پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

شوفاژ دیواری چیست؟

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← شوفاژ دیواری چیست؟
Butan co

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

شوفاژ دیواری چیست؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

توضیحی که می توان برای حرارت مرکزی  بازگو نمود بدین صورت است که به طور کلی سیستمی که  برای تولید گرما در منازل و ساختمان‌ها کاربرد دارد. به گونه ای که  در این سیستم، گرما در شوفاژ خانه تولید می گردد و به وسیله  لوله ‌های رفت و برگشت به رادیاتور‌ها در دیگر نقاط ساختمان انتقال می یابد.

پکیج های نسل جدید از سر و صدای خیلی کم  برخوردار بوده و سیستم حفاظت در برابر یخ زدگی ، راندمان حرارتی بالا ، سیستم عیب یابی الکترونیکی ، فن و دودکش دوجداره جهت تامین هوای کافی احتراق و خروج کامل دی اکسید کربن و قابلیت برنامه ریزی کارکرد روزانه و هفتگی دارند.شوفاژ دیواری معمولا با نام پکیج  معرفی می گردد. دستگاهی برای گرم کردن آب مصرفی ساختمان و سیستم های گرم کننده مانند رادیاتور ها محسوب می شود. برای اطلاع از قیمت ها به وبسایت نمایندگی بوتان مراجعه کنید.

این دستگاه به گونه ای طراحی شده که تمام قطعات آن درون مجموعه ای کوچک تعبیه شده اند و با توجه به حجم و وزن کوچکی که دارند  به راحتی روی دیوار قابل نصب می باشند. لازم به ذکر می باشد که سوخت مصرفی پکیج ها معمولا گاز طبیعی و گاز LPG می باشد. گرمایش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتی، همواره از نیازهای اولیه بشر بوده و می باشد. در حال حاضر، پکیج شوفاژ دیواری متداول ترین وسیله ایجاد گرمایش شوفاژ در سراسر دنیا است.

آبگرمکن های دیواری برای تأمین آب داغ سیستم گرمایش ساختمان و همچنین آب داغ مصرفی سرویس های بهداشتی کاربرد دارند. شیلنگ هایی که اکثرا از جنس استیل ضد زنگ تولید می گردند  معمولا مصارف تأسیساتی در پکیج های دیواری دارد.

 گرمایش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتی، همواره از نیازهای اولیه بشر بوده و می باشد.شاید هنوز هم استفاده از کرسی های ذغالی و بخاری های نفتی را در بعضی از نقاط کشور عزیزمان شاهد باشیم، ولی حقیقت این است که با توجه به فراوانی گاز طبیعی و برقراری امکان دسترسی به این موهبت الهی، تکنولوژی رابر آن داشته است که راهکارهای جدیدی را برای بشر مهیا سازد. در حال حاضر، پکیج دیواری رایج ترین وسیله ایجاد گرمایش شوفاژ در سراسر دنیا محسوب می شود.

گرمایش به وسیله موتورخانه های مرکزی پیش از لوله کشی گاز طبیعی نیز بسیار شایع بود .بعد از فراهم سازی گاز طبیعی با تصحیح مشعل ها و سایر تجهیزات،موتورخانه های مرکزی برای بهره برداری به کمک سوخت پاک گاز طبیعی قرار گرفتند. برخی ایرادات موجود در سیستم گرمایش مرکزی،طراحان را به سمت سیستم اصلاح شده ای هدایت نمود. قیمت پکیج بوتان یا شوفاژ دیواری نتیجه ی این طراحی می باشند.

 

استفاده از شوفاژ دیواری

یکی از مزایای استفاده و نصب پکیج دیواری این است که با نصب پکیج ، دیگر نیازی به موتورخانه ندارید. با استفاده از پکیج می توانید آب گرم منزل خود را نیز تامین کنید. در گذشته برای تامین آب گرم از موتورخانه برای تولید آب گرم استفاده می شد، با استفاده از پکیج دیواری می توانید آب گرم منزل یا محل کار خود را به راحتی تامین کنید. تامین آب گرم به وسیله پکیج یا شوفاژ دیواری علاوه بر اینکه هزینه های شما را کاهش می دهد، سبب کاهش سوخت و صرفه جویی در وقت و زمان شما می شود.

زمانی که پکیج دیواری شما مشکل پیدا کند ، به راحتی می توانید آن را تعمیر کنید. تعمیر پکیج از تعمیر موتورخانه بسیار راحت تر است. یکی دیگر از مزایای استفاده از قیمت آبگرمکن بوتان در نمایندگی یا شوفاژ دیواری استقلال واحدهای مسکونی است. استفاده از پکیج دیوار علاوه بر کاهش هزینه سبب بازدهی بالای انرژی در منزل یا محل کار شما می شود.

آب گرمی که از طریق پکیج یا شوفاژ دیواری تامین می شود ، علاوه بر تامین گرمایش محیط شما سبب می شود که از آب گرم برای مصارف روزانه خود مانند شستشو ، استحمام و… استفاده کنید. با استفاده از نیروی گرمایش پکیج می توانید نیروی گرمایش شوفاژ خود را نیز تامین کنید.

به طور کلی ، استفاده از پکیج یا شوفاژ دیواری مزایای زیادی به همراه دارد. استفاده از این دستگاه سبب بهینه سازی مصرفه سوخت و انرژی می شود. این نوع پکیج مطابق با استانداردهای معتبر دنیا ساخته می شود. با استفاده از پکیج دیواری می توانید علاوه بر تامین نیروی گرمایشی با استفاده از فن و سیستم خنک کننده آن انرژی سرمایشی منزل یا محل کار خود را نیز تامین کنید. در واقع ، پکیج یا شوفاژ دیواری ترکیبی از سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی است که علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی ، هوای مطبوعی در منزل یا محل کار شما بوجود می آورد.

RADIATOR-1

 

اما آب گرم مصرفی چگونه تولید می شود؟

به محض باز شدن آب گرم مصرفی توسط  فرمانی که سوئیچ جریان آب به برد ارسال می کند ، آب گرم گرمایش برای لحظه ای توقف پیدا می کند  تا بار حرارتی دستگاه برای تامین گرمایش آب مصرفی صرف گردد.

آب سیستم گرمایش متوقف می شود و چرخشی نشان نمی دهد  اما  شعله با شدت بیشتری عمل می نماید تا آب مصرفی گرم گردد. حال وقتی آب گرم بسته شد دوباره مدار گرمایش شروع به فعالیت می نماید.

در حالت تابستانه اما به این صورت نمی باشد. سوئیچ جریان وقتی آب مصرفی باز می گردد، دستور روشن شدن مشعل را می فرستد  تا آب گرم مصرفی گرم شود. طبیعی است که آب که بسته شد شعله هم خاموش می گردد.

در نوع دو مبدله آب گرم مصرفی قیمت آبگرمکن دیواری در مبدل دیگری گرم می گردد  و تنها پمپ دستگاه با جریان دادن آب مصرفی در کنار آب گرمایش و بدون قرار دادن آب مصرفی در مجاورت شعله آب را گرم می نماید ، که این موضوع منجر به  رسوب گیری کمتر در دستگاه دو مبدل خواهد شد.

چهار نسل پکیح شوفاژ دیواری از منظر سوخت و احتراق به ترتیب پیدایش، عبارتند از:

 

  • پکیج تک مبدله
  • پکیج دومبدله
  • پکیج نیمه کندانس (Semi-Condensing)
  • پکیج تمام کندانس (Full-Condensing)

 

عملکرد پکیج در حالت تابستانی  چگونه است؟

در این صورت زمانی  پکیج شروع به فعالیت می نماید  که نیاز به آب گرم باشد، این عملیات به شکل اتوماتیک صورت می گیرد . هنگامی که شیر آب گرم باز می گردد ، سنسور فشار ،مشعل را روشن می نماید  و بعد از بستن شیر آب گرم پکیج خاموش می گردد.این دستور از طریق برد کنترل الکترونیک صادر خواهد شد .مبدل حرارتی سریع تر آب گرم را تولید می نماید.

 

عملکرد پکیج در حالت زمستانی چگونه است؟

وظیفه پکیج آبگرم در فصل زمستان از تفاوت هایی برخوردار می باشد. زیرا  علاوه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدار های گرم کننده را نیز گرم کند. در این سیستم اولویت با آب گرم مصرفی  می باشد . زمانی که شیر آب گرم باز شود،  سنسور برقی مدار رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می کند ولیکن  این موقت خواهد بود  و با بسته شدن شیر آب گرم مدارآبگرم رادیاتور متصل می شود. به این صورت همیشه آب گرم به صورت آنی در دسترس خواهد بود. لازم به ذکر این موضوع می باشد که در رابطه با پکیج های مخزنی صدق نمی کند ، چرا که در پکیج های مخزنی همیشه آبگرم و قیمت شوفاژ دیواری بوتان در دسترس قرار دارد.

 

What is the best wall package

 

سوخت پکیج چیست؟

لازم است که  بدانید پکیج هم مانند سایر سیستم‌های گرمایشی برای گرم کردن آب باید از یک منبع سوختی بهره مند شود. به طور معمول سوخت مصرفی پکیج‌ های جدید گاز و برق می باشد .  با اینکه لیست قیمت پکیج شوفاژ دیواری بی تا از دو نوع انرژی و سوخت مصرف می نماید اما در مقایسه با سایر سیستم‌ های گرمایشی من جمله بخاری، داکت اسپلیت‌ها، کولرهای گازی و … کم مصرف تر می باشد درواقع منظور از این کم مصرف بودن این می باشد که نسبت به کاربردی که دارد کم مصرف هست زیرا هم آب گرم مصرفی منازل را تامین می نماید  و هم آب گرمی ‌که برای گرم کردن محیط به واسطه رادیاتور و شوفاژ مورد نیاز می باشد  را تامین می ‌کند.

 

کاربرد پکیج دیواری


پکیج کاربردهای مختلفی دارد  که از جمله گرم کردن محیط منزل و همچنین تامین آب گرم مصرفی یک واحد مسکونی از جمله کاربرد های مهم آن می باشد.
گرم کردن محیط منزل به این صورت است  که آب به واسطه پکیج گرم می شود  و به رادیاتور و شوفاژ‌ها انتقال می  یابد  و گرمای ناشی از شوفاژ و رادیاتور‌ها منجر به  گرم شدن محیط  می شود.
کاربرد دیگر پکیج این است که آب گرم مصرفی محیط شما را تامین می کند و وظیفه آبگرمکن را انجام  می دهد.
شما با خریدن یک پکیج می‌توانید با یک تیر دو هدف بزنید و محیط کمتری در منزل خود اشغال نمایید.

 

مزایای پکیج یا شوفاژ دیواری:

  • استقلال مصرف کننده
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • دسترسی آسان به پکیج یا شوفاژ دیواری
  • شخصی سازی شرایط بهره برداری از تاسیسات
  • کاهش هزینه ها و قیمت انرژی
  • کاهش هزینه تعمیرات
  • بی نیازی از عایق کاری
  • اشغال حجم وجای کم
  • حفاظت از محیط زیست
  • تامین آبگرم فوری و دائم
  • هوشمندی پکیج شوفاژ دیواری های بوتان در تخصیص انرژی
  • امنیت بیشتر
  • کارکرد آرام و بی صدا

 

مزایای استفاده از پکیج یا شوفاژ دیواری

1- افزایش راندمان انرژی

از آنجا که نیروی گرمایشی و سرمایشی تولید شده در پکیج ها و شوفاژهای دیگر بیشتر است ، راندمان تولید انرژی در آنها نسبت به سایر سیستم های سرمایشی و گرمایشی بیشتر است.

2- عدم نیاز به لوله کشی در ساختمان

برای استفاده از پکیج یا شوفاژ دیواری نیاز به لوله کشی نیست. در صورتی که در موتورخانه ها برای ایجاد نیروی حرارتی و تامین انرژی در سیستم های گرمایشی و سرمایشی به لوله کشی در ساختمان نیاز دارید.

3- ایجاد استقلال در واحدهای ساختمانی

از آنجا که هر واحد مسکونی به صورت جداگانه پکیج یا شوفاژ دیواری خود را به صورت جداگانه نصب می کند ، هر واحد ساختمانی هزینه های خود را به صورت مستقل پرداخت می کند.

radyatwr_prh_ay_chyst

 

معایب پکیج دیواری چیست؟

برای  فضاهای بزرگ کارایی کمتری دارد.

نسبت به موتورخانه عمر کوتاهتری  دارد.

 فضای داخلی واحد مسکونی را اشغال می کند .

 

شرایط نصب شوفاژ دیواری چیست؟

فاصله آن با دیوار مقابل باید حداقل یک متر باشد.

در مجاورت دستگاه­های گرما زا و بالای اجاق گاز قرار نگیرد.

ارتفاع نصب روی دیوار از کف تمام شده تا زیر پکیج 1.20 سانتی متر باشد.

حداقل فاصله با دیوار یا کابینت مجاور 15 سانتی مترباشد.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
صمد مقصودی تاریخ : ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
عالی
ادمین تاریخ : ۱۴۰۱/۰۶/۰۳

سپاسگزاریم ازکامنت های خوب شما

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات