پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان ضروری است؟

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان ضروری است؟
آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان ضروری است؟

محصولات تخفیف دار

رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان ضروری است؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

یکی از سؤالات پرتکرار که بسیاری از مشتریان می‌پرسند این است که آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان ضروری است؟اگر بخواهیم شیر رادیاتور پکیج را ببندیم چگونه باید این کار شکل بگیرد تا آسیبی به پکیج وارد نشود.

ما به تمام مصرف‌کنندگان پکیج این توضیح را می‌دهیم که چرا در فصل تابستان و در فصل زمستان تا جایی که ممکن است هرگز دست به شیرهای رادیاتور پکیج نزنند. علت این است که با زیاد باز و بسته کردن شیر رادیاتور پکیج عمر مفید این قطعه کم می‌شود و در آینده‌ای نه‌چندان دور نیاز به تعمیر و تعویض پیدا می‌کند.

شما می‌توانید در سال یک یا دومرتبه این کار را انجام بدهید و این کار را درزمانی انجام دهید که مطمئن باشید دیگر قرار نیست شیر رادیاتور پکیج را دوباره باز و بسته کنید. بهتر است بستن شیر رادیاتور پکیج را درزمانی از تابستان انجام دهید که مطمئن باشید دیگر هوا خنک نخواهد شد و تا فصل زمستان دیگر نیاز به روشن کردن رادیاتور نباشد. با انجام سرویس پکیج به‌صورت دوره‌ای می‌توانید تمامی قطعات داخلی پکیج را بررسی کرده و از سلامت کارکرد آن‌ها مطمئن شوید.

برای بستن شیر رادیاتور پنلی ایرتور‌پن پکیج می‌توانید شیرهای رفت و برگشتی را که در قسمت زیر پکیج وجود دارند به چرخانی و رادیاتور پکیج را خاموش می‌شود. اگر نمی‌دانید شیر رفت‌وبرگشت رادیاتور چیست می‌توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید و با اطلاعات بیشتری این کار را انجام دهید.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

سوالات متداول

آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان ضروری است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید، این است که آیا در فصل تابستان بستن شیر رادیاتور پکیج ضروری است؟ اگر بخواهیم به صورت کوتاه و مختصر پاسخ بدهیم، باید بگوییم که ضروری نیست این کار را انجام دهید.

 

بستن شیر یکی از رادیاتورها چگونه است؟

شیر کوچک که سایز 1/2 می‌باشد برای ورودی آب سرد پکیج هست و دو شیر دیگه که سایز 3/4 می‌باشند مخصوص رفت و برگشت رادیاتورها میباشد، شما در فصل تابستان برای اطمینان خاطر میتونید دو شیر سایز 3/4 را ببندید. بستن این دو شیر به این صورت است که دسته شیر باید عمود بر شیر قرار بگیرد و اگر در امتداد شیر باشد یعنی باز است.

 

نحوه بستن شیر برگشت رادیاتور چگونه است؟

بستن این دو شیر به این صورت است که دسته شیر باید عمود بر شیر قرار بگیرد و اگر در امتداد شیر باشد یعنی باز است.

 

نحوه بستن شیر رادیاتور شوفاژ چگونه است؟

بستن این دو شیر به این صورت است که دسته شیر باید عمود بر شیر قرار بگیرد و اگر در امتداد شیر باشد یعنی باز است.

 

بستن شیر رادیاتور پکیج در زمستان چگونه است؟

همانطور که برای بستن شیر رادیاتور پکیج در فصل تابستان گفتیم؛ شیرهای رادیاتور پکیج را به سمت مخالف حالت قرارگیریشان بچرخانید، تا بسته شوند، در فصل زمستان و روزهای سرد سال هم، با چرخاندن همان شیرها در جهت مخالف، با وضعیتی که قرار دارند، می‌توانید شیرهای رفت و برگشت رادیاتور پکیج را باز کنید.

 

ایا در تابستان شیر رادیاتور باید باز باشد؟

باید بگوییم که بهتر است نه فقط در تابستان، بلکه همیشه از دستکاری زیاد شیر رادیاتور پرهیز کنید. چون این قطعه شدیدا حساس است و ممکن است با دستکاری آن، قطعه خراب شود و در آینده برایتان مشکل های جدی ایجاد کند.

 

چرا بستن شیر رادیاتور پکیج انجام می‌شود؟

با گرم‌تر شدن هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان، شاید این مسئله در ذهن شما سؤال ایجاد کند که آیا لزومی به بسته شدن شیر رادیاتور پکیج در تابستان هست یا نه؟ در رابطه با بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان، باید بگوییم که بهتر است تا جای که امکان دارد از دست‌کاری شیرهای رادیاتور خودداری کنید.

چون استفاده پرتکرار از شیر رادیاتورها، باعث خراب شدن شیر رادیاتور خواهد شد؛ اما اگر به‌صورت اصولی و سالی حدود دو بار، یک‌بار در تابستان، در هنگام شروع گرما و یک‌بار در زمستان، هنگام شروع سرما، از این شیرها استفاده کنید و آن‌ها را ببندید، مشکلی ایجاد نخواهد شد، بلکه به شما پیشنهاد می‌شود که این کار را انجام دهید.

 

Radiator_2.original

 

شیر رفت‌وبرگشت رادیاتور در پکیج به چه صورتی است؟

برای اینکه به شیرهای رادیاتور پنلی بوتان دست‌یابی داشته باشیم، باید به قسمت پایین پکیج نگاه کنید. در این قسمت سه عدد شیر در کنار هم‌رویت خواهید کرد. دو عدد از این شیرها شیر رفت‌وبرگشت رادیاتور در پکیج هستند که سایز بزرگ‌تری دارند.

یک عدد شیر باقی‌مانده که به‌تناسب شیرهای رادیاتور، کوچک‌تر هستند، مخصوص آب سرد است که وارد پکیج می‌شود. شیر رفت‌وبرگشت رادیاتور، نقش مهمی در راندمان رادیاتورها و پکیج‌ها دارد، به این صورت که باعث حفظ اعتدال دررفت و برگشت آب و به گردش درآمدن آن خواهد شد؛ یعنی آب‌خنک شده‌ی رادیاتور دوباره به سمت مبدل گرمایشی پکیج برگشت داده می‌شود و آب گرم به درون لوله‌ها جاری می‌شود.

 

علت خاموش کردن رادیاتور پکیج در تابستان

بستن شیر قیمت رادیاتور های بوتان در تابستان که هوا گرم‌تر می‌شود، علاوه بر آن می‌توانید، پکیج را از حالت زمستانه به حالت تابستانه، تغییر حالت بدهید، در این صورت دیگر لازم نیست شیر رادیاتور را، در حالت بسته قرار بگیرد.

اول باید ولوم اصلی دستگاه را روی حالتی که تصویر خورشید دارد بچرخانید، اگر دستگاه شما دیجیتالی بود و دارای کلید تنظیم بود نیز به‌سادگی با فشار دادن دکمه اصلی به دنبال روشن شدن تصویر خورشید روی مانیتور دستگاه پکیج باشید.

دوم اینکه باید بعد از خاموش شدن پکیج رادیاتورها شروع به سرد شدن کنند و بعد اقدام به بستن شیرهای رفت‌وبرگشت زیر پکیج را انجام دهید. توجه داشته باشید:

باید توجه داشته باشید بعد از تغییر حالت پکیج از زمستانه به تابستانه که انجام دادید نباید آب گرم مصرفی شما سرد باشد و باید آب گرم مصرفی دمای خوبی داشته باشد در حدی که گرمای آب را بتوان تحمل کرد نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باشد.

 

-نکته بعدی قابل:

که اگر در تغییر حالت زمستانه به تابستانه در پکیج به‌درستی انجام نشود و اقدام به بستن شیرهای رفت‌وبرگشت پکیج نکنید دستگاه شروع به سروصدا کردن خواهد کرد و ممکنه به دلیل جوش آوردن آب به‌شدت از دستگاه خارج شودکه در این صورت نیز اصلاً جای نگرانی نیست بهتر مراحل بستن را کامل یک‌بار دیگر امتحان کنید تا دستگاه به‌درستی روی حالت تابستانه قرار بگیرد و دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

چگونه شیر رادیاتور پکیج را پیدا کنیم؟

اولین اقدامی که برای تعمیر لیست قیمت رادیاتور پره ای بوتان انجام می‌دهیم این است که بتوانیم محل دقیق آن را پیدا کنید. همان‌طور که در قسمت توضیحات اشاره شد شیر رفت‌وبرگشت رادیاتور در قسمت زیر رادیاتور قرارگرفته است.

در بعضی از پکیج‌ها شیر رفت در قسمت قاره رادیاتور و شیر مرکز در قسمت پایین آن قرار دارد پس باید این قسمت‌ها را نیز چک کرده تا بتوانیم به‌درستی شیر رادیاتور را پیدا کنیم.

بعضی موقعِ ها امکان دارد شیر رادیاتور رفت‌وبرگشت در داخل دیوار و کف زمین نصب‌شده باشد که در این صورت دسترسی به قسمت‌های لوله‌کشی شیر رادیاتور غیرممکن خواهد بود که این کار مشکلاتی را درراه خواهد داشت.

 

چگونه شیر رادیاتور پکیج را پیدا کنیم؟

 

محل نشتی شیر رادیاتور پکیج را چگونه پیدا کنیم؟

بعدازآنکه توانستید شیر رادیاتور را پیدا کنیم باید محل دقیقی که در آن نشتی صورت گرفته است را پیدا کنیم. برای این کار باید تمام قسمت‌های بدنه شیر رادیاتور پکیج را خشک‌کنیم که بتوانیم محل را پیدا کنیم.

بهتر است برای این کار از یک دستمال تمیز استفاده کنیم و بدنه شیر رادیاتور های پره ای جدید بوتان را خشک‌کنیم و تا با بروز نشتی در قسمت‌های گوناگون پکیج به‌راحتی بتوانید محل نشتی شیر رادیاتور را پیدا کنیم و بتوانیم مشکل را حل کنیم.

 

واشر آب‌بندی شیر رادیاتور چگونه محکم کنیم؟

درصورتی‌که از داخل بدنه شیر رادیاتور آب نشتی دارد در این صورت باید واشر آب‌بندی شیر را محکم کنیم زیرا امکان دارد که واشر در اثر جریان یافتن آب شل شده باشد؛ که این امر یکی از دلایل از نشتی خواهد بود.

برای این کار می‌توانیم از یک آچارفرانسه استفاده کنید و واشر آب‌بندی شیر را محکم کنیم. نکته که باید در این مرحله موردتوجه قرار بگیرند این است که ما واشر را بیش‌ازحد فشار ندهیم زیرا فشار بیش‌ازحد می‌تواند باعث هرز شدن آن و در آخر خرابی این قطعه شود.

درصورتی‌که با سفت کردن واشر بازهم نشتی وجود داشته باشد می‌توانید با استفاده از یک نوارتفلون دور آن بپیچید و مانع از نشتی آب شوید و مشکل را برطرف کنید.

 

واشر آب‌بندی شیر رادیاتور چگونه محکم کنیم؟

 

مهره دنباله پکیج را چگونه محکم کنیم؟

در مرحله بعد شما باید یک‌مهره پکیج را سفت کنید که می‌توانید با استفاده از یک آچارفرانسه این کار را انجام دهید تا پیچ کردن آن کاملاً سفت شود. درصورتی‌که در انجام این کار کاملاً موفق بودید می‌توانید از همان قسمت شیر را به‌طورکلی تعویض کنید. برای تعویض مهره دوباره پکیج را باید ابتدا آب در قیمت رادیاتور بوتان را خارج کرده و سپس مهره دنباله قبلی را برداشته و مهره جدید را جایگزین آن کنید تا مشکل به‌صورت کامل برطرف شود.

 

تعمیر شیر رادیاتور پکیج

در بعضی مواقع می‌توانید بدون نیاز به‌عوض کردن شیر رادیاتور پکیج آن را تعمیر کرد و دوباره از آن استفاده کرد. در این حالت هزینه کمتری بابت تعمیر شیر رادیاتور پکیج پرداخت خواهید کرد و می‌توانید برای مدت‌زمان بیشتری از همان شیر قیمت رادیاتور پنلی بوتان استفاده کنید و اگر بعد مدتی خراب شد آن زمان دیگر باید آن قطعه را عوض کرد. اگر مشکل درصورتی‌که شیر رادیاتور شوفاژ باشد باید به محل دقیق نشتی دقت داشته باشید تا بتوانید به‌درستی آن را تعمیر و مشکل را حل کرد.

 

تعمیر شیر رادیاتور پکیج

 

نگهداری رادیاتور پکیج در فصل تابستان به چه صورتی است؟

روش تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور ، یکی دیگر از سؤالات زیادی که در بین مشتریان عزیز این است که آیا باید در فصل تابستان آب رادیاتورها را خالی کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید به شما عزیزان بگوییم به‌هیچ‌وجه این کار را انجام ندهید، چون آب مدار شوفاژ یک آب خنثی است که ازلحاظ زنگ‌زدگی و یا رسوب آب دیگر اصلاً خطری برای سیستم گرمایشی نخواهد به وجود آورد.

پس خالی کردن آبی که کاملاً بی‌خطر است و پر کردن آن با آبی که مملو از رسوب و هیدروژن است، در شروع زمستان کاری بسیار نامناسب خواهد بود. ضمناً باید توجه داشته باشید که حتی بهترین مدل رادیاتور پنلی بوتان خالی از آب نیز با توجه به اینکه فضای داخلی رادیاتورها در مجاورت مستقیم هوا قرارمی‌گیرد و اکسیژن عامل اصلی زنگ‌زدگی خواهد شد که این کار اصلاً کار درستی نخواهد بود.

 

گرم شدن رادیاتور پکیج در تابستان

یکی از مشکلات شایع مصرف‌کنندگان پکیج در فصل گرما، گرم بودن رادیاتور های پره ای بوتان آهنی است که علت آن‌ها یکی از موارد است که بیان می‌کنیم:

 

مشکل‌دارشان برد کنترل:

برد پکیج که قسمت اصلی عملکرد پکیج بوتان چیست است در صورت بروز مشکل و خراب شدن آن ممکن است که دیگر پکیج شما روی حالت تابستانه نرود و یا پکیج شما به‌درستی کار نکند که در این حالت باید برد شما عوض و یا توسط کارشناسان برد پکیج تعمیر شود تا بتوانند مشکل به وجود آمده را حل کنند.

 

خرابی و سوختن شیر موتوری:

شیر موتوری به‌عنوان قطعه‌ای که وظیفه‌ی اصلی آن مدیریت آب گرم را به عهده دارد، در صورت مشکل‌دار شدن ممکن است، با انتقال آب گرم به سمت رادیاتورها باعث گرمایش رادیاتور پکیج شود.

 

بای پس در پکیج دیواری:

بای پس قطعه‌ای در پکیج بوتان است که وظیفه نگهداری و محافظت از پمپ را بر عهده دارد. زمانی که آب در لوله‌ها به‌اندازه کافی وجود نداشته باشد، این قطعه کاری می‌کند که به پمپ پکیج فشار وارد نشود و پمپ نسوزد. حالا اگر این قطعه خراب شود، ممکن است آب به‌صورت مستقیم در لوله‌ها جاری شودکه با این عمل شاهد گرم شدن رادیاتور در تابستان خواهید شد. برای حل این مشکل باید از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید تا این قطعه را برایتان تعویض کند و مشکل گرم شدن رادیاتورها را حل کند.

 

گرم شدن رادیاتور پکیج در تابستان

 

اورینگ های فنر سوپاپ:

در فصل تابستان که دیگر نیازی به آب گرم نیز نخواهیم داشت، وظیفه هدایت آب گرم را به عهده دارد، در صورت خراب شدن سوپاپ  شما دچار گرمای رادیاتور پنلی فولادی خواهید شد؛ که با مشاهده این مشکل باید عیب‌های اوریبگ را حل کنید و برای کیفیت خوب کاری برای هرگونه مشکل در پکیج سعی کنید از متخصص همان کار استفاده کنید تا بتوانند مشکل را به‌درستی برطرف کنند.

 

نگهداری پکیج در فصل تابستان

یکی دیگر از سوالات رایج در بین مشتریان عزیز این است که آیا باید در فصل آب رادیاتور ها را خالی کنیم ؟ در پاسخ به این سوال باید به شما عزیزان بگوییم به هیچ وجه این کار را انجام ندهید ،زیرا آب مدار شوفاژ یک آب خنثی میباشد که از لحاظ زنگ زدگی و یا رسوب آب دیگه اصلا خطری برای سیستم گرمایشی نخواهد داشت. پس خالی کردن آبی که کاملاً بی خطر است و پر کردن آن با آبی که مملو از رسوب و هیدروژن است ،در شروع زمستان کاریست نا عاقلانه. ضمنا باید توجه داشت که حتی رادیاتور خالی از آب نیز با توجه به اینکه فضای داخلی رادیاتورها در مجاورت مستقیم هوا قرار می‌گیرد و اکسیژن عامل اصلی زنگ زدگی می‌باشد اصلا کار درستی نیست.

 

 

رفع نشتی شیر رادیاتور پکیج

اگر تا به حال بستن شیر رادیاتور در تابستان را انجام می دادید، ممکن است شیرهای رادیاتور دچار مشکل شده باشند و نشتی داشته باشند. در این حالت نیاز است که طبق مواردی که در ادامه می گوییم عمل کنید تا بتوانید این نشتی را حل کنید. البته بعد از این که این کارها را انجام دادید، از بستن شیر رادیاتور به صورت مکرر خودداری کنید و این کار را دیگر انجام ندهید.

  1. محل نشتی دقیق را پیدا کنید

ابتدا محل نشتی آب را به صورت کامل خشک کنید و بعد ببینید نشتی دقیقا از کجاست. گاهی اوقات ممکن است نشتی به خاطر ترک خوردن شیر رادیاتور باشد که در این حالت بهتر است شیر را کاملا تعویض کنید.

  1. شیر رادیاتور را باز کنید

 با یک آچار فرانسه شیر رادیاتور را باز کنید تا بتوانید مشکل نشتی آن را حل کنید. البته قبل از این کار باید شیرهای ورودی و خروجی را بسته باشید و آب رادیاتور را از پایین آن خالی کرده باشید.

  1. واشر را چک کنید

 بررسی کنید که آیا واشر موجود در شیر رادیاتور سالم است یا خیر، در صورت سالم نبودن این قطعه، آن را تعویض کنید تا از نشتی جلوگیری شود.

  1. نوار تفلن را ببندید

 نوار تفلن باعث می شود که جلوی نشتی آب گرفته شود و مانند یک عایق قدرتمند عمل می کند، به همین خاطر می توانید دور لوله لایه ای از نوار تفلن بپیچید تا از نشی احتمالی آب جلوگیری کند. البته لایه نوار تفلن را خیلی ضخیم نکنید تا مانع بسته شدن کامل لوله نشود.

  1. مهره دنباله را محکم کنید

در این قسمت مهره ای قرار دارد که به نام مهره دنباله شناخته می شود، سعی کنید این مهره را محکم کنید تا از نشتی جلوگیری کند.

  1. شیر رادیاتور را ببندید

 شیر رادیاتور را در جای خودش قرار دهید و با آچار فرانسه آن را محکم کنید. البته دقت کنید که خیلی محکم نباشد، چون در اینصورت واشر داخل ان دچار خوردگی می شود و ممکن است دوباره دچار مشکل نشتی شود.

 

رفع نشتی شیر رادیاتور پکیج

 

سخن پایانی

برای اینکه رادیاتور آلومینیومی بوتان شما دچار خرابی زودهنگام نشود بهتر است که در حالت تابستان و زمستان آن به‌درستی انجام گیرد که یکی از جلوگیری از بروز خرابی بستن شیر رادیاتور در فصل زمستان است که با تمام نکته‌های گفته‌شده هم رادیاتور پکیج دچار مشکل نخواهد شد و همین اینکه اله دستگاه دچار مشکل شده باشد می‌توان آن مشکل را برطرف کرد البته بهتر است که این کار را به عهده متخصص این کار سپرد که بتوان مشکلات به وجود آمده را بررسی کند.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات