پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان B321I ; علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟ 7 دلیل اصلی برای روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان (B321I)
علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟ 7 دلیل اصلی برای روشن نشدن آبگرمکن دیواری  بوتان (B321I)

محصولات تخفیف دار

B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟ 7 دلیل اصلی برای روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان (B321I)

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

امروزه داشتن آبگرمکن که به‌سرعت روشن شود و آب گرم مناسبی را به ما انتقال دهد؛ خیال ما را برای آب گرم مصرفی در منزل راحت می‌کند. ما برای شما مطالبی درباره نحوه روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان b3215i، شکل روشن كردن آبگرمكن ديواري برقی و علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان b3215i را به شما توضیح کاملی خواهیم داد. اگر شما قصد خرید آبگرمکن دیواری بوتان مدل b3215i رادارید می‌توانید تا انتهای این مقاله از نمایندگی بوتان با ما همراه باشید.

این گروه از آبگرمکن دیواری بوتان مجهز به سیستم آیونایز (جرقه زن) هستند، به‌گونه‌ای که آبگرمکن دیواری بوتان در حالتی که استفاده‌ای از آبگرمکن ندارید خاموش بوده و با باز شدن شیر آب گرم، سیستم جرقه زن آیونایز، مشعل را روشن کرده و آب گرم مورداستفاده ما تأمین خواهد شد. این مدل آبگرمکن ها که شمعک دائم روشن نبوده فقط هنگام استفاده از آب گرم روشن می‌شود موجب صرفه‌جویی بیشتر در مصرف گاز نسبت به مدل‌های شمعک دائم بوده است.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

آبگرمکن دیواری بوتان b3315if و تعمیرات

دلایل گوناگونی باعث بروز مشکل در آبگرمکن بوتان b3215i می‌شود. این دلایل باعث اختلال در عملکرد آبگرمکن شده و اجازه کار کردن به‌صورت صحیح را به آبگرمکن نخواهد داد. در این حالت دستگاه نیاز به تعمیر دارد و بهترین کار کمک گرفتن از یک متخصص تعمیر آبگرمکن بوتان بوده است. جهت تعمیر آبگرمکن بوتان b3215if، ابتدا باید آن مشکل به وجود آمده پیداکرده. ازجمله دلایل خرابی این آبگرمکن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-بروز اختلال در رگلاتور آب.

2-خرابی سیم میکرو سوئیچ.

3-پرشر دود مسدود است.

4-خرابی میکرو سوئیچ.

5-خرابی برد اصلی دستگاه.

6-خرابی کلید حرارتی یا قطع بودن سیم.

7-بروز اختلال در فن.

و …

 

آیا می‌ توانیم دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری را خودمان پیدا کنیم ؟

گاهی اوقات ممکن است در صورت مواجه شدن با این مشکل ، به این فکر بیفتید که خودتان دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری را بیابید و آن مشکل را برطرف کنید . فکر خوبی به نظر می ‌رسد ولی اگر مشکل ساده باشد .

بعضی مواقع در صورت مشخص بودن عیب در آبگرمکن ، شاید رفع وتعمیر آبگرمکن دیواری نیاز به زمان یا حتی تخصص آنچنانی نداشته باشد ، اما گاهی همین عیب یابی و تشخیص مشکل سیستم ، خود می‌ تواند موضوع حساس و گاه پیچیده‌ای باشد ، در چنین مواقعی لازم است که از یک تعمیرکار کار بلد و ماهر که مراحل عیب‌یابی و تعمیر را به خوبی بلد است کمک بگیرید .

در ادامه دلایل روشن نشدن آبگرمکن دیواری را بررسی می ‌کنیم تا متوجه شویم کدام مورد از عیب‌ها ساده هستند و بدون هیچ هزینه ای می‌ توانید خودتان آن را رفع کنید .

 

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان این سوالی است که ذهن خیلی را مشغول کرده است. به نظر می رسد بدون هیچ دلیل خاصی به طور ناگهانی آبگرمکن قصد روشن شدن ندارد. البته واقعیت چیز دیگری است. فرسودگی و عیب و ایراد در قطعات اصلی دستگاه، این مشکل را ایجاد کرده است. به طور کلی دلیل مشخصی وجود دارد که نمی گذارد سیستم روشن شدن به درستی کار کند. در حالت عادی با باز کردن شیر آب گرم، به طور اتومات آبگرمکن روشن می شود.

اگر این اتفاق نیفتاد اول از همه شیر گاز را بررسی کنید. این دستگاه برای روشن شدن نیاز به گاز و برق دارد. قطع بودن هر کدام از این موارد موجب می شود که آبگرمکن روشن نشود. بد نیست قطعی آب را هم بررسی کنید. اگر همه چیز درست است مشکل در جای دیگری است.

 

 

آبگرمکن دیواری بوتان b3315if و تعمیرات

 

دلایل احتمالی روشن نشدن آبگرمکن دیواری

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری

  مناسب نبودن فاصله بین الکترود و شمعک

  قطعی و اشکال در وایر (سیم رابط)

  شل بودن وایر

خرابی جرقه زن آبگرمکن

ترموکوپل خراب است.

صافی شمعک کثیف است و نیاز به تمیز شدن دارد.

نازل شمعک دچار گرفتگی است و نیاز به تمیز شدن دارد.

خراب بودن شمعک آبگرمکن
کثیف بودن نوک الکترود باعث می شود که جرقه زن درست عمل نکن و آبگرمکن روشن نشود. مشکل از الکترود
فرسودگی و پارگی واشر دیافراگم که نیاز به تعویض دارد. مشکل در دیافراگم آبگرمکن 

 

 

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان

دلایل گوناگونی می‌تواند علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان b3215if باشند که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ترموکوپل

یکی از قطعات مهم آبگرمکن ترموکوپل بوده است؛ که در صورت خرابی می‌تواند علت اصلی خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان b3215if بوده باشد؛ جهت برطرف کردن مشکل آبگرمکن در این حالت بهتر است آن را تعویض کنید.

 

خرابی شمعک و یا کوتاهی آن

خراب شدن شمعک آبگرمکن نیز از رایج ترین دلایل روشن نشدن آبگرمکن دیواری است . درواقع اگر با فشار دادن دکمه مخصوص روشن کردن ، سیستم جرقه زد و گاز خارج شد ، ولی با روشن شدن آبکرمکن ، سریع آبگرمکن خاموش شد ، مشخص می ‌شود که شمعک ایراد دارد و باید تعویض شود .

البته ممکن است قطعات مکانیکی یا الکترومکانیکی جرقه زن نظیر فندک پیزوالکتریک ، وایر یا الکترود نیز معیوب باشند که در چنین شرایطی نیز کافی است آن ها را تعویض کنید .

 

واشر دیافراگم

 خرابی واشر دیافراگم باعث خاموش شدن آبگرمکن دیواری خواهد شد؛ علت بروز این مشکل افت فشار بار درون دستگاه بوده است. در این حالت شمع دستگاه نمی‌تواند روشن شود. جهت برطرف کردن این مشکل باید واشر دیافراگم را تعویض کنید. تا شمعک مجدداً روشن شود و آبگرمکن شروع دبه کار کند.

 

خرابی بوبین

یکی از علت های روشن نشدن آبگرمکن دیواری خرابی بوبین است . بوبین سیم‌ پیچی است که با ایجاد یک میدان مغناطیسی ، به عملکرد صحیح ترموکوپل کمک می ‌کند . در واقع این دوقطعه با هم در روشن ماندن یا خاموش شدن شمعک آبگرمکن موثر هستند . به همین خاطر خرابی بوبین می ‌تواند عملکرد ترموکوپل را مختل کرده ، و منجر به خاموش شدن شمعک می‌ شود .

در این حالت هم برای رفع علت روشن نشدن دیواری بوتان باید قطعه‌ی معیوب را جایگزین کرد . 

 

کم بودن فشار آب

زمانی که فشار آب درون لوله‌ها کم شده باشد، دستگاه روشن نخواهد شد؛ درصورتی‌که آب درون لوله‌ها به‌صورت ناگهانی فشار آب کم شود، دستگاه خاموش خواهد شد.

 

مسدود بودن مسیر دودکش

درصورتی‌که آبگرمکن به‌صورت ناگهانی خاموش شد، یکی از دلایلی که می‌تواند در این مورد به آن رسیدگی کرد مشکل آن می‌تواند مسدود بودن و یا غیراستاندارد بودن دودکش باشد. جهت رفع این مشکل بهتر است از متخصصین عیب‌یابی و تعمیر آبگرمکن بوتان نمایندگی فروش بوتان در تهران کمک بگیرید تا مشکل را عیب‌یابی کرده و آن مشکل را حل کند.

 

الکترود و رسوب گرفتن لوله‌ها

یکی از موارد مورد اهمیت در سرویس آبگرمکن، رسوب زدایی پکیج گرمایشی آن بوده است. کثیفی و وجود رسوب در نوک الکترود جرقه زن ، در فرآیند جرقه زدن مشکل ایجاد می‌ کند . رسوب زدایی الکترود را با دقت و بدون آسیب رساندن با آن انجام دهید . در این حالت تنها با تمیز کردن آن آبگرمکن روشن خواهد شد . انجام رسوب زدایی آبگرمکن دیواری در جلوگیری از بروز این مشکل تاثیر زیادی دارد . درصورتی‌که رسوب‌زدایی به‌صورت صحیح و زمان مناسب انجام نگیرد، بدون شک باعث خاموش شدن آبگرمکن خواهد شد و آب گرم مصرفی شما دچار مشکل خواهد شد.

 

آبگرمکن دیواری بوتان فن دار b3315if و علت خاموش شدن آن چیست؟

 

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری با وجود روشن بودن شمعک

این اتفاق یکی از علت های روشن نشدن آبگرمکن دیواری است . زمانی که شمعک آبگرمکن مشکلی ندارد ، روشن است و به درستی کار می کند ، اما مشعل آبگرمکن روشن نمی شود تا آب گرم شود . در این حالت ابتدا باید جرقه زن و ترموکوپل یا مبدل دمایی را بررسی کنید . در صورتی که مشکل از جرقه زن و ترموکوپل نبود ، وجود رسوب در منافذ صافی مشعل و … می تواند عامل روشن نشدن مشعل در حالتی باشد که شمعک روشن است . شما می توانید این مشکل را با رسوب زدایی آبگرمکن برطرف نمایید . پس از بررسی این آیتم باید از صحت عملکرد دیافراگم و واشر پلاستیکی آن اطمینان حاصل کنید . این قطعه و واشر پلاستیکی آن جزو روتین ترین قطعات آبگرمکن هستند که دچار مشکل می شوند . البته این اتفاق با توجه به پلاستیکی بودن واشر و مجاورت دائمی آن با دمای زیاد قابل پیش بینی است و بهتر است هر چند وقت یکبار مورد بازبینی و در صورت خرابی تعویض گردد . دقت داشته باشید که علی رغم ظاهر ساده دیافراگم بهتر است تعویض توسط سرویس کار صورت پذیرد تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود .

 

تعمیرات آبگرمکن درزمان کوتاه

این روزها آبگرمکن های دیواری یکی از ضروری‌ترین وسایل در ساختمان‌های مسکونی بوده است. سطح بهداشت عمومی همه خانه‌ها بالا رفته و مجهز به حمام مستقل هستند. مهم‌ترین کارهایی آبگرمکن ها، تأمین آب گرم منازل بوده. به‌طورکلی لوله‌کشی آب گرم ساختمان‌ها از طریق این آبگرمکن ها تهیه می‌شود. در بسیاری از ادارات نیز آبگرمکن دیواری برای تأمین آب گرم شستشو و نظافت ساختمان، نصب‌شده.

خراب شدن این وسیله به معنای از دست دادن آب گرم حمام و شستشو خواهد بود. به‌خصوص در ساختمان‌های مسکونی این موضوع می‌تواند بسیار دردسر تولید کند. اگر می‌خواهید با هر بار چر خواندن پیچ شیر آب گرم، آب با دمای مناسب در لوله‌ها جریان داشته باشد نسبت به سرویس دوره‌ای و تعمیر خرابی آبگرمکن، حتماً جدی باشید. تا آبگرمکن شما دچار مشکل نشود تا شما بتوانید از آب گرم برای حمام و شستشو استفاده کنید.

 

روشن نشدن آبگرمکن دیواری

به نظر می‌رسد بدون هیچ دلیل خاصی به‌طور ناگهانی آبگرمکن قصد روشن شدن ندارد. البته واقعیت چیز دیگری است. فرسودگی و عیب و ایراد در قطعات اصلی دستگاه که به وجود آمده است، این مشکل را ایجاد کرده. به‌طورکلی دلیل مشخصی وجود دارد که نمی‌گذارد سیستم روشن شدن به‌درستی کار کند. در حالت عادی با باز کردن شیر آب گرم، به‌طور اتو مات آبگرمکن روشن خواهد شد و شما می‌توانید از آب گرم استفاده کنید.

اگر این اتفاق نیفتاد و روشن نشد بهترین آبگرمکن دیواری در ایران اول‌ازهمه شیر گاز را چک کنید. این دستگاه برای روشن شدن نیاز به گاز و برق دارد. قطع بودن هرکدام از این موارد باعث می‌شود که آبگرمکن روشن نشود. بد نیست قطعی آب را هم چک کنید. اگر همه‌چیز درست است مشکل در جای دیگری بوده است. برای تعمیر آبگرمکن اول باید مشکل اصلی را باید پیدا کرد. در ادامه اصلی‌ترین علل روشن نشدن آبگرمکن را بررسی می‌کنیم.

 

آبگرمکن دیواری و رفع مشکل روشن نشدن

در خانه یا محل کار خود برای سیستم گرمایش آب از آبگرمکن دیواری استفاده می‌کنید، حتماً با مشکل جرقه نزدن و روشن نشدن آبگرمکن روبرو شدید. روشن نشدن آبگرمکن یا روشن نشدن مشعل آبگرمکن به خاطر ایرادات و اختلالت فنی دستگاه شما بوده است. در ابتدا باید این اختلالت برطرف شود تا آبگرمکن شما روشن شود، توجه داشته باشید که برای رفع این مشکل حتماً از تعمیرکار معتبر نمایندگی پکیج بوتان تهران آبگرمکن دیواری کمک بگیرید و مشکل به وجود آمده را حل کنند.

 

علت روشن نشدن آبگرمکن های دیواری چیست؟

1-جرقه نزدن آبگرمکن

2-روشن نشدن شمعک آبگرمکن

3-رسوب‌گذاری در نوک الکترود

4-معیوب شدن واشر لاستیکی دیافراگم آبگرمکن

 

علت روشن نشدن آبگرمکن های دیواری چیست؟

 

1-جرقه نزدن آبگرمکن دیواری

 جرقه زن نقش بسیار مهمی در روشن شدن آبگرمکن گازی و دیگر لوازم گازسوز دارد. این سیستم در بخاری و اجاق‌گاز هم نصب‌شده است. سیستم به‌ظاهر ساده جرقه زن بسیار ظریف و حساس بوده است. حتی کمی جابجایی در فاصله بین مشعل با نوک الکترود نیز می‌تواند عملکرد سیستم جرقه زن را مشکل‌دار کند که دستگاه شما روشن نخواهد شد.

گاهی نیز وایر و دیگر اتصالات دچار مشکل شده‌اند ولی اصلی‌ترین دلیل عملکرد ناقص سیستم جرقه زن مربوط به کثیفی نوک الکترود بوده است. با سرویس آبگرمکن دیواری به‌سادگی این مشکل حل خواهد شد. علت حرفه نزدن آبگرمکن بوتان در اغلب سفارش‌ها مشکل جابجایی و خرابی وایر بوده است. برای تعمیر آن حتماً از یک متخصص این کار کمک بگیرید.

 

2-خرابی شمعک در آبگرمکن دیواری

روشن نشدن شمعک آبگرمکن خیلی زیاد بوده است. درواقع گاهی جرقه زن عمل می‌کند ولی لحظاتی بعد خاموش می‌شود. این مشکل به دلیل گرفتگی مجرای نازل شمعک و یا صافی آن بوده است. با تمیز کردن نازل و رسوب‌زدایی می‌توان مشکل را برطرف کرد. قبل از آن بررسی کنید شیر پروانه‌ای بسته نشده باشد. اگر به‌طورکلی شمعک روشن نمی‌شود باید نازل را تمیز شود؛ اما اگر شمعک روش می‌شود ولی دوباره خاموش می‌شود علت یکی از این موارد ذکرشده خواهد بود.

 

برای اینکه از صحت سالم بودن شمعک مطمئن شویم چکار کنیم؟

ترموکوپل را بررسی کنید در صورتی که پس از دو دقیقه صدای تق یا گاز از شمعک به گوش نرسید قطعا شمعک کثیف شده است.

امکان سوختن سنسور جوش آبگرمکن وجود دارد. سنسور جوش در قسمت چپ و بالای آبگرمکن است.

سنسور دود را چک کنید. کافیست گرفتگی دودکش را برطرف کنید.

خراب شدن بویین آبگرمکن

دقت کنید که نازل شمعک یا همان پستانک یک سوراخ بسیار ریز دارد که ممکن است با مسدود شدن آن گاز از آن عبور نکند و به شمعک نرسد برای باز کردن آن به هیچ وجه از سوزن استفاده نکنید بلکه از یک رشته سیم برق استفاده کنید که بسیار نازک و باریک باشد.

 

 

3-رسوب‌گذاری در آبگرمکن دیواری

از دیگر علت‌های روشن نشدن آبگرمکن دیواری به خاطر رسوب در نوک الکترود بوده که باعث می‌شود جرقه زدن در دستگاه رخ ندهد و درنتیجه آبگرمکن روشن نخواهد شد.

الکترود یکی از قطعات مهم در آبگرمکن های دیواری بوده که در روشن شدن دستگاه نقش بسیار مهمی را دارد که کثیف بودن و یا رسوب‌گذاری در نوک آن باعث بروز جنین مشکلی برای آبگرمکن شما خواهد شد. توصیه می‌شود برای رفع این مشکل از تعمیرکار معتبر و متخصصین آبگرمکن دیواری کمک بگیرید تا از برزو مشکلات احتمال جلوگیری کند.

 

4-واشر لاستیکی دیافراگم آبگرمکن

یکی از قطعات مهم در آبگرمکن ها که در روشن و خاموش شدن دستگاه نیز نقش بسیار مهمی نیز دارد، دیافراگم بوده. اگر واشر لاستیکی دیافراگم آبگرمکن شما فرسوده شده باشد ممکن است باعث روشن نشدن آبگرمکن شما باشد در این حالت باید واشر لاستیکی دیافراگم آبگرمکن خود را تعویض کنید. واشر لاستیکی دیافراگم آبگرمکن خود را تعویض کنید لازم است که مراحل زیر را به‌دقت اجرا کنید.

اول لازم است که شیرهای ورودی آب به آبگرمکن را ببندید.

بعد لازم است که سایر اتصالات اعم از گاز و برق را از آبگرمکن جدا کرده.

و سپس با استفاده از پیچ‌گوشتی مناسب با پیچ‌های آبگرمکن، پیچ‌های صفحه و کاربراتور را بازکنید.

و در آخر واشر جدید را جایگزین واشر قدیمی و فرسوده کرده.

 

سایر علت‌های روشن نشدن آبگرمکن دیواری

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری لزوما علت‌های فنی نیستند. دلایل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند مانع کارکرد این سیستم شوند. این موارد عبارتند از:

  • بسته بودن شیر ربع‌گرد گاز برای ورود گاز به لوله‌ها
  • قطع بودن گاز
  • گرفتگی صافی آب (علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری با فشار کم آب، همین مورد است)
  • گرفتگی شیپوره رگلاتور آب
  • گرفتگی یا معیوب بودن دیافراگم رگولاتور آب
  • گرفتگی لوله‌هایی مانند لوله دیافراگم، مبدل گرمایی و …

 

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان b3218i

بیشتر مواقع مشکلاتی مثل روشن نشدن آبگرمکن دیواری در مدل‌های مختلف در ردیف معایب آبگرمکن بدون شمعک و با شمعک در نظر گرفته می‌شود. اما این ایراد با کمی توجه و رعایت نکات اصولی در بررسی قطعات و یخش های مختلف آبگرمکن دیواری قابل پیشگیری و رفع است. به طور کلی چهار عامل وجود دارد که علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان b3218i  است.

 

سخن پایانی

یکی از بهترین مدل‌های آبگرمکن بوتان یعنی مدل b3215i آشنا کردیم. این نوع آبگرمکن اغلب با کمترین فشار آب و بهترین بازدهی را دارد، دارای قیمت مناسب، جرقه برقی، طول عمر بالای قطعات و … بوده. قبل از انجام هر کاری جهت نصب آبگرمکن دیواری بوتان b3215i باید محل نصب آن را بدانید.

بهترین محل نصب آبگرمکن دیواری آشپزخانه بوده است. همچنین درصورتی‌که سرویس بهداشتی و حمام شما دارای تهویه مناسب است می‌توانید آبگرمکن را در نزدیکی سرویس بهداشتی و حمام نصب کنید. چراکه با این کار در مصرف انرژی صرفه جوی بیشتری خواهد شد.

 

سوالات متداول

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری با وجود روشن بودن شمعک چیست؟

معمولا اصلی‌ترین علت روشن نشدن آبگرمکن بوتان، کثیف بودن مجرای ورودی گاز به شمعک و گرفتگی لوله سمت ترموکوپل است. اگر مشکل کثیفی مجرای گاز یا جرقه نزدن باشد، امکان روشن کردن آبگرمکن با فندک یا کبریت وجود دارد.

 

علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟

اگر شمعک روشن نشد یا بلافاصله پس از روشن شدن دوباره خاموش شد، علت آن خرابی ترموکوپل است. خبر خوب این که می‌توانید ترموکوپل را با حداقل هزینه و در کمتر از یک ساعت تعویض کنید. اگر آبگرمکن شما به طور ناگهانی از کار بیفتد، به احتمال زیاد ترموکوپل معیوب باعث قطع شدن گاز شمعک شده است.

 

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان بدون شمعک چیست؟

یکی از علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان بدون شمعک خرابی ترموکوپل می باشد. برای رفع این مشکل بهتر است آن را تعویض نماید.

 

علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن چیست؟

اگر شمعک روشن نشد یا بلافاصله پس از روشن شدن دوباره خاموش شد، علت آن خرابی ترموکوپل است. خبر خوب این که می‌توانید ترموکوپل را با حداقل هزینه و در کمتر از یک ساعت تعویض کنید. اگر آبگرمکن شما به طور ناگهانی از کار بیفتد، به احتمال زیاد ترموکوپل معیوب باعث قطع شدن گاز شمعک شده است.

 

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری با فشار کم آب چیست؟

گرفتگی صافی آب (علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری با فشار کم آب، همین مورد است) گرفتگی شیپوره رگلاتور آب گرفتگی یا معیوب بودن دیافراگم رگولاتور آب گرفتگی لوله‌هایی مانند لوله دیافراگم، مبدل گرمایی و …

 

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان مدل b3115 چیست؟

خرابی یا روشن نشدن مشعل، البته اگر لوله ها دچار انسداد نباشند. خرابی یا پاره شدن واشر دیافراگم نیز میتواند از مشکلات گرم شدن آب توسط آبگرمکن دیواری بوتان b3115 باشد. چک کنید در مجرای صافی هوا ، صافی شمعک یا مجرای نازل شمعک رسوب نبسته باشد و از تمیزی آن اطمینان حاصل کنید.

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
سروش تاریخ : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
آیا می‌ توانیم خودمان برای تعمیر آبگرمکن اقدام کنیم؟
ادمین تاریخ : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷

سلام

ممکن است تعمیر آبگرمکن دیواری شما به تخصص و زمانی زیادی نداشته باشد و تعمیر آن کار ساده‌ای به نظر برسد اما گاهی عیب‌یابی و تشخیص این موضوع که مشکل آبگرمکن دقیقا از چیست، بسیار حساس و پیچیده است. در این موقع بهتر است کار تعمیر و عیب‌یابی را به یک متخصص کاربلد در این زمینه بسپارید.

آتنا تاریخ : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
شعله آبگرمکن روشن بود آب بهش پاشید خاموش شد شمعشم بلد نیستم روشن کنم کسی میدونه چجوری روشنش کنم؟
پرهام تاریخ : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اب گرم کن ما روشن نمیشه دیواری ام هست همه چیشم اوکیه روشن میشه ولی شعله شدید نداره که بخواد گرم کنه اب و
ادمین تاریخ : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷

سلام

در زیر هر آبگرمکن یک واشر بزرگ هست به نام تیکنوپناک احتمالا این واشر مشکل پیدا کرده باشه اما باز باید کارشناس آبگرمکن را باز و بررسی کنند تا بتوانند علت دقیق را تشخیص دهند.

مهدی مهدوی تاریخ : ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
درود بر شما آبگرمکن بوتان روشن نمیشه وقتی آدابتور رو قطع میکنم و دوباره وصل میکنم روشن میشه و شروع به جرقه زدن میکنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
علیرضا تاریخ : ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
سلام آبگرمکن من بوتان دیواریه جرقه میزنه ولی بعد ده بار شیر اب گرم باز کردن روشن میشه مشکل از کجاست
اکبر تاریخ : ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
آبگرمکن دیواری بوتان اصلاروشن نمیشودمدل۳۳۱۵چکارکنم روشن شود
ادمین تاریخ : ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
لطفا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید راهنمایی کنن

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات