پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

برای اطلاع از لیست قیمت انوع حوله خشک کن بر روی لینک کلیک کنید.

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟
حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟

محصولات تخفیف دار

B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

 پیشرفت تکنولوژی و بروزشدن دستگاه های تولید ی عاملی برای حل مشکلات بشر شده است  .حوله خشک کن ها  یکی از دستگاه ها یی است  که در حمام ها نصب می گردد و به عنوان خشک کنی برای لباس ها و حوله ها می باشند.   حوله خشک کن ها به گونه ای  طراحی شده است که بر روی دیوار نصب می گردد  تا  فضای بسیار کمی را اشغال نماید و  همین امر منجر به آن شده تا  محبوبیت بیشتری برخوردار شوند .

حوله خشک کن بوتان ظاهری بسیار شیک و مدرن داشته و برای تمام منازل و در تمام نقاط جهان قابلیت مصرف دارند  . ویزگی منحصر به فرد این  حوله خشک کن ها این است که بدون داشتن تخصصی و بدون لوله کشی می توان از حوله خشک کن بهره مند شد.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن به‌عنوان نوعی رادیاتور، علاوه بر گرم کردن فضا به‌نحوی مطبوع، به‌خاطر ظاهر زیباتر خود نسبت به رادیاتورهای معمولی، المانی دکوری برای سرویس‌های بهداشتی نیز محسوب می‌شود.تاثیر طرز کار موتورخانه علاوه بر راه اندازی گرمایش از کف در اجرای این قابلیت نیز کاملا واضح است. 

طراحی بیشتر حوله خشک کن‌ها به‌صورتی است که این دستگاه‌ها به‌راحتی روی دیوار نصب شوند و فضای زیادی را اشغال نکنند. این روزها بسیاری از افراد خودشان این وسیله را در خانه نصب می‌کنند و به‌همین علت عباراتی همچون ارتفاع استاندارد حوله خشک کن، طریقه نصب حوله خشک کن بوتان و راهنمای نصب حوله خشک کن ایران رادیاتور به کرات مورد جستجو قرار می‌گیرند.

 

برای خرید حوله خشك كن 10 لول بوتان اینجا کلیک کنید

 

61878217

 

کاربرد حوله خشک کن چیست؟

بیشتر افراد شاید هنوز از بندهای مخصوص لباس برای  خشک کردن  حوله های خود استفاده  کنند  و از عملکرد حوله خشک ها در منزل آگاهی نداشته باشند . شکل ظاهری این وسیل ها  علتی برای عدم آگاهی این افراد می باشد .  به دلیل شکل ظاهری حوله خشک بیشتر افراد به گمان این که باید حتما این وسیله به رادیاتور متصل شود  و در بعضی از منازل هنوز از بخاری برای  گرم کردن  منزل استفاده می گردد  خرید آن را برای منزل خود مناسب نمی دانند.

اما توجه به این نکته بسیار مهم است که انواع حوله خشک کن به سادگی با انواع سیستم های گرمایشی منازل تطبیق داشته و با توجه به هر نوع وسیله گرمایشی در منزل می توان از نوع خاصی از حوله خشک کن در منزل بهره برداری نمود.

خرید این وسیله با قیمت بسیار مناسب در دسترس کلیه افراد بوده و هر فرد با توجه به بودجه خود به سادگی می تواند حوله خشک کن مناسب را خریداری کنند  و بر زیبایی منزل خود تاثیرات مثبتی بگذارد.

 

خشک کردن حوله اصلی‌ترین وظیفه این دستگاه است!

این کاربرد حوله خشک کن پیچیدگی چندانی ندارد و از اسم دستگاه نیز کاملا واضح است. کافی است حوله خیس خود را روی یکی از میله های دستگاه حوله خشک کن موجود در حمام قرار دهید تا به سرعت خشک شود.. علاوه بر این حوله خشک کن شما از شستشوی مجدد حوله ها بی نیاز می کند بدون اینک بروی رطوبت در حوله ها به جا ماند.

 

خشک کردن حوله اصلی‌ترین وظیفه این دستگاه است!

 

برای حوله خشک کن 14 لول اینجا کلیک کنید

 

از حوله خشک کن، برای خشک کردن لباس ها نیز استفاده کنید!

کاربرد رادیاتور حوله خشک کن بوتان، صرفا به خشک کردن تعدادی حوله خیس محدود نمی شود. شما می توانید لباس های خیس و شسته شده را نیز روی آن دقیقا همانند یک حوله خشک کنید. این کاربرد برای کسانی که در آپارتمان سکونت دارند و نمی توانند لباس های خود را روی طناب و فضای آزاد خشک کنند، بسیار مناسب است.

از آنجایی که می دانید لباس های پنبه‌ای، پشمی و ابریشمی را نمی توان در خشک کن لباس معمولی خشک کرد، استفاده از حوله خشک کن می تواند گزینه مطلوبی برای شما باشد  بدون اینکه نیاز باشد بار دیگر نسبت به رفع بوی بد لباس پس از شستشو نیز اقدام کنید.

 

انواع حوله خشک کن از لحاظ عملکرد

حوله خشک کن در محیط هایی که مقدار  رطوبت زیادی موجود است کاربردی می باشند . از آنجا که در تمامی فضاها دسترسی به لوله ی آبگرم وجود ندارد، به همین دلیل  نوع برقی این سیستم به کمک آمده و کاربرد آن را بیشتر از پیش می کند.

 

حوله خشک کن برقی یا الکتریکی

این مدل از حوله خشک کن به وسیله برق  عمل  می کند. یعنی برای تامین گرما لازم است که به پریز برق متصل شود. المنت هایی که درون آن تعبیه شده انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. یکی از ویژگی های این مدل این است که نصب ساده ای دارد. به این صورت که  اگر محیط به لوله کشی مجهز نباشد به سادگی می توان با اتصال به برق گرمای مورد نیاز را فراهم  ساخت. یکی دیگر از ویژگی هایی که این محصولات دارند این است که مستقل از سایر سیستم های گرمایشی عمل می نماید.

نکته ی مهمی که باید هنگام نصب این دستگاه به آن توجه داشت  این است که برای اینکه با خطر شوک الکتریکی رو به رو  نشوید. باید آن را در فاصله حدودا 180 سانتی متر از وان یا دوش حمام نصب نمایید.

 

حوله خشک کن هیدرونیکی

نوع پرکاربرد و رایج حوله خشک کن ها مدل هیدرونیکی می باشد . این دستگاه لازم است که به سیستم گرمایشی ساختمان  اتصال داده شود. نحوه ی عملکرد این سیستم به این صورت که آبگرم درون مدار آن جریان می یابد. در واقع عملکردی کاملا شبیه رادیاتورهای گرمایشی دارند. در حال حاضر در اکثر ساختمان های نوساز و بناهایی که به تازگی ساخته می شوند. درون حمام، سرویس های بهداشتی و یا آشپزخانه مسیر لوله کشی برای این سیستم را نیز تعیین می کنند.

 

حوله خشک کن هیدرونیکی

برای خرید حوله خشک کن 19 لول اینجا کلیک کنید

 

اجزای تشکیل دهنده حوله خشک کن ها


حوله خشک کن تشکیل شده از لوله های آتش خوار می باشد قابل نصب به صورت یک طرفه بوده و شکیل ترین نوع رادیاتور می باشد که به راحتی قابل نصب در حمام های منازل و واحدهای مسکونی می باشد. مزیت این حوله خشک کن ها این است که در عین گرم کردن حمام رطوبت موجود در آن را هم از بین می برند.

جنس حوله خشک کن ها

حوله خشک کن ها را می توان از فلزات مختلفی مانند فولاد ، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم  تولید کرد. در بعضی از انواع از برنج یا مس استفاده می گردد که در پایان می تواند از آبکاری کروم ، فولاد صیقلی یا لاک با پوشش رنگ های مات، طلایی، مشکی و رنگ های سفارشی استفاده شود.

 

حوله خشک کن آلومینیومی

حوله خشک کن های آلومینیومی در گروه سیستم هایی قرار دارند که پر کاربرد می باشند  و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه اند. وزن کم و عدم زنگ زدگی از ویژگی های بسیار مهمی است .. ظاهر بسیار زیبایی که این تجهیزات دارند باعث دادن جلوه خاصی به محیط می گردد.

 

حوله خشک کن آلومینیومی

 

حوله خشک کن های استیل

این حوله خشک کن ها به علت بهره مندی از استیل در ساخت آن ها دارای وزن بیشتری می باشند  و ممکن است در حین نصب آن ها کمی با مشکل مواجه  شوید، ولی مزیت های بی شماری که در مورد این سیستم ها می توان ذکر کرد باعث استقبال بالای مشتریان از آن می شود. حوله خشک کن های استیل ضمن  سادگی که دارند تاثیر زیادی در زیبایی محیط دارند. با استفاده از این سیستم ها می توان در مصرف انرژی صرفه جویی داشت چرا که  استیل منجر به آن شده  گرما به شکل یکنواخت در سطح دستگاه پخش و گرمای مطلوبی بسازد. عدم زنگ زدگی، رسوب گرفتگی و شکستگی از ویژگی های بسیار مهمی است که باعث می شود بتوانید مدت های طولانی از این تجهیزات استفاده کنید.

 

نوع شیشه ای

البته لوله خشک کن‌های شیشه ‌ای حتی نسبت به نمونه‌های آلومینیومی نیز وزن سبک ‌تری دارند. این لوله خشک کن‌ها همچنین بسیار راحت و بی دردسر در محل مورد نظر نصب می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های مثبت حوله خشک کن‌های شیشه‌ای می‌توان به تنوع شکل ظاهری، طرح‌های گوناگونی که از آن برخوردارند و همچنین گستردگی رنگ‌بندی آنها اشاره کرد. این ویژگی موجب شده است تا حوله خشک کن‌های شیشه‌ای از جنبه‌ی تزیینی بسیار بالایی برخوردار گردند. به همین دلیل میزان محبوبیت و بهره مندی  از آن ها در ساختمان‌ های جدید روز به روز در حال افزایش می باشد.

 

 

photo_2017-12-20_14-02-48

 

برای اطلاع از لیست لیست قیمت حوله خشک کن بوتان بر روی لینک کلیک کنید.

 

شکل ظاهری و جنس بدنه حوله خشک کن

در ادامه توضیح مقوله حوله خشک کن چیست به بررسی اشکال رایج این دستگاه می پردازیم. شکل ظاهری این دستگاه به صورت نردبانی می باشد که طراحان آن را به سبک های گوناگون و با متریال مختلفی آن ها را طراحی و تولید کرده اند. در ادامه اشکال رایج و متریال مشهور مورد استفاده در تولید این وسیله معرفی شده اند.

شیشه ای

این دستگاه که قسمت عمده آن را شیشه تشکیل می دهد، بسیار زیباست و کاربرد تزیینی زیادی دارد و یکی از مزایای آن علاوه بر زیبایی این است که گرما را به طور یکسان در همه سطح خود به محیط اطراف می دهد. لازم به ذکر است که نیازی نیست نگران باشید که چون جنس آن شیشه است ممکن است خرید آن به صرفه نباشد چون شیشه های آن طوری ساخته شده است که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند.

آلومینیومی

این نوع حوله خشک کن بیشتر برای نصب در حمام و سرویس بهداشتی توصیه می شود و دلیل آن هم مقاومت بالای آن در برابر رطوبت فضاست. همچنین جهت مشاهده کامل و خرید حوله خشک کن های آلومینیومی می توانید از وبسایت لوتوس رادیاتور استفاده کنید.

استیل

این نوع دستگاه نسبت به سایر انواع آن وزن بیشتری دارد و گران تر از سایر انواع است و چون از نظر ظاهری براق است زیبایی خاصی به دکوراسیون فضای مورد استفاده می دهد.

 

مزایا حوله خشک ‌کن

خشک کردن حوله‌ و لباس‌ها

با استفاده از انواع حوله خشک‌کن مجبور به شستشو چند باره حوله‌ و لباس‌ ها مخصوصا  لباس‌های نازک نخواهید بود زیرا فقط کافی است آن‌ها را روی میله‌های حوله خشک‌کن قرار دهید تا به سرعت خشک گردد. امروزه به علت زندگی در آپارتمان‌ها و نبود نور مستقیم خورشید، مشکل خشک کردن لباس‌های خیس وجود دارد که شما می‌توانید با بهره‌گیری از حوله خشک کن در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل را حل کنید.

 

گرم کردن محیط و کاهش غلظت رطوبت هوا

محیط‌های دارای رطوبت مثل سرویس‌های بهداشتی و حمام از حساسیت بالایی برخوردارند چرا که اگر در بهداشت آن دقت نشود، محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها فراهم خواهد شد. حوله خشک‌کن‌ها کارایی بسیار بالایی در گرم کردن محیط دارند و بهترین گزینه برای محیط‌های دارای رطوبت به شمار می‌روند.

 

گرم کردن محیط و کاهش غلظت رطوبت هوا

مزایا و معایب انواع حوله خشک کن چیست؟

 

۱. دستگاه حوله‌ خشک‌ کن دوگانه

حوله خشک کن دوگانه به سیستم گرمایشی مرکزی ساختمان وصل می شود در عین حال به کمک برق نیز کار می کند. درواقع شما می توانید آن را از گرمایش مرکزی جدا کرده و به پریز متصل کنید. به همین دلیل اسم دوگانه را به آن داده اند.

 

مزایای دستگاه حوله‌ خشک‌ کن دوگانه

  1. می توان در صورت خاموشی سیستم گرمایش ساختمان در فصول گرم از ویژگی برقی بودن دستگاه استفاده کرد.
  2. در حالت برقی تنظیم دما برعهده خود کاربر است.

 

معایب دستگاه حوله‌ خشک‌ کن دوگانه

  1. تعداد زیاد سیم باعث شده سیستم این نوع حوله خشک کن پیچیده به نظر برسد.
  2. هزینه خرید و نصب آن بالا است.
  3. همانند دیگر محصولات برقی ممکن است سیستم کنترل آن دچار مشکل شود.
  4. دمای آب به علت یکنواخت نبود جریان آب غیرقابل کنترل نیست.

 

۲. دستگاه حوله خشک‌ کن برقی

برخلاف نمونه ای که پیش‌تر بررسی شد این نوع از حوله خشک کن فقط با برق کار می کند بدون اینکه به سیستم گرمایش مرکزی متصل شود. گرم شدن لوله ها مستقیما به وسیله المنت سیلیکونی صورت می گیرد.

 

مزایای دستگاه حوله خشک‌ کن برقی

  1. دمای آن یه سرعت افزایش می یابد و مدت پیش گرمایش آن طولانی نیست.
  2. خاموش و روشن کردن آن آسان است.
  3. به راحتی می توان آن را نصب کرد.
  4. در مدل های متنوع و شیک موجود است.
  5. دمای یکنواختی ایجاد می کند.
  6. عمر این دستگاه بیشتر از انواع دوگانه است.

 

معایب دستگاه حوله خشک‌ کن برقی

  1. قیمت آن نسبت به سایر انواع حوله خشک کن بیشتر است.
  2. گزینه خوبی برای گرم کردن حمام نیست.

 

نکات مهم هنگام خرید لوله خشک کن

در زمان  خرید لوله خشک کن می بایست به نکات دیگری نیز توجه نمایید. دقت کنید کدام حوله خشک کن برای فضای شما مناسب تر است. انواع لوله خشک کن ها براساس اندازه حمام، دارای لوله های متعددی می باشند.

به طور مثال اگر حمام کوچکی دارید، باید از لوله خشک کن های 8 لوله ای استفاده کنید. در حالی که برای حمام های بزرگ، لوله خشک کن های 14 لوله مناسب تر است. دقت کنید که لوله خشک کن شما از جنس ضد زنگ باشد، در غیر این صورت محیط مرطوب حمام پس از مدتی سبب زنگ زدن آن می گردد.

 

 

stainless-steel-towel-2

 

دلایل گرم نشدن حوله خشک کن ها

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که پس از وصل کردن حوله خشک کن یا روشن کردن آن بعد از یک مدت، متوجه شوید که حوله خشک کن به خوبی و یا به طور کامل گرم نمی شود. دلایل مختلفی می تواند باعث بروز این مشکل باشد.

برای بررسی علت گرم نشدن حوله خشک کن در مرحله اول باید از روشن بودن دستگاه گرمایش مرکزی یا پکیج و همچنین باز بودن شیرهای حوله خشک مطمئن شوید. اگر سیستم گرمایش مرکزی یا پکیج شما کار می کند می توانید دستگاه را یک بار ریستارت کنید و کمی به آن زمان بدهید و مجدد وضعیت گرم شدنش را بررسی  کنید.

در صورتی که مشکل از سیستم گرمایش مرکزی باشد، تمام رادیاتورهای موجود در خانه گرم نمی شوند و در تامین آب گرم مشکل ایجاد میشود. گاهی ایجاد سرو صدا توسط حوله خشک کن می تواند نشانه ای از وجود یک مشکل در آن باشد. شما می توانید در صورتی که با خاموش و روشن کردن حوله خشک کن مشکلاتان حل نشد، بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

 

قیمت حوله خشک کن

قیمت حوله خشک کن به عوامل متعددی از جمله اندازه حوله خشک کن، تعداد لوله ها، جنس حوله خشک کن که شیشه ای است یا استیل و …، برند محصول و … بستگی دارد. برای کسب طالاعات بیشتر به وبسایت نمایندگی بوتان مراجعه کنید.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات