پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← پکیج دو مبدله در تابستان چگونه کار میکند؟
پکیج دو مبدله در تابستان چگونه کار میکند؟

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

پکیج دو مبدله در تابستان چگونه کار میکند؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

پکیج دو مبدله در تابستان چگونه کار میکند؟ تولید حرارت برای گرم کردن سیستم پکیج گرمایشی در کنار گرم کردن آب مصرفی در ساختمان توسط پکیج‌ها انجام می‌شود. به این صورت که پکیج را می‌توان به‌منظور نیاز به یکی از حالت‌های زمستانه یا گرمایشی و تابستانه یا گرم کردن آب مصرفی تنظیم کنیم. توجه داشته باشید که اساس کار پکیج گرم کردن آب مصرفی است، بنابراین حتی تنظیم کردن آن در حالت گرمایش به این معنی نیست که دیگر دستگاه قادر به گرم کردن آب مصرفی نیست.

حال سؤالی که ممکن است برای افراد ایجاد شود این است که دمای مناسب پکیج در تابستان چقدر است؟ زیرا پاسخ به این سؤال می‌تواند در میزان مصرف سوخت در پکیج، و هزینه‌های پرداختی مصرف‌کننده و آسایشی‌شان تأثیر به سزایی داشته باشد. در ادامه این مقاله از نمایندگی بوتان با ما همراه باشید.

 

تبدیل حالت تابستانه به زمستانه در پکیج بوتان

ولوم کوچک سمت راست: برای خاموش و روشن کردن پکیج که روی صفر یعنی خاموش و روی ۱ یعنی پکیج روشن است.

ولوم وسطی: برای تنظیم دمای آبگرم مصرفی است، معمولاً با یک‌بار تنظیم شدن دیگر نیاز به تنظیم مجدد نیست. توصیه می‌شود که این ولوم را روی وسط قرار دهید.

ولوم سمت چپ: اگر این ولوم روی صفر باشد به این معنی است که دستگاه روی حالت تابستانه قرارگرفته است؛ اما اگر این ولوم را بچرخانیم به حالت زمستانه می‌رود اینکه شما ولوم را در کجا قرار می‌دهید بستگی به این داردکه چه دمایی برای محیط داخل نیاز دارید. همیشه سعی کنید این ولوم را در ماکسیمم قرار ندهید چون به دستگاه فشار می‌آید و باعث خرابی دستگاه می‌شود.

درجه عقربه‌ای: این درجه بار دستگاه است که باید همیشه نرمال بین یکتا دو قرار بگیرد. تنظیم فشار  توسط شیر پرکن انجام می‌گیرد. شیر پرکن در قیمت پکیج بوتان ۲۴۰۰۰ معمولاً زیر دستگاه سمت راست قرار دارد به شکل یک شیر کوچک آبی‌رنگ پلاستیکی مشخص است که اوریب (کج) نصب‌شده است. البته در مدل‌های جدید این شیر پرکن به رنگ سیاه و عمود از پکیج بیرون آمده و در پشت شلنگ گاز قرارمی‌گیرد.

دکمه ریست: این دکمه فقط زمانی به کار می‌آید که دستگاه ارور بدهد که با فشار دادن آن ارور موقت رفع می‌شود.

به‌طورکلی پکیج دارای سه حالت است 1- تابستانه،2- زمستانه 3- خاموش هست که می‌شود بر مبنای نیاز مصرف‌کننده دستگاه را دریکی از حالت‌های فوق تنظیم کرد و از آن استفاده کرد.

تنظیم پکیج در حالت زمستانه مخصوص آغاز فصل سرما است و به‌محض گرم شدن هوا بهتر است تا دستگاه را برای حالت تابستانه تغییر حالت دهیم. چون‌که در این فصل دیگر به گرمای سیستم گرمایش نیازی نداریم و باید پکیج را طوری تنظیم کنیم که فقط به تولید آب گرم مصرفی برای ما را تامیین کند

 

تبدیل حالت تابستانه به زمستانه در پکیج بوتان

 

موارد یادآوری مهم :

همیشه سعی کنید تا دمای محیط را با ولوم سمت چپ کنترل کنید و تا جایی که امکان دارد به شیر رادیاتورها دست نزنید و سعی کنید شیر رادیاتور تا آخر باز باشد. شیرهای رادیاتورها را بهترِ حتی در تابستان هم نبندید چون ممکن است با بستن شیر در مدت‌زمان طولانی پشت شیر رسوب گرفته شود و به‌مرورزمان مسیر گردش آب بسته می‌شود و دستگاه شما دچار مشکل شود.

در مسافرت‌های زمستانه اگر پکیج در محیط بیرون از خانه قرار دارد پکیج را خاموش نکنید بلکه در دمای ملایم قرار دهید؛ و یا اینکه آب درون پکیج را به روشی آن را خالی کنید. آنگاه پکیج را خاموش‌کنید و به تعطیلات بروید تا دچار خرابی پکیجتان نشوید

 

مراحل تنظیم پکیج:

ولوم یا دسته مربوط به حالت گرمایش یا شوفاژ را بر روی عدد صفر قرار دهید. در برخی از مدل‌ها باید ولوم را بر روی حالت تابستانه که عکس شیر آب یا دوش حمام دارد، قرار دهید. دو عدد شیر بزرگ رفت‌وبرگشت سیستم انواع پکیج گرمایشی یا رادیاتور را در حالت بسته قرار دهید. و کلیه شیرهای رادیاتور را ببندید. و سپس حالت ولوم حالت پکیج را بر روی تابستانه قرار می‌دهید. در این حالت پکیج از حالت زمستانه به تابستانه تغییر حالت پیدا می‌کند.

 

ولوم‌ها برای تنظیم حالت تابستانی پکیج بوتان

ولوم سمت راست : برای روشن و خاموش کردن پکیج است وقتی روی صفرایت خاموش می‌شود و اگر بروی عدد یک باشد پکیج روشن است.

ولوم وسطی : کار این ولوم تنظیم دمای آب گرم پکیج است و به‌طورمعمول روی یک‌بار تنظیم می‌شود. و روی وسط است  که باز به نیاز شما به دمای دلخواهتان بازمی‌گردد.

ولوم سمت چپ :  این ولوم برای تنظیم پکیج روی حالت زمستانه و تابستانه است؛ که وقتی بر روی صفر است پکیج روی حالت تابستانه قرارگرفته است. و اگر آن را بچرخانیم به حالت زمستانه و جای قرار گرفتن ولوم در تغییر حالت زمستانی به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.; که چگونه تنظیم کنیم تا به دمای دلخواه خود برسیم سعی کنید که آن را در حالت ماکزیمم یعنی بالاترین حالت دما قرار ندهید زیرا باعث فشار زیاد به پکیج می‌شود باعث خرابی دستگاه شما می‌شود.

عقربه :  دقت کنید که عقربه همیشه باید بین یکتا دو قرارگرفته باشد؛ و تنظیم این عقربه به‌وسیله شیر پرکن صورت می‌گیرد.

که شیر پرکن در دستگاه بوتان به‌طورمعمول در زیر دستگاه و سمت راست قرار دارد.

 

ولوم‌ها برای تنظیم حالت تابستانی پکیج بوتان

 

نکته مهم:

همیشه یادتان باشد بعد از هر بار هواگیری رادیاتورها و قبل از اینکه پکیج را روشن کنید اقدام به تنظیم فشار پکیج نمایید

چون به‌طورقطع با خارج شدن کمی هوا از رادیاتورها عقربه فشار پکیج پایین خواهد رفت.

 

دمای مناسب پکیج در تابستان

بعد از تنظیم کردن پکیج در حالت تابستانه، نوبت به تنظیم کردن دمای دستگاه در این حالت می‌رسد. همان‌طور که در قسمت توضیحات قبل گفتیم، در حالت تابستانه پکیج چیست فقط لازم است تا دمای آب گرم مصرفی را تنظیم کنیم و هیچ نیازی به تنظیم دمای رادیاتورها نیست. چون در حالت تابستانه مسیر گرمایش پکیج کاملاً بسته است؛ بنابراین میزان دمای پکیج در تابستان وابسته به میزان دمای آب گرم مصرفی شما در ساختمان است.

بر اساس نظر کارشناسان دمای مناسب پکیج در تابستان بین 60 تا 65 درجه سانتی گراید است که شما می‌توانید این دما را با کمک ولوم مربوط به تنظیم دمای آب مصرفی موجود بر روی کنترل پنل پکیج تنظیم کنید. تا بتوانید از آب گرم مناسبی در حد استفاده خود را داشته باشید حال ممکن است این سؤال ایجاد شود که آیا این میزان دما برای پکیج در حالت تابستانه استاندارد استونمی توان آن را کم یا زیاد کرد؟

پاسخ این سؤال بستگی به نظر مصرف‌کننده داردکه تا چه میزان نیاز به آب گرم دارد. زیرا برخی افراد ترجیح می‌دهند تا از آب بسیار گرم برای استحمام، شستشوی ظروف و سرویس بهداشتی استفاده کنند، لذا می‌توانند میزان درجه پکیج را بالاتر ببرند. اما یک مسئله بسیار مهم پیش می‌آید که این است که هرچه دمای پکیج بالاتر باشد، احتمال تشکیل رسوب در مخزن ولوله‌های پکیج افزایش پیدا می‌کند و همین امر باعث خرابی می‌شود. علاوه بر این میزان مصرف انرژی و هزینه‌های مربوط به سوخت پکیج بسیار بیشتر خواهد بود.

بنابراین بهتر است برای یافتن دمای مناسب آب گرم مصرفی در فصل تابستان به این صورت اقدام کنید که ابتدا شیر آب گرم ساختمان را بدون مخلوط کردن آب سرد بازکنید تا مصرف شما کم شود. سپس دست خود را در زیرآب نگه‌دارید، اگر احساس سوختگی کردید، به این معنی است که دمای پکیج زیاد است و باید دمای آن در حالت آب مصرفی را کاهش دهید تا حدی که دستان احساس سوزش نکند. لذا به‌منظور حفظ کارایی پکیج دیواری ایرتورپن در کنار صرفه‌جویی در میزان مصرف سوخت دستگاه، بهتر است دمای آب مصرفی به حدی باشد که بدون مخلوط شدن با آب سرد دست شما در اثر حرارت آن نسوزد تا عمر دستگاه شما بیشتر شود.

 

دمای مناسب پکیج در تابستان

 

آیا می‌توان پکیج را در فصل تابستان خاموش کرد؟

پاسخ این سؤال بستگی به امکاناتی دارد که از آن‌ها در ساختمان استفاده می‌کنند. در طول فصل تابستان پکیج آب گرم مصرفی موردنیاز در دوش حمام، سرویس بهداشتی، سینک ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی را فراهم‌سازی می‌کندم. بااین‌حال اگر شما از سر دوش‌های حمام برقی با توانایی گرم کردن آب در درون دوش با استفاده از برق خانگی در ساختمان استفاده می‌کنید.

همچنین اگر ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی خودکار باقابلیت گرم کردن آن مصرفی داشته باشید، دیگر نیازی به پکیج برای گرم کردن آب مصرفی ندارید و می‌توانید این دستگاه را در طول تابستان خاموش‌کنید. در این صورت هزینه مربوط به سوخت پکیج در فصل تابستان تا حد زیادی پایین می‌آید. اما نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد، توجه به اقدامات لازم جهت پیشگیری از وارد شدن خسارت به پکیج در طول فصل تابستان خواهد بود. به این دلیل که اگر پکیج به مدت طولانی خاموش باشد، عملکرد دستگاه را در طول فصل زمستان تحت تأثیر قرارمیدهد و راندمان پکیج را کاهش می‌دهد.

به‌منظور پیشگیری از وقوع این اتفاق، اگر پکیج را در طول تابستان خاموش می‌کنید، باید هرچند وقت یک‌بار دستگاه را روشن کنید تا پمپ پکیج و سایر سیستم‌های آن شروع به کار کنند تا دستگاه شما مشکلی پیدا نکند.

 

سخن آخر

برای مصرف کمتر بهتر است در فصل تابستان پکیج خود را در حالت تابستان قرار دهید تا آب گرم شدت گرمای کتری داشته باشید. شاید در نظر برخی از افراد دمای مناسب پکیج در تابستان یک انتخاب شخصی است، اما مطالعه این مطلب خلاف این ادعا را ثابت کرد. به راین اساس دمای مناسب پکیج در تابستان مقداری است که آب گرم مصرفی بدون مخلوط شدن با آب سرد دست را نسوزاند تابتوان از گرم مصرفی استفاده کرد و د ست گاه دچار مشکل خاصی نشود.

توجه به دمای مناسب پکیج در تابستان علاوه بر کاهش میزان مصرف سوخت و انرژی در ساختمان، عمر پکیج را افزایش داده و احتمال نیاز به تعمیر پکیج را کم می‌کند. هرچند نباید از اقدامات لازم جهت سرویس پکیج در طول فصل تابستان و قبل از راه‌اندازی سیستم گرمایش آن غافل شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در نمایندگی فروش بوتان در تهران تماس بگیرید.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات