پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

سیستم گرمایش از کف چگونه کار میکند؟ (صفر تا صد نحوه عملکرد گرمایش از کف)

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← سیستم گرمایش از کف چگونه کار میکند؟ (صفر تا صد نحوه عملکرد گرمایش از کف)
سیستم گرمایش از کف چگونه کار میکند؟ (صفر تا صد نحوه عملکرد گرمایش از کف)

محصولات تخفیف دار

perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

سیستم گرمایش از کف چگونه کار میکند؟ (صفر تا صد نحوه عملکرد گرمایش از کف)

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

در کشورهای بسیاری سیستم گرمایش از کف به دلیل ممانعت از مصرف انرژی اضافی، بسیار پرطرفدار است و می‌تواند نسبت به سایر تجهیزات، حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جويی کند و تا ارتفاع دو متری از سطح زمین را گرم نماید. از این جهت در محیط های بزرگ بسیار مقرون به صرفه است. وجود سقف های بسیار بلند در کارخانه ها، سیلوها و ... به دلیل این که هوای گرم سبک تر می‌باشد،

گرما را به بالا هدایت شده و هوای سرد پایین می‌ماند. این مشکل با سیستم گرمایش از کف حل شده است زیرا گرما از کف وارد شده و تا ارتفاع دو متر از کف را گرم می‌نماید. بنابراین لزومی ندارد از تجهیزات بیشتری برای گرم کردن استفاده نمود یا با شوفاژ و پکیج و … دمای محیط را افزایش داد. علاوه بر صرفه جویی در انرژی در زمان اجرای سیستم گرمایش از کف، پیاده سازی و نگهداری از آن نیز از سایر روش های دیگر هزینه کمتری دارد.

 

 سیستم های گرمایش از کف چیست؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر روز با چیزهای جدیدی مواجه می شویم که شاید تا بحال نشنیدیم و یا گاهی اوقات همان چیزهایی است که در حال استفاده از آن ها هستیم اما کمی پیشرفته تر و جدیدتر می شوند! برای مثال همین گرمایش از کف همان گرمایش با سیستم گرمایش از کف مرکزی است اما به جای اینکه از رادیاتور یا شوفاژ برای گرم شدن خانه استفاده کنند، کف ساختمان را لوله کشی می کنند و از گرمای آن استفاده می کنند. یعنی امروزه به جای استفاده از موتورخانه از پکیج و به جای استفاده از رادیاتور از گرمایش از کف استفاده می کنند و خانه را گرم می کنند.

 

نکاتی که باید حین اجرای سیستم گرمایش از کف به آن ها توجه داشت


برای این نوع از سیستم ها از سیستم کلکتور لوله پنج لایه بدون اتصال باید مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از اتصالات در این نوع از تجهیزات خطرناک می‌باشد و امکان داد موجب نشتی و ایجاد نم در ساختمان شود. این نوع از لوله ها را حتما باید از کف ساختمان عبور دهند و بر روی دیوار نمی‌توان آن ها را نصب نمود. همچنین فاصله‌ی مناسب بین لوله ها باید رعایت شود و نباید لوله ها را از روی یکدیگر عبور داد.

دور تا دور کف ساختمان قبل از اجرا باید به ارتفاع ده سانتی متر به وسیله عایق فوم تخت پوشانده بشود. در لوله کشی کف ساختمان این کار به این دلیل صورت می‌گیرد که فوم در ساختمان به عنوان یک عایق حرارت، رطوبت عمل می‌نماید. لوله های گرمایشی باید در زمان اجرا در کف فیکس بشوند و برای این کار از بست استفاده می‌نمایند. بیشتر بخوانید: 0 تا 100 نحوه اجرای سیستم گرمایش از کف

 

نکاتی که باید حین اجرای سیستم گرمایش از کف به آن ها توجه داشت

 

سیستم گرمایش از کف چگونه کار میکند؟

گرمایش از کف اساساً با تبدیل سطح زمین به یک ساطع کننده گرمای غول پیکر، به صورت کارآمد و نامرئی عمل می‌کند. لوله‌ها یا کابل‌های گرمایشی در زیر زمین نصب می‌شوند، آن‌ها گرم می‌شوند تا اتاق را از سطح زمین گرم کنند. لوله‌های قوی و انعطاف‌پذیر برای سیستم‌های گرمایش از کف، از آب گرم استفاده می‌کنند، در حالی که کابل‌ها در سیستم‌های گرمایش از کف، از برق استفاده می‌کنند.

از آنجایی که گرمایش از کف چنین سطح وسیعی را پوشش می‌دهد، می‌تواند از دمای آب بسیار پایین‌تری نسبت به رادیاتورها استفاده کند. این قضیه به بهبود کارایی کمک می کند، به خصوص با یک پمپ حرارتی، اتاق را بهتر گرم می کند، زیرا هیچ نقطه سردی وجود ندارد.

 

برای اطلاع از قیمت آبگرمکن بوتان در نمایندگی به وبسایت بوتان مراجعه کنید.

 

طراحی گرمایش از کف

ما طراحی گرمایش از کف را برای شما، متناسب با منزلتان طراحی می‌کنیم، تا گرمایش از کف شما مطابق انتظار و به خوبی عمل کند. فرآیند طراحی ما، اتلاف گرمای اتاق به اتاق، راندمان بهینه سازی شده و سایر عوامل مهم را در نظر می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که این سیستم، خانه شما را به روشی بهتر گرم می‌کند.

  • یک سیستم کف طراحی شده خوب به دمای عالی دست خواهد یافت، این سیستم، نه خیلی گرم و نه خیلی سرد می‌شود.
  • حداکثر بازده را می‌توان با بهینه سازی سیستم برای تولید مقدار مناسب گرما با حداقل مصرف انرژی به دست آورد.
  • نصاب شما طرح دقیق لوله و نقشه های الکتریکی را دریافت می‌کند که این امر نصب را ساده‌تر می‌کند.
  • هر اتاق را می‌توان روی دمای متفاوتی تنظیم کرد که به شما راحتی کامل می‌دهد.
  • از آنجایی که ما مقدار لوله و مواد مورد نیاز را محاسبه می‌کنیم، مقادیر اضافی به حداقل می‌رسد.

 

طراحی گرمایش از کف

 

مضرات و عوارض سیستم های گرمایش از کف


از آن جایی که هر نوع سیستم می‌تواند دارای مزایا و معایب خاصی باشد، این نوع سیستم ها نیز از این امر مستثنا نیستند. برای این که بتوانیم معایب را کاهش و مزایا را افزایش بدهیم بهتر است تا آشنایی بیشتری با آن ها پیدا کنیم. به دلیل این که این نوع از تجهیزات در کف ساختمان به کار گرفته می‌شوند، پس از اتمام کار دیگر امکان اعمال تغییرات کلی در کف نمی‌باشد اما می‌توان تغییرات جزئی را اعمال نمود. به دلیل اینکه این سیستم باید از سایر تجهیزات متمایز باشد، قبل از نصب باید تمامی زیرسازی کف و لوله ها و تجهیزات تاسیساتی و .. عبور داده شوند و در آخر، سایر لوله هایی که در کف قرار دارند با سیمان پوشانده شوند تا تجهیزات گرمایش دقیق روی آن نصب بشوند. البته می‌توان لوله کشی های مربوط به آب و .. را به وسیله لوله و اتصالات پنج لایه انجام داده و آن ها را از سقف ساختمان عبور بدهیم.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا این سیستم به دمای مطلوب برسد، بیشتر از روش های دیگر است. به عنوان نمونه، معمولا در رادیاتورها زمانی که آن ها را روشن می‌نمایید تا زمانی که دمای محیط به حد مطلوب برسد حدود ده ساعت طول می‌کشد. این مقدار زمان برای این مدل از سیستم ها حدود ۳۶ ساعت است و دلیل این امر این می‌باشد که به کف ساختمان آسیبی نرسد. البته این اتفاق در ابتدای فصل و زمانی که سیستم را روشن می‌نمایید رخ می‌دهد. در ابتدا دما بیست درجه است و به مرور زمان به دمای مطلوب 30 درجه می‌رسد.

در زمانی که برای اولین بار سیستم را روشن می‌نمایید باید به این نکته دقت نمایید که با دمای پایین سیستم را روشن کنید و چند ساعت یک بار دما را 5 درجه افزایش دهید تا آسیبی به کف ساختمان نرسد.

برخی از شایعات در مورد این مدل از سیستم ها مانع استفاده افراد از این سیستم گرمایشی می‌شود مثلا این که حرارت بالای این تجهیزات موجب آزار پاها خواهد شد. در حالی که این مورد صحت ندارد و دمای آن به راحتی قابل کنترل می‌باشد و می‌توانید دمای مورد نظرتان را تنظیم نمایید.

 

برای مشاهده آبگرمکن دیواری بوتان بر روی لینک کلیک کنید

 

دیگر مزایای سیستم گرمایش از کف

استهلاک کم و هزینه تعمیرات پایین

عمر بالای لوله های پنج لایه و از آن طرف فشار کاری کم ( ۱/۵ بار ) سیستم استهلاک را به حداقل خواهد رساند.کلکتورها وشیرآلات نیز از آلیاژ برنج هستند که دارای عمرزیادی هستند.

 

گرمای مطلوب و یکنواخت در تمام نقاط ساختمان

دیگر برای گرم شدن نیاز نیست به رادیاتورها نزدیک شوید، چون در این سیستم دما در تمام نقاط منزل یکسان است و شما هیچ جا احساس سرما نخواهید کرد.

 

افزایش راندمان پکیج

به علت دمای پایین آب پکیج کمتر روشن خواهد ماند، وهمچنین نبود زنگاب و رسوبات باعث افزایش عمر قطعات پکیج خواهد شد.

 

دیگر مزایای سیستم گرمایش از کف

 

عدم وجود نشتی و کثیفی

شما تا به حال شاهد نشتی رادیاتورها بوده اید؟ آب سیاه و کثیف از رادیاتورها خارج میشود و اطراف را کثیف خواهد کرد.

 

سیاه نشدن دیوار و نبود لبه های تیز

دیوارهای اطراف رادیاتورها کدر وسیاه هستند و لبه های رادیاتور برای کودکان بسیار خطرناکند.

 

عیب یابی سیستم گرمایش از کف

۱ : گرم نکردن سیستم گرمایش ازکف

اگر گرمایش از کف گرمای لازم را تولید نکند ما یک سیستم معیوب خواهیم داشت که علل مختلفی باعث آن خواهد شد .

  • عایق کاری نا مناسب

عایق زیرین گرمایش از کف بسیار با اهمیت است،اگر عایق از نوع خوبی استفاده نشود یا به صورت صحیح نصب نگردد. گرما از کف و دیوارها پرت خواهد رفت و به سمت بالا حرکت نخواهد کرد.

  • هوا گرفتن سیستم

هوای حبس شده در پیچ و خم های لوله ها باعث میشود تا آب به راحتی گردش نکرده و توزیع حرارت به خوبی صورت نپذیرد. هواگیری یک اصل مهم در سیستمهای حرارت مرکزی است.

  • کف سازی نامناسب

بهترین نوع بتن بر روی سیستم گرمایش ازکف بتن ۳۵۰ با دانه های نخودی است ،اگر ما بر روی سیستم از بتن و مواد نامناسب با ضخامت زیاد استفاده کنیم از عبور گرما جلوگیری خواهد کرد.ضخامت بتن گرمایش از کف نباید بیشتر از ۵ سانتیمتر باشد.و همچنین بهتر است بر روی گرمایش از کف از کفپوشهایی مثل سنگ وسرامیک استفاده کنیم.

۲ : گرم وسرد شدن کف ها

  • طراحی نا مناسب است

برای اینکه در سیستم گرمایش کفی توزیع حرارت مناسبی داشته باشیم و قسمتی سرد و قسمتی گرم نباشد باید مدارهای گرمایش از کف بالانس شود ، که این کار در هنگام طراحی نقشه گرمایش از کف باید صورت گیرد.

  • کف ساختمان تراز نیست

اگر کفها تراز نباشند باعث میشود تا هوا در لوله های کف حبس گردد و آب به خوبی در آنها حرکت نکند. همچنین در هنگام بتن ریزی نیز در قسمتهای مختلف ارتفاع کف تغییر کرده و باعث میشود تا آن قسمتها دمای متفاوتی داشته باشند.

  • خم های بد و غیر استاندارد است

خم کردن لوله های پنج لایه به مهارت و تجربه نیاز دارد اگر مجری در هنگام خمکاری لوله ها را به درستی خم نکند ، عبور آب در آن مسیر کند خواهد شد و با افت حرارت در آن مدار مواحه خواهیم شد.

  • لوله های کف گرفته است

در هنگام لوله کشی گرمایش از کف باید بسیار دقیق و منظم بود تا اجسامی مانند شن و تکه های عایق به داخل لوله ها وارد نشود.

  • پکیج یا مکان آن نامناسب است

انتخاب پکیج مناسب برای سیستم بسیار با اهمیت است ، پکیج باید با ظرفیت مناسب انتخاب گردد تا توان گرم کردن کف را داشته باشد.همچنین محل نصب پکیج هم بسیار با اهمیت است.

  • محل کلکتور نامناسب است

محل نصب کلکتور باید به گونه ای انتخاب گردد تا بهترین راندمان را داشته باشد،این محل نباید زیاد دور باشد یا در بیرون ساختمان باشد.

  • محل نصب ترموستات نامناسب است

ترموستات وظیفه کنترل دمای سیستم را برعهده دارد ، برای نصب ترموستات باید محل مناسبی را انتخاب کنیم ، محل نصب ترموستات نباید به پنجره ها و درب ورودی نزدیک باشد تا باعث خطا در تشخیص دمای محیط نشود.

 

نکات مهم در نصب و راه اندازی سیستم گرمایش از کف

  • هنگام لوله کشی باید به این نکته دقت نمود که لوله ها از روی هم و یا از زیر دیوار عبور نکنند.
  • در لوله کشی این سیستم نمی توان از اتصالاتی نظیر سه راهی در کف ساختمان استفاده نمود.
  • آب گرم باید در هر مدار به صورت جداگانه گردش داشته باشد.
  • بعد از آنکه سیستم گرمایش از کف به درستی اجرا شد نوبت به مرحله بتن ریزی می رسد. برای تهیه ملات بتن، از مصالح با دانه بندی ریز استفاده می شود. بعد از بتن ریزی به مدت دو روز باید از رسیدن دما به زیر ۵ درجه سانتی گراد خودداری نمود.
  • به بتنی که برای بتن ریزی کف استفاده می شود باید روان کننده اضافه نمود زیرا در این صورت می تواند لوله ها را پوشش دهد.
  • لایه بتنی باید کاملاً خشک شود و به مدت یک هفته نباید در معرض بارهای سنگین قرار گیرد.
  • استفاده از اتصالات برای ترمیم آسیب های وارد آمده به لوله مجاز نمی باشد.
  • لوله های سبز یا لوله های پلی پروپیلن برای تامین گرمایش از کف گزینه مناسبی نیستند زیرا ممکن است دچار ترک خوردگی و یا نشتی شوند.
  • طرح کلی موتورخانه برای راه اندازی سیستم گرمایش از کف باید توسط مهندس انجام شود.
  • مهمترین نکته که در هنگام راه اندازی این سیستم گرمایشی باید بدان توجه نمود افزایش دمای آبی است که به سیستم وارد می شود. این افزایش دما باید به گونه ای باشد که لایه بتنی، لوله های آب گرم و دیگ آب گرم دچار تنش حرارتی قرار گیرند.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات