پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

آبگرمکن برقی چیست؟

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← آبگرمکن برقی چیست؟
آبگرمکن برقی چیست؟

محصولات تخفیف دار

Bita 24 s
۱۴/۴۴۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۲۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۶۳۰/۰۰۰ تومان ۱۶/۱۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۳۴۰/۰۰۰ تومان ۱۶/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۹۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۵۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۶/۲۸۰/۰۰۰ تومان ۵/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

آبگرمکن برقی چیست؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

 

آبگرمکن برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

تأثیر برق بر زندگی انسان در حوزه گرمایش آب کاملاٌ مشهود است و همان طور که اشاره شد، یکی از ابزار هایی که به وسیله ی این انرژی تامین نیازهای ما را آسانی بخشیده است، آبگرمکن برقی بوتان است. آبگرمکن های برقی از انرژی الکتریکی برای گرم کردن آب استفاده می کنند و آب گرم را به راحتی برای نیازهای مختلف خانه در دسترس قرار می دهند.

تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی ما را قادر می سازد از دوش آب گرم لذت ببریم و کارهای شست و شو را به نحو احسن انجام دهیم. انواع مختلفی از گرمکن برقی در بازار موجود است.

حالت عملکرد آبگرمکن برقی به این صورت است که، آب را با استفاده از عناصر گرمایش الکتریکی گرم می کند. این المنت های گرمایشی معمولاً از مواد مقاومی مانند مس، استیل و یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. آبگرمکن به یک خط تامین آب سرد متصل است که آب سرد را از منبع اصلی آب وارد می کند.

آب سرد از طریق لوله ورودی وارد آبگرمکن می شود. در داخل مخزن، یک یا چند المنت گرمایش الکتریکی در آب غوطه ور می شوند. آنها به منبع برق متصل هستند. هنگامی که عناصر گرمایشی برق را دریافت می کنند، جریان الکتریکی از آنها عبور می کند.

با عبور جریان از عناصر گرمایش، آنها شروع به گرم شدن می کنند. با داغ شدن المنت های گرمایشی، گرما را به آب اطراف مخزن منتقل می کنند. گرما به تدریج در سراسر آب پخش می شود و دمای آن را افزایش می دهد. این چرخه ادامه پیدا میکند تا آب گرم پایداری فراهم باشد.

به طور کلی، آبگرمکن های برقی با استفاده از عناصر گرمایش الکتریکی یا پمپ های حرارتی برای افزایش دمای آب کار می کنند و منبع ثابتی از آب گرم را برای مصارف مختلف فراهم می کنند. آنها راحتی، بهره وری انرژی و تطبیق پذیری را ارائه می دهند، بنابراین به گزینه ای محبوب برای تامین آب گرم در محیط های مختلف تبدیل شده اند.

 

آبگرمکن برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

 

اجزای اصلی تشکیل دهنده آبگرمکن برقی

 

مخزن یا منبع آب گرم

یکی از مهمترین بخش‌های آبگرمکن بوتان برقی مخزن دار، مخزن آن است که در ظرفیت‌های مختلف ساخته می‌شود و عموماً جنس آن از ورق‌های مقاوم فلزی و استیل است. از آن جا که آب داخل منبع اصلی می‌باشد،  جایگاه المنت و قسمتی از ترموستات نیز در آن قرار داده شده است. مخزن شامل 4 لوله مهم است:

لوله ورودی: برای انتقال آب سرد به داخل منبع آبگرمکن

لوله خروجی: برای انتقال آبگرم به حمام یا سینک، مصارف بهداشتی و ...

شیر تخلیه: در مواقعی که به دلیل تعمیر یا جا به جایی آبگرمکن نیاز به تخلیه تمامی آب داخل آبگرمکن داریم، از شیر تخلیه استفاده می‌کنیم

شیر اطمینان: در صورتی که آب داخل آبگرم کن بیش از حد گرم شود، شیر اطمینان وظیفه انتقال آب گرم اضافی را به بیرون دارد تا از افزایش دما و فشار آبگرمکن بکاهد که البته جنبه حفاظتی و امنیتی بسیار مهمی در منابع بسته و تحت فشار مانند آبگرمکن ها دارد

 

المنت آبگرمکن برقی

وظیفه اصلی آن تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی و بالا بردن دمای آب منبع است و جنس آن از آلومینیوم، نیکل و یا کروم است. و همچنین برای جلوگیری از اتصالات برقی و اختلال این قطعه، آن را درون پودر چینی یا خاک سرامیک قرار می‌دهند. علاوه بر این، برای افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدن دارای آبکاری از جنس فولاد ضدزنگ نیز می‌باشد.

 

بدنه

برای استحکام و زیبایی بدنه آبگرمکن های برقی آن را به روش های مختلفی رنگ آمیزی می کنند و معمولاً جنس آن از ورق فولاد با ضخامت مناسب است.

 

ترموستات

عملکرد ترموستات کنترل اتوماتیک دمای آب منبع آبگرمکن است که یکی دیگر از قطعات مهم در آبگرم‌کن برقی می‌باشد. ترموستات به‌صورت اتوماتیک عمل می‌کند که خود به تنهایی دارای بخش‌های مختلفی است.

 

اجزای اصلی تشکیل دهنده آبگرمکن برقی

 

لامپ خبر

همانگونه که از نام آن پیداست وضعیت و عملکرد المنت برقی یا همان هیتر آبگرمکن را خبر می‌دهد. در مواقعی که در آبگرم‌کن برقی اختلالی به‌وجود می‌آید. شاهد اختلال در عملکرد لامپ خبر خواهیم بود. این قطعه آبگرمکن‌های برقی در مدار الکتریکی آن و موازی با هیتر نصب شده است. لامپ خبر به صورت همزمان با روشن و یا خاموش شدن المنت، عمل می‌کند و ولتاژ کاری این لامپ ها ۲۲۰ ولت است.

 

سیم های رابط و عایق نسوز

در منازلی که انشعابات برق به صورت جداگانه اجرا می شوند، بهتر است برای آب گرم‌کن برقی، یک خط مستقل از ورودی برق منزل کشیده شود و این خط با یک فیوز حداقل ۱۵ آمپری حفاظت شود. حداقل مقطع سیم در آب گرمکن می بایست ۵/۱ باشد . به این دلیل که جریان برق مصرفی آبگرمکن برقی زیاد است. و همچنین در هنگام انتخاب دوشاخه نیز به جریان برق مصرفی آب گرم‌کن باید توجه شود.

 

چگونگی مصرف برق آبگرمکن‌های برقی

به‌صورت کلی آبگرمکن‌های برقی از نظر منابع گرمایشی به دودسته بدون مخزن و مخزن دار قسمت‌بندی می‌شوند. آبگرمکن‌هایی که مخزن ندارند از نظر مصرف انرژی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشند عملکرد فوری و لحظه‌ای این نوع از آبگرمکن‌ها باعث می‌شود که مصرف انرژی برق بسیار پایین آید و از مدل‌های مخزن دار به‌صرفه‌تر باشد. آبگرمکن‌هایی که مخزن ندارند به علت این که آب در آن به‌سرعت جوش می‌شود و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز خاموش هستند و هنگامی که شروع به کار می‌کنند فقط روشن می‌شوند مصرف پایین‌تری دارند.

مقرون‌به‌صرفه بودن از نظر مصرف انرژی همان دلیلی است که به سؤال درباره تفاوت آبگرمکن گازی و برقی می‌تواند پاسخ مناسب بدهد.

همان گونه که در بالا اشاره کردیم آبگرمکن‌های برقی که بدون مخزن می‌باشند، چون به‌صورت لحظه‌ای عمل می‌کنند، انرژی زیادی را مصرف نمی‌کنند ولی در آبگرمکن‌های گازی چون شمعک آن به‌صورت شبانه‌روزی روشن می‌باشد باعث می‌شود که گاز زیادی مصرف کند.

 

آبگرمکن برقی چه انواعی دارد؟

به صورت کلی آبگرمکن های برقی از دو دسته مخزن دار و بدون مخزن تشکیل می شوند و نصب آنها یا روی زمین یا دیوار صورت می گیرد. در ادامه مطلب به بررسی این دو نوع آبگرمکن خواهیم پرداخت.

 

آبگرمکن مخزن دار

آبگرمکن های برقی مخزن دار یکی از انواع آبگرمکن های برقی، آبگرمکن های مخزن دار است که نسبت به نوع بدون مخزن از استقبال بیشتری بهره برده است. توجه بیشتری که به این نوع آبگرمکن می شود به دلیل قیمت و هزینه کمی است که برای خرید و نصب آن پرداخته می شود.

آبگرمکن های مخزن دار، نسبت به میزان ذخیره مخزن خود، آب گرم را داخل خود نگهداری می کنند تا در زمان نیاز از آن استفاده نمایند. مخزن آبگرمکن، داخل یک عایق حرارتی قرار گرفته است که باعث می شود تا آب دیرتر سرد شود و برق کمتری هم مصرف نماید.

 

آبگرمکن بدون مخزن دار

آبگرمکن های برقی بدون مخزن، انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک است. همچنین این آبگرمکن مصرف برق کمتری نسبت به نوع مخزن دار خود دارد. این آبگرمکن فضای کمتری را به خود اختصاص می دهد و زمانی که از آبگرم استفاده نمی کنید، مصرف برقی وجود ندارد.

این نوع از پکیج های بوتان نسبت به شرایط آب و هوای مختلف ساخته می شوند، از این رو باید نسبت به نیاز خوود آبگرمکن را انتخاب نمایید. سرعت گرم کردن آب در این آبگرمکن ها بالا است و هر زمان که بخواهید به آسانی می توانید از آبگرم استفاده نمایید.

 

کلام آخر

به صورت کلی آبگرمکن های برقی از دو نوع آبگرمکن مخزن دار و بدون مخزن تشکیل شده اند و برای تامین برق مصرفی خود از روش های مختلفی استفاده می کنند. همانگونه که گفتیم آبگرمکن بدون مخزن برقی، نسبت به نوع مخزن دار از لحاظ اینکه جای کمتری به خود اختصاص می دهد، پیشرفته تر است و برق مصرفی آن هم کمتر است بسیار بهتر از نوع مخزن دار خود است، اما هزینه بیشتری هم به همراه دارد.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علت روشن نشدن مشعل و شمعک پکیج بوتان چیست؟
علت روشن نشدن مشعل و شمعک پکیج بوتان چیست؟ ...
5 علت انفجاری روشن شدن پکیج چیست؟
علت انفجاری روشن شدن پکیج چیست و چه خطراتی دارد؟ ...
آبگرمکن برقی چیست؟
...
آیا می دانید نشانه های ایراد در عملکرد پکیج دیواری کدامند؟
آیا می دانید نشانه های ایراد در عملکرد پکیج دیواری کدامند؟ ...

محصولات تخفیف دار

Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۴۴۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • قیمت پکیج بی تا 26 هزار بوتان
۱۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۲۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۶۳۰/۰۰۰ تومان ۱۶/۱۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۳۴۰/۰۰۰ تومان ۱۶/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۹۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۵۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۶/۲۸۰/۰۰۰ تومان ۵/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات