پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علت یکسره روشن ماندن پکیج + 7 علت برای روشن ماندن پکیج

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علت یکسره روشن ماندن پکیج
علت یکسره روشن ماندن پکیج

محصولات تخفیف دار

کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علت یکسره روشن ماندن پکیج

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

یکی از عواملی که بر طول عمر و کیفیت عملکرد پکیج‌ بوتان مؤثر است، میزان استفاده از آن و روشن بودن آن می‌باشد. یکسره روشن ماندن پکیج می‌تواند باعث آسیب رساندن به برد الکترونیکی پکیج و دیگر قطعات آن شود. در این صورت باید با کمک تعمیرکار ماهر پکیج، اقدام به عیب‌یابی و تعمیر پکیج نمود. در این مقاله ضمن بررسی علت یکسره روشن ماندن پکیج، دلایل یکسره روشن ماندن پکیج ر مورد بررسی قرار داده و با خاموش نشدن پکیج در حالت تابستانه و زمستانه آشنا می‌شویم.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

علت خاموش نشدن پکیج

خیلی از افراد از سرویسکاران می پرسند که آیا پکیج باید همیشه روشن باشد؟ قبل از پاسخ به این سوال باید 2 نکته مشخص شود. اول اینکه خاموش نشدن پکیج در زمستان مد نظر شماست یا در تابستان. یعنی مهم است که پکیج علاوه بر گرم کردن آب مصرفی، در سیستم گرمایشی خانه هم در حال فعالیت است.

در فصل زمستان، پکیج وظیفه دارد تا آب گرم را، توسط پمپ، به سمت رادیاتورها بفرستد و محیط خانه را گرم کند. در نتیجه پمپ همواره در حال کار کردن است و شعله پکیج هم تا زمانی که آب به دمای تنظیم شده برسد (و همینطور فن)، روشن می ماند. اما در تابستان، تنها وقتی که یکی از شیرهای آب گرم را باز کنید، پکیج روشن می شود.

 

علت خاموش نشدن پکیج

 

علت تأثیر مستقیم تابستان و زمستان روی خاموش نشدن پکیج

در واقع کلیه سیستم های نصب پکیج شوفاژ دیواری یا حتی پکیج های زمینی طوری طراحی شده اند که در فصل زمستان و یا به عبارتی بعد از فعال سازی و راه اندازی حالت زمستانی پکیج پمپ دستگاه به صورت یکسره کار می‌کند و شعله پکیج نیز هرازچندگاهی روشن شده و بعد از رسیدن به دمای تنظیم شده شعله ابتدا کوتاه شده و در نهایت قطع می‌شود.

پس با توجه به این مسئله اگر در فصل زمستان هستید و در حال حاضر سوال شما علت یکسره کار کردن پمپ پکیج میباشد باید به جواب خود رسیده باشید.

 

دلایل یکسره روشن ماندن پکیج

دلایل یکسره روشن ماندن پکیج شامل موارد زیر است:

  • خرابی الکترود جرقه زن
  • وجود مشکل در یون الکترود
  • گرفتگی دودکش پکیج
  • خرابی فن پکیج
  • معیوب بودن برد الکترونیکی پکیج
  • خرابی پرشر سوئیچ هوا

 

خرابی الکترود جرقه زن

الکترودی که در پکیج به کار رفته و با جرقه زدن موجب ایجاد شعله در پکیج می‌شود، ممکن است به دلایل مختلف خراب شده و باعث روشن ماندن پکیج شود. به همین دلیل خرابی الکترود جرقه زن را یکی از علت‌های یکسره روشن ماندن پکیج می‌توان اشاره کرد.

به منظور برطرف کردن مشکل خرابی الکترود جرقه زن لازم است میزان ولتاژ جریان برق عبوری از دستگاه را با تجهیزات مخصوص مانند ولت متر اندازه‌گیری کنید. در صورت پایین بودن مقدار اندازه‌گیری شده، پکیج روشن نشدن نخواهد شد. خرابی الکترود جرقه زن نیز علت جرقه زدن مداوم پکیج می‌شود. در صورتی که معیوب شدن الکترود جرقه زن موجب کار کرد یکسره پکیج شده است لازم است آن را توسط تعمیر کار پکیج تعمیر یا تعویض کرد.

 

وجود مشکل در یون الکترود

یکی دیگر از عواملی که موجب ایجاد مشکل در جرقه زن و یکسره کار کردن پکیج می‌شود، وجود مشکل در یون الکترود می‌باشد. در این حالت فن پکیج به طور مداوم کار می‌کند. الکترود مورد استفاده در سیستم بسته به مدل و نوع پکیج تفاوت داشته و اکسید شدگی و ترک خوردن یون الکترود باعث به وجود آمدن عیب در پکیج می‌شود. به منظور جلوگیری از یکسره روشن ماندن پکیج پس از عیب‌یابی سیستم در صورتی که علت آن، وجود مشکل در یون الکترود بود، باید اقدام به تعویض قطعه کنید.

 

گرفتگی دودکش پکیج

دودکش یکی از اجزای ضروری در پکیج بوده که باید طبق استندارد‌های ضروری در نصب پکیج توسط نصابان ماهر مورد استفاده قرار گیرد. عدم تخلیه دود حاصل از احتراق و هدایت نشدن آن به محیط بیرون به دلیل گرفتگی دودکش و مسدود شدن مسیر موجب کارکرد یکسره فن پکیج شده در حالی که پکیج روشن نمی‌شود.

عدم عبور دود از دودکش پکیج به دلایل مختلفی مانند مسدود شدن دهانه دودکش به دلیل لانه پرندگان و همچنین از بین رفتن تعادل در فرآیند مکش و دهش فن اتفاق می‌افتد. عدم استفاده از لوله‌های دودکش با قطر مناسب و اتصالات فلنج نامناسب موجب اختلال در عملکرد عادی سوئیچ هوا و جرقه زدن مداوم می‌شود.

عدم هدایت دود حاصل از سیستم احتراق به دلیل گرفتگی دودکش پکیج، موجب فعال شدن سنسور پکیج می‌شود. در نصب دودکش و پکیج باید استانداد‌های مربوطه کاملاً توسط فرد رعایت شده تا ایمنی فرد نیز به خوبی برآورده شود. هم چنین عدم قرار‌گیری صحیح سوئیچ هوا خود باعث گرفتگی مسیر دودکش و در نتیجه یکسره روشن ماندن پکیج می‌شود.

 

 

خرابی فن پکیج

خرابی فن قیمت پکیج بوتان خود یکی از علت‌های یکسره روشن ماندن پکیج می‌باشد. در صورت خرابی فن پکیج، کارکرد آن دچار مشکل شده و همچنین با ایجاد صدای بلند موجب آزار افراد می‌شود. عملکرد عادی فن پکیج به این صورت است که پس از شروع به کار شعله پکیج، دود و گاز به وجود آمده توسط فن دستگاه به محیط بیرون هدایت شده و هوای تازه به درون دستگاه دمیده می‌شود. از عوامل مؤثر در کارکرد عادی فن پکیج می‌توان به سوختن برد پکیج، خرابی پمپ پکیج و گیر کردن کنتاکت رله فن اشاره کرد.

 

تست فن پکیج

از آن جایی که سوختن رله فن برد الکترونیک پکیج و همچنین گیر کردن پروانه فن موجب عدم کارکرد فن می‌شود، لازم است تمام این عوامل ذکر شده را در هنگام یکسره روشن ماندن پکیج در هنگام خرابی فن در نظر گرفت. برای تست فن پکیج لزم است اقدامات زیر را انجام دهید:

فن پکیج از برق ۲۲۰ ولت تغذیه کرده و برای تست فن پکیج به روش تجربی لازم است سیم‌های فن را به برق شهر وصل کنید و به بررسی صدای فن بپردازید. اگر فن پکیج با سر و صدای بلند کار می‌کند، قدرت کمتری برای مکش هوا داشته و نشان دهنده خرابی فن پکیج می‌باشد. هم چنین می‌توانید با اتصال فن پکیج به آوومتر و قرار دادن آن روی حالت بیزر، در صورت شنیدن صدای بیزر پس از روشن کردن دستگاه از سالم بودن فن اطمینان حاصل کنید.

 

دلایل یکسره روشن ماندن پکیج

 

معیوب بودن برد الکترونیکی پکیج

یکی دیگر از عوامل یکسره روشن ماندن پکیج، معیوب بودن برد الکترونیکی پکیج می‌باشد. از آن جایی که برد الکترونیکی اصلی‌ترین قطعه به کار رفته در پکیج بوده و وضیقه ارسال دستور به قطعات مختلف برای عملکرد صحیح می‌باشد، معیوب بودن آن باعث عدم صدور دستور برای کارکرد صحیح پکیج می‌شود.

به طوری که موجب یکسره کار کردن پکیج و عدم خاموش شدن آن می‌شود. به دلیل این که برد الکترونیکی پکیج از قطعات و اتصالات مختلفی تشکیل شده است، لازم است برای تعمیر برد پکیج با یک متخصص تماس بگیرید.

 

خرابی پرشر سوئیچ هوا

پرشر سوئیچ هوا در واقع تنظیم‌کننده فشار در پکیج بوده و در صورت کارکرد صحیح باید عدد 1.5 بار را نشان دهد. خرابی پرشر سوئیچ هوا از علت‌های یکسره روشن ماندن پکیج می‌باشد که تشخیص آن ساده نبوده و باید توسط متخصص تعمیر پکیج تشخیص داده شده و در صورت معیوب بودن این قطعه با یک نمونه جدید جایگزین شود. به منظور پیدا کردن دلیل یکسره روشن ماندن پکیج می‌توانید به جدول‌های عیب‌یابی انواع پکیج‌ها توجه کنید.

 

فن پکیج چگونه کار می‌کند؟

نحوه کارکرد فن پکیج بدین گونه است که قبل از شروع به کار دستگاه، برد الکتریک پکیج به فن دستور می‌دهد تا شروع به کار کند تا فن گازهای محفظه احتراق را تخلیه نماید و پس‌ازآن پرشر سوییچ هوا پس از اطمینان از سالم بودن فن، به برد کنترل اجازه برقراری و ایجاد شعله را می‌دهد. پس‌کار کردن فن پکیج ملزوم به تأیید پرشر سوییچ هوا است.

 

علت روشن ماندن فن پکیج  و بوتان چیست؟

علت روشن ماندن پکیج‌های بوتان، ایران رادیاتور و سایر برندها فن‌ها عملکرد مشابه ای دارند و در فصول سرد سال بیشتر کار می‌کنند. لازم به ذکر است که روشن ماندن فن پکیج تقریباً طبیعی است مگر آنکه مشکلاتی در گرم کردن آب مصرفی و یا گرم کردن رادیاتورها ایجاد شود که در این حالت باید برای رفع مشکل باید از تعمیرکار معتبر پکیج کمک بگیرید.

 

علت روشن ماندن فن پکیج  و بوتان چیست؟

 

خاموش نشدن پکیج در حالت تابستانه

همان طور که می‌دانید پکیج‌ها در دو حالت تابستانه و زمستانه کار می‌کنند. علت خاموش نشدن پکیج در این دو حالت کمی با هم تفاوت داشته و لازم است به صورت جدا‌گانه بررسی شود. خاموش نشدن پکیج در حالت تابستانه به قسمت‌های داخلی پکیج مربوط می‌شود. یکی از قطعه‌های موثر در کارکرد عادی پکیج در فصل تابستان، فلومتر بوده که با نام فلوسوئیچ نیز شناخته می‌شود.

وظیفه این قطعه اعلام باز یا بسته شدن آب در دستگاه به برد الکترونیکی می‌باشد. در صورت معیوب شدن فلومتر ممکن است اعلام باز و بسته شدن آب در پکیج به اشتباه به برد الکترونیکی گزارش داده شود و در نتیجه دستور صادر شده از سوی برد نیز غلط بوده و موجب خاموش نشدن پکیج در حالت تابستانه شود. در این حالت، لازم است با کمک تعمیرکاران متخصص به تعمیر و تعویض فلومتر دستگاه بپردازید. مقاله آموزش تعویض فلوسوئیچ و فلومتر آموزش تعویض فلوسوئیچ و فلومتر  را مطالعه کنید.

 

خاموش نشدن پکیج در حالت زمستانه

پمپ پکیج در فصل زمستان به صورت مداوم کار کرده و اقدام به گرم کردن رادیاتور‌های پکیج می‌کند. با باز شدن شیر آب گرم، دستوری مبنی بر بستن مسیر رادیاتور‌ها از سوی برد الکترونیکی دستگاه صادر می‌شود. تا زمانی که آب گرم باز باشد، رادیاتور‌های پکیج گرم نخواهند شد.

به همین دلیل است که در فصل زمستان باز ماندن آب گرم به مدت طولانی باعث سرد شدن رادیاتور‌ها می‌شود. یکسره کار کردن پکیج و خاموش نشدن آن در حالت زمستانه به علت تشخیص سرد بودن دمای آب صورت می‌گیرد. یکی از اقدامات لازم در استفاده از پکیج با تغییر فصل، تنظیم پکیج می‌باشد.

به همین دلیل لازم است در صورت یکسره کار کردن پکیج در فصل زمستان، آن را خاموش و روشن کردن و با بررسی تنظیمات مربوطه از قرار داشتن پکیج در حالت زمستانه اطمینان حاصل کنید. در صورت ادامه دار بودن مشکل بهتر است با یک متخصص در زمینه تعمیر پکیج بوتان تماس گرفته و پس از عیب‌یابی پکیج، در صورت نیاز اقدام به تعویض قطعات معیوب بپردازید.

 

تست فن پکیج

هنگامی که شعله پکیج روشن می‌شود، فن دود و گاز ایجاد شده از این احتراق را از دستگاه خارج می‌کند و هوای لازم را از طریق مکش به داخل دستگاه می‌آورد. فن پکیج برای بیرون بردن دوده و آوردن هوای تازه از برق استفاده می‌کند. پکیج‌های فن‌دار نیز برای انجام این پروسه به دودکش دوجداره نیاز دارند.

اگر فن پکیج از کار بیافتد، به دستگاه اجازه روشن شدن نمی‌دهد. به یاد داشته باشید فن از برق 220 ولت تغذیه کرده و این انرژی از طریق برد به آن می‌رسد. اگر این انرژی به فن نرسد باید ایراد را در رله جستجو کنیم، اما اگر برق 220 ولت به فن برسد و باز هم کار نکند، این یعنی فن مشکل پیدا کرده است. به دلیل اینکه فن پکیج با برق 220 ولت کار می‌کند، روش تجربی و عملی برای تست فن پکیج این است که سیم‌های فن را به صورت مستقیم به برق شهر وصل کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

یک راه دیگر برای تست فن پکیج، گوش دادن به صدای آن است. گاهی اوقات فن خراب شده، با انرژی کمتر و صدای بیشتری کار می‌کند، زیرا توان کافی برای ورود هوا و خروج دوده را ندارد. در این حالت برای تست خرابی فن به آوومتر نیاز داریم. باید آوومتر را روی حالت بیزر قرار داد و دو سر اتصال را به آن متصل کرد. اگر فن پکیج دیواری ایرتورپن سالم باشد، بعد از روشن شدن دستگاه اتصال برقرار شده و صدای بیزر شنیده می‌شود.

سوالات متداول یکسره روشن ماندن پکیج

آیا وضعیت نصب دودکش پکیج می تواند بر یکسره روشن ماندن پکیج موثر باشد؟

بله. عدم قرار گیری صحیح و در نظر نگرفتن اصول نصب صحیح دودکش پکیج می تواند موجب  اختلال در عملکرد عادی پکیج و یکسره روشن ماندن آن می شود.

 

آیا وضعیت زمستانه و تابستانه پکیج تفاوتی در علت یکسره روشن ماندن پکیج ایجاد می کند؟

به دلیل تفاوت در عملکرد زمستانه و تابستانه پکیج، برای عیب یابی پکیج و حل مشکلات یکسره روشن ماندن پکیج باید به طور جدا گانه به بررسی عوامل پرداخت.

 

آیا تشخیص خرابی پرشر سوئیچ هوا آسان است؟

در صورت عملکرد عادی پکیج، باید عقربه فشار سنج دستگاه بر روی عدد 1.5 بار ثابت باشد. در صورتی که عقربه فشار سنج عدد دیگری را نشان دهد، باید به عیب یابی و بررسی خرابی پرشر سوئیچ هوا پرداخت.

 

چگونه یون الکترود موجب یکسره روشن ماندن پکیج می شود؟

یگی از علت های یکسره روشن ماندن پکیج، وجود مشکل در یون الکترود می باشد. الکترود مورد استفاده در انواع پکیج ها بسته به مدل آن متفاوت بوده و ممکن است بر اثر شکستگی، ایجاد ضربه و اکسید شدن خراب شده و در نتیجه باعث یکسره روشن ماندن پکیج شود.

 

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات