پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟ راه حل های حل این مشکل

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟ راه حل های حل این مشکل
علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟ راه حل های حل این مشکل

محصولات تخفیف دار

B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟ راه حل های حل این مشکل

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟ شعله کم آبگرمکن دیواری رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است مصرف کنندگان آبگرمکن با آن مواجه شوند. اگر شعله کم شود در نتیجه آب هم گرم نمی شود. سؤال پرتکرار خیلی از شما این باشد که چرا شعله آبگرمکن دیواری کم است. ما قصد داریم در این مقاله از فروشگاه بوتان به بررسی

علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان چیست ؟ راه حل های حل این مشکل بپردازیم؛ با ما در مجله خبری نمایندگی بوتان همراه باش 

 

دلایل کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان چیست ؟

یکی از برندهای معروفی که در بیشتر منازل، آبگرمکن‌های آن یافت می‌شود، آبگرمکن‌های بوتان است. از طرف دیگر می‌توان گفت که این مشکل تقریباً بین تمام برندها و شرکت‌ها مشترک بوده و راه حل ثابتی دارد. از این رو در این مقاله علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان را گفته‌ایم که می‌توانید برای برندهای دیگر نیز از آن استفاده کنید. بیشتر بخوانید: علت خاموش نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟

نحوه‌ی عملکرد شعله‌ی آبگرمکن‌ها بدین صورت است که هنگام ورود جریان گاز به قسمت شیپور مشعل یا همان دهانه‌ی خروج گاز از نازل، هوا به سمت داخل شیپور مکیده می‌شود. علت این اتفاق سرعت بسیار بالای جریان گاز می‌باشد که باعث مکیده شدن هوا به داخل می‌شود. در این لحظه که گاز و هوا با یکدیگر ترکیب می‌شوند، سوخت مناسبی برای احتراق کامل فراهم می‌شود. خروج منظم ترکیب گاز و هوا از نازل‌ها و سوختن آن‌ها، سبب شعله‌ور شدن مشعل می‌شود.

حال که نحوه‌ی عملکرد شعله‌ی آبگرمکن را فهمیدید، بهتر می‌توانید دلایل کم بودن آن را درک کنید. در صورتی که مسیر ورودی گاز به شیپور با مشکل مواجه شده‌باشد یا سرعت آن کم باشد، پیچ شل شده باشد، ترکیب کامل و مناسبی از گاز و هوا فراهم نمی‌شود و گاز به صورت کامل نمی‌سوزد. در نتیجه شعله‌ی آبگرمکن به خوبی کار نخواهدکرد و حرارت آن کاهش می‌یابد. نتیجه‌ی این اتفاقات سرد شدن آب موقع استفاده خواهدبود.

 

دلایل کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟

 

برای اطلاع از قیمت پکیج بوتان بر روی لینک کلیک کنید

 

علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن بوتان

تفاوتی ندارد که آبگرمکن شما دیواری باشد یا راهنمای خرید پکیج زمینی و برند آن ایران رادیاتور باشد یا بوتان، به هر حال علت کم بودن شعله شمعک آبگرمکن دیواری که یکی از دلایل سرد و گرم شدن آب است، میتواند مشابه باشد. مهمترین این دلایل عبارتند از:

  1. سرعت و فشار نامناسب آب ورودی یا خروجی از آبگرمکن
  2. گرم نشدن کامل آبی که داخل مخزن آبگرمکن قرار دارد

 

کم بودن شعله شمعک آبگرمکن دیواری

منظور از سرعت مناسب آب، زمانی است که سرعت آب ورودی به آبگرمکن بیشتر از سرعت آب خروجی از آن باشد. در این حالت دبی آب آبگرمکن کاهش می‌یابد ولی دمای آب بالا می‌رود. شیر تنظیم دما در آبگرمکن این وظیفه را به عهده دارد. محل قرارگیری شیر تنظیم دما در رگلاتور آب است که با پیچاندن آن به سمت سوراخ کوچک‌تر، سرعت خروج آب از آبگرمکن کاهش می‌یابد و در نتیجه این موضوع آب گرم‌تر می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل نیاز به تمیزکردن مشعل و شمعک و اسیدشویی و به طور کلی سرویس آبگرمکن دیواری خواهید داشت.

 

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری و مخزنی

در حالت کلی یکی از بارزترین معایب ابگرمکن، گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری به اندازه کافی است. در حالت کلی عوامل متعددی، می‌توانند علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری یا مخزنی باشند؛ که عبارت هستند از:

 

رسوب گرفتگی مبدل گرمایی

روشن نشدن شمعک یا خاموش شدن آن : در صورت مشاهده این مورد، باید اقدام به بررسی ترموکوپل، سفت بودن مهره آن و بررسی سلامت شیر مغناطیسی کنید. همچنین بسته بودن شیر پروانه‌ای و یا گرفتگی صافی شمعک و مجرای نازل شمعک، عامل دیگر روشن نشدن شمعک است.

  1. علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان b3118 : دلیل رخ دادن این مورد، تناوب فشار گاز شهری در محل سکونت شما.
  2. روشن نشدن مشعل آبگرمکن گازی بوتان یا ایران رادیاتور: بررسی و تنظیم شیر احتراق و همچنین بررسی واشر دیافراگم آبگرمکن دیواری و دیگر مدل‌ها. 
  3. لوله کشی غیر اصولی لوله‌های ساختمان و وضعیت نامطلوب ورودی و خروجی آبگرمکن دیواری
  4. نصب دودکش آبگرمکن بصورت غیر اصولی

 

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری و مخزنی

 

علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری

پس از علت علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری، کم بودن شعله و عدم دسترسی به آب گرم مطلوب را می‌توان از اصلی ترین ایرادات مشاهده شده در این نوع مبدل‌های حرارتی دانست. آبگرمکن از ترکیب هوا و گاز ورودی، برای ایجاد انرژی لازم برای افزایش دمای آب استفاده می‌کند.

بطور کی موارد زیر را برای رفع کم بودن شعله آبگرمکن باید بررسی کرد:

  • اطمینان از پایین نبودن فشار گاز
  • باز بودن کامل شیر ربع گرد آب
  •  چک کردن شیر تنظیم فشار آب آبگرمکن بوتان
  • باز بودن شیر پروانه ای
  • نبودن غبار و گرفتگی مشعل
  • تمیز بودن شمعک و فندک
  • بررسی کارکرد درست دودکش

در صورتی که هر یک از قطعات مرتبط به سوختن گاز مانند دهانه نازل یا شیپور، به درستی عمل نکند؛ منجر به کم شدن شعله آبگرمکن می‌شود. پس برای بررسی علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری، قطعات مربوط به سوخت گاز را چک کنید.

رفع مشکل کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان

اگر آب گرم منزلتان با مشکل‌ مواجه شده و خودتان قصد تعمیر آن را دارید ، ابتدا باید بدانید به چه لوازمی نیاز دارید تا در وسط راه به مشکل نخورید . ابتدا شما باید با تنظیم شعله‌ی آبگرمکن ، محل مشکل را بیابید سپس اقدام به تعمیر آن کنید . لیست لوازم مورد نیاز شامل موارد زیر می ‌شود :

پیچ‌گوشتی دوسو و چهارسو

آچار تخت

برس سیمی

واشر لاستیکی

اورینگ لاستیکی

روغن گریس

سوپاپ اصلی گاز

ظرف آب گرم

پس از آماده کردن این وسایل، برای زیاد کردن شعله آبگرمکن بوتان مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید .

رویه آبگرمکن را باز کنید .

پیچ‌های آبگرمکن را باز کنید و مشعل را از رگولاتور جدا کنید .

فرچه و آب گرم مشعل آبگرمکن را شستشو دهید .

مشعل و نازل‌ ها را بشویید و درصورتی‌ که نازل ‌ها شل بودند ، آن ‌ها را محکم کنید .

واشر را گریس ‌کاری کنید و در صورتی ‌که خراب است آن را تعویض کنید .

بعد از اینکه مراحل گفته شده را انجام دادید برخلاف زمان باز کردن آبگرمکن ، مشعل را به چند راهه ببندید .

به این نکته دقت کنید که برای نشت‌یابی حتما از کف صابون یا مایع ظرف‌شویی استفاده کنید و هرگز از شعله کبریت برای نشت‌ یابی گاز استفاده نکنید .

 

علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری

 

توجه کنید که موارد بیان شده، در مورد کشف علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان نیز صدق می‌کند و شما برای تعمیر این برند می‌توانید دستورالعمل بالا را در پیش گیرید. نکته دیگر اینکه گاهی اوقات کثیفی و گرفتگی شمعک و فندک هم باعث می‌شود تا شعله آبگرمکن کم شود، پس مراحل تمیز کردن شمعک را هم بایستی انجام دهید. بیشتر بخوانید: دلیل سوختن فیوز پکیج چیست؟

 

نحوه تنظیم شعله آبگرمکن دیواری بوتان

برای تنظیم شعله آبگرمکن بوتان قدیمی یا جدید بایستی طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • بستن شیرهای گاز و آب متصل شده به آبگرمکن
  • باز کردن و جداسازی بدنه فلزی آبگرمکن.
  • جدا کردن پیچ های چند راهه از رگلاتور
  • شستن مشعل به کمک فرچه و آب گرم
  • سفت کردن کلیه پیچ ها
  • مرحله بعد چک کردن واشر چند راهه و گریسکاری کردن
  • متصل کردن مشعل و چند راهه به یکدیگر به وسیله پیچ ها
  • بستن بدنه آبگرمکن و کلیه شیرها و روشن کردن آبگرمکن

 

برای اطلاع از قیمت آبگرمکن دیواری بوتان بر روی لینک کلیک کنید

 

نکات تنظیم شعله آبگرمکن

  • اگر متوجه کم شدن شعله آبگرمکن بوتان خود شدید، می توانید با استفاده از پیچ تنظیم آن را زیاد کنید تا مشکل حل شود.
  • اگر کم شدن شعله آبگرمکن به علت خرابی قسمت هایی از دستگاه است، بایستی از سالم بودن محل اتصال شیر آب و گاز مطمئن شوید.
  • لوله های مبدل آبگرمکن را فراموش نکنید. این لوله ها کار انتقال حرارت شعله به آب را انجام می دهند.
  • در نهایت دیافراگم آبگرمکن را هم چک کنید.
  • در صورتی که خرابی در قسمت‌ های گفته‌ شده بود، باید مشعل را باز و آن را تمیز کنید تا شعله آبگرمکن دیواری تنظیم شود. بیشتر بخوانید: علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان فن دار b3315if

 

نکات تنظیم شعله آبگرمکن

چگونه فشار گاز آبگرمکن دیواری را زیاد کنیم ؟

پس از بررسی علت کم بودن شعله آبگرمکن ديواری بوتان روشی برای افزایش فشار گاز در یک آبگرمکن دیواری پیدا کنید . به این منظور باید به موارد زیر توجه داشته باشید :

۱. تنظیم سرپیچ فشار

بسیاری از آبگرمکن‌های دیواری دارای یک سرپیچ فشار هستند که به تنظیم فشار آب کمک می‌ کند . اگر فشار آب کم است ، می‌توانید این سرپیچ را با جهت عقربه ساعت تنظیم کنید تا فشار بیشتری ایجاد شود .

۲. بررسی شیرهای تنظیم فشار

بعضی از آبگرمکن‌ ها دارای شیرهایی برای تنظیم فشار هستند که ممکن است بسته شده باشند یا به میزان لازم باز نباشند . برای افزایش فشار ، این شیرها را کاملا باز کنید .

۳. بررسی خطوط آب

اگر خطوط آب کثیف یا مسدود باشند ، ممکن است فشار آب کاهش یابد . بررسی خطوط آب و حذف هر نوع گرفتگی یا رسوبات می ‌تواند به افزایش فشار کمک کند . در این بین تعویض توری آبگرمکن دیواری بوتان در رسوب ‌گیری و سختی‌ گیری بیشتر دستگاه موثر خواهد بود .

۴. مشکلات سیستم

ممکن است مشکلات سیستمی در آبگرمکن ، مانند شکستن لوله‌ ها یا سیستم ‌های تنظیم فشار یا عدم هواگیری آبگرمکن دیواری بوتان باعث کاهش فشار آب شود . در این صورت ، باید توسط یک تعمیرکار متخصص برطرف شوند .

۵. تنظیمات آبگرمکن

برای بررسی تنظیمات دقیق آبگرمکن و افزایش فشار آب ، به دفترچه راهنمای مالکیت آبگرمکن خود مراجعه کنید . ممکن است دستورالعمل‌ های خاصی برای تنظیم فشار آب در آن آمده باشد .

معمولا از طریق روش ‌های ذکر شده می ‌توان علت کم بودن شعله آبگرمکن ديواری بوتان را تشخیص داد و مشکل را رفع کرد در غیر اینصورت بهتر است از یک متخصص بخواهید که آبگرمکن را به طور کامل عیب‌ یابی کند .

کلام آخر

در این مقاله در رابطه با علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان چیست ؟ راه حل های حل این مشکل ، که یکی از اصلی‌ترین و پرتکرارترین مشکلات آبگرمکن‌ها می‌باشد، صحبت کردیم. تمام دلایل بروز این مشکل را گفته و راه حل‌های رفع آن را نیز معرفی کردیم. اگر فردی فنی هستید و ابزارآلات معرفی شده در این مقاله را دارید، می‌توانید با خواندن این مقاله، اقدام به رفع ‌مشکل خود کنید. اما هر چند که پیشنهاد ما‌ کمک گرفتن از یک تکنسین است. چرا که ممکن است یک حرکت اشتباه از جانب شما، خرابی‌های بیشتری به بار خواهد آمد.

 

سوالات متداول

علت کم بودن شعله آبگرمکن مخزنی چیست؟

اگر برای مسیر گاز مشکلی پیش بیاید، پیچ شل شده باشد، سوخت به طور مناسب تولید نشده باشد و … باعث می شود شعله آبگرمکن به درستی کار نکند و باعث کم بودن شعله ابگرمکن شود. کم بودن شعله آبگرمکن هم موجب می شود آبگرمکن نتواند آب را به درستی گرم کند و یا آب دائما سرد و گرم شود.

 

علت کم بودن شعله شمعک آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟

در صورت مواجه به مشکل کم شدن شعله آبگرمکن دیواری بوتان و دیگر برند ها بهتر است موارد زیر را بررسی کنید: فشار گاز و اطمینان از عدم افت فشار گاز تمیز بودن مشعل، شمعک و فندک شیر پروانه ای و اطمینان از باز بودن آن.

 

چگونه فشار گاز آبگرمکن دیواری را زیاد کنیم ؟

برای زیاد کردن شعله آبگرمکن دیواری بوتان بایستی محل تعبیه پیچ تنظیم شعله آبگرمکن را بدانید. شیر تنظیم شعله آبگرمکن دیواری بوتان در زیر آبگرمکن قرار گرفته است. وقتی آب گرم منزل تان گرمای لازم را ندارد میزان شعله آبگرمکن را بررسی کنید تا کم نشده باشد.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات