پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

دلایل گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج + علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← دلایل گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج | علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج
دلایل گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج | علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج

محصولات تخفیف دار

Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

دلایل گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج | علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

هیچ‌چیز به‌اندازه دوش گرفتن با آب سرد آن‌هم در یک‌هوای سرد زمستانی نمی‌تواند حالمان را خراب کند. اگر شما با مشکل گرم نشدن آب پکیج بوتان مواجه شده‌اید، بهتر است که برای خرابی پکیجتان اقدامی را انجام دهید. امروزه استفاده از پکیج به‌عنوان یک وسیله گرمایشی به دلیل صرف عملکرد عالی آن بسیار فراوان یافته است. باوجود کوچک‌ترین عیب در پکیج، باعث بروز مشکل در عملکرد عادی این دستگاه خواهد شد.

یکی از رایج‌ترین مشکلات گزارش‌شده توسط افراد، گرم نشدن آب رادیاتور پکیج است. گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. بعضی از دلایل گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج نیاز به عیب‌یابی و تعمیر پکیج توسط تکنسین حرفه‌ای و باتجربه دارد. در ادامه این مطلب، دلایل اصلی گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج را برای شما شرح خواهیم داد.

 

علت گرم نشدن رادیاتور پکیج

علت گرم نشدن رادیاتور پکیج می توانند بسیار متنوع باشند، به حدی که شاید تنها با حضور و تخصص مجری تعمیرکار پکیج بتوانیم علت اصلی گرم نشدن رادیاتورها را شناسایی کنیم.

ما در این قسمت قصد داریم تا به معرفی تمام دلایلی بپردازیم که باعث گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ می شوند، اما در ادامه همین مطلب به بررسی جزئی تر هر کدام از این دلایل می پردازیم و در نهایت راه حل هر یک را بیان می کنیم:

  • کم بودن فشار گاز
  • دبی بیش‌ازحد آب ورودی
  • فاصله زیاد پکیج تا حمام
  • باز کردن دو شیر هم‌زمان
  • NTC مصرفی
  • بای پاس
  • شیر موتوری
  • دیافراگم و محدودکننده در مدل‌های قدیم
  • رسوب داشتن مبدل ثانویه

البته درصورتی‌که مبدل ثانویه رسوب داشته باشد مهم‌ترین مشکل شما نوسان دمای آب مصرفی خواهد بود.

 

دلایل گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج

 

 

برای خرید رادیاتور پنلی 80 سانت بر روی عکس زیر کلیک کنید

 

رادیاتور پنلی 80 سانت

بررسی دلایل گرم نشدن رادیاتور پکیج

 

بسته بودن شیرهای بالا و پایین پکیج رادیاتورها

دو عدد شیر بر روی قسمت‌های بالایی و پایینی رادیاتور پنلی بوتان قرارگرفته است که ممکن است پس از نصب باز نشده باشد ممکن است یکی از دلیل‌های گرم نشدن آب رادیاتور پکیج باشد. برای بازنمودن شیر بالای رادیاتور که به شیر رفت نیز معروف است باید شیر را در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده شود تا شیرهای رفت رادیاتور باز شود. هم‌چنین برای بازنمودن شیر پایین یا همان شیر برگشت کافی است پس از برداشتن درپوش شیر، با کمک آچار آلن شیر را در جهت چپ به‌اندازه کافی چر خوانده تا شیر پایین هم باز شود.

 

بسته بودن شیرهای بالا و پایین پکیج رادیاتورها

 

خرابی شیر سه‌طرفه موتوری

توجه داشته باشید که پکیج تک مبدل، شیر سه‌طرفه موتوری ندارد. معمولاً در پکیج دو مبدل، اگر شیر سه‌طرفه گیر معیوب شده باشد و به‌درستی باز و بسته نشود، حتی اگر مشعل هم شعله بگیرد، به دلیل اینکه آب گرم وارد مبدل ثانویه نخواهد شد، و آب پکیج گرم نخواهد شد و همین می‌تواند علت گرم نشدن آب پکیج باشد

در پکیج‌های دو مبدل به‌منظور هدایت آب با دمای بالا به سمت آب مصرفی و لیست قیمت رادیاتور پره ای بوتان از شیر سه‌طرفه موتوری استفاده خواهد شد... خرابی شیر موتوری به دلیل آبریزی مغزی محرک باعث عدم دریافت دستور بالا بردن دمای آب توسط برد شده و مسیر رادیاتور بسته می‌شود و آب به سمت مبدل ثانویه حرکت نمی‌کند و درنتیجه آب پکیج گرم نخواهد شد.

شیرهای سه‌طرفه موتوری در دو نوع پلاستیکی و برنجی در بازار وجود دارد. مزیت شیر سه‌طرفه موتوری پلاستیکی رسوب پذیری کمتر و مزیت شیر برنجی استحکام بیشتر آن است. زمانی که تشخیص دادید که شیر سه‌طرفه موتوری معیوب بوده، پس از مطمئن شدن از برق 220 ولت Ac، پکیج را در حالت زمستانه قرار داده و سپس با باز کردن محرک شیر موتوری آب گرم را بازکنید. اگر زبانه‌های آن به‌خوبی کار نکند مطمئن باشید که شیر سه‌طرفه ورودی خراب‌شده است.

 

آشغال گرفتن و کثیفی توری

توری صافی برگشت قبل از ورود شیلنگ‌ها به دیوار برای جلوگیری از ورود شن ریزه‌های معلق و رسوبات موجود در آب قرار داده‌شده است. درصورتی‌که توری صافی آشغال گرفته باشد، از عبور آب جلوگیری کرده و باوجود بالا رفتن دما، خطای عدم گردش آب بر روی دستگاه مشاهده خواهد شد و درنتیجه آب رادیاتورهای پکیج گرم نخواهد شد. برای برطرف کردن مشکل گرم نشدن آب رادیاتور پکیج بوتان ناشی از کثیف بودن توری، فقط لازم است پس از تخلیه آب پکیج و رساندن فشار آب به صفر، به کمک آچارفرانسه سر صافی را بازکرده و توری را کامل تمیز کنید.

 

جرم و رسوب داخل رادیاتورها

جمع شدن ذرات شن و ماسه در کف رادیاتورها باعث اختلال در مسیر گردش آب و درنتیجه گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج خواهد شد. جرم گرفتن و ایجاد رسوب در لوله‌ها رادیاتور و رسوب زدایی پکیج گرمایشی به دلیل سختی آب به وجود آمده و باعث کاهش فشار آب‌شده است. برای از بین بردن رسوبات لازم است تکنسین تعمیر پکیج اقدام به تمیز کردن لوله‌ها با محلول‌های مخصوص جرم‌گیری این مشکل را برطرف کند. دقت داشته باشید که شستشو با اسید و محلول‌های جرم‌گیری بی‌کیفیت باعث آسیب دیدن جدی به رادیاتور پکیج شود.

 

برای اطلاع از قیمت رادیاتور بوتان بر روی لینک کنید

 

خرابی سنسور دما یا NTC

هدف قطعه سنسور دما یا NTC در رادیاتور پکیج، تشخیص دمای آب خواهد بود. کارکرد این قطعه بدین‌صورت است که اگر سنسور دما تشخیص داده باشد که دمای آب اندازه‌گیری شده از میزان تنظیم‌شده کمتر است، پکیج بلافاصله روشن خواهد شد و دمای آب افزایش پیدا خواهد کرد. حال اگر سنسور دما یا NTC به دلایل گوناگونی دچار اشکال خواهد شد، اطلاعات صحیح به برد الکترونیکی دستگاه انتقال داده نشده و سیستم پکیج بر اساس اطلاعات غلط، آب را گرم تشخیص داده و پکیج روشن نمی‌شود. پس در صورت معیوب بودن سنسور دما نمی‌توان انتظار گرم شدن آب رادیاتورها را داشت.

 

فلوسوئیچ یا فلومتر

وظیفه فلوسوئیچ در قیمت آبگرمکن بوتان در نمایندگی، تشخیص باز و بسته شدن آب گرم مصرفی می‌باشد. اگر فلومتر در وضعیت فعال قرار داشته باشد، در صورت بسته بودن آب گرم هم دستگاه به‌اشتباه تشخیص بازماندن آب را انتقال خواهد داد در این حالت با مشاهده چشمک زدن یک علامت مانند شیر آب بر روی صفحه‌نمایش، خطای عملکرد غلط فلومتر را نشان می‌دهد و متوجه خواهیم شد که گرم نشدن آب رادیاتور پکیج به دلیل خرابی فلوسوئیچ است.

برای مطمئن شدن از معیوب بودن قطعه فلومتر فقط لازم است یک تعمیرکار حرفه‌ای و کار بلد پکیج، سیم‌های آن را اتصال کوتاه کرده و در صورت روشن شدن پکیج، متوجه خرابی فلوسوئیچ خواهیم شد.

 

بسته بودن شیرهای بالا و پایین پکیج رادیاتورها

 

خرابی پمپ سیرکولاتور

اصلی‌ترین دلیل فنی در گرم نشدن آب رادیاتور پکیج خرابی پمپ سیرکولاتور پکیج بوده است که در این حالت پمپ دستگاه معمولاً جام یا سوخته است. وظیفه پمپ به گردش درآوردن آب و انجام عمل سیرکولاسیون است. زمانی که این قطعه دچار مشکل شده است که نتوانسته وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد، آب در لوله‌های رادیاتور جریان پیدا نمی‌کند و باعث سرد شدن آب رادیاتور پکیج خواهد شد.  علائم خرابی پمپ پکیج شامل ریزش آب، تولید صدا، گیرکردن و معیوب شدن قطعات خود پمپ هست.

برای تشخیص جام کردن پمپ لازم است که دو طرف پمپ را با پیچ نگهدارنده بازکرده و با یک پیچ‌گوشتی کوچک، محور داخلی پمپ را چر خوانده. اگر محور به‌راحتی به چرخش دربیاید متوجه جام نکردن پمپ شده و پمپ به‌احتمال خیلی زیاد سوخته است و باید آن پمپ را تعویض کرده.

 

ظرفیت کم حرارتی سیستم نسبت به متراژ

یکی از عوامل مؤثر در انتخاب مدل و نوع پکیج، متراژ و مساحت منزل خواهد بود به‌طوری‌که با انتخاب مناسب ظرفیت پکیج از قدرت دستگاه برای تأمین گرمای لازم برای کل محیط اطمینان داشته باشیم. پایین بودن میزان ظرفیت حرارتی پکیج نسبت به سطح منزل باعث شده دستگاه توانایی گرم کردن آب رادیاتور دستگاه را نداشته باشد.

 

پکیج روی حالت آبگرم کار نمی‌کند ولی رادیاتور گرم است

زمانی که پکيج در حالت زمستان رادیاتورها را به‌خوبی گرم می‌کند ولی در حالت تابستان و با باز کردن آب مصرفی هیچ عکس‌العملی روی پنل دیده نمی‌شود، عیب به این معنا است که دستگاه درواقع از باز بودن آب مطلع نشده است و قطعه‌ای که وظیفه اعلام باز شدن آب را به برد الکترونیک را بر عهده دارد در اکثر پکیج‌های دیواری یا فلومتر هست و یا فلوسویچ، پس در این حالت باید سراغ این قطعه رفته و نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

عدم هواگیری صحیح مدار رادیاتور

دلایل گرم نشدن آب رادیاتور پکیج، عدم هواگیری پکیج صحیح بوده. وجود هوا در مسیر لوله‌های رادیاتور موجب عدم انتقال آب گرم شده و در کل آب داخل رادیاتور گرم نمی‌شود. هواگیری رادیاتور پکیج باید به‌صورت دوره‌ای و توسط افراد حرفه‌ای صورت بگیرد. در بسیاری از موارد، رادیاتور پس از هواگیری بازهم در رادیاتور مشکل وجود دارد و هواگیری به‌خوبی انجام‌نشده و باید مجدداً انجام شود و تا ادامه داشتن خروج آب ادامه دهید تا از هواگیری کامل اطمینان حاصل کنید.

 

 

برای اطلاع از قیمت رادیاتور پنلی 60 سانت بر روی عکس زیر کلیک کنید.

 

قیمت رادیاتور پنلی 60 سانت

 

 

خرابی سوپاپ بای پس

ممکن است در شرایط خاصی، برای جلوگیری از وارد شدن فشار زیاد به پمپ پکیج در اثر افت فشار در مسیر گرمایش و یا گرفتگی لوله‌ها، از سوپاپ به ای پس برای وصل نمودن مسیر رفت‌وبرگشت مدار گرمایشی استفاده می‌شود.

 زمانی که سوپاپ بای پاس، حالت خود را ازدست‌داده باشد، هم چنان مقداری از آب مدار گرمایش در مسیر سوپاپ اطمینان چرخش کرده و همین عمل موجب خواهد شد که آبگرم مصرفی دمای مطلوبی نداشته باشد و باعث سرد شدن آب پکیج شود. به‌منظور رفع ایراد در سوپاپ بای پس باید سوپاپ بای پس را بازکرده و به تمیز کردن لوله مسی از گرفتگی‌ها جلوگیری کرد. مبدل ثانویه پکیج در مبدله نقش مسیر بای پس را ایفا خواهد کرد.

 

خرابی سوپاپ بای پس

 

کوتاه بودن ارتفاع شعله

گرم‌نشدن رادیاتورهای دور از پکیج ممکن است به‌‌دلیل دمای کم یا زیاد شعله باشد . شاید مشعل پکیج خراب یا ارتفاع شعله بعد از هواگیری تنظیم نشده است . اگر شعله کم باشد ، آب گرم نمی‌ شود و نمی ‌توان انتظار داشت که رادیاتورها گرم شوند .

میزان ارتفاع شعله آبگرمکن دیواری بوتان با تنظیم فشار گاز ورودی، کنترل خواهد شد. در صورت کوتاه بودن میزان ارتفاع شعله به دلایل کم بودن فشار گاز ساختمان یا تنظیم نبودن شیر ماژوله گاز، آب رادیاتور پکیج به‌خوبی گرم نخواهد شد. 

نکته : فاصله خیلی زیاد بین رادیاتور و پکیج یکی از دلایل خیلی ساده و مشهود گرم‌نشدن رادیاتورها است . اگر فاصله تا حد نامعقولی زیاد باشد ، نمی ‌توانید انتظار داشته باشید که پکیج بتواند گرمای مدنظر شما را به شوفاژ برساند .

 

کم بودن فشار آب ساختمان

یکی از دلایل گرم نشدن آب رادیاتور پکیج که به آن دقت کافی نشده، کمبود فشار آب و گاز داخل ساختمان بوده. با باز کردن یکی از شیرهای مصرفی ساختمان متوجه فشار آب کم ساختمان خواهید شد که موجب می‌شود جریان آب تا حد زیادی افت پیدا کند و گرم شدن آب رادیاتور پکیج دچار مشکل شود. نصب پمپ آب می‌تواند مشکل کم بودن فشار آب ساختمان را برطرف کند باشد.

 

معیوب بودن ترموستات

قطعه‌های مهم در پکیج است که عملکرد آن کنترل دما هست. لازم است درجه ترموستات در شروع کار دستگاه باید بالا باشد تا به‌خوبی کار کند. در صورت تنظیم اشتباه کنترل‌ها و خرابی ترموستات، دمای دستگاه بالا نخواهد رفت و درنتیجه برد الکترونیکی دستگاه با خطای بیش‌ازحد بودن حرارت مواجه خواهد شد و فرمان خاموش کردن شعله را ارسال می‌کند. درنتیجه دستگاه توانایی گرم کردن آب رادیاتور پکیج را ندارد. راه‌حل این مشکل، عوض کردن سنسور در پکیج توسط تعمیرکار باتجربه پکیج انجام می‌شود.

 

دلایل سرد گرم شدن آب مصرفی در پکیج

  • کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان که ناشی از باد نداشتن منبع آن و یا تنظیم نبودن پمپ می‌ باشد .
  • رسوب داشتن پکیج که شامل : رسوب داشتن مبدل ثانویه و مبدل اصلی و بایپاس می‌ باشد .
  • زیاد بودن شعله کوتاه پکیج دیواری
  • وجود اشکال در سیستم تشخیص شعله و همچنین نبود اکسیژن کافی جهت احتراق
  • وجود اشکال در سیستم تخلیه دود که شامل ونتوری یا شیپوری فن و شیلنگ و پرشر هوا و کثیف بودن پروانه فن و بسته بودن مسیر دودکش می‌ باشد .

 

۱۱ راهکار برای رفع سرد و گرم شدن آب مصرفی

  1. فشار ورودی آب سرد را بررسی کنید اگر نوسان داشت مشکل از پمپ تحت فشار ساختمان و تنظیم نبودن آن و یا باد نداشتن منبع آن می باشد .
  2. راهکار بعدی مخصوص پکیج های دو مبدل می باشد که می‌بایست مبدل ثانویه را با دیسکلر شستشو دهید .
  3. بایپاس و سوپاپ آن را چک کنید و جرم زدایی و روغن کاری نمایید که آب قاطی نکند .
  4. پرشر سوئیچ هوا را چک کنید و دوشیلنگه کنید و دریچه‌ی پلاستیکی بالای دستگاه را باز کنید .
  5. سنسور آبگرم را چک کنید و در صورت نیاز تعویض نمایید .
  6. تنظیم شعله کوتاه و بلند پکیج ( کم کردن شعله بلند } پیچ پلاستیکی شیر گاز را به اندازه یک میلیمتر کم کنید .
  7. در مواردی رسوب گرفتن مبدل حرارتی اصلی نیز به خصوص در پکیج های تک مبدل باعث بروز این مشکل خواهد شد .
  8. کم بودن بیش از حد فشار آب ورودی باعث کند شدن حرکت آب و گرم شدن بیش از حد آب و قطع کردن ترموستات می ‌شود .
  9. گاهی دیده می شود مشتری در منزل به طور همزمان از چند شیر آب استفاده می ‌کنند و از سرد و گرم شدن آب نیز گِلِگی می‌ کند .
  10. اگر آب به خوبی داغ شده و به محض اینکه قصد مخلوط کردن آب سرد را دارید آب کاملا سرد شد مشکل قطعاً از فلوسویچ می‌ باشد .
  11. در موارد نادری هم ضعیف بودن پمپ پکیج باعث سرد و گرم شدن آب پکیج در شوفاژ دیواری دو مبدل می ‌شود .

 

سوالات متداول

علت گرم نشدن رادیاتور پکیج بوتان چیست؟

  • بسته بودن شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج
  • بسته بودن شیرهای بالا یا پایین رادیاتورها
  • سوختن شیر موتوری در پکیج های دو مبدل
  • کثیف بودن توری صافی برنجی برگشت
  • جرم و رسوب داشتن مدار سیستم گرمایش و رادیاتورها

علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری چیست؟

  • بسته بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژ زیر پکیج
  • بسته بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتور
  • کثیف بودن توری صافی برگشت
  • معیوب بودن پمپ سیرکولاسیون در پکیج تک مبدل
  • معیوب بودن شیر موتوری در پکیج دو مبدل
  • رسوب داشتن مسیر سیستم شوفاژ
  • رسوب داشتن مبدل ثانویه

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات