پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118 ، علت خرابی و راه حل های آن

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118 ، علت خرابی و راه حل های آن
تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118 ، علت خرابی و راه حل های آن

محصولات تخفیف دار

perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118 ، علت خرابی و راه حل های آن

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

آبگرمکن های دیواری معمولا با سرد تر شدن هوا، دچار مشکلات و عیب های زیادی می شوند. شاید علت این مشکل این باشد که افراد در روز های سرد سال، بیشتر به آب گرم نیاز دارند و همین موجب خرابی آبگرمکن ها می شود. فرسودگی قطعات، استفاده طولانی مدت از آبگرمکن، بی توجهی به مشکلات و عدم سرویس آبگرمکن موجب به وجود آمدت عیب های زیادی چون کاهش فشار آب، تغییر رنگ آب، چکه کردن آب، گرم نبودن آب و.. می شود.

خوشبختانه قطعات آبگرمکن دیواری بوتان به دلیل اینکه ساخت ایران است، قطعات آن قابل تعمیر و تعویض هستند و به راحتی می توان آن ها را عیب یابی و تعمیر کرد. ما در این مقاله می خواهیم برای شما نحوه عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان بدون شمعک را قرار دهیم تا بتوانید به راحتی از مشکل آبگرمکن خود مطلع شوید.

برای تعمیر آبگرمکن دیواری، در اولین مرحله باید عیب یابی و بررسی انجام شود و زمانی که عیب یابی کاملا انجام شد؛ برای تعمیر باید، آبگرمکن را به فردی که در این زمینه تخصص دارد واگذار کنیم؛ زیرا بررسی قطعات آبگرمکن کار آسانی نمی باشد.

 

برای اطلاع از قیمت آبگرمکن دیواری بوتان b3118 اینجا کلیک کنید.

اجزای آبگرمکن دیواری

  1. کلاهک تعدیل
  2. کلید حرارتی کلاهک تعدیل
  3. کلید مبدل حرارتی
  4. مبدل حرارتی
  5. الکترود جرقه زن
  6. الکترود سنسور
  7. مشعل
  8. چند راهه
  9. شیر گاز
  10. رگلاتور آب
  11. برد
  12. محفظه باتری
  13. مجرای بازدید فشار گاز ورودی
  14. مجرای بازدید فشار گاز چند راهه
  15. مجرای ورودی آب سرد
  16. مجرای خروجی آب گرم
  17. مجرای ورودی گاز

 

آبگرمکن دیواری بوتان b3118 بیشتر بدانید

آبگرمکن بوتان b3118 شما همواره در حال فعالیت بوده و آب گرم کافی را برای مصرف روزانه لوازم خانگی شما تأمین می‌کند. اما گاهی اوقات وجود عیوبی در قطعات آن منجر به مشکلاتی می‌شود که ضرورت اقدامات ویژه برای تعمیر آبگرمکن بوتان b3118 را ایجاب خواهد کرد.

در ادامه چهار مشکل متداول آبگرمکن b3118 پکیج بوتان و راه‌های حل آن‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم. نکته مهم این که همیشه قبل از انجام هرگونه کار عیب یابی بر روی آبگرمکن خود، برق آن را قطع کنید!

 

آبگرمکن دیواری بوتان b3118 بیشتر بدانید

علت ضرورت تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان

رفع مشکلات آبگرمکن ‌های دیواری بوتان ، موضوعی مهم و ضروری است . از مشکلاتی که ممکن است برای آبگرمکن دیواری پیش بیاید و نیاز به تعمیر داشته باشد ، می ‌توان به خاموش شدن شمعک ، نوسانات حرارتی آبگرمکن ، بوی بد آب داغ و تولید صداهای گوش‌خراش اشاره کرد .

گاهی ممکن است یک اشتباه کوچک در تعمیر آبگرمکن دیواری ، سبب از کار افتادن کل سیستم آبگرمکن شود . ما به شما پیشنهاد می‌ کنیم برای تعمیر آبگرمکن ‌های خود ، از افراد حرفه ای بخواهید به شما کمک کنند .

 

تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان

 در ادامه به شما کمک می‌ کنیم تا با ساده‌ ترین روش مشکلات گفته شده را عیب یابی کرده و به تعمیرات آبگرمکن خود بپردازید .

  • عدم جرقه زدن الکترود جرقه زن

در آبگرمکن‌های بدون شمعک ، گاهی به دلیل جدا شدن یا شل شدن اتصال وایر ، کثیف بودن نوک الکترود جرقه زن یا وجود شکستگی در چینی الکترود ، جرقه زن به خوبی عمل نمی ‌کند . در این صورت لازم است جرقه زن را تمیز کرده یا بخش معیوب را تعویض کنید .

  • روشن نشدن شمعک

روشن نشدن شمعک ممکن است به دلیل بسته بودن شیر پروانه‌ای ، گرفتگی صافی یا مجرای نازل ایجاد شده باشد . در حالت اول تنها لازم است شیر را باز کنید . در صورت گرفتگی نیز باید به تمیز کردن صافی و مجرای نازل شمعک ، جهت تعمیر آبگرمکن بوتان بپردازید .

  • خاموش شدن شمعک

خاموش شدن شمعک آبگرمکن با نقص در کارکرد ترموکوپل ایجاد می‌ شود . از این رو توصیه می ‌شود ابتدا به بررسی این قطعه از آبگرمکن بپردازید و در صورت اطمینان از نقص کارکردی ، ترموکوپل را تعویض کنید . اما در صورت سالم بودن ترموکوپل بهتر است شیر مغناطیسی را بررسی کنید ، چرا که خراب بودن آن نیز ممکن است موجب خاموش شدن شمعک شود .

  • شعله کوتاه و زردرنگ شمعک

در وسایل گازسوز ، یک شعله مطلوب بلند و آبی رنگ است . در غیر این صورت ممکن است به دلیل گرفتگی صافی شمعک ، مجرای نازل آن یا صافی مجرای هوا شعله کوتاه و زرد رنگ شود . در این شرایط تعمیرکار آبگرمکن به تمیز کردن قطعات گفته شده جهت رفع این مشکل خواهد پرداخت .

  • روشن نشدن مشعل با وجود باز بودن شیر آب گرم

در چهار حالت قطع بودن گاز ساختمان ، گرفتگی صافی آب ، گرفتگی شیپور رگولاتور و بسته بودن شیر ربع گرد گاز ممکن است چنین مشکلی پیش بیاید . در این شرایط ، برای تعمیر آبگرمکن در منزل باید تک تک موارد گفته شده را بررسی کنید . باز کردن شیر ربع گرد گاز ، تنظیم شیپور رگولاتور و تمیز کردن صافی آب اقداماتی است که تکنسین سرویس و تعمیر آبگرمکن در چنین شرایطی انجام می دهد .

  • تاخیر در روشن شدن مشعل پس از باز کردن شیر آب گرم

تاخیر در روشن شدن مشعل آبگرمکن می ‌تواند به دلیل خرابی شیر احتراق آهسته ، وجود رسوب روی سوپاپ آب یا نقص در کارکرد اورینگ سوپاپ اصلی گاز پیش بیاید . در این صورت لازم است جهت تعمیر آبگرمکن دیواری ، تمامی قطعات گفته شده بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شوند .

 

4 مورد از رایج‌ترین مشکلات و تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118

در ادامه 4 مورد از رایج‌ترین مشکلات آبگرمکن بوتان مدل b3118 را بررسی می‌کنیم:

 

۱. مشکلات مربوط به دمای آب

 مشکلات دمای آب یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که در آبگرمکن ها با آن مواجه خواهید شد. در اینجا سه ​​مشکل دمای آب، دلایل احتمالی و نحوه رسیدگی به آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

آب سرد است. آب سرد معمولاً نتیجه قطعی برق، خرابی ترموستات یا معیوب شدن المنت گرمایشی است. در اولین مرحله از تعمیر آبگرمکن بوتان b3118 با حذف برق به عنوان دلیل اصلی و تنظیم مجدد کلیدهای خاموش و روشن مدار و جایگزینی فیوزهای سوخته شروع کنید. در مرحله بعد، کلیدهای برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید که روشن هستند. در نهایت ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برق دریافت می‌کند.

آب گرم است اما دمای آن به اندازه کافی بالا نیست. اگر آب به اندازه کافی گرم نمی‌شود، دلیل آن می‌تواند کوچکی آبگرمکن، قطع اتصالات آب سرد و گرم، یا معیوب بودن المنت گرمایشی یا ترموستات باشد. می‌توانید با بستن منبع آب و باز کردن شیر آب گرم، قطعی اتصال را رفع کنید. توصیه می‌کنیم با یک متخصص تماس بگیرید تا ترموستات آبگرمکن را بررسی کرده و ارزیابی کند که آیا آبگرمکن شما اندازه مناسبی دارد یا خیر.

آب خیلی داغ است. داغ بودن بیش از حد آب معمولاً به این معنی است که ترموستات در درجه خیلی بالا تنظیم شده است. برای تنظیم دمای ترموستات به دفترچه راهنمای آبگرمکن دیواری بوتان b3118 مراجعه کنید. وزارت نیرو تنظیم 48 درجه سانتی گراد را برای بهترین تعادل گرما و کارایی توصیه می‌کند. بیشتر بخوانید: علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان b3118

 

4 مورد از رایج‌ترین مشکلات و تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118

 

۲. مشکلات مربوط به وجود نشتی

 نشت آب را می‌توان به دلایل مختلفی مربوط دانست از جمله:

معیوب بودن شیر کاهش دما و فشار (T&P)

فشار نامناسب آب

گرم شدن بیش از حد

وجود انسداد در دریچه هوا

نشتی از اتصال لوله کشی مجاور

شل شدن پیچ‌های المنت گرمایشی

واشر نامناسب

نشتی مخزن آب

شل شدگی احتمالی اتصالات لوله کشی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن‌ها را سفت نمایید تا نشتی کاهش یابد. در مرحله بعد، پیچ‌های شل شده المنت گرمایش را بررسی کرده و آن‌ها را سفت نمایید. اگر المنت گرمایشی همچنان نشتی دارد احتمالاً باید واشر را تعویض کنید. توصیه می‌کنیم برای تعویض واشر آبگرمکن بوتان b3118 از متخصصین آچاره کمک بگیرید. در نهایت نشتی مخزن ذخیره یا اطراف آن را بررسی کنید.

 

۳. تغییر رنگ آب آبگرمکن

آب زنگ زده می‌تواند نشان دهنده خوردگی پوشش داخلی مخزن آبگرمکن بوتان مدل b3118 باشد که اغلب به دلیل خرابی میله آند اتفاق می‌افتد. با یک تکنسین تعمیرات پکیج بوتان تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا تعویض میله آن مشکل را برطرف می‌کند یا خیر. در صورت نیاز شاید مجبور شوید آبگرمکن خود را تعویض کنید.

برای تشخیص صحیح این مشکل، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا مدت زیادی است که این اتفاق افتاده؟

آیا آب خروجی از همه شیرآلات خانه بد بود و بردنگ شده است؟

آخرین بار چه زمانی از آب استفاده کرده اید؟

آیا بعد از مدتی استفاده از آب مشکل برطرف می شود؟

برای شیر آب سرد و گرم هم این اتفاق می‌افتد؟

با پاسخ به این سؤالات، می‌توانید راحت‌تر به ریشه مشکل رسیدگی کنید.

 

۴. وجود صداهای عجیب در آبگرمکن

تجمع رسوبات اغلب علت صداهای عجیب و غریب از آبگرمکن بوتان b3118 شماست. می‌توانید این مشکل را با شستشوی آبگرمکن برطرف کنید. اگر آبگرمکن خود را شستشو دادید و مشکل همچنان ادامه داشت یا اگر تجمع رسوبات به حدی زیاد است که با شستشو برطرف نمی‌شود بهتر است برای تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118 با نمایندگی پکیج بوتان تهران  تماس بگیرید.

 

وجود صداهای عجیب در آبگرمکن

 

آموزش نصب آبگرمکن دیواری بوتان  b3118

پس از خریداری آبگرمکن دیواری بوتان b3118، باید برای نصب آن اقدام کنید. در ادامه متن چگونگی نصب آبگرمکن دیواری بوتان b3118 آموزش داده می‌شود:

قبل از انجام هرکاری باید بهترین مکان برای نصب را بیابید؛ بهترین مکان جهت نصب آبگرمکن دیواری بوتان b3118 آشپزخانه است و بهتر است که فاصله زیادی تا سرویس‌های بهداشتی نداشته باشد، چراکه باعث افزایش مصرف انرژی خواهد شد.

همچنین در مکانی که لوله کشی آبسرد و آبگرم وجود دارد، آن‌را نصب کنید.

جهت جلوگیری از یخ زدگی و خاموش شدن مداوم آبگرمکن، بهتر است درون ساختمان نصب شود.

نباید آبگرمکن را بالای گاز، سماور و سایر وسایل گرمایشی‌ها نصب کنید.

در محل نصب باید دودکش با قطر 150 mm وجود داشته باشد.

پس از پیدا کردن بهترین محل نوبت به نصب می‌رسد، برای نصب آبگرمکن دیواری بوتان b3118 کافیست مراحل زیر را طی کنید:

دستگاه را از کارتن خارج کنید.

سپس اقدام به نصب سینی پشت آبگرمکن ‌کنید.
بهترین محل برای نصب آن 100 میلی متر بالاتر از لوله کشی آبسرد و آبگرم است.
پس از اندازه گیری، سینی را روی محل مد نظر قرار داده و سپس آنرا تراز می‌کنید و سوراخ‌های آن‌را علامت گزاری می‌کنید.
سپس به کمک یک دریل دیوار را سوراخ کرده و به کمک رول پلاک آن‌را روی دیوار نصب می‌کنید.

آبگرمکن را روی محفظه پشت یا همان سینی جایگذاری ‌کنید.

این مرحله مختص به نصب لوله کشی آبسرد و آبگرم به آبگرمکن است. قبل از شروع این‌کار باید آب ورودی را از کنتور به صورت کامل قطع کنید.

در این مرحله باید لوله کشی گاز را به کمک یک شلنگ پلاستیکی که از قبل تهیه کردید، نصب کنید.

آخرین مرحله مختص به نصب دودکش برای خارج شدن گاز آبگرمکن است.

پس از نصب دودکش را به شکل اصولی انجام دادید، می‌توانید اقدام به روشن کردن آبگرمکن b3118 خود کنید.

 

آموزش نصب آبگرمکن دیواری بوتان  b3118

 

سوالات متداول

هواگیری آبگرمکن دیواری بوتان b3118 چگونه است؟

برای هواگیری آبگرمکن دیواری بوتان لازم است پیچ های نگهدارنده کلاهک تعدیل که در صفحه پشتی آبگرمکن دیواری بوتان قرار دارد و باز کرده و کلاهک تعدیل را از مبدل به صورت کامل جدا کنید. سپس پیچ های طرفین مشعل به گلاتور گاز را باز کنید و همینطور پیچ های نگهدارنده رگلاتور های آب و گاز را از صفحه جدا کنید.

 

 

علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟

اگر شمعک روشن نشد یا بلافاصله پس از روشن شدن دوباره خاموش شد، علت آن خرابی ترموکوپل است. خبر خوب این که می‌توانید ترموکوپل را با حداقل هزینه و در کمتر از یک ساعت تعویض کنید. اگر آبگرمکن شما به طور ناگهانی از کار بیفتد، به احتمال زیاد ترموکوپل معیوب باعث قطع شدن گاز شمعک شده است.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات