پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← شرایط استفاده از آب گرم پکیج دیواری در زمستان
شرایط استفاده از آب گرم پکیج دیواری در زمستان

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

شرایط استفاده از آب گرم پکیج دیواری در زمستان

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

پکیج دیواری بوتان که این روزها در تمام منازل مورداستفاده قرار می‌گیرند، دارای دو قابلیت گرم کردن آب مصرفی منزل است. یعنی آب آشامیدنی، آب که برای شست‌وشو و استحمام به کار می‌رود و همچنین قابلیت گرم کردن آب رادیاتورها هست. در این مقاله درباره تنظیم پکیج بوتان برای زمستان و طرز فعال کردن حالت زمستانی پکیج توضیحات جامعی ارائه داده‌ایم. البته با توجه به فصل، نیاز ما به هر یک از قابلیت‌های نام‌برده شده در پکیج مختلف خواهد بود.

مثلاً در فصل‌های سرد ما به هردوی این پذیرش‌ها نیاز داریم و لازم داریم هم آب مصرفی و هم آب رادیاتورها گرم باشد ولی در فصل گرم به گرم شدن شوفاژها نیازی نداریم.

پکیج‌ها قابل تنظیم در دو حالت تابستانه و زمستانه هستند که در صورت تنظیم نادرست عملکرد پکیج نیز دچار مشکل می‌شود. با شروع فصل سرما یکی از کارهای بسیار مهم افراد این است که سیستم گرمایش ساختمان خود را تجهیز و آماده کنند. این کار طول عمر وسیله گرمایشی را افزایش داده و موجب کاهش هزینه‌های مربوط به انرژی خواهد شد، زیرا باعث می‌شود دستگاه در بهترین حالت خودکار کند.

برای آن دسته از افرادی که از پکیج به‌عنوان سیستم گرمایشی در ساختمان خود استفاده می‌کنند، توجه به این مسئله نیز یعنی آماده کردن پکیج برای فصل زمستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اولین اقدام آن‌ها انجام سرویس دوره‌ای پکیج قبل از شروع فصل سرما است، اما بعد از انجام این کار، نوبت به تنظیم کردن دمای پکیج برای سیستم گرمایشی و آب گرم مصرفی در این دوره از سال خواهد بود.

 

سوالات متداول

شرایط استفاده از آب گرم پکیج دیواری در زمستان چگونه است؟

دمای مناسب در فصل زمستان برای اکثر افراد دمایی در حدود 18 تا 21 درجه سانتی گراد می باشد. این دما برای سالمندان و نوزادان کمی بیشتر بوده و در حدود 22 تا 23 درجه سانتی گراد می باشد. بر اساس میانگین سنی افراد ساکن در ساختمان و گرمایی یا سرمایی بودن آنها می توان دمای مناسبی را برای پکیج خود تنظیم نمود.

 

درجه پکیج ایران رادیاتور در زمستان چند باشد؟

بهترین دمای پکیج در فصل زمستان به‌منظور بالا بردن کارایی دستگاه و همچنین برای آسایش افراد ساختمان، دمای ۷۵ درجه سانتی‌گراد برای سیستم گرمایش یا رادیاتورها و دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد برای آب گرم مصرفی است.

 

دمای پکیج بوتان در زمستان چقدر باید باشد؟

اطلاع داشتن از مقدار این دما می تواند به شما کمک بزرگی کند به همین دلیل بر اساس مطالعات صورت گرفته بهترین دمای مناسب اتاق برای افراد بین ۱۹ تا ۲۱ درجه سانتی گراد و برای افراد سالمند و خردسال ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتیگراد می باشد.

 

تنظیم آب گرم پکیج ایران رادیاتور به چه صورت است؟

کلید 19 را روی روشن قرار دهید. چراغ سبز رنگ شماره 22 روشن می شود با چرخاندن ترموستات آب گرم شماره 20 چراغ سبز رنگ شماره 28 روشن می شود . در این حالت دستگاه برای تولید آب گرم مصرفی اماده است . این ترموستات برای تنظیم درجه حرارت آب گرم مصرفی به کار می رود.

 

نحوه تنظیم فشار پکیج بوتان  چگونه خواهد بود؟

عدد استانداردی که برای فشار پکیج تعیین‌شده است چیزی بین ۱ تا ۲٫۵ بار است؛ یعنی اگر فشار دستگاه بالاتر و یا پایین‌تر از این بازه عددی باشد باید مجدداً آن را تنظیم کرد.

درصورتی‌که فشار پکیج دیواری شما از ۱ بار کم‌تر باشد باید فشار را بالا ببرید؛ اما درصورتی‌که بیش‌تر از ۲٫۵ باشد نحوه پایین آوردن فشار پکیج باید آب داخل پکیج را تخلیه کرد تا فشار به حالت نرمال و استاندارد خود برسد.

 

نحوه تنظیم فشار پکیج بوتان  چگونه خواهد بود؟

 

برای پایین آوردن فشار دستگاه را باید طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

1-اول‌ازهمه شیر آبی که به دستگاه وارد می‌شود را ببندید.

2-شیر پر کن پکیج بوتان را بازنمایید.

3-یکی از شیرهای منزل را در حالت آب گرم باز نگه‌دارید تا آب داخل دستگاه تخلیه شود.

4-در همین حال که آب از دستگاه خارج می‌شود فشارسنج را چک کنید تا فشار پایین بیاید.

5-وقتی فشار پکیج روی فشارسنج به حالت استاندارد مدنظرتان رسید، هم شیر پر کن و هم شیر آب گرم را ببندید.

6-شیر آب ورودی دستگاه را بازکنید.

 

ولی اگر بخواهید فشار پکیج را بالا ببرید باید به‌صورت روش زیر عمل کنید:

1-شیر پر کن پکیج را به‌صورت پادساعت‌گرد (خلاف جهت عقربه‌های ساعت) بچرخانید و بازکنید و در همین حال فشارسنج پکیج را چک کنید.

2-وقتی فشارسنج به فشار موردنظر و استاندارد رسید، مجدداً شیر را ببندید.

 

وضعیت‌های مختلف پکیج‌های گرمایشی چیست؟

پکیج‌های گرمایشی دارای تنظیمات متفاوتی هستند که آن‌ها را از آبگرمکن برجسته کرده است. با توجه به اینکه عملکرد پکیج گرمایشی شامل گرم کردن آب و گرم کردن رادیاتورها و سیستم گرمایش از کف می‌شود، پس باید بدانید که این دستگاه چند حالت دارد.

پکیج دیواری دارای دو حالت تابستانه و زمستانه است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود رادارند و با توجه به فصل و شرایط آب و هوایی که هستید، باید این دستگاه را تنظیم کنید.

 

نحوه عملکرد پکیج در زمستان چگونه است؟

پکیج‌ها در فصل زمستان معمولاً دو عمل را باهم انجام می‌دهند که هردوی آن‌ها با گرم شدن آب انجام می‌گیرد. در اولین مورد باید بگویم که با باز کردن شیر آب، آب از حس‌گر فشار میکرو سوئیچ خارج می‌شود و این حس‌گر فعال می‌گردد و از طریق برد الکترونیک دستوری به شیر سه‌طرفه ارسال می‌شود که مدار انتقال به شوفاژ، رادیاتور و یا فن کو یل‌ها برای مدت کوتاه و موقت قطع‌شده و آب گرم شده برای مصرف خانگی ازجمله حمام، دستشویی، ظرف‌شویی و … انتقال پیدا می‌کند. زمانی که شیر آب برای مصرف خانگی قطع می‌شود بلافاصله شیر سه‌طرفه آب را به دستگاه‌های تبادل گرمایش (رادیاتور، فن کو یل و …) انتقال می‌دهد.

درجه تنظیم پکیج بوتان در زمستان به چه صورتی است

تنظیم کردن درجه پکیج به صورتی که مناسب برای استفاده در زمستان باشد به‌جز آن‌که موجب آسایش و راحتی و دمای مناسب آب و گرمای مطلوب شوفاژها می‌شود؛ بلکه عمر مفید دستگاه را نیز افزایش می‌دهد.

بدانید که درجه مناسب برای وضعیت زمستانی پکیج دیواری بوتان، بستگی به میانگین سنی افراد نیز دارد ولی برای سنین میانگین، دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه برای اتاق مناسب است وبری افراد میان‌سال و نوزادان بین 22 تا 23 هست.

بنابراین شما می‌توانید بر اساس سن و سال ساکنین ساختمان و میزان توانمندی آن‌ها، یکی از بازه‌های دمایی فوق را برای میزان دمای ساختمان خود انتخاب کنید و بر اساس آن دمای پکیج را تنظیم کنید. امروزه بسیاری از سیستم‌های گرمایشی به‌صورت هوشمند قرارگرفته‌اند، از وسیله‌ای به نام ترموستات در ساختمان به‌منظور تنظیم دمای پکیج استفاده می‌شود.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که اگر دمای ترموستات اتاقی را بیش‌ازحد بالا نگه‌دارند، پکیج بیشتر و سریع‌تر کارکرده و دمای داخل ساختمان یا رادیاتورها نیز سریع‌تر بالا می‌رود. درحالی‌که این‌طور نیست، زیرا پکیج دارای یک سرعت خاص برای کار کردن است و بالا بردن درجه ترموستات سبب بالا رفتن سرعت پکیج در گرم کردن محیط خواهد شد.

با این کار فقط عمر مفید دستگاه کم شده و مصرف سوخت پکیج بی‌دلیل افزایش پیدا می‌کند که نتیجه آن صرف هزینه‌های بیشتر برای تعمیر پکیج و قبوض پرداختی است.

 

نحوه عملکرد پکیج در زمستان چگونه است؟

 

نحوه فعال کردن پکیج در زمستانت چگونه است؟

برای فعال کردن حالت زمستانه پکیج باید چند نکته مهم را رعایت کرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در نحوه عملکرد پکیج در زمستان تأثیرگذار است هواگیری پکیج و رادیاتور و … است. از آرایه نکاتی که باید به آن‌ها توجه شود بررسی جرقه پکیج و همچنین اتصالات گاز پکیج است که باید به سالم بودن آن‌ها مطمئن بود.

روی بیشتر پکیج‌ها سه ولوم، یک دکمه کوچک و یک عقربه وجود دار. اولین ولوم که در سمت راست قرار دارد وظیفه روشن و خاموش کردن پکیج را به عهده دارد، زمانی که روی صفر باشد پکیج خاموش و زمانی که روی یک باشد یعنی پکیج روشن است.

دومین و سومین ولوم‌ها وظیفه تنظیم دمای آب را به عهده‌دارند و زمانی محل نصب پکیج را تعیین می‌کنید و آن را نصب می‌کنید دمای آب تنظیم می‌شود و دیگر نیاز به تنظیم کردن ندارد.

دکمه کوچکی که روی پکیج قرار دارد وظیفه خاموش و روشن کردن پکیج را به عهده دارد، خاموش یا روشن کردن پکیج زمانی انجام می‌شود که پکیج شما ارور داده و می‌توانید با این روش آن را برطرف کنید.

و در آخر درباره عقربه باید بگویم که همیشه باید بین دو تا یک باشد، تنظیمات عقربه به کمک شیر پر کن شیر پلاستیکی و کوچک آبی یا مشکی‌رنگ که از زیر پکیج خارج‌شده است صورت می‌گیرد. تنظیم این دکمه در شکل عملکرد پکیج در زمستان بسیار مؤثر است.

در ابتدا برای فعال کردن حالت روش تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور، درجه فشار پکیج (عقربه) باید روی 1/5 باشد درصورتی‌که تنظیم نبود با توجه به توضیحات قبل آن را تنظیم کنید.
در مرحله بعدی دودکش، لوله گازها، شیرهای اتصال آب و … را بررسی کنید و در صورت داشتن نشتی و قطع بودن آن‌ها را تعمیر و یا تعویض کنید. در مرحله بعد همه شیرهای آب را بازکنید و دمای پکیج را بالا ببرید.

پس از مدتی که اولین شوفاژ گرم شد در این زمان هواگیری را انجام دهید برای انجام عمل هواگیری بسیار مواظب باشید و اگر توانای این کار را ندارید با تعمیرکار تماس بگیرید. حالت زمستانی پکیج شما فعال شد در صورت تمایل می‌توانید دمای آن را تغییر دهید هم‌اکنون می‌توانید نحوه عملکرد پکیج در زمستان را مشاهده کنید.

 

طرز کار پکیج بوتان چگونه است

درباره طرز کار پکیج بوتان باید بگویم که عملکردی شبیه به سایر پکیج‌های دیگر دارد. به‌صورت کلی طرز کار پکیج ایران رادیاتور این است که آب سرد وارد پکیج می‌شود و پس از عبور از لوله‌های روی مشعل و به کمک حس‌گرها و سایر قطعات دیگر گرم شده و به بیرون از پکیج ایران رادیاتور انتقال پیدا می‌کند.

از مزایای پکیج ایران رادیاتور باید به دسترسی آسان در زمان خرابی، نصب سریع و آسان، مستقل بودن پکیج و … اشاره کرد. پکیج بوتان یکی از بهترین نحوه عملکرد پکیج در زمستان رابین رقبای خود دارد.

 

طرز کار پکیج بوتان چگونه است

 

نحوه تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان چگونه انجام می‌شود

برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج بوتان، باید مراحل زیرا را پیش ببرید:

در ابتدا برای تبدیل حالت تابستانی به زمستان پکیج بوتان باید پکیج را خاموش‌کنید و بعد شروع به راه‌اندازی مجدد آن گردد.

برای راه‌اندازی پکیج دیواری بوتان در حالت زمستانه باید ابتدا درجه فشار آن کنترل و تنظیم کنید.
درجه فشار باید حدود ۵ بار باشد. درصورتی‌که کمتر بود باید فشار زیاد شود. برای افزایش فشار باید شیر زیر پکیج یا همان شیر پرکن را بازکرده تا فشار زیاد شود و زمانی که فشار دستگاه بالا رفت و به ۱.۵ رسید باید شیر را ببندید.

-در این مرحله باید دودکش را بررسی کنید و از مسدود نبودن آن به‌وسیله یا اشیاء خارجی مطمئن شوید.

-فلکه‌های زیر پکیج را که به شلنگ‌های آب متصل شده را در هنگام بسته بودن بازکنید.

-در مرحله بعد باید شیر ورودی و خروجی شوفاژ و رادیاتورها را بازکنید.

-حال باید پکیج را روی حالت زمستانه فعال کنید و سپس درجه دمای پکیج بوتان را زیاد کنید تا روشن شود.

-در این مرحله چند دقیقه در انتظار می‌مانید تا دستگاه داغ شده و رادیاتورها هم گرم شوند.

-پس از گرم شدن رادیاتورها مطمئن شدید که هیچ مانعی برای ورود آب به درون رادیاتورها وجود ندارد و شروع به هواگیری پکیج‌ و رادیاتورها خواهید کرد.

-پس از هواگیری دوباره فشار پکیج باید کنترل و تنظیم شود تا دستگاه به‌درستی عمل کند.

-عملکرد دستگاه در این حالت این‌گونه است که مشعل به‌صورت همیشگی روشن است و آب گرم را جهت گرم کردن محیط به رادیاتورها انتقال می‌دهد و زمانی که شیر آب گرم را باز می‌کنید آب گرم به رادیاتور انتقال نخواهد داده شد و به شیر آب انتقال پیدا می‌کند.

 

راه‌های افزایش بهره‌وری پکیج به چه صورتی هست

1-بررسی فشار پکیج

2-انجام سرویس سالانه

3-هواگیری رادیاتورها

4-خاموش نگذاشتن پکیج

5-شستشوی پکیج

 

سخن پایانی

برای استفاده از آب گرم در پکیج دیواری باید به نکاتی که گفته شد به‌درستی انجام شود تا بتوان بدونِ هر نوع مشکلی از آب گرم مصرفی برای شستشوی و حمام و گرم نگه‌داشتن منزل در فصل سرما و غیره...به‌راحتی استفاده کرد در صورت هرگونه مشکلی در پکیج دیواری به تعمیرکار پکیج دیواری تماس بگیرید تا مشکل به وجود آمده را به‌درستی رفع کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت نمایندگی بوتان مراجعه کنید.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات