پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

0 تا 100 نحوه اجرای سیستم گرمایش از کف ; هزینه تقریبی + لوازم مورد نیاز

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← 0 تا 100 نحوه اجرای سیستم گرمایش از کف ; هزینه تقریبی + لوازم مورد نیاز
0 تا 100 نحوه اجرای سیستم گرمایش از کف ; هزینه تقریبی + لوازم مورد نیاز

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

0 تا 100 نحوه اجرای سیستم گرمایش از کف ; هزینه تقریبی + لوازم مورد نیاز

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

سیستم گرمایشی از کف نوعی روش برای گرم کردن ساختمان هاست، که بر اساس آن گرما با کمک سه حالت انتقالی به نام های رسانایی، تابشی و همرفتی از کف ساختمان در کل محیط منتشر می شود. استفاده از سیستم گرمایش از کف برای بشر سابقه طولانی دارد، که به دوره های نوسنگی و عصر حجر مربوط می شود.

 حفاری های باستان شناسان در آسیا و جزایر آلوتیا در آلاسکا نشان می دهد، که چگونه ساکنان آن مناطق دود آتش سوزی را از طریق سنگرهای پوشیده شده از سنگ در کف خانه های زیرزمینی بیرون می آوردند. دود داغ سنگ های کف را گرم کرده و سپس گرما به فضای زندگی آن ها منتقل می شد. این شکل اولیه از سیستم گرمایش از کف امروزه با استفاده از لوله های آب گرم یا کابل های برق به سیستم های مدرن تبدیل شده است.

 

سیستم گرمایش از کف چیست ؟

سیستم گرمایش از کف نوعی روش برای گرم کردن ساختمان هاست ، که بر اساس آن گرما با کمک سه حالت انتقالی به نام های رسانایی ، تابشی و همرفتی از کف ساختمان در کل محیط منتشر می شود .

استفاده از سیستم گرمایش از کف برای بشر سابقه طولانی دارد ، که به دوره های نوسنگی و عصر حجر مربوط می شود .

 حفاری های باستان شناسان در آسیا و جزایر آلوتیا در آلاسکا نشان می دهد ، که چگونه ساکنان آن مناطق دود آتش سوزی را از طریق سنگرهای پوشیده شده از سنگ در کف خانه های زیرزمینی بیرون می آوردند .

دود داغ سنگ های کف را گرم کرده و سپس گرما به فضای زندگی آن ها منتقل می شد . این شکل اولیه از سیستم گرمایش از کف امروزه با استفاده از لوله های آب گرم یا کابل های برق به سیستم های مدرن تبدیل شده است .

امروزه از سیستم گرمایش از کف در اکثر مکان ها از جمله مجتمع های مسکونی ، تجاری ، چمن ورزشگاه ، کارخانه ها و سوله های صنعتی و حتی استخرهای روباز و سرپوشیده استفاده می شود .

انواع سیستم گرمایش از کف

دو نوع سیستم گرمایش از کف وجود دارد که عبارتنداز :

  • سیستم گرمایش از کف الکتریکی

این نوع سیستم گرمایش از کف با استفاده از انرژی الکتریکی گرمای ساختمان را تامین می کند . در این سیستم المنت هایی با مقاومت الکتریکی زیاد روی سطح زمین نصب می‌ شود و گرم شدن این المنت ها زمین و سپس فضای محیط را گرم می ‌کند .

مزیت مهم این روش گرمایش از کف سریع و آسان بودن نصب آن است . همچنین نیازی به پکیج و لوله کشی خاصی ندارد و نشتی در آن رخ نمی ‌دهد . اما ایراد این روش این است که هزینه برق مصرفی زیادی دارد و زیاد مقرون به صرفه نمی‌ باشد .

  • گرمایش از کف آبی

در این نوع سیستم گرمایش از کف لوله ‌های آب در کف زمین قرار داده می شوند . معمولا لوله های آب مورد استفاده از جنس مس و پلیمر هستند . با عبور جریان آب گرم از لوله‌ ها زمین گرم می‌ شود .

باید توجه داشت برای نصب این سیستم به پکیج و رادیاتور نیاز است . نصب و راه‌ اندازی این سیستم زمان و هزینه زیادی دارد و باید بسیار دقیق و بدون خطا انجام شود تا لوله‌ ها دچار نشتی نشوند .

این سیستم زیر کفپوش‌ های ساختمان نصب می ‌شود و در صورت ایجاد مشکل باید کف را خراب کرد . مزیت این روش گرمایش از کف این است که مصرف انرژی کمی دارد و از این نظر مقرون به صرفه می‌ باشد و در صورت نصب اصولی تا سال ها بدون بروز هیچ اشکالی کار می ‌کند .

 

مراحل قبل از نصب سیستم گرمایش از کف

قبل از نصب سیستم گرمایش از کف شما نیاز به نصب سیستم‌های دیگر مرتبط به کف ساختمان مانند نصب سیستم آبرسانی، برق، ایزوگام کف و گاز را دارید. تنها پیشنهادی که به شما در مورد نصب کردن سیستم‌های ضروری در کف ساختمان به شما  می توانیم بدهیم این می باشد که حتما از کالاهای مرغوب و با کیفیت استفاده نمایید و اطمینان حاصل کنید که نصب  کردن تمام سیستم‌ها کف به طور صحیح و اصولی شکل بگیرد. بعد از نصب تمام سیستم‌های لازم در کف حتما یک نقشه دقیق و درست وصحیح از گرمایش از کف و محل دقیق کلکتورها تهیه نمایید تا هنگام اجرای گرمایش از کف با مشکل رو به رو نشوید. بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی پکیج بوتان

 

مراحل قبل از نصب سیستم گرمایش از کف

 

اجرای گرمایش از کف

عموما  سه سیستم برای  گرمایش از کف وجود دارد.

1-گرمایش کفی با هوای گرم

2-گرمایش کفی  با جریان الکتریسیته

3-گرمایش کفی با آب گرم

به علت اینکه هوا نمی تواند گرمای زیادی را درخود نگه داشته و انتقال دهد, روش هوای گرم در موارد مسکونی چندان به صرفه نیست و روش الکتریکی نیز به خاطر پایین بودن صرفه اقتصادی طرفداران کمی دارد.

در قیاس  با دو روش دیگر ، سیستم گرمایش از کف با آب گرم ( هیدرولیک) نستا ارزانتر و رایج تر میباشد. به همین دلیل  در سالهای اخیر  در سراسر دنیا بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. روش گرمایش از کف به عنوان آسان ترین، سالم ترین و طبیعی ترین روش برای گرمایش شناخته شده است. همانطور که انسان  در یک روز سرد زمستانی توسط تشعشع آفتاب  احساس گرما می کنند در این سیستم  نیز گرما را بوسیله انتقال حرارت تشعشعی (تابشی) از کف دریافت کرده و یقیناً احساس مطلوب بیشتری خواهند داشت .

در این سیستم گرمایشی معمولاً دمای آب گرم موجود در لوله های کف خواب بین 35 تا 60 درجه سیلیسوس می باشد که درمقایسه با سایر روشهای موجود، که دمای آب بین 50 تا 70 درجه سانتی گراد است،  15 تا 35 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. بیشتر بخوانید: قیمت آبگرمکن دیواری بوتان

 

اجرای گرمایش از کف

 

نحوه اجرای گرمایش از کف

اجرای گرمایش از کف مانند هر عملیات مهندسی دیگری نیاز به یک طرح و نقشه اولیه دارد. حتی اگر مجری گرمایش از کف به صورت تجربی کار اجرا را انجام میدهد, بهتر است ابتدا طرحی که قرار است اجرا شود را روی کاغذ بیاورد, تا بر مبنای آن حرکت کند. تعیین نوع فوم و عایق , محل نصب جعبه کلکتور, تعیین تعداد قسمتها یا زون بندی و مشخص کردن مسیر لوله کشی گرمایش از کف مواردی هستند که در اجرای کار موثر میباشند. بعد از ترسیم نقشه و ایجاد طرح اولیه و پس از تهیه اقلام مورد نیاز ما سه مرحله اجرایی در گرمایش از کف داریم.

1- آماده سازی گرمایش از کف شامل کف سازی, نصب انواع فوم و در صورت نیاز مش گرمایش از کف, نصب جعبه کلکتور از جزییات مهیا کردن اجرای گرمایش کفی هستند.

2- بعد از نصب فوم نوبت به نصب و خواباندن لوله ها میکنیم. همانطور که میدانید هر مترمربع کف نیاز به 4 تا 5 متر طول لوله سایز 16 پنج لایه داشته و هر زون یا قسمت نباید بیشتر از حدود 90 متر طول لوله مصرف شود. لوله کشی گرمایش از کف طوری اجرا میشود که توزیع حرارت در قسمتهای مختلف تا حدودی متوازن شود.

3- آب گیری و تست گرمایش از کف که یکی از مهمترین قسمتهای اجرا این سیستم میباشد. به دلیل اینکه کار عیب یابی و تعمیرات احتمالی پس از پوشاندن گرمایش از کف کاری بسیار مشکل و پرهزینه است, بهتر است حداقل تست نشتی را انجام دهد. محافظت از لوله های در حین عملیات ساختمان نیز بسیار مهم تلقی میشود.

 

نحوه اجرای گرمایش از کف

 

مراحل نصب و اجرای گرمایش از کف

پس از تهیه نقشه گرمایش از کف و مشخص کردن مکان دقیق کلکتورها در این مرحله بایستی با توجه به مسیر رفت و برگشت گرمایش از کف، عایق‌ها و لوله کشی مربوط به گرمایش از کف را نصب کنید که این مراحل را ما به صورت جداگانه برای شما توضیح می‌دهیم:

محل کلکتور: قبل از هر چیز بایستی یک مکان مناسب برای قرار دادن جعبه کلکتور در نظر بگیرید که دسترسی کامل به سیستم تامین کننده گرمایش ( پکیج یا موتورخانه) و همچنین فضای اجرای گرمایش را داشته باشد.

عایق کاری: برای عایق کاری دیوارهای اطراف را بین ۶ تا ۱۰ سانتی‌متر عایق کنید و سپس به سراغ نصب عایق کف بروید. در این حین توجه داشته باشید که عایق کف بایستی حداقل ۳ سانتی‌متر با چگالی ۲۵ باشد و همچنین تمام درزها باید پوشانده شوند.

اجرای لوله کشی: اصلی‌ترین قسمت اجرای گرمایش از کف پس از نصب لوله کشی سیستم گرمایش از کف است. قبل از اجرای لوله کشی به شما توصیه می‌کنم از صحت و سلامت لوله‌ها مطمئن شوید زیرا اگر کف لوله مشکل دو پهن شدن داشته باشد یا سوارخ بر روی آن دیده شود باید کل حلقه را جمع کنید و لوله جدید بگذارید. همچنین به خاطر داشته باشید که لوله کشی بایستی طبق نقشه‌ای که از قبل تهیه کرده‌اید پیش رود و فواصل در آن رعایت شود. حال برای شروع کار لوله‌های پنج لایه را به کلکتورها ببندید و در کف هر فضا به طور کاملا مجزا پهن کنید. برای روش پهن کردن لوله‌های گرمایش از کف می‌توانید از دو مدل حلزونی( دایره وار) و یا مارپیجی( ردیفی) و همچنین ترکیبی از این دو استفاده کنید.

 

به نکاتی مهم در اجرای گرمایش از کف توجه کنید

بیاد داشته باشید که نصب لوله‌ها باید از سمتی شروع گردد که هوای سرد از آن ناحیه نفوذ می‌کند. (مثل سمت پنجره یا دیوار بیرونی) بیشتر بخوانید: قیمت آبگرمکن دیواری

یکی از نکات مهم دیگر این می باشد که باید توجه بکنید که لوله اجرا شده از ابتدای مسیر تا انتها یک تکه باشد و برای جلوگیری از صدمات و نشتی های احتمالی هرگز از بوشن یا اتصالات استفاده ننمایید.

قبل از اجرا کردن گرمایش از کف، حتما شیب ساختمان را در نظر داشته باشید. به دلیل اینک کف فضا نباید شیب زیادی داشته باشد تا آبی که در لوله جریان دارد به سیستم پمپاژ گرمایش یا موتورخانه فشار وارد نکند.

به یاد داشته باشید که حتما در انتهای کار برای تست نهایی، سیستم گرمایش از کف را تحت فشار قرار دهید تا هرگونه احتمال نشتی یا سوراخ شدگی لوله‌ها مشخص شده و هرگز بدون تست قبلی و بدون اطمینان مرحله بت ریزی را انجام ندهید.

 

به نکاتی مهم در اجرای گرمایش از کف توجه کنید

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات