پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

آموزش گام به گام نحوه رسوب زدایی پکیج گرمایشی + آموزش رسوب گیری پکیج و اهمیت آن

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← آموزش گام به گام نحوه رسوب زدایی پکیج گرمایشی
آموزش گام به گام نحوه رسوب زدایی پکیج گرمایشی

محصولات تخفیف دار

Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

آموزش گام به گام نحوه رسوب زدایی پکیج گرمایشی

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

یکی از امورات مهمی که در استفاده از پکیج گرمایشی باید صورت گیرد رسوب‌گیری دوره‌ای پکیج و لوله‌های شوفاژ که منجر به افزایش عمر مفید دستگاه می گردد. متاسفانه بعضی از کاربران نسبت به این موضوع بی توجه هستند  و درست  زمانی اهمیت جرم‌ گیری پکیج برای آن ها روشن می شود که به پکیج و رادیاتورهای منزل آن ها خسارت جدی وارد شده است. اگر در منزل خود از پکیج ایران رادیاتور بهره برداری می نمایید  و به تازگی متوجه نشانه‌هایی همچون  افت فشار آب گرم یا دیر داغ شدن آب مواجه هستید ،لازم است بدانید  که زمان سرویس و رسوب‌گیری پکیج شما شده است.

ساده ترین و قدیمی ترین روش این است که در ابتدا آب موجود در داخل لوله های پکیج را خالی کنید برای این کار ابتدا فلکه ورودی پکیج را ببندید و شیر پرکن پکیج را باز می گذاریم و همچنین یکی از شیرهای آب گرم مصرفی را باز می گذاریم تا آب تخلیه شود و فشار پکیج به صفر برسد. سپس قاب پکیج را باز کرده و همه سنسورها روی مبدل حرارتی اصلی و ثانویه را جدا می کنیم و خود مبدل های حرارتی را باز کرده و بیرون می آوریم.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

bhtryn-rah-bray-kmtr-rswb-grftn-mbdl-pkyj

 

برای خرید ایرتور پن 26 فن دار دیجیتال بر روی لینک کلیک کنید

 

دلیل رسوب پکیج ایران رادیاتور چیست؟

به طور معمول  گرفتگی پکیج بوتان و لوله‌های آن ربطی به برند پکیج ندارد. چرا که همه پکیج‌ها از هر برندی که باشند با گذشت زمان با رسوب گرفتگی مواجه می شوند . سختی آب و املاح موجود در آن دلیلی برای  رسوب گرفتن دستگاه‌های گرمایشی می باشند . در واقع به مرور زمان، ترکیباتی همچون منیزیم و کلسیم روی لوله‌های پکیج جمع می ‌شوند و به همین خاطر لازم است که به طور دوره‌ای پکیج را رسوب‌ گیری نمود تا به تجهیزات آسیب بیشتری وارد نشود.

آب گرمِ همیشه در دسترس یکی از مزایای بزرگ استفاده از آبگرمکن دیواری می باشد. این آبگرمکن‌ها نسبت به یک آبگرمکن استاندارد مخزن‌دار 50 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کنند و بهینه‌تر هستند. البته مانند هر وسیله دیگری، هر چه بهتر از آبگرمکن مراقبت کنید، قطعا کارآیی و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

همچنین  این رسوب گرفتگی قطعات پکیج بوتان ممکن است به دلیل استفاده از لوله‌ های نامناسب و حتی لوله‌ کشی غیراستاندارد نیز رخ دهد. به همین خاطر تاکید می‌کنیم که نصب و راه‌ اندازی دستگاه‌های گرمایشی خانه خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید.

 

از کجا بفهمیم پکیج نیاز به رسوب زدایی دارد ؟

اگر با هر کدام از مشکلات گفته شده هنگام استفاده از پکیج گرمایشی روبرو شده اید . حتماً پیش از رخ دادن مشکلات جدی به سرعت برای رسوب گیری پکیج گرمایشی اقدام نمایید .

عواملی که نشان می دهند پکیج شما دچار رسوب گرفتگی شده است شامل  :

اگر افت فشار آب گرم را احساس کردید . یعنی فشار آب گرم در دوش حمام یا شیر آشپزخانه به طور ناگهانی کم شود .

اگر مدت زمان زیادی را صرف گرم شدن آب می‌ کنید .

اگر پکیج شما روشن می شود اما نمی‌تواند آب را به خوبی گرم کند نیاز به رسوب زدایی پکیج گرمایشی دارد .

اگر شوفاژ و رادیاتور نصب شده دیگر همانند سابق ، قابلیت گرم کردن خانه یا محل کار را ندارند .

اگر پکیج را روشن میکنید اما صداهای ناهنجار مثل تق تق کردن را می ‌شنوید .

اگر در پکیج‌ هایی مثل پکیج ایران رادیاتور که دارای صفحه نمایش هستند ارور شماره هفتاد را مشاهده کردید .

اگر به صورت ناگهان فشار و بار سنج پکیج بدون هیچ علتی بالا برود .

حتما به جرم گیری پکیج گرمایشی نیاز دارید پس غفلت نکنید . همانطور که گفتیم برای انجام رسوب زدایی پکیج به افراد کاملا متخصص نیاز دارید زیرا افرادی که بی تجربه هستند نمی ‌توانند آن را انجام بدهند . قطعا اگر جرم گیری پکیج گرمایشی شما به درستی انجام نشود گرفتگی در قسمت‌های دیگر را به وجود خواهد آورد . یعنی ممکن است رسوب را به قسمت ‌های دیگر هدایت کند و شما مجبور شوید اقدام به سرویس کامل پکیج کنید . پس رسوب گیری پکیج گرمایشی را پشت گوش نیندازید  .

 

اهمیت رسوب گیری پکیج

برخلاف تصور خیلی از استفاده کنندگان، نحوه رسوب گیری پکیج فقط در زمان مواجهه با مشکلات پکیج ضرورت نمی‌یابد، بلکه رسوب گیری پکیج بوتان، ایران رادیاتور و سایر برندهای پکیج یکی از کارهای مهم و تأثیرگذار در بازده پکیج است.

اسیدشویی پکیج بوتان باعث می‌شود تا مصرف سوخت دستگاه کاهش پیدا کند و آب گرم در زمان کوتاهتری و با فشار بیشتری در لوله‌های آب مصرفی و رادیاتورها جریان پیدا کند. اگر از اسید و پمپ مخصوص اسید شویی پکیج استفاده نکنید، پس از مدتی لوله‌ها وقسمت‌های دیگر سیستم حرارتی شما دچار رسوب می‌شوند.

توصیه می‌کنیم رسوب گیری پکیج را اصلا پشت گوش نیندازید؛ چرا که اگر جرم گیری این دستگاه به صورت مرتب انجام نشود ممکن است پکیج دیواری و شوفاژها را کاملاً از کار بیندازد. در ادامه، طریقه رسوب گیری پکیج بوتان، پکیج ایران رادیاتور و سایر برندها به زبان ساده آموزش داده شده است.

 

هر چند وقت یک ‌بار  باید آبگرمکن دیواری جرم گیری گردد؟

در صورتی که  به تازگی، آبگرمکن دیواری بوتان خریده‌اید یا چندین سال است که این وسیله گرمایشی را دارید، به احتمال زیاد، برایتان سؤال پیش می‌آید که هر چند وقت یکبار باید آبگرمکن خود را تمیز نمایید. بیشتر تولیدکنندگان، تاکید می‌ کنند که آبگرمکن برقی هرسال باید جرم ‌گیری شده ، البته شهری که در آن زندگی می ‌کنید و کیفیت آب منطقه، بر تعداد دفعات رسوب زدایی آبگرمکن دیواری، تأثیر بسزایی خواهد داشت . در صورتی که  در منطقه‌ای زندگی می ‌کنید که سختی آب بالایی دارد، لازم است تعداد دفعات جرم ‌گیری آبگرمکن دیواری را افزایش دهید .

 

برای خرید بی تا 22 فن دار بر روی لینک کلیک کنید

 

unnamed.[4]

 

آموزش گام به گام نحوه رسوب زدایی پکیج گرمایشی

2 روش برای رسوب زدایی پکیج گرمایشی وجود دارد 

1 .سنتی

2 . مدرن

1 . در این روش برای جرم و اسیدشویی پکیج از مواد جرم گیر بهره برداری می شود  که حتما می بایست در زمان استفاده از این مواد ها نکات ایمنی را رعایت نمایید.

در هنگام رسوب زدایی از ماسک و لباس کار و دستکش و عینک بهره مند شوید.
در حین ریختن اسید از پاشیدن ان بر روی لباس کار و اعضای بدن جلوگیری نمایید.
در صورت پاشیدن اسید بر روی اعضای بدن ان را فورا با اب شستشو دهید.
 

گام اول : دو شاخ برق پکیج را از برق جدا کرده و کاور پکیج را باز کنید.

گام دوم : پس از باز کردن کاور پکیج آب دستگاه را تخلیه نمایید.

 

آب پکیج را به روش زیر تخلیه نمایید :

ابتدا شیر ورودی آب سرد پکیج را ببندید. سپس شیر پرکن پکیج را در جهت خلاف عقربه های ساعت باز نمایید  و در آخر شیر آب گرم شیلنگ دستشویی را باز نمایید  تا آب سیستم تخلیه شود.


گام سوممبدل پکیج را از طریق دو عدد پیچ آلن به بلوک ها متصل است را باز کنید.

گام چهارم : دو روش برای رسوب زدایی مبدل ثانویه :

۱ – شستشوی مبدل با دیسکلر (اسید و یا جوهر نمک صنعتی)

۲ – در صورت تخلیه نشدن کامل رسوب ها از طریق اسید شویی

مبدل را حرارت داده و سپس با ضربه چکش و فشار آب رسوبات کنده شده بیرون میریزد.

گام پنجم : حال پس از مرحله  باز کردن مبدل و تخلیه کامل آب درون آن،  مبدل را روی زمین قرار دهید و از سمت دو سوراخ آن شروع به ریختن دیسکلر می نماییم و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با فشار آب می شوریم .


گام ششم : در صورتی که بعد از اسید شویی مبدل هنوز رسوبات به طور کامل تخلیه نشده بود. مبدل را روی اجاق گاز گذاشته و شعله را زیاد میکنید و با سرخ شدن مبدل آن را توسط یک آچار برداشته و با چکش چندین ضربه محم زده و سپس با فشار آب میشوریم
گام هفتم : بعد از تخلیه کامل رسوبات از مبدل اقدام به نصب مینمایم . اورینگ ها را در صورت نیاز تعویض کرده

گام هشتم : اقدام به نصب مبدل ثانویه مینماییم . نکته : هنگام نصب دقت شود جهت شیارهای روی مبدل باید سمت چپ قرار گیرد وگرنه بسته نمیشود

گام نهم : در آخر فشار دستگاه را روی ۱/۵ تنظیم کرده و دستگاه را روشن می کنید.

 

برای خرید بی تا 24 فن دار بر روی لینک کلیک کنید

pk3-min-1-1

 

روش مدرن با کمک پمپ رسوب گیر

در واقع رسوب زدایی به روش مدرن شباهت زیادی به روش سنتی که پیش از این گفتیم ندارد . یعنی نیازی نیست که شما پکیج را باز کنید و شروع به جداسازی قطعات کنید .

اما به قطعات تخصصی ترس نیاز دارد یکی از این قطعات پمپ اسید شویی است که ممکن است نداشته باشید . روش مدرن رسوب زدایی پکیج گرمایشی نیز برای تمامی مدل‌های ایرانی و خارجی یکسان است . این مراحل شامل  :

اولین گام : ابتدا پکیج گرمایشی را خاموش کنید و سیم آن را از پریز برق جدا نمایید . البته فراموش نکنید که باید کار شهری را نیز قطع کنید .

 

دومین گام : آبی که داخل دستگاه گرمایشی وجود دارد را همانند روش سنتی خالی کنید. ( روش گفته شده در مرحله دوم سنتی ) .

سومین گام : پمپ اسید شویی را در ظرف مخصوص که برای محلول اسید و آب است قرار دهید .

نکته : اگر می‌خواهید از اسید برای رسوب زدایی کردن املاح آهکی استفاده کنید باید ترکیبات آن را بشناسید . شناختن ترکیبات تشکیل دهنده رسوب به دانش کافی نیاز دارد . اگر اطلاعی از ترکیبات تشکیل دهنده رسوب ندارید بهتر است از اسید برای شستشو استفاده نکنید .

چهارمین گام : یک سمت مبدل حرارتی را به بخش ورودی پمپ وصل نمایید . یعنی با استفاده از یک شلنگ مخصوص به ورودی مبدل متصل کنید .

پنجمین گام : پمپ را روشن کنید و اجاره بدهید که به اندازه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل مبدل پمپاژ کند .

ششمین گام : پمپ را از مبدل جدا کنید و دستگاه خود را به حالت اولیه خود باز گردانید .

 

مشکلات ناشی از وجود رسوب در پکیج

تجهیزات گرمایشی مانند پکیج بوتان به دلیل اینکه آب را حرارت می‌دهند و گرمای درون آب را تبخیر می کنند، باعث رسوب گرفتن مدار گرمایش و بخصوص خود پکیج می‌شوند.

از جمله مشکلاتی که می تواند به دلیل رسوب گرفتن پکیج به وجود بیاید باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوب گرم نشدن آب و رادیاتورهای گرمایشی
  • سرد شدن زود به زود آب گرم مصرفی و همچنین رادیاتورها
  • روشن شدن نشانگر ارور شماره 70 در پکیج ایران رادیاتور
  • شروع به چشمک زدن چراغ های 40، 70 و 80
  • سر و صدای عجیب و تق تق در پکیج
  • بالا رفتن فشار پکیج
  • و...

 

آموزش گام به گام رسوب زدایی پکیج

برای انجام عمل رسوب زدایی و اسید شویی پکیج از ماده ای بنام دیسکلر استفاده می شود که استشمام و تماس مستقیم بدن یا لباس با این ماده سمی باعث سوختگی می شود به همین علت اگر تخصص و تجربه کافی برای انجام عمل این کار را ندارید بهترین راه این است که این کار را به متخصص بسپارید.

نکته : استفاده از اسید در جهت  رسوب زدایی املاح آهکی نیاز به شناخت ترکیبات تشکیل دهنده رسوب دارد، بنا براین  بدون دانش شناخت نوع املاح موجود در آب یا رسوب استفاده از اسید جهت شستشو مجاز نمی باشد. رسوب زدایی پکیج چگونه است؟

هر تعمیرکار پکیج برای تعمیر پکیج و فرد حرفه ای و متخصصی باید مجهز به دستگاه رسوب زدایی پاورفلو باشد. برای سهولت و کم خطر بودن فرآیند رسوب زدایی پکیج از دستگاه های که مخصوص جرمگیری و شستشوی انواع مبدل ابگرمکن و پکیج دیواری بوتان است استفاده کنید. حمل این دستگاه ها آسان است و مجهز به موتور پمپ القایی بدون شفت مخصوص اسید می باشد که در ضمن دارای فیلتر می باشند که گازهای اسیدی را تصفیه می کنند. رسوب زدایی بدون صرف زمان و استفاده از جوهر نمک یا اسید قوی برای رسوب زدایی،برابر است با پایان عمر مبدل مسی پکیج دیواری گرمایشی.

 

برای خرید پارما 26 فن دار دیجیتال بر روی لینک کلیک کنید

 

آموزش گام به گام رسوب زدایی پکیج

 

 

 

علت رسوب گرفتگی پکیج و جرم گرفتن رادیاتور

رسوب گیری پکیج و گرفتن قطعات آن می‌تواند دردسرآفرین باشد. به همین علت همواره تاکید می شود برای رفع رسوب و اسید شویی پکیج دیواری در سریع ترین زمان اقدام نمایید. چنانچه رسوب گیری در مراحل اولیه باشد، می توانید به راحتی فرآیند اسید شویی و رسوب زدایی را در خانه انجام دهید.

دلایل متعددی وجود دارند که موجب جرم گیری پکیج خواهند شد. به عنوان مثال سختی بالای آب، مهمترین دلیل برای رسوب گرفتگی پکیج و قطعات مختلف آن می‌تواند ‌عنوان شود. علاوه بر این، ترکیبات و املاحی که تمایل به ته نشینی در سیستم های گرمایشی دارند، موجب می‌شوند که با جرم گیری پکیج دیواری مواجه شوید.

استفاده از لوله کشی غیر استاندارد و بهره گیری از لوله های نامناسب نیز از جمله دلایلی به شمار می‌روند که پکیج را با رسوب گرفتگی مواجه خواهند کرد. هنگامی که ترکیبات مختلف مانند سدیم، کلسیم و منیزیم که در آب وجود دارند با مولکول های فلزی لوله یا مبدل واکنش نشان می‌دهند، موجب ته نشینی رسوبات شده و با رسوب گرفتگی و انسداد مسیر آب مواجه خواهیم شد.

به همین علت باید برای رسوب گیری پکیج بتوان شرایطی ایجاد کرد که این املاح و ته نشین ها را برطرف نمود. این گرفتگی موجب انسداد مسیر عبور آب شده و مشکلات متعددی برای سیستم گرمایشی به وجود خواهد آورد.

 در نهایت می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت نمایندگی بوتان مراجعه نمایید.

 

سرویس پکیج دیواری هر چند وقت باید انجام شود ؟

سرویس کامل :

در این نوع سرویس تمامی قطعات مورد بازبینی قرار می گیرند و بررسی می شوند ، در این نوع دستگاه به طور کامل سرویس می شود ، اگر مدت زمان طولانی از سرویس و رسوب زدایی پکیج میگذرد بهتر است این نوع سرویس را انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوب در کارایی آن برسید .

سرویس دوره ای :

این سرویس عموما در بازه های زمانی چند ماهه صورت می گیرد و به دلیل کوتاه بودن زمان بین دو سرویس ، کار آن سبک تر است و دستگاه به ندرت دچار مشکل خواهد شد ، بهتر است پس از خرید و نصب دستگاه از همان ابتدا با روند سرویس دوره ای پکیج پیش بروید ، ساده بودن این نوع سرویس به حدی است که با افزایش تجربه و اطلاعات خودتان نیز می توانید آن را انجام دهید .

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات