پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

راهنمای اسید شویی پکیج ، 0 تا 100 اسید شویی پکیج دیواری

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← راهنمای اسید شویی پکیج ، 0 تا 100 اسید شویی پکیج دیواری
راهنمای اسید شویی پکیج ، 0 تا 100 اسید شویی پکیج دیواری

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

راهنمای اسید شویی پکیج ، 0 تا 100 اسید شویی پکیج دیواری

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

راهنمای اسید شویی پکیج یکی از اصلی ترین مشکلات مربوط به پکیج دیواری، انباشته شدن رسوبات ناشی از سختی و املاح معدنی آب می باشد. انباشته شدن رسوب در مبدل های پکیج دیواری از جریان یافتن و گرم شدن آب در مسیر لوله ها جلوگیری کرده و موجب اختلال در عملکرد صحیح دستگاه می شود. در این شرایط برای رفع مشکل باید به اسید شویی پکیج دیواری و رسوب گیری پکیج پرداخت.

اگر با مشکلاتی مانند سرد و گرم شدن آب مصرفی یا گرم نشدن آب و یا سرو صدای پکیج دیواری و از همه مهم تر کد خطاهای پکیج مواجه شدید بدانید که دستگاه شما رسوب گرفته است و به اسید شویی نیاز دارد.   لوازم مورد نیاز برای شست و شویی و اسید شویی مبدل ثانویه پکیج شامل: آلن دسته بلند نمره 4، پیچ گوشتی چهارسو ، فازمتر  ، سطل پلاستیکی،  شیلنگ یک متری، سرشیلنگی 1/2 ،  ماسک و عینک و دستکش می شود. در ادامه این مقاله از بوتان با ما همراه باشید.

 

 

اسید شویی پکیج دیواری چیست؟

یکی از مسائل مهم در رابطه با پکیج دیواری، اسید شویی پکیج دیواری می باشد. مبدل های پکیج دیواری به علت بالا بودن میزان سختی آب رسوب گرفته و مانع از جریان یافتن آب در مسیر لوله های پکیج و کارکرد صحیح پکیج دیواری می شود. رسوب در واقع ته نشین شدن کلسیم و املاح آب در مبدل حرارتی پکیج دیواری است که باعث کم شدن بازده پکیج دیواری می شود. توجه کنید که نباید اسید شویی پکیج را به تعویق انداخت.

زیرا ممکن است مقدار رسوب درون دستگاه بیشتر شده، خسارت وارد شده به پکیج افزایش پیدا کند و در نتیجه مجبور به صرف زمان و هزینه بیشتری برای تعمیر پکیج دیواری بشوید. فراموش نکنید که با توجه به حساس بودن عملیات اسید شویی پکیج، لازم است اسید شویی پکیج دیواری توسط تعمیرکاران حرفه ای انجام شود.

 

اسید شویی پکیج دیواری چیست؟

 

اسید مناسب شستشوی مبدل پکیج

با گذشت زمان، آبگرمکن بدون مخزن ممکن است مواد معدنی را جمع کند که می تواند دیواره های داخل محفظه گرمایش مخزن شما را فرسایش دهد. برای نگهداری و تمیز کردن صحیح آبگرمکن بدون مخزن، مهم است که مبدل حرارتی را حداقل یک بار در سال شستشو دهید. شما باید برای شست و شوی مبدل خود؛ از اسید مناسب شستشوی مبدل پکیج استفاده نماید. این فرآیند ساده را دنبال کنید تا از عملکرد و کارایی بهینه آبگرمکن بدون مخزن اطمینان حاصل کنید.

 

علائم رسوب گرفتن پکیج دیواری

علائم زیادی در پکیج نشانه رسوب گرفتن پکیج بوده که در ادامه علائم رایج رسوب گرفتن پکیج آورده شده است. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر فورا اقدام به اسید شویی پکیج و نحوه رسوب گیری پکیج  بپردازید.

  • گرم نشدن آب پکیج دیواری در زمانی که پکیج روشن است.
  • طولانی بودن زمان گرم شدن آب
  • صدای تق تق پکیج دیواری هنگام روشن شدن
  • گرم نشدن شوفاژ ها و رادیاتور ها در فصل زمستان
  • افت فشار آب در آشپزخانه و حمام
  • نمایش کد خطای مشخص بر روی برد الکترونیکی پکیج دیواری
  • بالا بودن درجه فشار سنج پکیج دیواری
  • جریان نیافتن آب در مسیر لوله ها
  • بالا رفتن میزان مصرف انرژی و حرارت پکیج دیواری
  • سوراخ شدن و سوختن منبع پکیج دیواری

معمولا پس از گذشت 4 یا 5 سال از استفاده از پکیج دیواری، به منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب به دستگاه، مبدل های پکیج دیواری رسوب زدایی و اسید شویی می شوند. بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام نحوه رسوب زدایی پکیج گرمایشی

 

5 مرحله رسوب زدایی و اسید شویی پکیج دیواری

 

1- رسوب زدایی مبدل اصلی پکیج

مبدل اصلی پکیج ، همان قطعه ای است که شعله در زیر آن روشن می شود . در مورد مبدل اصلی پکیج میتوان رسوب زدایی را به کمک اسید دیسکلر ۳۳ درصد انجام داد چرا که جنس مبدل اصلی از مس می‌باشد و با اسید سازگاری دارد اگر مبدل اصلی چهارراه باشد و برای پکیج تک مبدل باشد می توان مبدل را به کمک پمپ اسید شویی کرد ، اگر مبدل اصلی دو راه باشد و مخصوص پکیج های دو مبدل باشد ، معمولاً نیاز به انجام عمل اسید شویی ندارد .

 

2- اسید شویی مبدل ثانویه

انجام عمل اسید شویی برای مبدل آبگرمکن ثانویه بسیار بسیار پر کاربرد و پرتکرار میباشد . چرا که آب مصرفی از مبدل ثانویه عبور میکند ، و آب جدیدی که مدام از مبدل عبور میکند حاوی رسوبات جدید می‌باشد . آب ثابت پکیج از مبدل اصلی عبور میکند ، که به دلیل ثابت بودن آب ، رسوب جدیدی وارد مبدل اصلی نمیشود ، مگر اینکه پکیج مدام دچار افت فشار شود ، و استفاده کننده مجبور باشد دائم شیر پرکن زیر پکیج را باز کند و آب جدید وارد پکیج کند.

 

3- بلوک شویی پکیج

نام دیگر بلوک شوی همان آب برگردان میباشد که پیشتر تعمیرات پکیج بوتان حرفه ای از این تکنیک در آبگرمکن استفاده می‌کردند . برای انجام بلوک شوی کافیست که آب ورودی پکیج را به کمک تبدیل ۲ به ۲.۵ به مجرای برگشت رادیاتور در زیر پکیج ببندیم و شلنگ رفت رادیاتور را از دیوار باز کرده و داخل لگن بگیریم . به کمک این کار تمام رسوباتی که داخل بلوک های پکیج جمع شده است را به داخل لگن می فرستید.

 

5 مرحله رسوب زدایی و اسید شویی پکیج دیواری

 

4- مدار شویی رادیاتورها

انجام عمل مدار شویی برای رسوب زدایی لوله های داخل کار و قسمتهایی از رادیاتور پکیج گرمایشی می باشد. برای انجام عمل مدار شوی باید ورودی آب پکیج را به کمک تبدیل به مجرای برگشت رادیاتور بوتان داخل دیوار ببندیم و شلنگ رفت رادیاتور ها را از سمت زیر پکیج باز کرده و داخل لگن بگیریم . البته باید در نظر داشته باشید انجام عمل مدار شوی نمی تواند رسوبات داخل شوفاژ ها را به طور کامل خارج کند و در صورتی که از قبل صافی برگشت نصب نکرده باشید باید توقع داشته باشید که رسوبات فراوانی داخل شوفاژ ها جمع شده باشد.

برای شستشوی رادیاتور ها و رسوب زدایی شوفاژ ها به هیچ وجه نباید از اسید استفاده کرد چرا که سبب سوراخ شدن رادیاتور خواهد شد. برای شستشوی شوفاژ ها ابتدا باید فشار بار پکیج را به صفر برسانیم و به کمک آچار فرانسه رادیاتورها را از دیوار باز کنیم و انتظار این را داشته باشیم که آب کثیفی از رادیاتورها خارج شود. پس به کمک لگن و پارچه آمادگی مهار آب کثیف داخل شوفاژها را داشته باشید .

 

5- شستشوی صافی برگشت

شست‌وشوی صافی برگشت یکی از ساده‌ترین اقدامات جهت رسوب زدایی پکیج می‌باشد. در عین حالی که انجام اینکار ساده میباشد ، بسیار مفید و کارآمد هم هست . صافی برگشت و یا صافی مغناطیسی برای این نصب می شود که رسوبات داخل آب وارد رادیاتورها نشود و آنجا تجمع نکند . توصیه می کنیم که در ابتدای فصل سرما برای راه اندازی پکیج در حالت زمستانه ابتدا صافی برگشت را بشویید در نظر داشته باشید برای باز کردن مهره روی صافی برگشت باید ابتدا فشار بار پکیج را به صفر برسانید.

 

اسید شویی و رسوی زدایی پکیج به روش سنتی

آب دستگاه را خالی کنید

دستگاه را از برق بکشید و کاور آن را باز کنید آب دستگاه را به خوبی تخلیه کنید. به این ترتیب که ابتدا شیر ورودی آب سرد دستگاه را بسته ببندید و شیر پرکن دستگاه را در جهت عقربه های ساعت باز بگذارید. شیر آب گرم را باز کنید تا آب دستگاه به خوبی خالی شود.

 

اسید شویی و رسوی زدایی پکیج به روش سنتی

 

اسید شویی مبدل پکیج دیواری

این یکی دیگر از مراحل اسید شویی سنتی است به این ترتیب با آچار آلن مبدل پکیج را باز کنید. دستگاه را با مبدل دیسکلر که همان اسید و جوهر نمک صنعتی به خوبی بشویید.  اسید شویی مبدل پکیج ایران رادیاتور بوتان، بوش، تاچی، ایساتیس و سایر برندها نیز به این شکل انجام می شود. نکته : کار با دیسکر یک کار تخصصی است و چون این ماده به شدت سمی است و تماس آن باعث سوختگی و آسیب به اعضای بدن تان می شود. پس اگر تبحری در این زمینه ندارید کار را به یک متخصص حرفه ای بسپارید.

 

در صورت تخلیه نشدن کامل رسوب

مبدل را حرارت دهید و با استفاده از چکش چند ضربه به بدنه دستگاه بزنید تا رسوبات از داخل آن کنده شود و به بیرون بریزد. داخل مبدل را دیسکلر بریزید و بعد از گذشت 15 دقیقه آن را با فشار آب زیاد بشویید. یک راه دیگر هم وجود دارد. در صورتی که باز هم رسوبات مبدل به طور کامل خالی نشد. مبدل را روی گاز بگذارید و آن را به اصطلاح سرخ کنید و بعد با چکش چند ضربه محکم اعمال کنید و مبدل را با فشار آب زیاد بشویید. اورینگ ها را در صورت نیاز تعویض و فشار را روی 1.5 تنظیم کنید. بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی پکیج بوتان

 

سخن پایانی

حوه رسوب گیری پکیج دیواری کاری است که هر تعمیرکاری باید قادر به انجام آن باشد. اگر در این کار دقت کافی نداشته باشید و یکی از مراحل بالا را به درستی انجام ندهید، فرایند اسید شویی باید مجددا تکرار شود.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات