پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

دلیل آب ریزی پکیج چیست؟ دلایل رخ دادن این مشکل

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← دلیل آب ریزی پکیج چیست؟ دلایل رخ دادن این مشکل
دلیل آب ریزی پکیج چیست؟ دلایل رخ دادن این مشکل

محصولات تخفیف دار

کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

دلیل آب ریزی پکیج چیست؟ دلایل رخ دادن این مشکل

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

آبریزی پکیج دیواری یکی از شایع‌ترین مشکل‌های این سیستم گرمایشی بوده است که روزانه مشتریان زیادی برای رفع آبریزی پکیج دیواری با متخصصان تماس می‌گیرند در اینجا قصد داریم شمارا به شایع‌ترین دلایل آبریزی پکیج دیواری آشنا کنیم تا بیشتر با این مشکل آشنا شوید.

 

علت آبریزی پکیج چیست؟

اولین دلیلی که به خاطر آن ممکن است، پکیج آبریزی داشته باشد، عدم آب‌بندی درست اتصالات زیر پکیج است. این مشکل می‌تواند به‌مرورزمان آبریزی در دستگاه را به وجود آورده و زیاد شود. برای نصب حتماً کار آب‌بندی قطعات و اتصالات باید به‌دقت شکل بگیرد.

در این مورد علاوه بر اینکه باید موقع نصب از شیلنگ‌های پیسواری استفاده کرد اتصالات مهمی نظیر زانو، چپقی، سختی گیر و برخی دیگر هم باید نصب‌شده باشد و بعد از نصب آب‌بندی هم انجام شود. شلنگ‌های پیسواری یا فن کویلی شلنگی است که مستقیماً به پکیج وصل می‌شود.

در مورد آب‌بندی اتصالات نکته‌ای که باید حتماً به آن توجه زیادی داشت که آبریزی پکیج رخ ندهد آب‌بندی نباید فقط در مرحله نصب انجام شود. بلکه بعد از مدتی از نصب دستگاه گذشت و مصرف‌کننده از آن استفاده کرد، ممکن است در اثر رسوب‌گیری و برخی عوامل دیگر آب‌بندی دستگاه دچار ایراد و مشکل شود. به همین دلیل باید هرچند وقت یک‌بار اتصالات دوباره چک کردن و آب‌بندی قرار بگیرند. تعمیرات و دوره‌ای می‌تواند این امر مهم را برآورده کند.

 

برای خرید پکیج پارما 26 فن دار دیجیتال بر روی لینک کلیک کنید

 

علت آبریزی پکیج چیست؟

 

دلایل آبریزی پکیج

پکیج‌ها توانسته‌اند آب گرم موردنیاز ساختمان‌های مسکونی و اداری و تجاری و خیلی محل‌های دیگر را تولید کرده و این مشکل مهم را برای ساکنین آن از بین ببرند؛ اما همین دستگاه‌های مدرن و محبوب گاهی دچار مشکلاتی می‌شوند که ممکن است، شمارا کلافه کنند.

مثلاً آبریزی پکیج یکی از این ایرادها است. آبریزی پکیج به دلایل گوناگونی ممکن است، رخ دهد که حتماً در ایجاد این مشکل باید با یک تعمیرکار حرفه‌ای مشورت کنید و قطعات و اتصالات را درست و به‌صورت کامل انجام دهد. در مطالب زیر دلایل آب ریزی پکیج را بیان کرده‌ایم!

1-شیر تخلیه فشار یا شیر اطمینان.

2-نشتی در پمپ پکیج.

3-اتصالات پکیج.

4-زنگ‌زدگی مبدل پکیج.

5-پوسیدگی قطعات داخلی پکیج.

6-خرابی دیافراگم در منبع انبساط پکیج.

7-نشتی از شیلنگ‌های زیر پکیج.

8-خرابی شیر پرکن.

9-آب دادن از فیلتر پکیج.

 

یکی دیگر از دلایل آبریزی پکیج سوراخ شدن مبدل

علت آبریزی پکیج سوراخ شدن یا ترک خوردن انواع مبدل پکیج دیواری است. پکیج‌هایی که تک مبدل هستند در برخی مواقع به دلایل گوناگونی یکی از راه‌های ورودی سوراخ شده است و در اثر حرکت آب در پکیج آب مورداستفاده و یا آب رادیاتورها داغ شده و در این شرایط آبریزی دیده نمی‌شود اما اگر بدنه بیرونی مبدل سوراخ شود در این صورت نشتی و آبریزی در دستگاه دیده خواهد شد این آبریزی ممکن است به‌صورت قطره‌های ریز آب از زیر دستگاه باشد.

در پکیج‌های دو مبدل آبریزی بیشتر دیده‌شده و اگر یکی از مبدل‌ها سوراخ شود، نشتی به‌صورت کامل واضح دیده می‌شود و میزان آبریزی آن‌هم بیشتر خواهد بود. نکته‌ای که باید در زمان نشتی آب از دستگاه حتماً به آن توجه کنید این است که در این شرایط استفاده زیاد از پکیج می‌تواند موجب افت فشار در آن شود و این افت فشار آسیب زیادتر از قبل به دستگاه وارد می‌کند در این شرایط دستگاه را تا زمانی که نشتی آن برطرف نشده است، خاموش نگه‌دارید.

 

برای خرید پکیج پارما 24 فن دار دیجیتال بر روی لینک کلیک کنید

 

یکی دیگر از دلایل آبریزی پکیج سوراخ شدن مبدل

 

علت آبریزی پکیج خراب شدن شیر اطمینان

شیر اطمینان یکی از مهم‌ترین و البته اصلی‎ترین قطعات پکیج است که وظیفه‌ی آن کنترل فشار داخلی پکیج است. گاهی اوقات شیر اطمینان  بسته به دلایل گوناگونی مانند ضربه دیدن، وارد شدن شوک گرمایی به آن، فرسوده‌شدن و …، خراب می‌شود.

خراب شدن شیر اطمینان نشت یا سرریز شدن آب از پکیج را به وجود می‌آورد. هنگامی‌که شیر اطمینان دچار ایرادی شود، پکیج به‌شدت دچار افت فشار خواهد شد و نمی‌تواند آب را گرم کند، برای برطرف کردن این مشکل تنها کافی است، مدل مشابه شیر اطمینان را خریداری کرده و جایگزین شیر اطمینان قبلی کنید.

 

علت آبریزی پکیج از ناحیه پمپ

دلایل مهم در آب دادن پکیج، نشتی پمپ ولوله‌های دستگاه است که بیشتر به دلیل پوسیده بودن پمپ ولوله‌های آن اتفاق افتاده است. پمپ سیرکولاتور وظیفه گردش آب در مسیر مدار گرمایش و گرم کردن رادیاتورها هست. این پمپ‌ها قابلیت کارکرد بالایی دارند ولی بعد از چند سال یا می‌سوزند و یا ضعیف می‌شوند.

گاهی با خراب شدن پمپ‌ها، نشتی آب از اطراف پمپ دیده خواهد شد که بازهم با افت فشار پکیج همراه خواهد بود. درصورتی‌که خرابی پمپ باعث افت فشار و نشتی آب پکیج باشد می‌توان تعمیر برخی از قسمت‌های پمپ را انجام داد. ولی در برخی از مواقع برای رفع آبریزی پکیج سرویس‌کار پکیج تنها راه تعمیر پکیج را تعویض پمپ اعلام می‌کند.

 

برای خرید پکیج پرلا پرو 32 فن دار بر روی لینک کلیک کنید.

 

علت آبریزی پکیج از ناحیه پمپ

 

علت آبریزی پکیج اتصالات

اگر سیستم پکیج شما جدید بوده باشد، احتمال دارد به دلیل نصب اشتباه در اتصالات رفت‌وبرگشت در جریان آب است که شما چکه کردن آب از زیر پکیج را مشاهده کنید.

اگر با آب دادن پکیج از قسمت اتصالات دستگاه را مشاهده کردید، اول اتصالات را با کمک دستمال خشک‌کنید و یک‌بار دیگر به‌منظور پیدا کردن علت نشتی، لوله‌ها و واشرها را چک کرده. معمولاً در بسیاری از موارد سفت کردن اتصالات و یا تعویض واشرها کافی خواهد بود.

 

علت آبریزی پکیج زنگ‌زدگی مبدل

چکه کردن آب از زیر پکیج به دلیل خوردگی یا زنگ‌زدگی مبدل است، برای رفع این مشکل جز تعویض مبدل کاری نمی‌شد کرد. مبدل در پکیج قطعه تقریباً گران‌قیمتی است. باگذشت زمان، این قطعه پوسیده خواهد شد و اگر این قطعه دچار ترک‌خوردگی شود، سبب نشتی آب از زیر پکیج خواهد شد.

اسید شویی مداوم دلیلی برخورده شدن تدریجی سطح داخلی مبدل و درنتیجه آب دادن پکیج است. بااین‌حال بازهم شما باید در این موردنظر متخصص پکیج را بدانید، اگر علت چکه کردن پکیج و علت ریزیش آب از پکیج بوتان شما به دلیل ترک‌خوردگی و یا سوراخ شدن مبدل آن است، اما پکیج گارانتی دارد، می‌توانید مبدل را تعمیر کرده و هزینه کمتری در مقایسه با تعویض آن می‌توانید بپردازید.

 

علت آبریزی پکیج پاره شدن لوله و اتصالات

یک دلیل دیگر که سبب آبریزی پکیج پاره شدن لوله و اتصالات درون دستگاه است. در داخل پکیج برای انتقال آب بین مبدل اولیه و مبدل ثانویه و یا اینکه آب در مدارهای مختلف بتواند جابجا شود در لوله‌ها و اتصالاتی وجود دارد که معمولاً جنس این لوله‌های را از برنج می‌گیرند که دیرتر دچار نشتی یا خرابی خواهد شد؛ اما گاهی همین لوله‌ها سوراخ شده و می‌توانند باعث آبریزی پکیج شوند.

در میان همه دلایلی که در مورد نشتی پکیج عنوان کردیم یک دلیل مهم وجود دارد که حتماً باید در نظر گرفته شود و آن‌هم خرابی اورینگ و یا واشر است. خراب شدن اورینگ و واشر به دلیل استفاده زیاد از دستگاه و حرارت بالای آن صورت می‌گیرد. در بعضی مواقع هم واشر و اورینگ به دلیل ضربه و یا رسوب‌گیری دچار ایراد و مشکل می‌شوند و ترک برمی‌دارد و همین امر باعث نشتی در دستگاه خواهد شد.

اما دلایل دیگری هم می‌تواند باعث آبریزی پکیج شود که خراب بودن منبع انبساط، خراب بودن شیر سه بار، خراب بودن لوله انبساط ازجمله مواردی هستند که می‌توانند مشکی آبریزی پکیج را به وجود بیاورند.

 

علت آبریزی پکیج پاره شدن لوله و اتصالات

 

علت آبریزی پکیج رسوب گرفتن مبدل

رسوب گرفتن پکیج منجر به گرفتگی در این قطعه خواهد شد که باید توسط سرویس‌کار مجاز انجام شود و رسوب زدایی پکیج گرمایشی شود. درصورتی‌که توجه به رسوب‌گیری پکیج نداشته باشید منجر به آبریزش پکیج خواهد شد. رسوب‌زدایی پکیج توسط سرویس‌کاران سرویس در کمترین زمان برطرف خواهد شد.

 

پوسیدگی قطعات داخلی پکیج

با توجه به این که پکیج دستگاهی است که دائماً در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و مهم تر از همه با توجه به وجود سختی در آب، پوسیدگی قطعات داخلی پکیج امری اجتناب ناپذیر است. نتیجه این پوسیدگی می تواند چکه کردن آب از پکیج باشد.

از این رو ما به شما توصیه می کنیم تا سرویس پکیج را به صورت دوره ای و خصوصاً در آغاز فصل زمستان در دستور کار خود قرار دهید. چون دلیل آب دادن پکیج بوتان و علت نشتی پکیج ایران رادیاتور در اثر پوسیدگی قطعات داخلی دستگاه را می توان با انجام سرویس پکیج تا حد زیادی رفع کرد. 

 

نشتی آب از زیر پکیج خطرناک است؟

اگر پکیج آب بدهد، شما این شانس خوب رادارید که در خارج از سیستم برق دستگاه این اتفاق رخ‌داده است. تمامی قسمت‌های برقی پکیج دارای روکش هستند ولی بازهم توصیه ما به شما این است که با متخصص آن تماس بگیرید.

علاوه بر این علت چکیدن آب از پکیج هر چه باشد، خطرناک است. به خاطر داشته باشید که آبریزی از پکیج در هر قسمتی از آن می‌تواند سبب خطرات بیشتر شود. برای مثال اگر علت ریختن آب از پکیج باعث نفوذ آب به داخل برد دستگاه شود، شما راهی جز تعویض کلی پکیج نخواهید داشت. همچنین وقتی پکیج آب می‌دهد، احتمال نم‌زدگی دیوار و حتی نفوذ آب داخل پریز برق تعبیه‌شده که این پریز در نزدیکی پکیج وجود دارد.

از تمام این موارد که بگذریم، نمی‌توانیم چکه کردن آب از پکیج را نادیده بگیریم. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر پکیج دچار نشتی شده است، اول ببینید چرا از پکیج آب می‌ریزد و در مرحله بعدی هر چه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کنید و مشکل را برطرف کرده.

 

 سخن پایانی

ما در این مطلب به بررسی علت ریزش آب از پکیج پرداختیم و مهم‌ترین دلایل این معضل را به همراه روش رفع آن برای شما بیان کردیم. توصیه اکید ما در جدی گرفتن مشکل آبریزی از پکیج است. ازآنجاکه علت آب دادن از زیر پکیج می‌تواند بسیار مختلف و زیاد باشد، یادآور می‌کنیم که اگر درزمینه تعمیر پکیج تخصص ندارید، حتماً از یک متخصص کار بلد نمایندگی بوتان تهران مشورت و کمک بگیرید.

بنابراین اگر با چکه کردن آب را مشاهده کردید و به دنبال رفع عیب و مشکل آن هستید، کافی است به متخصص این کار تماس بگیرید و آن‌ها بتوانند مشکل به وجود آمده را بررسی و حل کنند.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات