج بوتان چیست؟ (دلایل چکه کردن و نشتی آب پکیج)

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

نشت آب از پکیج یا آب دادن پکیج یکی از مشکلات شایع این دستگاه است که افراد زیادی تجربه می‌کنند. برای رفع این مشکل، پیش از هر کاری باید علت را پیدا کنید. در این مقاله علت آب دادن پکیج را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 

علت آب دادن پکیج به همراه روش حل آن

اگر شاهد آبریزی از پکیج خود هستید، زیاد نگران نشوید چون این یک مشکل رایج در انواع قیمت پکیج بوتان است که خوشبختانه قابلیت تعمیر دارد. اما از آنجا که علت ریزش آب از زیر پکیج می تواند بسیار متنوع باشد، ما در این قسمت به 9 مورد از شایع ترین آن ها اشاره کرده ایم که می توانید بعد از بررسی این موارد دلیل چکه پکیج خود را پیدا کرده و سپس بر اساس توصیه های داده شده برای رفع آن اقدام کنید:

 

شیر تخلیه فشار یا شیر اطمینان

شیر تخلیه یا شیر اطمینان برای این منظور بر روی پکیج نصب شده است تا در مواقعی که فشار پکیج بالاتر از میزان فشار تنظیم شده در حال کار باشد، آب اضافی را آزاد کند. این شیر شبیه دریچه فشار عمل می کند، به شکل که وقتی فشار مضاعف را در پکیج احساس می کند، باعث آزاد شدن فشار می شود.

میزان فشار مناسب برای پکیج بین 1.5 تا 2 است. حال اگر فشار پکیج بیش از میزان تنظیم شده قرار بگیرد، شیر تخلیه فشار میزان آب اضافی را برای جلوگیری از انفجار از دستگاه خارج می کند.

به بیان ساده تر علت آب دادن شیر تخلیه پکیج در چنین شرایطی بالاتر بودن میزان فشار در پکیج است که سبب خروج آب از شیر تخلیه فشار می شود. پس در صورت مشاهده آبریزی از پکیج ابتدا فشار دستگاه را چک کنید که بالاتر از 2 نباشد. اگر فشار پکیج بالاتر از 2 بار باشد، ریزش آب از زیر پکیج غیر قابل اجتناب است.

اگر پکیج ایران رادیاتور استفاده می کنید و شاهد نشتی آب از شلنگ تخلیه پکیج ایران رادیاتور هستید، ابتدا مشکل را در تنظیم نبودن فشار بار پکیج و سپس خرابی شیر تخلیه یا اطمینان جستجو کنید.

چون شیر اطمینان می تواند به دلایل زیادی از جمله ضربه سوراخ شده و این خود علت خروج آب از شیر تخلیه پکیج باشد. در این حالت علاوه بر فشار، آب هم از شیر خارج می شود. در این صورت تنها می توانید شیر را تعویض و یا در صورت امکان تعمیر نمایید. احتمال دیگر هم وجود دارد، اینکه شیر را تا انتها نبسته اید و در نتیجه آب از این قسمت نشت می کند.

 

نشتی در پمپ پکیج

رایج ترین دلیل برای نشتی پمپ، خرابی لوله های آن است که بیشتر به دلیل فرسوده بودن پمپ و لوله های آن و همچنین نشتی هوزینگ پمپ رخ می دهد. در هر حال اگر اخیراً فشار زیادی بر روی لوله ها بوده، این فشار می تواند سبب شکستگی لوله های پمپ شود. علاوه بر این فرسودگی آب بندهای پمپ آب خود دلیل محکمی بر چکه کردن پکیج است. چون به مرور زمان مهر و موم و لاستیک های آب بندی پمپ آب خاصیت خود را از دست می دهند.

نشت آب از پمپ پکیج ایران رادیاتور نیز ممکن است به دلیل پوسیدگی لوله های پمپ و یا از بین رفتن خاصیت آب بندی در اتصالات آب بند پمپ باشد. با تعویض واشرهای هوزینگ پمپ می توان آب بندی این قطعه را ترمیم نمود و از نشتی آن جلوگیری کرد.

 

اتصالات پکیج

اگر سیستم ابگرمکن دیواری شما جدید است، احتمال دارد به دلیل نصب اشتباه در اتصالات رفت و برگشت جریان آب شاهد چکه کردن آب از زیر پکیج باشید. پس اگر با آب دادن پکیج ایران رادیاتور و آب دادن پکیج بوتان از قسمت اتصالات دستگاه مواجه شدید، ابتدا اتصالات را با کمک دستمال خشک کرده و یک بار دیگر به منظور پیدا کردن علت نشتی، لوله ها و واشرها را بررسی کنید. معمولاً در بسیاری از موارد سفت کردن اتصالات و یا تعویض واشرها موثر واقع می شود.

 

زنگ زدگی مبدل پکیج

در مواقعی که علت چکه کردن آب از ریز پکیج به دلیل خوردگی یا زنگ زدگی مبدل باشد، راهی جز تعویض مبدل باقی نمی ماند. مبدل در پکیج قطعه تقریباً گران قیمتی است. با گذشت زمان، این قطعه پوسیده خواهد شد و اگر دچار ترک خوردگی شود، سبب نشتی آب از زیر پکیج خواهد شد. حتی اسیدشویی مداوم خود دلیلی بر خورده شدن تدریجی سطح داخلی مبدل و در نتیجه آب دادن پکیج است. با این حال باز هم شما باید در این مورد نظر متخصص پکیج را جویا شوید، اگر علت چکه کردن پکیج بوتان و علت ریزیش آب از پکیج ایران رادیاتور شما به دلیل ترک خوردگی و یا سوراخ شدن مبدل آن است، اما پکیج گارانتی دارد، می توانید مبدل را تعمیر کرده و هزینه کمتری در مقایسه با تعویض آن بپردازید.

 

پوسیدگی قطعات داخلی پکیج

با توجه به این که پکیج دستگاهی است که دائماً در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و مهم تر از همه با توجه به وجود سختی در آب، پوسیدگی قطعات داخلی پکیج امری اجتناب ناپذیر است. نتیجه این پوسیدگی می تواند چکه کردن آب از پکیج باشد.

از این رو ما به شما توصیه می کنیم تا سرویس پکیج را به صورت دوره ای و خصوصاً در آغاز فصل زمستان در دستور کار خود قرار دهید. چون دلیل آب دادن پکیج بوتان و علت نشتی پکیج ایران رادیاتور در اثر پوسیدگی قطعات داخلی دستگاه را می توان با انجام سرویس پکیج تا حد زیادی رفع کرد. اگر می خواهید بدانید پکیج چند مدل سرویس دارد و از مزایای سرویس دوره ای پکیج مطلع شوید، پیشنهاد می کنیم مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

 

خرابی دیافراگم در منبع انبساط پکیج

با افزایش دما، حجم آب نیز افزایش پیدا می کند، این حجم اضافی آب بر اثر پیام دیافراگم منبع انبساط مبنی بر افزایش انبساط دستگاه، کنترل می شود. بارها مشاهده شده که علت آب دادن پکیج ایران رادیاتور و علت نشتی آب از زیر پکیج بوتان خرابی دیافراگم منبع انبساط است. چون اگر دیافراگرم منبع انبساط دچار نقص شود، حجم آب اضافی در پکیج نشت خواهد کرد.

 

نشتی از شیلنگ های زیر پکیج

گاهی مواقع دلیل آب دادن پکیج بسیار ساده تر و واضح تر از مواردی است که تا این قسمت بررسی کردیم. با این توضیح که در زیر پکیج تعدادی لوله و شیلنگ پیسوار وجود دارد که به منظور انتقال آب سرد وروردی، آب گرم مصرفی، آب رفت شوفاژ و آب برگشت شوفاژ مورد استفاده قرار می گیرند. این تعداد لوله و شیلنگ توسط اتصالات به قسمت زیر پکیج بسته شده اند و از طرف دیگر به لوله آب سرد و گرم و لوله های رفت و برگشت رادیاتورها وصل هستند. اگر بست شیلنگ ها به خوبی انجام نشده باشد و یا جنس شیلنگ ها باکیفیت نباشد، احتمال ایجاد نشتی و آبریزی از این قسمت وجود دارد.

در لوله های زیر پکیج ایران رادیاتور و شیلنگ های زیر پکیج بوتان هم شرایط به همین منوال است، یعنی احتمال دارد شیلنگ های زیر پکیج ایران رادیاتور و پکیج بوتان نیز از قسمت اتصالات و یا شیلنگ دچار نشتی شوند. در چنین شرایطی بهترین کار بررسی محل دقیق نشتی است، اگر سستی اتصالات علت چکه کردن پکیج هستند، باید اصلاح شوند و حتی در صورت لزوم از اتصالات جدید استفاده شود. اما چنانچه پوسیدگی شیلنگ ها علت چکه آب از پکیج است، راهی جز تعویض شیلنگ های پیسوار باقی نمی ماند.

 

خرابی شیر پرکن

در زیر بدنه پکیج یک عدد شیر پرکن قرار دارد که جهت تنظیم فشار آب داخل دستگاه مورد استفاد قرار می گیرد. به این صورت که اگر فشار آب پکیج به زیر 0.5 بار برسد، می توان با باز کردن شیر پرکن آب بیشتری به داخل مدار وارد کرد و از این طریق افت فشار پکیج را رفع نمود.

حال اگر شیر پرکن باز مانده باشد و یا به دلیل خرابی بسته نشده باشد، می تواند به صورت خود به خود شروع به آبگیری کرده و در نتیجه فشار پکیج را بی دلیل بالا ببرد. در این مرحله پکیج برای حذف فشار مضاعف خود شروع به آبریزی می کند.

برخی مواقع نیز آبریزی از ناحیه شیر پرکن است که به دلیل خرابی لاستیک و واشرهای شیر آب نشت می کند.  اگر علت نشت آب از پکیج ایران رادیاتور و علت ریزش آب از آبگرمکن دیواری بوتان به دلیل خرابی شیر پرکن است، باید برای حل مشکل چکه آب در زیر پکیج ابتدا سلامتی شیر پرکن بررسی شود تا در صورت لزوم کل شیر تعویض گردد و اگر ایراد از خرابی واشرهای شیر پرکن باشد، می توان با تعویض واشرها و لاستیک ها شیر دوباره از آن استفاده کرد.

 

آب دادن از فیلتر پکیج

از آنجا که ورود آب سخت به داخل مدار سیستم گرمایش و پکیج می تواند آسیب های زیادی به سیستم وارد کند از فیلتر سختی گیر پلی فسفات در ورودی آب سرد به پکیج استفاده می شود. این مدل از فیلترها برای وصل شدن به ورودی آب سرد پکیج دارای اتصال و واشر هستند، حال اگر واشر و مغزی اتصال دهنده فیلتر رسوب گیر به پکیج هرز و پوسیده شده باشد، خود می تواند علت چکه آب از زیر پکیج باشد.

اگر با نشت آب از زیر پکیج ایران رادیاتور و نشتی پکیج بوتان به دلیل خرابی فیلتر دستگاه مواجه شدید، باید در اسرع وقت فیلتر را تعویض کرده و یا اتصال آن را بررسی و اصلاح نمایید. چون علت آب دادن فیلتر پکیج خرابی خود فیلتر و یا اتصالات آن است. ضمناً این که شما از کدام مدل پکیج به عنوان سیستم گرمایشی مرکزی در ساختمان خود استفاده می کنید، در توضیح علت چکیدن آب از پکیج تفاوتی را ایجاد نمی کند. چون در تمامی پکیج ها نحوه عملکرد آنها با هم مشابه است.

 

چه نکاتی را باید هنگام نشت آب پکیج رعایت کنیم؟

نکاتی که هنگام نشت آب پکیج باید رعایت کنیم عبارت اند از:

  • دستگاه را ازبرق بکشید.
  • شیر گاز را ببندید.
  • همه شیر های آب را از فلکه ببندید.
  • دلایلی که سبب نشت آب از پکیج می شوند را بررسی کنید.
  • با تعمیر کار پکیج تماس بگیرید.
  • عواملی که سبب ریزش آب از پکیج می شوند را برطرف کنید.
  • دلیل تخلیه آب پکیج و وسایل مورد نیاز آن

در دلایلی که برای نشت آب از پکیج آورده شد، به نشت آب  به  دلیل خرابی شیر تخلیه اشاره شد. برای این که بتوانیم شیر تخلیه را تعویض کنیم، باید ابتدا آب پکیج را تخلیه نماییم. برای تخلیه آب پکیج به وسایلی همچون یک پارچه برای جلوگیری از خیس شدن دستگاه و منزل، یک سطل یا تشت برای ریختن آب پکیج در آن و همچنین ابزارهایی از قبیل آچار فرانسه پیچ گوشتی آچار لوله گیر نیاز است.

 

آیا با وجود نشتی آب در پکیج می شود از آن استفاده کرد؟

در صورتی که متوجه نشتی آب در پکیج شدید و فشار در مدت زمان کوتاهی دچار کاهش شد، بهتر است که از دستگاه استفاده نکنید و آن را به تعمیر کار بسپارید.

 

آیا نشتی پکیج موجب کاهش فشار می شود؟

پاسخ به این سوال مثبت است. نشتی پکیج سبب کاهش فشار دستگاه می شود. لازم به ذکر است که در صورتی که فشار دستگاه کم باشد، کارآیی مناسبی نخواهد داشت. به همین دلیل باید توسط تعمیرکار تعمیر گردد.

 

آیا وجود نشتی در پکیج خطرناک است؟

احتمال این که نشت آب بر روی اجزای الکتریکی تاثیر بگذارد زیاد است و این امر می تواند خسارت ها و خطرات متعددی داشته باشد.

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات