پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← گرمایش از کف بهتر می باشد یا رادیاتور؟
گرمایش از کف بهتر می باشد یا رادیاتور؟

محصولات تخفیف دار

B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

گرمایش از کف بهتر می باشد یا رادیاتور؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

گرمایش از کف بهتر می باشد یا رادیاتور؟ این اولین سوالی می باشدکه ذهن همه‌ی افرادی را که در حال ساختمان‌سازی می باشند و یا در حال بازسازی ساختمان، درگیر خود می‌کند. با توجه به تفاوت قیمت گرمایش از کف با رادیاتور کدام شیوه برای گرمایش فضا مناسب تر است؟ گرمایش از کف در مقایسه با رادیاتور، ظاهراً هزینه‌ی بیشتری را داراست، اما گرمای مطلوب‌تر و مناسب تری داشته است و ذخیره‌ی انرژی آن هم بهتر می باشد،

از طرفی دیگر در دراز مدت هزینه‌های مصرفی انرژی شما بسیار کمتر می شود و پایین تر می آید. در این مقاله ابتدا با نحوه‌ی اجرای لوله کشی رادیاتور و گرمایش از کف آشنا شده ایم و متوجه‌ی تفاوت نحوه‌ی عملکرد و کارایی گرمایش از کف با رادیاتور شده و سپس مزیها و معایب این دو را با یکدیگر بررسی می کنیم.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

پرسش و پاسخ در مورد گرمایش از کف

گرمایش از کف بهتر می باشد یا رادیاتور؟

در سیستم گرمایش از کف با پکیج طول لوله ها تقریباً برابر در نظر گرفته می شود، که این در گردش متناسب آب و توزیع گرما و پرت انرژی موثر تر است. میزان حرارتی که سیستم گرمایش از کف برای تامین دمای مطلوب نیاز دارد، بسیار کمتر از سیستم رادیاتور است. سیستم گرمایش از کف بهتر است یا رادیاتور این خود به صرفه جویی در مصرف سوخت کمک می کند.

 

تبدیل گرمایش از کف به رادیاتور امکان پذیر است؟

اتصال گرمایش از کف به رادیاتور به پکیج توسط کلکتور گرمایش از کف و شیر برقی نصب‌شده روی کلکتور صورت می‌گیرد. مزیت کلکتور این است که می‌توانید به‌طور جداگانه مسیر لوله‌های گرمایش از کف و رادیاتور را کنترل و بررسی کنید.

 

آیا گرمایش از کف سرطان زاست؟

1- سیستم گرمایش از کف موجب بار دار شدن پرزهای فرش و یا موکت شده و موجب معلق ماندن آنها در هوا می شود به این صورت از طریق تنفس وارد مجاری تنقسی شده و به سرطان می انجامد . 2- استفاده از سیستم مذکور به دلیل تماس مستقیم گرما با دست و یا پا و ورود مستقیم آن به بدن عوارضی چون واریس و پوکی استخوان به همراه دارد.

 

عمر مفید گرمایش از کف چقدر است؟

عمر مفید گرمایش از کف سیستم گرمایشی حدود 50 سال تخمین زده شده است.

 

 

 گرمایش از کف و نوع فعالیت گرمایشی آن

به نوعی از سیستم های گرمایشی گفته میشود که با شیوه همرفتی اقدام به گرم کردن خانه مینماید. عامل ایجاد گرمای گرمایش از کف آب گرم ورودی از موتورخانه یا پکیج است. که در زیر کاشی ها و کف سازی ساختمان قرار میگیرد. علت ایجاد این نوع گرمایش این است که هوا سرد به دلیل تراکم بیشتر ملکول های هوا سنگین تر است و در پایین قرار میگیرد. گرمایش از کف نیز با ایجاد گرما در پایین باعث گرم شدن این قسمت شده به نوعی کمک کاهش مصرف انرژی خواهد شد. در ادامه این مقاله از بوتان به گوشه ای از مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

 

 گرمایش از کف و نوع فعالیت گرمایشی آن

 

مزایا گرمایش از کف

 

  • گرمای متعادل و یکنواخت
  • نداشتن نوسان گرمایی
  • آزادی عمل در طراحی داخل خانه
  • نداشتن خرابی و تعمیرات ( مانند رادیاتور ها
  • نبود سیاهی و دودگی دیوار ها
  • کاهش مصرف گاز و منبع انرژی به دلیل پایین بودن دمای آب
  • تماس مداوم با کف و عامل گرمایی.

 

معایب گرمایش از کف

  • معایب گرمایش از کف بالا بودن زمان استارت و گرم کردن خانه
  • امکان آسیب رسیدن به کف ساختمان به دلیل ایجاد انبساط ( شروع و بالا بردن سریع دما)
  • میزان مصرف لوله های پنج لایه بسیار زیاد
  • نیاز به کندن کف برای جایگذاری لوله ها
  • امکان کسل کردن و خستگی از گرمای یکنواخت

 

چگونه سیستم گرمایشی رادیاتور تولید گرما می‌کند؟


رادیاتورها برای تولید گرما نیاز به یک سیستم گرمایش مرکزی را دارا هستند. در گذشته از موتورخانه استفاده می کردند. در موتورخانه آب گرم می‌شد و به وسیله‌ی لوله‌کشی به رادیاتورها در هر واحد ساختمانی می‌رسید. امروزه معمولاً پکیج جایگزین موتورخانه شده و کار تولید گرما انجام می گیرد. گرمایش از کف با پکیج جمع و جورتر بوده و نیاز به اشغال یک فضا مانند موتورخانه نداشته است و معمولاً در آشپزخانه و یا در بالکن نصب می‌ گردند.

قرار گرفتن پکیج در خانه باعث کاهش اتلاف انرژی می‌گردد. چون معمولاً موتورخانه در زیرزمین قرار داشتندو بعداز گرم شدن ابتدایی آب از طریق لوله‌کشی به داخل منازل و رادیاتورها گرما می‌رسید که در این مسیر هم دوباره مقداری انرژی تلف می‌شد. اما وجود پکیج در خانه این اتلاف انرژی را ندارد. پکیج تنها به وسیله یک پمپ سیرکولاتور و یک مبدل خاص آب را گرم کرده و به رادیاتورهامنتقل می کند.

 

چگونه سیستم گرمایشی رادیاتور تولید گرما می‌کند؟

 

چگونه سیستم گرمایش از کف تولید گرما می‌کند؟


گرمای این سیستم گرمایشی همان‌طور که از نامش هم پیدا می باشدبه وسیله‌ی لوله‌ها تأمین می‌گردد. شباهت سیستم گرمایش از کف با شوفاژها در استفاده از آب برای انتقال گرما می باشد و شباهت دیگر هم استفاده از پکیج یا موتورخانه برای تولید گرمابوده است. سیستم گرمایش از کف ۲۵ تا ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جوییکرده است. علاوه بر این تا ارتفاع دومتری از سطح زمین تولید گرما می‌کند.

استفاده از این سیستم  پکیج گرمایشی در محیط‌های بزرگ بسیار مقرون به صرفه می باشد. همان‌طور که می‌دانید گرما به دلیل سبکی در بالا مانده و سرما به دلیل سنگینی همیشه در پایین جای گفته اند. سیستم گرمایشی از کف، این مشکل را حل می‌کند. زیرا گرما از پایین وارد محیط شده و همان طور که قبلاً هم اشاره شد تا دو متری از کف را گرم می‌کند. بنابراین نیاز به بالا بردن دمای پکیج یا موتورخانه برای تولید گرمای بیشتر نمی باشد.

 

تفاوت قیمت گرمایش از کف با رادیاتور، کدام به صرفه تر است؟


همان‌ گونه که در قسمت‌های قبلی بدان اشاره شد هر دو شیوه‌ی گرمایشی از آب گرم برای تولید گرما استفاده می‌کنند و منبع تولید گرمای هر دو می‌تواند موتورخانه و یا گرمایش از کف با پکیج باشد. شباهت سوم این دو شیوه‌ی گرمایشی، استفاده از لوله‌های پنج لایه می باشد.

البته در سیستم گرمایش از کف متراژ لوله‌کشی بسیار بیشتر می باشد و تقریباً تمام زوایای خانه را با لوله باید پوشاند. اما در سیستم رادیاتور شما فقط مسیری را که رادیاتور قرار گرفته است در آنجا قرار می گیرد لوله‌کشی خواهید کرد. در این صورت شاید شما فکر کنید پس هزینه‌ی آن به مراتب کمتر از سیستم گرمایش از کف خواهد بود. اما در واقعیت این طور نیست و تفاوت قیمت گرمایش از کف با رادیاتور را شما با خرید شوفاژ جبران می کنید.

زیرا برای تولید گرمای مناسب باید رادیاتور بیشتری خریداری کنید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است، که اگر شما در حال ساخت خانه م باشیدو یا قصد بازسازی کامل خانه و عوض کردن لوله‌ها و… را دارید بهتر می باشد از سیستم گرمایش از کف استفاده کنید، اما اگر خانه ساخته شده و شما قصد آن را دارید که در سیستم گرمایشی آن تغییر ایجاد بکنید، به هیچ عنوان استفاده از سیستم گرمایش از کف توصیه نمی‌گردد. زیرا هزینه خرابی و هزینه بازسازی هم به آن اضافه می‌شودو این در صورتی است که هزینه‌های لوله کشی روکار برای رادیاتور به مراتب بسیار کمتر می باشد.

 

تفاوت قیمت گرمایش از کف با رادیاتور، کدام به صرفه تر است؟

 

گرمایش از کف یا رادیاتور


گرمایش از کف یا رادیاتور ، در نحوه‌ی ایجاد و تولید کردن گرما، رادیاتورها ابتدا باید هوای گرم را دریافت کنند و بدنه‌شان گرم بشودو سپس به تولید گرمای اتاق بپردازند. این اتفاق در گرمایش از کف هم اتفاق می‌ افتد با این تفاوت که کل کف ساختمان به مانند یک رادیاتور بزرگ در نظر گرفته‌ اند و تولید گرما ایجاد میکند. در سیستم گرمایش از کف برای گرم‌کردن ساختمان زمان زیادتری مصرف می‌شود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه و موردی این دو را با یکدیگر بررسی کنیم باید بگوییم:

سیستم گرمایشی از کف گرمایی یکنواخت ومناسب و مطبوع تولید می‌کند. درجه حرارت ثابت و دائم در طول فصل سرما از مزایای گرمایش از کف می باشد. در روش گرمایشی از کف ابتدا قسمت کف ساختمان که مورد نیاز ساکنین می باشد و سردتر هم بوده زودتر گرم می‌شودو هوا با دمای کمتری به سقف رسیده، در این روش ، دیگر نیازی نیست برای گرم شدن به رادیاتور بچسبید و در هیچ نقطه از خانه احساس سرما نمیکنید.

 

کاهش مصرف سوخت


با توجه به اینکه طول لوله‌ها در لوله‌کشی رادیاتورها متفاوت بوده اند این امر منجر می شود چرخش گرما به صورت یکنواخت در میان لوله ها انجام بگیرد. در نتیجه پکیج و یا موتورخانه نیاز به صرف انرژی بیشتری دارند تا به دمای مطلوب و مناسب برسند. اما در سیستم گرمایش از کف، طول لوله‌ها تقریباً ثابت می باشد. در نتیجه توزیع گرما و اتلاف انرژی بسیار کمتر خواهد بود. به گونه‌ای که ۲۰ تا ۴۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می گردد.

علاوه براین میزان حرارتی که سیستم گرمایش از کف برای تأمین دمای مطلوب و مورد نیاز دارد بسیار کمتر از سیستم رادیاتور می باشد. دمای آب در گرمایش از کف بین ۳۵ تا ۵۰ درجه سانتی گراد باید باشد در حالیکه در شوفاژ این گرما باید ۶۵ تا ۷۲ درجه سانتی گراد قرار بگیرد. همین امر در گرم شدن موتورخانه و یا پکیج گرمایش از کف هم موثر بوده در گرمایش از کف با پکیج یا موتورخانه سریع‌تر به این گرما می رسد.

 

آزادی و انعطاف بیشتر در دکوراسیون و چیدمان منزل


هنگامی که شما از بهترین رادیاتور پنلی ایران یو یا بخاری استفاده کردید باید فضایی برای آن‌ها در اتاق در نظر داشته باشید. علاوه براین باید ترکیب خانه را به گونه‌ای چیده باشید که با آن‌ها همپوشانی داشته‌باشد و ترکیب زیبایی ایجاد شود. اما در گرمایش از کف شما می‌توانید اثاثیه‌ی منزل را هر طور که دوست داشتید در هر گوشه‌ی ساختمان قرار بدهید.

این امر بخصوص سیستم گرمایش از کف در خانه‌ای کوچک و یا اتاق خواب ها با فضایبسیار محدود بسیار ملموس می باشد. علاوه براین دیوارهای خانه سیاه و دودی نمی‌شوند. در استفاده از رادیاتور به تدریج دیوارهای بالای آن سیاه شده و دوده را به خود جذب می‌کند. در سیستم گرمایش کف این مشکل برطرف می شود و دیوارها و سایر لوازم در طول زمان سیاه نمی شوند.

 

عایق بودن کف ساختمان


فوم استفاده شده در گرمایش از کف باعث بهتر شدن ساختمان از نظر صدا و حرارت می‌شود.

 

استهلاک کمتر


استهلاک بیشتری را کیفیت رادیاتور پنلی بوتان دارند. عمر شوفاژها معمولاً ده سال بوده است علاوه براین نشتی ، پوسیدگی ، ترکیدگی ، کنده شدن از جا و خرابی قطعاتی مانند شیر و اتصالات دیگر رادیاتور هر ساله هزینه‌هایی را در پی دارد که در سیستم گرمایش از کف این مشکلات رابه دنبال ندارد.

 

 

گرمایش از کف با کیفیت‌تر است یا رادیاتور؟

 

معایب گرمایش از کف

 

همان طور که هر سیستمی یک سری ویژگی‌های مثبت دارا است در کنارش قطعاً یک سری معایب هم در سیستمش وجود خواهند داشت. ما در ادامه به بررسی برخی از عیب های گرمایش از کف می‌پردازیم. با توجه به اینکه این سیستم گرمایشی در کف ساختمان رخ می گردد، بعد از اتمام کار امکان تغییرات کلی در کف وجود ندارد.


مدت زمانی که طول می‌کشد تا این سیستم به دمای مناسبش برسد کمی طولانی می باشد. شوفاژها از زمانی که روشن می‌گردند معمولاً تا ده ساعت بعد گرم شده و خانه را گرم می‌کنند. اما در گرمایش از کف، حدوداً ۳۶ ساعت زمان می‌برد.

دلیل آن هم این می باشد که کف آسیب نبیند. دما در ابتدا بیست درجه خواهد بود و به تدریج به دمای سی درجه می‌رسد. دقت داشته باشید زمانی که برای اولین بار می‌خواهید سیستم را روشن کنید، حتماً به این مسئله توجه کنید و از دمای پایین سیستم را روشن کرده و هر چند ساعت یک بار پنج درجه دما را بالا ببرید.

 

سیستم گرمایش از کف باعث باردار شدن پرزهای قالی و موکت می شود


این موضوع تا حدودی درست می باشد، اما می‌توان با رعایت گرمای استاندارد در خانه میزان گرمایش از کف را کنترل نمود و از طرفی دیگر قالی‌ها را به صورت دوره‌ای حتما شست.

 

ایجاد مشکل پوکی استخوان و واریس


در مورد این موضوع نظریات علمی دقیقی وجود ندارند . مشخص نمی باشد اولین بار چه موقع این موضوع مطرح گشته ولی قطعا نیاز به تحقیقات وسیع تری را دارد.

اگر بخواهیم به صورت کلی پاسخ این پرسش که گرمایش از کف بهتره یا رادیاتور را بدهیم باید بگوییم گرمایش از کف گرمای مطلوب‌تری را داشته و هزینه‌ی کمتری نیز داراست. از لحاظ زیباشناسی و دکوراسیون منزل بهتر بوده و به شما این فرصت را می‌دهد که از تمامی فضای خانه و یا شرکت و.. خود استفاده لازم را بکنید. این سیستم گرمایشی انرژی کمتری مصرف می‌کند. در برخی ساختمان‌ها و یا طبقات به دلیل سردتر بودن محیط توصیه می‌شود که از این روش گرمایشی استفاده گردد.

 

معایب گرمایش از کف

 

کدام سیستم گرمایش از کف برای شما مناسب است؟

انواع مختلفی از گرمایش از کف وجود دارد و سیستمی که انتخاب می‌کنید به پروژه‌ای که دارید بستگی دارد. گرمایش از کف مرطوب بیشتر در پروژه‌های ساخت‌وساز جدید استفاده می‌شود که در آن «لوله‌کشی» در یک‌لایه بسیار ضخیم‌تر از کف نصب می‌شود. گرمایش از کف برقی هم برای بازسازی و هم برای ساختمان‌های جدید ایده‌آل است زیرا حداقل تأثیر را بر ارتفاع کف دارد.

وقتی صحبت از گرمایش از کف برقی به میان می‌آید، این که کدام نوع را نصب می‌کنید به‌شدت به نوع پوشش کفپوشی که قرار است روی آن قرار دهید بستگی دارد. حالا انتخاب‌ها چه هستند؟ مش، ممبران، فویل از روش‌های مناسب برای انجام این کار هستند. اگر به دنبال نصب گرمایش از کف برقی در زیر کاشی یا سنگ هستید، مش یا ممبران ایده‌آل خواهد بود. اگر کف‌پوش چوبی، فرش یا وینیل را انتخاب می‌کنید، فویل بهترین انتخاب است.

 

کدام یک باکیفیت تر است

هر چند به صراحت نمی توان هر یک از این روش را بر دیگری مقدم دانست. اما یکی از مهم ترین موضوعاتی که فکر می کنم اغلب مردم به دنبال پاسخی برای آن باشند، میزان گرمایش و یا کیفیت گرمایش هر یک از این دو روش نسبت به دیگری می باشد. درست است که هزینه های کار باید در نظر گرفته شود، ولی واقعاً تفاوت هزینه آنقدر زیاد نیست که بعدا با مشکل گرم نشدن خانه مواجه باشیم.

این موضوعی است که اغلب افراد به آن اشاره دارند. در پاسخ به میزان کیفیت و کارایی هر کدام باید اشاره کرد که سیستم گرمایش از کف برای گرم کردن ساختمان نیاز به زمان بیشتری نسبت به رادیاتور دارد. ولی از نظر توزیع یکنواخت گرما بسیار بهتر از سیستم رادیاتور عمل می کند. در واقع باید اینگونه شرح داد، که رادیاتور هوای گرم را دریافت می کند و بدنه رادیاتور گرم می شود و با گردش هوا باعث می شود تا هوا در مجاورت با رادیاتور قرار گرفته و محیط گرم شود.

این اتفاق در سیستم گرمایش از کف هم می افتد، ولی یک تفاوت اصلی دارد. در این روش ما باید کل کف ساختمان را به عنوان یک رادیاتور تعریف کنیم که در حال گرم شدن است.

مصرف انرژی در سیستم گرمایش از کف به مراتب کمتر از رادیاتور است. البته این موضوع خیلی مشهور نیست، ولی به دلیل تفاوت طول لوله ها در لوله کشی رادیاتورها ممکن است سیکل گرمایش یکنواخت نباشد. در نتیجه پکیج گرمایش از کف و یا موتورخانه باید انرژی بیشتری مصرف کند تا رادیاتورهای دورتر را گرم کند.

در سیستم گرمایش از کف طول لوله ها تقریباً برابر در نظر گرفته می شود، که این در گردش متناسب آب و توزیع گرما و پرت انرژی موثر تر است. میزان حرارتی که سیستم گرمایش از کف برای تامین دمای مطلوب نیاز دارد، بسیار کمتر از سیستم رادیاتور است. این خود به صرفه جویی در مصرف سوخت کمک می کند. از جمله مزایای آن می توان به آزادی عمل در چینش دکوراسیون منزل اشاره کرد.

این یک نقطه عطف در سیستم های گرمایشی منزل به حساب می آید. نظر به اینکه در بسیاری از سیستم های گرمایشی باید فضایی را به عامل گرما دهنده مانند بخاری و یا رادیاتور اختصاص دهیم و تلاش کنیم که این عوامل با محیط ما ترکیب زیبایی داشته باشند. وقتی این عوامل حذف شوند، هم دکوراسیون داخلی ما انعطاف پذیری بیشتری خواهد داشت و هم اینکه در نهایت فضای بهتری برای چیدن ملزومات در اختیار خواهید داشت.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت نمایندگی فروش بوتان در تهران مراجعه نمایید.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات