پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

طریقه استفاده از حوله خشک کن به چه صورت است؟ (راهنمای استفاده از حوله خشک کن)

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← طریقه استفاده از حوله خشک کن به چه صورت است؟
طریقه استفاده از حوله خشک کن به چه صورت است؟

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

طریقه استفاده از حوله خشک کن به چه صورت است؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

شاید پیشتر نام حوله خشک کن به گوشتان خورده باشد، اما اطلاعات جامع و دقیقی در رابطه با کاربرد و طرز کار آن نداشته باشید. طرز کار حوله خشک کن بسیار ساده است و همین موضوع نیز یکی از دلایل اصلی محبوبیت این کالا در میان مردم و همچنین طراحان داخلی شده است. اصلی‌ترین کاربرد حوله خشک کن، همانطور که از نامش نیز پیداست، خشک کردن حوله و لباس در فضای سرویس‌های بهداشتی و حمام است.

حوله خشک کن‌ها به طور کلی به دو روش کار می‌کنند. روش هیدرونیکی و روش الکتریکی. در ادامه این مطلب از نمایندگی بوتان با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با حوله خشک کن و همچنین انواع طرز کار حوله خشک کن‌ها با شما در میان بگذاریم.

 

حوله خشک کن چیست؟

با توجه به آپارتمان نشینی روز افزون افراد مشکل خشک کردن لباس در زمستان به یک امری غیر قابل اجتناب تبدیل شده است و موجب نارحتی خانم های خانه می شود. از این رو در تولید رادیاتور های گرمایشی تحولی عظیم ایجاد شد و به کمک بانوان آمد. ابداع و تولید حوله خشک کن بوتان در حمام به موجب ایجاد فضایی برای خشک کردن لباس در منزل ایجاد شد.

حتی می توان گفت با یک تیر چند نشانه زده شد چون هم لباس ها خشک می شوند و هم فضای حمام گرم و مطلوب می شود و دیگر نگرانی بابت مریضی و لباس های خیس وجود ندارد. حوله خشک کن به‌عنوان نوعی رادیاتور، علاوه بر گرم کردن فضا به‌نحوی مطبوع، به‌خاطر ظاهر زیباتر خود نسبت به رادیاتورهای معمولی، المانی دکوری برای سرویس‌های بهداشتی نیز محسوب می‌شود. طراحی بیشتر حوله خشک کن‌ها به‌صورتی است که این دستگاه‌ها به‌راحتی روی دیوار نصب شوند و فضای زیادی را اشغال نکنند.

 

حوله خشک کن چیست؟

 

نحوه عملکرد و انواع حوله خشک کن

از نظر نحوه عملکرد

  • حوله خشک کن الکتریکی (Electric)
  • و حوله خشک کن هیدرونیکی (Hydronic)
  • حوله خشک کن

 

سیستم های الکتریکی به صورت مستقل از سیستم های گرمایشی کار می کنند. این سیستم ها، به المنت های الکتریکی کم توانی (Electric-Powered Low Watt Elements) مجهز هستند که عامل گرمایش هستند. برخی از این حوله خشک کن ها از المنت های خشک (Dry Elements) بهره می برند که با داغ شدن یک سیم در داخل تیوب ها عمل گرمایش را انجام می دهد. در حالی که انواع دیگر آن ها با استفاده از المنت های خیس (Wet Element) و بر اساس گرمایش سیال (روغن یا آب)  کار می کنند.

نوع دیگر حوله خشک کن ها، که به صورت هیدرونیکی هستند نیز با استفاده از جریان سیال گرفته شده از سیستم های گرمایشی کار می کنند. در حقیقت، این سیستم ها درست مثل یک رادیاتور عمل می نمایند. از همین رو نیز برای انتخاب و خرید این سیستم ها لازم است سیستم گرمایش مرکزی ساختمان مد نظر قرار گرفته شود.

 

از نظر جنس

جنس حوله خشک کن ها نیز می تواند نوع دیگری از طبقه بندی را برایشان رقم بزند. این طبقه بندی عبارت است از:

  • استیل (فولادی)
  • شیشه ای
  • و آلومینیومی
  • حوله خشک کن

انتخاب سیستم بر اساس جنس آن تقریبا تابع شرایط فیزیکی و دکوراسیون حمام و محیط مورد نصب است. در صورت تمایل به خرید حوله خشک کن های رنگی و شفاف می توانید انواع شیشه ای را انتخاب نمایید. در حالی که استفاده از حوله خشک کن های استیل نیز می تواند در عین ساده و مچ بودن با اغلب دکوراسیون ها، اندکی نسبت به سایر انواع سنگین باشد.

 

مزیت و شیوه استفاده از حوله خشک کن

اولین موردی که بایست در رابطه با حوله خشک کن بدانید این است که محدودیتی در بکارگیری آن ندارید. در نتیجه علاوه بر حمام قابل استفاده در انباری ها، ورود ساختمان، آشپزخانه می باشد.

  • در ابعاد و اشکال در بازار موجود می باشد.
  • در کنار اینکه می توان برای خشک نمودن لباس و … استفاده گردد. از ایجاد کپک و قارچ در محیط در حمام جلوگیری می نماید.
  • نوع براق و دیواری آن در مکان های که دکوراسیون داخلی اهمیت دارد بسیار کاربردی می باشد.
  • بهتر است قبل از خرید محصول انتخابی به ظرفیت و گرمای خروجی آن توجه کنید.

 

مزیت و شیوه استفاده از حوله خشک کن

 

نکات مهم در نصب حوله خشک کن

  • حوله خشک کن باید در نزدیکترین محل به پنجره و یا درب سرویس بهداشتی نصب شود.
  • دیوار مد نظر برای نصب حوله خشک کن باید عایق شود.
  • از کامل بودن محتویات بسته بندی و موارد مورد نیاز نصب حوله خشک کن اطمینان حاصل کنید.
  • حوله خشک کن باید به اندازه 150 میلی متر از دیوار فاصله داشته باشد.
  • کمترین فاصله حوله خشک کن از دیوار و سایر اقلام باید 100 میلی متر باشد.

 

دلیل استفاده از حوله خشک کن

برخلاف خانه‌های سنتی که از وجود حمام‌های بسیار بزرگ بهره می‌بردند، آپارتمان‌های امروزی معمولا از متراژ پایینی برخوردار هستند. به همین دلیل حمام این خانه‌ها مساحت چندان گسترده‌ای ندارد. از همین رو در بسیاری از حمام‌های امروزی دیگر رادیاتور به شکل جداگانه نصب نمی‌شود. چرا که محیط کوچک حمام آپارتمان با یک حوله خشک کن ساده نیز قابل گرم شدن است.

بنابراین رادیاتور حوله خشک کن بوتان این روزها علاوه بر آن که به منظور خشک کردن حوله‌های حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند، نقش یک رادیاتور کوچک را نیز بازی می‌کنند. از حوله خشک کن ها می توان به صورت یک وسیله ی پرکاربرد استفاده نمود و یا حتی فقط جنبه زینتی داشته باشند و برای تکمیل کردن دیزاین حمام باشد در هر صورت حوله خشک کن ها گزینه مناسبی نسبت به شوفاژ در حمام می باشند.

 

کاربرد حوله خشک کن

حوله خشک کن 10 لول بوتان را می‌توان در ‌بخش‌های دیگر آپارتمان‌های کوچک نیز به کار برد. با توجه به کم بودن مساحت اتاق آپارتمان‌ها می‌توان از حوله خشک کن برای گرم کردن محیط آنها هم بهره گرفت. به خصوص آن که حوله خشک کن‌ها معمولا از ظاهر بهتر و چشم‌نوازتری نسبت به رادیاتورهای معمولی برخوردارند و استفاده از آنها می‌تواند نمای اتاق را زیباتر نماید. از سوی دیگر میزان مصرف انرژی توسط حوله خشک کن‌ها در قیاس با رادیاتورها کمتر است. به این ترتیب می‌توان با استفاده از آنها تا حدی در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرد.

 

کاربرد حوله خشک کن

 

انواع طرز کار حوله خشک کن

به طور کلی حوله خشک کن‌ها از نظر عملکرد و چگونگی کار کردن دو گروه می‌باشند. گروه اول دسته‌ای که با انرژی گرمایی و آبی که از پکیج و موتورخانه می‌گیرند، گرما تولید می‌کنند و دسته دوم خشک کن‌هایی که با استفاده از انرژی اکتریکی برق کار می‌کنند. در ادامه به هر دو نوع طرز کار حوله خشک کن خواهیم پرداخت:

 

حوله خشک کن هیدرونیکی

اصلی‌ترین و رایج‌ترین انواع حوله خشک کن، حوله خشک کن‌های هیدرونیکی هستند. این حوله خشک کن‌ها، آب گرم را از پکیج و یا موتورخانه‌ها دریافت می‌کنند و این آب گرم را در میله‌های حوله خشک کن به گردش در می‌آورند. گردش آب گرم در این لوله‌ها سبب تولید گرما در محیط می‌شود. این گرمای تولید شده علاوه بر اینکه قادر است رطوبت حوله و لباس را جذب کند، هوای داخل سرویس بهداشتی یا حمام را نیز گرم و مطبوع خواهد کرد.

این حوله خشک کن‌ها با نام حوله خشک کن آبی نیز شناخته می‌شوند. اگر طرز کار حوله خشک کن هیدرونیکی برایتان بهتر است، اید پیش از اقدام به خرید آن حتما سیستم گرمایشی ساختمان خود را در نظر بگیرید. حوله خشک کن‌های هیدرونیکی در جنس‌ها و طرح‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

برای استفاده از این نوع حوله خشک کن پس از نصب آن، باید فلکه‌ی آب را بگشایید تا آب گرم از پکیج یا موتور خانه دریافت شده و در لوله‌ها جریان یابد. چند دقیقه پس از باز شدن فلکه، گرما به فضای اطراف منتقل می‌شود و می‌توانید حوله و یا لباس خود را روی لوله‌های حوله خشک کن پهن نمایید تا رطوبت آن‌ها از بین برود.

حوله خشک کن‌های هیدرونیکی نصب چندان ساده‌ای ندارند و برای نصب آن‌ها لازم است از یک فرد لوله کش کمک بگیرید. یکی دیگر از مزایای این نوع حوله خشک کن نسبت به حوله خشک کن‌هایی که طرز کار آن‌ها با استفاده از انرژی الکتریکی است، سرعت بالای حوله خشک کن‌ها در گرم شدن می‌باشد.

 

حوله خشک کن الکتریکی

یکی دیگر از انواع حوله خشک کن از لحاظ عملکرد و طرز کار، حوله خشک کن الکتریکی است. طرز کار حوله خشک کن الکتریکی با استفاده از نیروی برق می‌باشد. در این حوله خشک کن‌ها المنت‌هایی داخل لوله‌های حوله خشک کن قرار می‌گیرند که که با وصل شدن حوله خشک کن به برق، روشن شده و موجب ایجاد گرما می‌شوند.

حوله خشک‌های الکتریکی با نام حوله خشک کن برقی نیز شناخته می‌شوند. این حوله خشک کن‌ها در عین اینکه نصب بسیار ساده و قابل درکی دارند اما باید با دقت بالایی نصب شوند زیرا انرژی برق ممکن است منجر به بروز رویدادهای خطرناک شود. پس بهتر است در نصب این حوله خشک کن‌ها از افراد متخصص نمایندگی پکیج بوتان تهران در این زمینه کمک بگیرید.

حال که با طرز کار حوله خشک کن برقی آشنا شدید، شاید بهتر باشد طریقه استفاده از آن را نیز بدانید. برای استفاده از این نوع حوله خشک کن پس از نصب آن، باید سیم آن را به پریز برق وصل نمایید. پس از وصل شدن به برق، المنت‌های داخل لوله‌ها روشن می‌شوند و ایجاد گرما می‌کنند. طرز کار حوله خشک کن الکتریکی کاملا مجزا از حوله خشک کن هیدرونیکی بوده و بدون استفاده از نیروی گرمایی و یا آب عمل می‌کند.

 

نکات مهم در انتخاب و خرید حوله خشک کن

در صورتی که نسبت به خرید و استفاده از این سیستم های کارآمد در منزل خود مشتاق هستید، لازم است مواردی را مورد توجه قرار دهید.

 

۱) استفاده از المنت های گرمایشی (Heated Elements) یا گرمایش مرکزی (Central Heating)

اولین نکته، در نظر گرفتن نوع گرمایش دستگاه مورد استفاده است. محدودیتی که در استفاده از حوله خشک کن های مرکزی وجود دارد، عدم قابلیت استفاده از آن ها در فصول گرم سال است. در این فصول، لازم است سیستم گرمایشی ساختمان برای فعالیت دستگاه روشن گردد. البته این محدودیت با ارائه حوله خشک کن های دوگانه (Dual Fuel Electric Elements) از بین رفته است. این سیستم ها قادرند در فصول سرد سال با گرمایش مرکزی، و در تابستان با استفاده از المنت های الکتریکی کار نمایند.

 

نکات مهم در انتخاب و خرید حوله خشک کن

 

۲) سایز و ظرفیت گرمایش

کافی است قبل از خرید دستگاه، میزان خروجی گرمای مورد نیازتان را برآورد کرده و آن را با ظرفیت و خروجی حوله خشک کن مربوطه بر اساس BTU تطبیق دهید. به صورت استاندارد، ظرفیت نرمال به ازای هر متر مربع از فضای کف حمام یا اتاق معادل ۴۰۰BTUs در نظر گرفته می شود. البته برای اطمینان بهتر است ظرفیت خریداری شده ۱۰ درصد از ظرفیت محاسبه شده بیشتر باشد.

 

۳) محل نصب سیستم

در ساختمان های مدرنی که دارای عایق بندی کامل هستند محل نصب جز از لحاظ دکوراسیون و زیبایی، نکته قابل توجه دیگری ندارد. اما در ساخاتمان های سنتی لازم است انتخاب بهترین نوع حوله خشک کن را به سردترین دیوار حمام نصب نمایید. این اتفاق می تواند راندمان سیستم و میزان بهره وری آن را ارتقا بخشد.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات