پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج چیست؟ 16 راه حل برای رفع این مشکل

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج چیست؟ 16 راه حل برای رفع این مشکل
علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج چیست؟ 16 راه حل برای رفع این مشکل

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج چیست؟ 16 راه حل برای رفع این مشکل

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام استفاده از آب گرم پکیج خاموش و آب سرد شود و یا بعد از مدتی روشن شدن، پکیج بدون دلیل دوباره خاموش شود. علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج شامل موارد مختلفی می‌شود. اگر شما هم از  روشن و خاموش شدن مداوم پکیج خود کلافه شده اید و علت آن را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم همراه ما در نمایندگی بوتان باشید.

 

 

علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج

برای بررسی علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج  دو راه پیش رو خواهید داشت.در اولین قدم بهتر است از جریان درست آب به پکیج بوتان مطمئن شوید. اگر آب به درستی در پکیج جریان نداشت، مشکل پیش آمده را از سه طریق میتوانید رفع کنید.

 

1-  انسداد لوله‌های آب یا لوله خروج دود

با گذشت زمان ممکن است در لوله‌ها رسوباتی تجمع پیدا کنند و جلوی عبور آب را بگیرند، مخصوصا اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که سختی آب زیادی دارد. در این وضعیت پکیج خاموش می‌شود. گاهی ممکن است چیزی درون لوله گیر افتاده باشد که باید تمیز شود. گرفتگی لوله خروج دود از پکیج نیز عاملی برای خاموش و روشن شدن مداوم پکیج خواهد بود.

 

2- اختلال در برد پکیج

برد در پکیج شبیه به مغز دستگاه عمل است. این مغز کامپیوتری کوچک در پکیج با ارسال فرمان‌های خود به دیگر قطعات از طریق اتصالات الکتریکی، نقش مهمی در عملکرد درست پکیج ایفا می‌کند. خرابی در برد و سوختن خازن‌های موجود در آن می‌تواند منجر به ارسال فرمان‌های اشتباه به آبگرمکن دیواری بوتان شود و دستگاه را خاموش و روشن کند. یکی از دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج ممکن است به علت آسیب در سنسورهای برد باشد. در صورت خرابی برد پکیج متناسب با میزان تخریب این قطعه تعمیر می‌شود؛ در غیر این صورت راه حل تعویض برد پکیج است.

 

علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج

 

3- معیوب بودن پمپ

معیوب بودن پمپ یک دلیل خاموش و روشن شدن شعله پکیج است. اگر پمپ معیوب باشد، آب به‌خوبی در رادیاتورها جریان نمی‌یابد. گاهی اوقات خرابی پمپ موجب وارد شدن هوا به‌جای آب به درون پکیج می‌شود. عملکرد پکیج نیز کاملا وابسته به آب درون آن است و در صورت جریان نامناسب آب در پکیج با مشکل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج روبه‌رو خواهیم شد. بیشتر بخوانید: علت خاموش نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟

 

4- وجود هوا در مدار گرمایش

یکی از عمده دلایل عدم جریان آب در پکیج به وجود هوا در مدار گرمایش مربوط میشود.برای رفع این مشکل لازم است تا هوای موجود در مدار را تخلیه کنید.این کار را در اصطلاح هواگیری پکیج مینامند. هوای موجود در سیستم باعث میشود تا آب به درستی به پکیج نرسد و در نتیجه منجر به روشن و خاموش شدن پکیج شود.

 

5- معیوب بودن الکترود یون

الکترود یون نقشی حائز اهمیت در آبگرمکن بوتان دارد که معیوب بودن آن میتواند در کارکرد پکیج مشکلات جدی به همراه داشته باشد.الکترود یون وسیله ای برای تشخیص شعله است که اگر عملکرد درستی نداشته باشد، قطع شعله را به همراه خواهد داشت که در نهایت منجر به روشن خاموش شدن پکیج خواهد شد. معمولا تعویض میله یون این مشکل را رفع میکند.

 

6- کم بودن فشار گاز پکیج یا ساختمان

یکی دیگر از دلایل روشن و خاموش شدن مکرر پکیج، کاهش فشار گاز شهری یا دستگاه است. با نبود گاز به اندازه کافی، روشن ماندن مشعل و منبع حرارتی غیرممکن خواهد شد و عمل گرم کردن مکرر آب با مشکل روبرو می‌شود. لذا خاموش شدن پکیج ناگزیر است و تا رسیدن گاز به اندازه مورد نیاز خاموش باقی می‌ماند. هرگاه گاز به خوبی به شعله نرسد قطعاً تشکیل شعله‌ای هم در کار نخواهد بود.

در زمانی که فشار گاز کم است شعله بصورت ضعیف تشکیل می‌شود، اما اگر گاز تنظیم نباشد باعث خاموش و روشن شدن پکیج می‌شود. اگر میزان هوای گاز پکیج تنظیم نبود بهتر است از کارشناس و یا تکنسین خبره پکیج برای تعمیر آن کمک بگیرید. با تنظیم ورودی هوای گاز این مشکل حل شدنی است، اما اگر حل نشد باید تنظیمات مربوط به ژیگلور گاز را هم چک کنید.

 

کم بودن فشار گاز پکیج یا ساختمان

 

7- مشکل در اتصالات برقی

اگر سیم‌های متصل به موتور پکیج و برد اتصالی داشته باشند، پکیج به‌صورت متناوب خاموش و روشن می‌شود. برای رفع این حالت باید تعمیرکار ماهر سیم‌ها و اتصالات الکترونیکی آن‌ها را به‌خوبی بررسی کند.

 

8- خرابی موتور سیرکولاتور

خاموش روشن شدن پکیج می تواند در اثر خرابی موتور سیرکولاتور نیز به وقوع بپیوندد. موتور سیرکولاتور قطعه ای است که پمپ آب را یاری می کند تا بتواند آب را از درون لوله ها به داخل بکشد. با انجام این کار و برای گرم شدن، آب مورد نیاز سیستم را به سمت لوله های مخصوص ارسال خواهد کرد. چنانچه موتور سیرکولاتور دچار خرابی شود یا به اصطلاح جام کند، سرعت پمپاژ آب میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در این زمان آب به اندازه کافی به پکیج منتقل نخواهد شد. لذا با خاموش شدن پکیج مواجه می شوید.

 

9- خرابی پمپ سیرکولاتور

خرابی پمپ سیرکولاتور نیز یک علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج است. پمپ سیرکولاتور وظیفه خارج کردن آب سرد شده لوله‌های رادیاتور پکیج را برعهده دارد. پمپ سیرکولاتور این کار را به کمک موتور خود انجام می‌دهد. آب خارج شده برای گرم شدن مجدد از طریق پمپ به مشعل ارسال می‌شود تا رادیاتورها گرم بمانند. خرابی پمپ سیرکولاتور باعث محبوس ماندن آب درون رادیاتور می‌شود. نتیجه این‌که پکیج مجبور است تا برگشت مجدد آب به مخزن خاموش شود. برای حل این مشکل باید از تعمیرکار پکیج کمک گرفت.

 

10- تهویه هوای نامناسب

از مهم‌ترین کارهایی که باید در پکیج انجام شود، انتقال دود حاصل از اشتعال به فضای آزاد و جایگزین کردن آن با هوای تمیز است. هر مدل از پکیج بسته به نوع فناوری استفاده شده در آن از روش مخصوصی برای جابه‌جایی دود با هوا استفاده می‌کند. پکیج‌های فن‌دار از جریان الکتریسیته استفاده کرده و پروانه‌های قرار گرفته در دودکش را روشن می‌کنند تا از این طریق هوا جابه‌جا شود. در مدل‌های بدون فن، پکیج به صورت طبیعی کار جایگزینی هوا را انجام می‌دهد.

اگر در مسیر دودکش گرفتگی وجود داشته باشد یا فن معیوب باشد، جابه‌جایی هوا و خروج دود با مشکل روبه‌رو می‌شود. پکیج در این شرایط مجبور است تا باز شدن مجدد مسیر خاموش بماند.

 

11- کاهش فشار گاز داخل پکیج

یکی از دلایل اصلی روشن و خاموش شدن پکیج، کاهش فشار گاز داخل پکیج است. بدون گاز هیچ گرمایی و شعله ای در پکیج وجود نخواهد داشت. در صورت ضعیف شدن فشار گاز و یا ضعیف شدن شعله، پکیج روشن و خاموش می شود. برای تنظیم فشار پکیج برای ورودی گاز می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که در برخی موارد به دلیل مشکل در شیر گاز و فشار گاز امکان خاموش شدن پکیج وجود دارد.

 

12- وجود رسوبات آب در لوله‌ها

یکی از دلایل روشن و خاموش شدن پکیج وجود رسوبات ته‌نشین شده در لوله‌های پکیج است. این مشکل  صدا دادن آبگرمکن دیواری هنگام روشن شدن که با تولید صدای زیاد در پکیج همراه است، از جریان طبیعی آب در لوله‌ها جلوگیری می‌کند و پکیج به ناچار برای چند لحظه خاموش شده، سپس با دستور برد دوباره روشن می‌شود. اگر سختی آب منطقه شما زیاد است و  چند سالی است که از پکیج خود استفاده می‌کنید، احتمال اینکه وجود رسوبات آب باعث این مشکل شده باشد بسیار بالاست.

 

 وجود رسوبات آب در لوله‌ها

 

13-  معیوب بودن کلید پرشر سوئیچ

کلید پرشر سوئیچ پکیج فرمان خاموش و روشن شدن فن پکیج را به برد صادر می‌کند. معیوب بودن این قطعه و اختلال در عملکرد آن فرمان صحیح روشن شدن فن را به برد نمی‌دهد. بنابراین خروج دود با مشکل مواجه می‌شود. برای بررسی این قطعه از کارشناسان مجرب کمک بگیرید. ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد. بیشتر بخوانید: روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان

 

14- معیوب بودن NTC پکیج (کلید تنظیم دمای آب)

کلید تنظیم دمای آب یا همان NTC بسته به نیاز کاربر فرمان افزایش درجه حرارت آب را به برد پکیج می‌دهد. خرابی این قطعه موجب داغ شدن آب پکیج بیش از حد مجاز می‌شود. در چنین شرایطی پکیج برای پیشگیری از هرگونه خطر خاموش می‌شود. بعد از این‌که آب اندکی گرمای خود را از دست داد، پکیج مجددا روشن می‌شود.

 

15- خرابی جرقه‌زن

در صورت خرابی این قطعه جرقه به‌درستی و در زمان مناسب زده نمی‌شود و یون نمی‌تواند شعله را به‌خوبی حس کند. زنگ‌زدگی یون، ترک‌خوردگی یون، خرابی ترانس جرقه‌زن و قطعی یا آسیب‌دیدگی سیم برق متصل به ترانس جرقه‌زن از عواملی هستند که در خرابی یون نقش دارند.

 

 خرابی جرقه‌زن

 

16- فاصله زیاد الکترود یون از مشعل

یکی دیگر از عوامل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج، زیاد بودن فاصله الکترود یون از مشعل است. این فاصله باید بین ۳ تا ۵ میلی‌متر باشد. بیشتر بودن فاصله الکترود یون از مشعل در روشن شدن پکیج اختلال ایجاد خواهد کرد.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات