پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علت جرقه زدن مداوم پکیج چیست؟ 10 علت اصلی این مشکل

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علت جرقه زدن مداوم پکیج چیست؟
علت جرقه زدن مداوم پکیج چیست؟

محصولات تخفیف دار

parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علت جرقه زدن مداوم پکیج چیست؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

علت جرقه زدن مداوم پکیج  ، امروزه پکیج‌ها به دلیل بالا رفتن سطح ایمنی و کاربرد‌های متنوع در انواع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل حساسیت بالای قطعات ممکن است هر یک از آن‌ها دچار مشکل شده و موجب توقف کارکرد عادی دستگاه شود. یکی از مشکلات رایج در پکیج‌ها، جرقه زدن مداوم آن‌ها می‌باشد.

الکترود و جرقه زن، وظیفه تخلیه صحیح بار الکتریسیته تولید شده توسط برد را دارد.این عمل می بایست در مسیر خروجی گاز از پرده های مشعل انجام گیرد. در نتیجه این عمل مولکول های مرتبط با جرقه باردار شده و واکنش گرمایی نشان می دهد.اگر این عمل به صورت متعدد و با شدت جریان مناسب صورت گیرد،عمل احتراق انجام می گیرد. دریافت جرقه می تواند در چند قسمت انجام گیرد.

اگر فقط یک الکترود برای ایجادشعله طراحی شده باشد جرقه به سطح پرده های مشعل و محل خروج گاز اصابت می کند. اما اگر از دو الکترود استفاده شود،عمل جرقه زدن ما بین دو الکترود انجام می شود.

در دستگاه های تک الکترود، امکان استارت با صدای انفجاری،بیش از دستگاه های دو الکترود می باشد.چرا که در دستگاه های تک الکترود، فاصله الکترود می بایست با سطح مشعل تنظیم شود و محدودیت زیادی دارد، لذا امکان دارد در آن نقطه، بهترین فضا برای اشتعال گاز ایجاد نشود اما در دستگاه های دو الکترود می‌توان مکان برخورد جرقه یک الکترود به الکترود دیگر را تغییر داد تا در بهترین فضا ثابت شود.

 

نقش الکترود جرقه زن در پکیج

بار‌های الکتریکی تولید شده توسط برد الکترونیکی قیمت روز پکیج بوتان باید به طور صحیح و کامل در مسیر خروجی گاز از پرده‌های مشعل تخلیه و خارج شود. در طی این فرآیند، واکنش گرمایی حاصل از بار دار شدن مولکول‌های جرقه رخ می‌دهد. در واقع عمل احتراق در پکیج به تداوم این فرآیند با شدت جریان مناسب گفته می‌شود.

پکیج‌ها ممکن است از یک الکترود یا دو الکترود تشکیل شده باشند. در دستگاه‌های تک الکترود، پس از ایجاد جرقه، به مشعل پکیج برخورد کرده و سپس به قسمت خروجی گاز اصابت می‌کند. در این دستگاه‌ها به منظور انجام صحیح عملیات احتراق، باید فاصله الکترود با سطح مشعل به درستی تنظیم شود. در مقابل عملیات احتراق در پکیج‌های دارای دو الکترود، در فاصله بین دو الکترود انجام شده و محدودیت کمتری دارد.

 

نقش الکترود جرقه زن در پکیج

 

نحوه تست الکترود جرقه زن

برای تست الکترود جرقه زن کافی است، به نحوه اتصال الکترود به بدنه دستگاه و جرقه زدن آن توجه کنید. الکترود جرقه زن نباید از هیچ طرفی به بدنه دستگاه اصابت کرده باشد. روش تست الکترود جرقه زن به این صورت است که از عدم اتصال سطح سرامیکی و نوک الکترود به بدنه اطمینان حاصل کنید. همچنین در صورت وجود مشکل در ترانس جرقه یا عدم تنظیم صحیح فاصله بین الکترود در پکیج، جرقه زدن پکیج به درستی صورت نمی‌گیرد.

کافی است الکترود احتراق را با توجه به نحوه اتصال الکترود به بدنه دستگاه و احتراق آن تست کنید. الکترود احتراق نباید از هیچ طرف به بدنه دستگاه برخورد کند. روش تست الکترود جرقه زن به این صورت است که سطح سرامیکی و نوک الکترود به بدنه متصل نیست. همچنین در صورت بروز مشکل در ترانسفورماتور احتراق و یا عدم تنظیم فاصله الکترود، پکیج به درستی مشتعل نمی شود.

 

سنسور شعله در پکیج دیواری

سنسور شعله موجود در پکیج عملکردی شبیه به جرقه زن دارد و با اتصال مستقیم با شعله از طریق نوک الکترود باعث ایجاد جریان ضعیفی بین بدنه مشعل و الکترود می شود.

 

دلیل جرقه زدن مداوم شعله پکیج دیواری چیست؟

یکی از مشکلات مربوط به پکیج ها، جرقه زدن مداوم شعله پکیج است. این مشکل به طور ناگهانی رخ داده و برای رفع آن باید قطعات را بررسی و تست کنیم و قطعات معیوب را تعویض کنیم. بهتر است این مراحل توسط یک ارائه دهنده خدمات پکیج انجام شود. دلایل مختلفی منجر به جرقه زدن مداوم شعله پکیج دیواری می شود که عبارتند از:

1) نوسانات جریان الکتریکی

۲) کمبود آب در مدار گرمایش پکیج

3) مکش هوا روی مدار گرمایش پکیج

4) ورود آب به شعله پکیج دیواری

5) خرابی پمپ سیرکولاسیون پکیج

6) الکترود یونی معیوب

7) کاهش فشار گاز در ساختمان

8) تخلیه نامناسب دود

9) آسیب به برد الکترونیکی دستگاه

10) تنظیم نادرست فاصله بین جرقه و بدنه پکیج دیوای

 

نوسانات جریان برقی در پکیج دیواری

از دلایل اصلی جرقه زدن مداوم پکیج، نوسانات جریان برق درون دستگاه بوده که علاوه بر آسیب به سیستم احتراق پکیج، موجب خرابی قطعات دیگر نیز خواهد شد. اتصالی کردن مشعل پکیج و سوختن آن موجب عدم کارکرد صحیح شعله پکیج و جرقه زدن یکسره آن می‌شود. هم چنین نوسانات جریان برق و اتصالی برق منطقه علت یکسره روشن ماندن پکیج می‌باشد. بدین ترتیب برای رفع مشکل کافی است از یک ترانس کنترل جریان برق استفاده کنید.

 

نوسانات جریان برقی در پکیج دیواری

 

کمبود میزان آب داخل مدار گرمایشی پکیج

خرابی منبع انبساط پکیج و وجود نشتی در مسیر جریان آب یا پوسیدگی اتصالات و شیر‌های مربوطه موجب کمبود میزان آب داخل مدار گرمایش پکیج خواهد شد. به منظور حفظ ایمنی پکیج هنگامی که میزان آب داخل دستگاه از مقدار نیم بار کاهش پیدا کند، کلید نیم بار فعال شده و از روشن شدن پکیج جلوگیری می‌کند. در این حالت متوجه جرقه زدن مداوم پکیج خواهیم بود.

 

هوا گرفتن مدار گرمایش پکیج

هوا گرفتن مدار گرمایش پکیج ممکن است به دلیل عدم انجام هواگیری پکیج بوتان درست و به موقع رخ دهد. در این شرایط آب به درستی در سیستم رادیاتور و پکیج جریان پیدا نکرده و پمپ پکیج هوا را به جای آب به داخل سیستم وارد کند. عدم رسیدن آب به بخش‌های داخلی و هوا به بخش احتراق دستگاه موجب جرقه زدن مداوم پکیج می‌شود. از نشانه‌های هوا گرفتن مدار گرمایش پکیج می‌توان به بالا رفتن عقربه روی فشار سنج دستگاه اشاره کرد. در‌ این حالت باید تمامی رادیاتور‌های پکیج توسط تعمیرات تخصصی بوتان هوا‌گیری شود.

 

ورود آب به داخل شعله پکیج یکی از دلایل جرقه زدن مداوم پکیج

ورود آب به داخل شعله پکیج باعث قطع شدن عملکرد عادی سیستم احتراق شده و مشعل پکیج را دچار اتصالی می‌کند. همچنین سنسور‌های ایمنی به کار رفته در این قسمت فعال شده و موجب جرقه زدن یکسره پکیج می‌شود. به منظور رفع مشکل جرقه زدن مداوم پکیج به دلیل ورود آب به داخل شعله پکیج باید با استفاده از دستمال نرم و خشک، قسمت‌های داخلی سیستم احتراق را خشک کرده و با استفاده از سشوار از خشک بودن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

 

ورود آب به داخل شعله پکیج یکی از دلایل جرقه زدن مداوم پکیج

 

خرابی پمپ سیرکولاسیون پکیج

یکی از دلایل جرقه زدن مداوم پکیج دیواری خرابی پمپ سیرکولاسیون پکیج می باشد. ضعیف بودن پمپ پکیج و روشن نشدن آن منجر به جاری نشدن آب در سیستم شده و برای عملکرد عادی سیستم جرقه زنی پکیج، مشعل ایجاد مشکل می کند. برای تست پمپ پکیج لازم است با علائم خرابی پمپ آشنا شوید و پس از بررسی پمپ و اتصالات آن در صورتی که پمپ نیمه یا کامل سوخته است آن را تعویض کرده یا برای تعمیر پکیج به تعمیرکار بسپارید.

 

معیوب شدن الکترود یون

الکترود یون یکی از قطعات به کار رفته در سیستم احتراق پکیج بوده که وظیفه تشخیص شعله را بر عهده دارد. معیوب شدن الکترود یون موجب عدم تشخیص صحیح تشکیل شده و در نهایت ارسال فرمان غلط به برد الکترونیکی دستگاه می‌شود. در این حالت دستگاه به صورت یکسره جرقه می‌زند. برای تعمیر پکیج بوتان در این حالت باید اقدام به تعمیر الکترود یون با استفاده از سمباده یا تعویض آن کرد.

 

افت شدید فشار گاز در ساختمان

یکی از دلایل جرقه زدن مداوم پکیج پایین بودن فشار گاز در ساختمان است. این بیشتر در زمستان اتفاق می افتد. دلیل اصلی تشکیل شعله در پکیج دیواری وجود گاز کافی است. در صورت کاهش فشار گاز، تشکیل شعله به درستی انجام نشده و شعله ضعیف است. بنابراین، باعث جرقه زدن مداوم پکیج می شود. با توجه به تفاوت های جزئی در نحوه تنظیم فشار پک گاز و هوا، بهتر است پکیج به صورت تخصصی تعمیر شود.

 

تخلیه نامناسب دود

در مدل های قدیمی تر، به دلیل نبود سیستم امنیتی پیشرفته، جان اعضای خانواده به دلیل عدم توانایی در تخلیه صحیح دود از پکیج در خطر بود. با پیشرفت تکنولوژی تولید پکیج و عرضه مدل های جدید با سیستم های ایمنی بهبود یافته، تخلیه نامناسب دود به جان افراد آسیبی نمی رساند و باعث از کار افتادن پکیج می شود.

در این صورت به دلیل وجود هوا در مسیر و اطلاع از وجود دود به برد دستگاه، سیستم جرقه زنی می تواند دوباره کار کند و باعث ایجاد جرقه شود. در نهایت یکی از دلایل جرقه زدن مداوم پکیج را می توان دودکش نامناسب دانست. این مشکل به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم برای نصب پکیج بوتان و دودکش و محل نادرست دودکش در اثر سوختن پکیج به وجود می آید. برای اطلاع از هزینه نصب پکیج به وبسایت ما مراجعه کنید.

 

خراب شدن برد الکترونیکی دستگاه

برد الکترونیکی پکیج در واقع مغز دستگاه بوده و وظیفه ارسال فرمان به تک تک قطعات و نظارت بر عملکرد آن‌ها را دارد. در مواردی که برد الکترونیکی پکیج خراب شود، دقت و توانایی خود را مبنی بر پیگیری کارکرد قطعات الکترونیکی و مکانیکی از دست می‌دهد. در این صورت ممکن است با توجه به اطلاعات غلط منتقل شده به برد، دستورات اشتباهی را ارسال نموده و موجب جرقه زدن مداوم پکیج شود.

 

عدم تنظیم درست فاصله جرقه زن با بدنه پکیج

عدم تنظیم درست فاصله جرقه زن با بدنه پکیج یکی از دلایل جرقه زدن مداوم پکیج می‌باشد. در این حالت خارج شدن گاز و تشکیل شعله به درستی انجام نمی‌شود. هم چنین گرفتگی منافذ پکیج نیز می‌تواند دلیل جرقه زدن یکسره پکیج شود. در این حالت چراغ قرمز رنگ پکیج روشن شده و با نمایش دادن کد خطای مربوط به نوع دستگاه، وجود چنین مشکلی در پکیج را گزارش می‌دهد. به دلیل حساسیت بالای قطعات به کار رفته در پکیج، لازم است تعمیر پکیج را زیر نظر متخصصان حرفه‌ای انجام دهید.

 

عدم تنظیم درست فاصله جرقه زن با بدنه پکیج

 

علت اصلی جرقه زدن مداوم پکیج در حالت زمستانی چیست؟

همانطور که می دانیم پکیج ایرتورپن بوتان عملکرد تابستانی و زمستانی دارند. در فصل زمستان به دلیل افت شدید دما و یخ زدگی لوله های گاز شاهد افت شدید فشار گاز در ساختمان ها هستیم. اگر هنگام روشن شدن پکیج شعله به درستی روی یون های الکترود قرار نگیرد، یون وجود شعله را حس نمی کند و در نتیجه برد الکترونیکی دستگاه دستور قطع شعله را صادر می کند. در صورت تکرار این مشکل و خاموش و روشن شدن شعله شاهد جرقه زدن مداوم پکیج خواهیم بود. به همین دلیل برد الکترونیکی پکیج کنترل کار شعله را متوقف کرده و در نهایت چراغ دستگاه قرمز می شود.

برای رفع مشکل جرقه زدن مداوم پکیج در حالت زمستانی کافی است پس از باز شدن درب محفظه احتراق پیچ پلاستیکی شیر کنترل گاز را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و یا موقعیت میله یونی تشخیص شعله را جابجا کنید.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات