پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

انواع رادیاتور پنلی فولادی + رادیاتور- رادیاتور پنلی و فولادی

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← انواع رادیاتور پنلی فولادی
انواع رادیاتور پنلی فولادی

محصولات تخفیف دار

Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

انواع رادیاتور پنلی فولادی

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

رادیاتور وسیله گرمایشی  فلزی که جنس آن بسته به نوع کاربردش مختلف خواهد بود ، معمولا  رادیاتورها به عنوان ناقل دمای آب عمل می نمایند. از جمله کاربردهای رادیاتور می ‌توان به استفاده از آن در منازل جهت انتقال حرارت آب گرم رسیده از بویلر به داخل ساختمان اشاره داشت . رادیاتورها از  انواع بسیار متنوعی برخوردار می باشند ، از جمله آن ها می ‌توان به رادیاتورهای آلومینیومی، فولادی پره ای و فولادی پنلی اشاره داشت.

این وسیله  طرفداران زیادی دارد  و در بین مصرف کنندگان پر مخاطب می باشد زیرا  معایب بخاری گازی و شومینه از قبیل سیاه کردن در و دیوار و خطرات جانی آن ها را با خود ندارند .  از این حیث  مدل های مختلف این وسیله همچون  رادیاتور پره ای، رادیاتور شیشه ای، رادیاتور قرنیزی و رادیاتور پنلی یا پانلی ساخته  و به بازار ارائه می گردد.

 

برای خرید رادیاتور پنلی 140 سانت اینجا کلیک کنید

 

448159_304.[1]

رادیاتور پنلی چیست؟

رادیاتور وسیله ای است فلزی که جنس آن بسته به نوع کاربردش متفاوت می‌باشد، غالباً رادیاتورها به عنوان ناقل دمای آب عمل می‌کنند. رادیاتور پانل عمدتا مسطح برای انتقال انرژی مجاور و تابشی به یک فضای داخلی است، از جمله کاربردهای رادیاتور می‌توان به استفاده از آن در منازل جهت انتقال حرارت آب گرم رسیده از بویلر به داخل ساختمان اشاره کرد.و رادیاتورها عمدتا به وسیله کنسانتره یک اتاق را گرم می کنند. 

رادیاتورهای پانل ممکن است یک یا دو پانل داشته باشند، هر چه طول پانل بیشتر باشد، سطح بیشتری برای رادیاتور وجود دارد تا گرما را منتشر کند.

رادیاتور پانل همچنین ممکن است دارای نوارهای فلزی باشد که به پشت یک رادیاتور تک متصل شده و یا در وسط یک رادیاتور دوپنلی جوش داده می ‌شود این نوارها فاصله سطح زمین با رادیاتور را همچنان افزایش می دهند.

جنس رادیاتورها متفاوت است. از جنس های متفاوت آن می توان به آلومینیومی، فولادی، مسی و چدنی اشاره داشت. از لحاظ انتقال حرارت می توان گفت مس بهترین انتقال را داراست اما به علت هزینه بسیار بالای آن استفاده مقرون به صرفه ای ندارد. پس از مس، به مراتب می توان گفت آلومینیوم بهترین فلز انتقال حرارت می باشد که دچار زنگ زدگی نمی شود. رادیاتورهای آلومینیومی به دو صورت اکستروژن و دایکست تولید می شوند.                     

درون رادیاتور ها غالبا از مس برای باله، برنج برای لوله ها و آلومینیوم ساخته شده است. اگرچه خواص خنک کنندگی مس و برنج بیشتر و بهتر از آلومینیوم است اما به علات مقرون به صرفه بودن آلومینیوم از آن استفاده می شود.

 

رادیاتور پنلی و اجزای تشکیل دهنده آن

رادیاتور از فلز تشکیل شده است تا این فلز به سبب ویژگی رسانایی قوی خود، گرما را بهتر و بیشتر منتشر کند. به عبارت دیگر چین خوردگی‌های موجود در بدنه رادیاتور که از جنس فلز هستد (مثلا فلز چدن)، رسانایی سطح بدنه را افزایش داده و میزان تماس با هوا را نیز بالا می‌برد و گرم شدن محیط را تسهیل می‌بخشد. علاوه بر این نوارهایی از جنس فلز را می‌توان متصل به قسمت پشتی رادیاتورهای تک پنلی مشاهده کرد.

گاهی نیز این نوارهای فلزی در قسمت میانی یک رادیاتور دو پنلی دیده می‎‌شوند. علت استفاده از این نوارها در ساختار رادیاتور، بالا بردن میزان فاصله بین سطح زمین و پیکره رادیاتور است.

در کنار این‌ها رادیاتورهای پنلی دارای فین یا کانکتور بوده و از قالب مانندهای پلاستیکی با پوشش‌هایی دارای قابلیت بازتابندگی ساخته شده‌اند. شیر ترموستات به کار رفته در رادیاتورهای پنلی هم می‌تواند کیفیت سیستم هیدرونیک این رادیاتورها را بالا ببرد.

 

کنکتور رادیاتور پنلی چیست؟

یکی از مهمترین اصطلاحاتی که امروزه ممکن است در زمینه انواع رادیاتور پنلی بشنوید، وجود یا عدم وجود کنکتور در رادیاتور است. فین های کنکتور در واقع قطعات فلزی زیگزاگی شکلی هستند، که به منظور افزایش بازدهی حرارتی در پشت بدنه مسطح رادیاتور پنلی و یا در بین دو عدد پنل رادیاتور به کار گرفته می شود.

حال شاید از خود بپرسید کار کنکتور در رادیاتور پنلی چیست؟ نقش مهم فین های کنکتور در رادیاتور پنلی این است که حجم زیادی از آب گرم موجود در رادیاتور را در خود جای داده می دهد.

در نتیجه به دلیل طراحی زیگزاگی شکلی که دارند، سطح تماس بیشتری برای رادیاتور ایجاد می کنند تا گرمای ساطع شده از این وسیله افزایش پیدا کند. با این اوصاف رادیاتور پنلی مسطح بدون کنکتور، از قدرت و بازدهی پایین تری در پخش حرارت در محیط پیرامون خود برخوردار است.

 

برای خرید رادیاتور پنلی 120 سانت اینجا کلیک کنید

 

انواع رادیاتور ها پنلی

رادیاتور پنلی با  توجه به تعداد پره ها, کانکتور ها و جنس دسته بندی می شوند. براساس این دسته بندی ها  انواع رادیاتور های زیر در بازار یافت می گردد :

  •  رادیاتور  آلومینیومی
  • رادیاتور  فولادی
  • رادیاتور مسی
  • رادیاتور چدنی
  • رادیاتور پره ای
  • رادیاتور قرنیزی
  • رادیاتور های برقی
  • رادیاتور تزیینی یا دکوراتیو
  • رادیاتور حوله خشک کن

 

 

برای اطلاع از قیمت رادیاتور پنلی 60 سانت بر روی لینک کنید

 

رادیاتور پنلی 60 سانت - بوتان

 

رادیاتور پنلی فولادی

رادیاتور پنلی فولادی در دسته نسل سوم رادیاتورها به شمار می روند، در نتیجه مشخص می شود که سازندگان این وسیله سعی کرده اند، حجم زیادی از معایب رادیاتور آلومنیومی را با تولید رادیاتور پنلی پوشش دهند.  این مدل از رادیاتور در میان کاربران بسیار محبوب می باشد ، چرا که در طیف وسیعی از ارتفاع، عرض و حتی شکل و شمایل ظاهری طراحی و تولید می گردد. لایه خارجی رادیاتور پنلی فولادی را با پلی استر می پوشانند تا در برابر خوردگی و خراش مقاومت بالایی داشته باشد.
لازم به ذکر است که سیستم کنکتوری فقط در رادیاتورهای فولادی پره ای به کار گرفته می شوند و امکان استفاده از این سیستم در رادیاتورهای آلومنیومی نمی باشد.

 

مزایای رادیاتور پنلی فولادی

  • قابلیت استفاده از سیستم کنکتوری در رادیاتور
  • بازده انرژی مطلوب تر از رادیاتور آلومینیومی
  • قیمت خرید مناسب تر از مدل آلومنیومی
  • حجم آبگیری فوق العاده پایین
  • سازگاری با انواع پکیج
  • ظرفیت حرارتی بالا

 

معایب رادیاتور پنلی فولادی

در کنار مزایای که برخوردار هستند از  معایب نیز بی بهره نمی باشند . به نظر می رسد بیشتر  این معایب مرتبط با جنس این نوع رادیاتور می باشد  که از جنس فولاد بوده و به راحتی قابل رفع شدن نیست.

  • خوردگی و زنگ زدگی رادیاتور پانلی

 اگرچه طراحان سعی می کنند  تا احتمال خوردگی و زنگ زدگی را کمتر کنند ؛ ولی  رادیاتور پنلی در معرض چنین آسیبی قرار دارند. برای رفع این مشکل، تولید کنندگان معتبر با استفاده از رنگ های خاص و باکیفیت تلاش می کنند تا جای ممکن این روند را کنترل نمایند .

  • عدم تحمل فشار بالای آب رادیاتور گرمایشی پنلی

یکی از مشکلات رایج رادیاتور پنلی، عدم توانایی برای تحمل فشار آب زیاد است. البته این مشکلی است که تقریبا اکثر رادیاتورها دارند و با نصب کاهنده فشار قابل رفع شدن است.

 

index.[1]

 

برای خرید رادیاتور پنلی 100 سانت اینجا کلیک کنید

 

طریق کارکرد رادیاتور فولادی 120 هیمورا

رادیاتورها به عنوان بخشی از تجهیزات گرمایشی قدمت طولانی در دنیا به شمار می روند . این تجهیزات به دلیل  سطح ایمنی بالا و شکل ظاهری مدرن و شکیل آن ها کاربران بسیاری را تحت تاثیر خود قرار داده اند .  رادیاتورهای پنلی هیمورا از ورق های فولادی با یک لایه از رنگ الکترواستاتیک کوره ای تولید شده اند که از عمر طولانی برخوردار هستند . طریقه کارکرد این رادیاتورها به این شکل است که ابتدا آن ها را در محل مورد نظر نصب کرده و ورودی و خروجی آن ها را به لوله کشی آب گرم سیستم گرمایشی یا پکیج وصل می نماییم.

آب گرم تولید شده از پکیج ها به کمک نیروی پمپ به رادیاتورهای فولادی پنلی می رسد. آب گرم دمای خود را از طریق سطح رادیاتور به صورت همرفت به محیط انتقال می دهد. و بعد از سرد شدن از خروجی رادیاتور دوباره به پکیج برمی گردد. توجه داشته باشید که این عمل سیرکوله آب گرم برای حفظ دمای محیط و گرم شدن آن همچنان در طول روزهای سرد ادامه پیدا می کند.

 

برای اطلاع از قیمت رادیاتور بوتان بر روی لینک کلیک کنید

رادیاتور بوتان - بوتان

 

رادیاتور های فولادی و رادیاتورهای پنلی

 رادیاتور های فولادی و رادیاتورهای پنلی هر دو محصولی تولید از جنس فولاد  می باشند. به دلیل  اینکه فولاد نسبت به آلومینیوم قیمت کمتری دارند . به همین دلیل  رادیاتورهای فولادی و پنلی ارزانتر از رادیاتورهای آلومینیومی می باشند. رادیاتورهای پنلی به شکل  یکپارچه و بدون درز می باشند  و از نظر زیبایی با سلیقه امروز جامعه بسیار همخوانی  دارند  و از  طرفداران زیادی برخوردار هستند.

رادیاتورهای فولادی و رادیاتورهای پنلی با پکیج های دیواری کارایی بهتری نسبت به رادیاتورهای آلومینیومی دارند. چرا که  در ساختمانی که از پکیج های دیواری و رادیاتورهای آلومینیومی استفاده می نمایند  چون جنس مبدل پکیج دیواری از جنس مس است مس داخل مبدل و رادیاتور پره ای تشکیل پیل الکترونیکی می دهد و گاز هیدروژن تولید می کند و برای کارآیی بهتر رادیاتور آلومینیومی یا پره ای باید رادیاتور هواگیری شود و این کار به مرور زمان از عمر مفید رادیاتور کاسته می گردد.

رادیاتورهای پنلی ( فولادی ) از ظاهری زیبا و جدید برخوردار هستند و به خاطر جنس فولاد از استحکام و ماندگاری بسیار خوبی دارند و این خصوصیات باعث شده که طرفداران و محبوبیت خوبی داشته باشند.

یکی از معایب رادیاتور های فولادی نسبت به نوع آلومینیومی یا پره ای این می باشد  در صورت سوراخ شدن رادیاتور پنلی بهتر هست  که کلا تعویض گردد  اما  در رادیاتور پره ای می توان هر کدام از پره های را عوض نمود.

 

 

aluminium-radiators-banner1

 

برای خرید رادیاتور پنلی 80 سانت اینجا کلیک کنید

 

بهترین رادیاتور پنلی چیست؟

 انتخاب بهترین رادیاتور پنلی، موضوع مهم است که باید قبل از خرید به آن توجه  نمایید. رادیاتور یک سیستم گرمایشی مرکزی پرکاربرد در صنعت تاسیسات به شمار می روند . یکی از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین رادیاتورها مدل پنلی می باشد.
بهترین رادیاتور پنلی بازار در مدل‌های مختلفی طراحی و ارائه شده، و هریک با توجه به نوع آلیاژ بکار رفته در آن ها سطح حرارت ‌دهی متفاوتی دارند. همان‌طور که از نام آن مشخص می باشد، بهترین رادیاتور پنلی خارجی و ایرانی از پنلی یک تکه از جنس فولاد تولید می گردد.

رادیاتورهای پنلی به علت  نوع آلیاژ فولاد قدرت حرارت‌ دهی بسیار بالایی دارند. ضمنا بدنه بهترین رادیاتور پنلی خارجی و ایرانی دوام و استحکام بالایی داشته، و در منازل مسکونی، اماکن اداری و تجاری کاربرد دارد.

 

نکات مهم در انتخاب رادیاتور

در زمان  انتخاب و خرید رادیاتور می بایست  به نکات مختلفی دقت داشت  تا بتوانید انتخاب مناسبی انجام نمایید  و از خریدتان پشیمان نشوید. توجه به نکاتی که در متن ذیل  شرح می دهیم مهم می باشد:

  • در زمان انتخاب رادیاتور، به نوع و متراژ فضایی که در اختیار دارید دقت بالایی داشته باشید.
  • قبل از انتخاب رادیاتور، فاصله لوله‌های بالا و پایین محل نصب را اندازه بگیرید.
  • توجه نمایید  که در صورتی که  ارتفاع کف تا سقف ساختمان از ۳ متر بیشتر می باشد، شوفاژ، انتخاب مناسبی برای شما نیست.
  • اندازه رادیاتور حتماً باید متناسب با اندازه محیط باشد.
  • توجه  کنید که فضای کافی در اطراف رادیاتور وجود داشته باشد تا هوا بتواند به ‌راحتی جریان یابد. به همین دلیل  رادیاتور را نباید به دیوار یا به کف زمین چسباند.
  • بهتر است در اتاق‌های بزرگ، به‌جای یک رادیاتور بزرگ، از چند رادیاتور کوچک بهره مند شوید.

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات