پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

مزایاومعایب رادیاتور پنلی و پره‌ای چیست؟

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← مزایاومعایب رادیاتور پنلی و پره‌ای چیست؟
مزایاومعایب رادیاتور پنلی و پره‌ای چیست؟

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

مزایاومعایب رادیاتور پنلی و پره‌ای چیست؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

کسانی که قصد خرید رادیاتور رادارند باید بین نوع‌های پنلی و پره‌ای یکی از آن‌ها رو انتخاب کنند، خواندن معایب و مزایای رادیاتور پنلی و پره‌ای تصمیم‌گیری بهتر شما کمک می‌کند. و یا اینکه چه نوع رادیاتوری بخریم، بحث داغ این روزهاست که باعث شده خیلی‌ها ندانسته از رادیاتوری استفاده کنند که تناسب وسایزکافی رو با متراژ ساختمانشان ندارِ و در آخر این تصمیم نادرست سبب خرابی زودتر دستگاه پکیج و گرم نشدن ساختمان می‌شد اما واقعاً چه رادیاتوری بهتر است؟

و چه نوع رادیاتوری بخریم اگر تاکنون فکری برای سیستم‌های گرمایشی خود انجام نداده‌اید، وقت چندانی ندارید. نکته مهم اینجاست که در عین نزدیک بودن موج سرما، نباید برای تهیه وسایل گرمایشی عجله داشت چراکه این اقدامات نیازمند یک  تحقیق کلی و مجمع در رابطه با  سیستم‌های گرمایشی باشد. هیچ‌کس هم دوست  ندارد  بدون اطلاع وارد بازار شود و چشم‌بسته یک وسیله گرمایشی را تهیه کند.

به‌طورمعمول کاربرد رادیاتورها با توجه به جنس آن‌ها متفاوت است. ازجمله کاربردهای رادیاتور می‌توان به استفاده از آن در منازل جهت انتقال حرارت و آب گرم رسیده به داخل ساختمان اشاره کرد. رادیاتورها انواع بسیار متنوعی دارند، ازجمله آن‌ها می‌توان به رادیاتورهای آلومینیومی، فولادی پره‌ای و فولادی پنلی اشاره کرد. در ادامه این مقاله از بوتان با ما همراه باشید.

 

سوالات متداول

رادیاتور پنلی بخرم یا پره ای؟

رادیاتورهای پره ای یا آلومینیومی به همان سرعت که گرم می شوند و خانه را گرم می کنند، در صورت خاموش شدن با سرعت بیشتری نسبت به رادیاتورهای پنلی سرد خواهند شد. بنابراین می توان گفت رادیاتورهای پنلی پس از خاموش شدن مدت زمان بیشتری گرمای خود و فضای اطرافشان را حفظ می کنند.

 

رادیاتور پره ای چیست؟

رادیاتورها در انواع مختلف و مدل های متفاوت ساخته می شوند از پر استفاده ترین آنها می توان رادیاتور پره ای را نام برد این نوع ساخته شده از فلز است و هدایتگری عالی برای گرما محسوب می شود آب گرم توسط رادیاتور حرکت نموده و بقیه قسمت ها نیز به تدریج حرارت می یابند و با گرم شدن پره های آن هوا نیز گرم می شود .

 

رادیاتور چه مارکی خوبه؟

اگر به یک رادیاتور پره ای نیاز دارید و سوالتان این است که بهترین مارک رادیاتور پره ای چیست ، باید به شما بگوییم که با توجه به سابقه25 ساله ما ، بهترین مارک رادیاتور پره ای ، ایران رادیاتور است.

 

مزایاومعایب رادیاتور پنلی و پره‌ای چیست؟

 

با مزایاومعایب رادیاتورهای پره‌ای و پنلی آشنا شوید

 

سازگاری رادیاتور پره‌ای با پکیج دیواری

با توجه به اینکه جنس مبدل پکیج دیواری از مس است، مس داخل مبدل با آلومینیوم داخل رادیاتور پره‌ای تشکیل پدیده پیل الکترولیتی را می‌دهد که این موجب تولید مداوم گاز هیدروژن داخل رادیاتورها و مدار گرمایش خواهد شد که عملاً در رادیاتور پره نیاز مداوم به هواگیری را ایجاد می‌کند.

البته این نکته نیز مهم است که این هواگیری مداوم باعث پایین آوردن عمر مفید پمپ و منبع گسترش پکیج دیواری می‌شود. درنتیجه در صورت استفاده از پکیج دیواری انتخاب رادیاتور پنلی می‌تواند گزینه بهتر برای انتخاب باشد.

 

انواع رادیاتورها

رادیاتورها در دنیای امروزی ازلحاظ جنس بدنه به دو بخش تقسیم می‌شوند:

  1. رادیاتور پره‌ای یا آلومینیومی
  2. رادیاتور پنلی یا فولادی

 

انواع رادیاتورها

مزایای رادیاتور پنلی صفحه تخت چیست؟

رادیاتور پنلی مدرن، ساده، ظریف و اغلب کارآمد است، در چند سال اخیر، آن‌ها بسیار محبوب‌تر شده‌اند، زیرا درحالی‌که مانند رادیاتورهای سنتی کار می‌کنند، با سطحی تخت در خانه‌ها جذابیت بیشتری را تولید می‌کند. رادیاتورهای تخت پنلی، مردم را آگاه کرده که یک جایگزین مناسب و زیبایی‌شناختی برای مدل‌های سفارشی که ما استفاده می‌کنیم، وجود دارد، در حال حاضر مردم به دنبال مدل‌های بهتر برای گرم کردن خانه‌های خود هستند.

در مقایسه با مدل‌های سنتی، این رادیاتورهای تخت با مبدل‌های حرارتی هوشمندانه طراحی‌شده است، سطوح را افزایش داده‌اند تا به حداکثر گرما رسانی کمک کنند، به این معنی خواهد بود که با دماهای پایین آب‌کار می‌کنند و درنتیجه صرفه‌جویی در انرژی را فراهم می‌آورد. مزیت دیگر این است که آن‌ها در فضای کوچک‌تر در اتاق نیز گرمایش مطلوب را حاصل می‌کند.

انعطاف‌پذیری اصلی رادیاتورهای صفحه تخت با فضا و موقعیت است که سایزبندی آن‌ها - بعضی از آن‌ها باریک به‌اندازه پنج سانتی‌متر است - به آن‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری در اتاق‌ها با هر شکل و اندازه را می‌دهد بدون اینکه از توانای کارایی آن‌ها کم شود، آن‌ها نیز از دیوار آویزان می‌شوند و فضای اتاق را خیلی کم ذخیره می‌کند.

 

مزایای استفاده از رادیاتور پنلی چه هست؟

 

اولین قیمت مناسب آن:

برای مثال، طرح‌های توصیف‌شده ارزان‌تر از آنالوگ‌های آلومینیومی هستند.


ظاهر جذاب و زیبای آن‌ها نیازی به پنهان شدن در پشت پرده، پوشیده شدن با مبلمان و یا پوشیده شدن با پنلی های تزئینی ندارند، آن‌ها می‌توانند بخشی از طراحی داخل خانه باشد.

دلایل اصلی این‌که چرا مردم رادیاتور پنلی فولادی را انتخاب می‌کنند ویژگی‌های فنی این نوع رادیاتورها است، آن‌ها دارای مزایای متعددی هستند که مردم این رادیاتور را در میان مدل‌های دیگر ترجیح می‌دهند و این مدل را انتخاب می‌کنند:

 

ساخت ساده:

می‌توان ساخت ساده را یک مزیت در نظر گرفت: درواقع نصب رادیاتور بسیار راحت بوده و درگیری نیاز نداردونصب آن بسیار ساده است زیرا رادیاتورهای پنلی یکپارچه هستند، از سوی دیگر می‌توان به‌عنوان یک عیب و نقص نیز در نظر گرفت: در صورت خرابی، شما باید تمام بخش را تغییر دهید.

 

تولید حرارت بالا:

رادیاتور پانل فولادی که ویژگی‌های فنی آن در این است که مناسب برای نصب در هر اتاق هست، میزان قدرت حرارتی به علت خواص فولاد به‌سرعت دریافت می‌کند و به محیط اطراف ارسال می‌کند و درنتیجه گرمادهی به‌طور مکرر افزایش می‌یابد.

 

مناسب با هر دکوراسیون:

 با استفاده از نقاشی و رنگ‌های خاص رادیاتور پنلی را می‌توان به زیبایی در طراحی داخلی استفاده کنید بدون اینکه ذره‌ای از کارایی آن کم شود.

 

مقرون‌به‌صرفه:

نه‌تنها بسیار کارآمد عمل می‌کنند بلکه در میان رادیاتورهای مشابه ارزان‌ترین قیمت را دارا است، از حدررفتن انرژی نیز جلوگیری می‌کند، زیرا زمان کمتری برای گرم شدن فضای اطراف نیاز دارد. البته این رادیاتور بدون ویژگی منفی نیست.

 

مزایای استفاده از رادیاتور پنلی چه هست؟

 

معایب رادیاتور پنلی

معایب رادیاتور پنلی به علت خواص فولاد است:

  1. قرار گرفتن در معرض فرآیندهای خورنده است.
  2. واقعیت این است که حتی هوای خالی باعث گسترش زنگ‌زدگی می‌شود.

 

لایه‌برداری زود در رنگ:

توصیه: استفاده مطلوب از یکرنگ مخصوص باکیفیت بالا برای محصولات فولادی است. این کار بسیار ازنظر هزینه به‌صرفه‌تر از بازسازی مجدداست.

 

مقاومت کم در برابر خوردگی:

فولاد به‌راحتی در معرض حمله شیمیایی است، بنابراین رادیاتور پنلی های فولادی می‌تواند کوتاه‌مدت کارایی داشته باشند، هنگام انتخاب رادیاتور، باید توجه به کیفیت رنگ بیشتر از خودرنگ کرد، زیرا نقش محافظتی پنلی را نیز بر عهده دارد.

 

ضعف در برابر چکه آب:

 نه‌تنها پنلی، بلکه بیشتر رادیاتورهای دیگر هم قطرات شدید و پرفشار آب را در سیستم تحمل نمی‌کنند، برای محافظت در برابر نشت و آسیب به پنلی ها، باید یک کاهش‌دهنده فشار نصب کنید.

 

رادیاتور پره‌ای چیست؟ 

رادیاتوری است که از آلومینیوم ساخته‌شده و دارای پره‌هایی برای انتقال گرمابه محیط اطراف خود است.

 

مزایای رادیاتور پره‌ای:

  • اگر پره‌ای از رادیاتور پره‌ای آسیب ببیند و یا خراب شود، نیاز به تعویض کل پره‌ها نخواهد بود و فقط می‌توانید آن پره خراب را جایگزین کرد
  • حمل‌ونقل آسان به علت سبک بودن رادیاتور پره‌ای
  • درصورتی‌که قطعه‌ای در آن خراب شود، آسان‌تر از رادیاتور پنلی می‌توانید آن را تعمیر و تعویض کرد.
  • پره‌ها از جنس آلومینیوم هستند و بنابراین انتقال گرما در رادیاتور پره‌ای سریعترانتقال پیدا می‌کند.

 

رادیاتور پره‌ای چیست؟

 

معایب رادیاتور پره‌ای:

  •  طریقه نصب رادیاتور پره‌ای  دشوار است و احتمال شکستن در هنگام نصب و راه‌اندازی وجود دارد.
  • در رادیاتورهای پره‌ای هوا با تعداد دفعات بالاگیر می‌کند و نمی‌تواند جریان پیدا کند بنابراین نیازمند هواگیری مرتب این رادیاتور هستید.
  • رادیاتورهای پره‌ای مصرف انرژی بیشتری دارند.
  • فضای بیشتری از محیط نصب‌شده را اشغال می‌کند.

 

ویژگی‌‌‌‌های رادیاتور پره‌ای (آلومینیومی)

جنس رادیاتور‌‌‌‌های آلومینیومی موجود در بازار از نوع آلومینیوم خشک است، به علت سبکی وزن رادیاتور آلومینیومی بوتان به‌راحتی به‌وسیله پایه‌های مخصوص قابل‌نصب بر روی دیواراست.

از معایب رادیاتور پره‌ای می‌توان به احتیاج به فضای بیشتر برای تولید گرمای یکسان در مقابل با رادیاتور پنلی و احتمال شکستگی یا لب پر شدن رادیاتور پره‌ای هنگام نصب بسیار زیاد است، مصرف انرژی بیشتر و سیاه کردن دیوارهایی که بر روی آن نصب‌شده است،

 

معایب رادیاتور آلومینیومی یا پره‌ای

به علت گران بودن آلومینیوم قیمت رادیاتورها نیز گران است. پس هزینه‌ی بالاتری باید پرداخت کرد. در رادیاتورهای پره‌ای احتیاج به هواگیری وجود دارد که هرچند وقت باید هواگیری رادیاتور انجام شود.

رادیاتورهای پره‌ای نسبت به رادیاتور پنلی گرمادهی کمتری دارند. برای نصب احتیاج به نصاب حرفه‌ای دارند زیرا احتمال شکستن رادیاتورهای پره‌ای بسیار زیاداست و نصب آن به زمان زیادی احتیاج دارد و هم سخت است.

رادیاتورهای پره‌ای مصرف انرژی بیشتری دارند. گاز هیدروژن به وجود می‌آورد که در صورت رسیدن این حباب‌ها به پمپ پکیج باعث خراب شدن پمپ می‌شود. کوچک بودن سایز رادیاتور پنلی باعث انتخاب این رادیاتور در خیلی از منازل می‌شود.

 زیبایی یکی از مواردی هست که کاملاً باسلیقه مصرف‌کننده است اما با توجه به ساختار رادیاتور پنلی که به‌صورت یکپارچه هستند و بدون درزاست شاید بتوان گفت با منازل مدرن امروز خانواده‌ها همخوانی بیشتری برقرار کرده. ازنظر بهداشتی، تمیز کردن قیمت رادیاتور بوتان آلومینیومی به نسبت پره‌ای آسان‌تر است.

 

ویژگی‌‌‌‌های رادیاتور پره‌ای (آلومینیومی)

 

مقایسه تفاوت رادیاتور پنلی و پره‌ای از جنبه‌های مختلف

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید از این زمستان منزل یا محل کارتان را با رادیاتور گرم نمایید، این مطلب به شما کمک می‌کند بتوانید ایدئال‌ترین مدل را بخرید.

  • قیمت

حتماً اولین مواردی که باید زیر نظر داشت، تفاوت رادیاتور پنلی و پره‌ای ازنظر قیمت است. رادیاتورهای پنلی در حال حاضر قیمت به سایر پایین‌تری نسبت به رادیاتورهای پره‌ای دارا بوده است. نکته بسیار مهم اینجاست که برای نصب رادیاتورهای پنلی نیاز به خرید وسایل اضافه نیز ندارید اما رادیاتورهای پره‌ای نیاز به اکس سوری‌هایی دارند که باید جداگانه تهیه شوند.

  • راندمان حرارتی

قبل از تهیه در اولین قدم  بدانید که  چه محیطی را با رادیاتور گرم‌کنید. اندازه و کاربری محیط دو پارامتر اصلی برای تعیین سطح گرمای موردنیاز است. در مقایسه رادیاتور پنلی و پره‌ای ازنظر میزان راندمان حرارت به این نتیجه دست‌یافته‌ایم که این دو مدل معمولاً تفاوت و اختلاف چندانی باهم ندارند. البته بیشتر رادیاتورهای پنلی راندمان بالاتری دارند اما این اختلاف به‌قدری کوچک است که می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

 

نتیجه نهایی

در این مقاله قصد داشتیم که بدون هیچ‌گونه غرض‌ورزی مزایاومعایب رادیاتور پنلی و پره‌ای را توضیح دهیم  تا بتواند راهنمایی کاملی برای خرید هر چه اقتصادی‌تر و بهینه‌تر رادیاتور شما عزیزان باشد، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که رادیاتور پنلی که به نام ترکیه‌ای یا آلمانی فروخته می‌شود در 90 درصد موارد غیرواقعی بوده است به این دلیل اینکه کشور ما منبع فراوانی غنی از فولاد در منطقه هست واردات این رادیاتور با توجه به اینکه قیمت تمام‌شده محصول را بالا می‌برد واردات قیمت کار را بالا می‌برد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت نمایندگی پکیج بوتان تهران مراجعه نمایید.

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات