پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

12 علت سرد و گرم شدن آب پکیج و راهکارهای رفع آن

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← 12 علت سرد و گرم شدن آب پکیج و راهکارهای رفع آن (علت سرد و گرم شدن آب پکیج)
12 علت سرد و گرم شدن آب پکیج و راهکارهای رفع آن (علت سرد و گرم شدن آب پکیج)

محصولات تخفیف دار

perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

12 علت سرد و گرم شدن آب پکیج و راهکارهای رفع آن (علت سرد و گرم شدن آب پکیج)

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

پکیج نوعی سیستم گرمایشی است که برای گرم کردن محیط بسته، گرم کردن آب و … استفاده می‌شود. در برخی موارد پکیج بوتان نمی‌تواند به درستی آب را گرم کند می‌خواهیم در این مقاله شما را با علت سرد گرم آب پکیج آشنا کنیم. از مجموع علت سرد گرم آب پکیج رسوب گرفتن آن و … می‌باشد.

شاید شما هم هنگام استحمام یا شستن ظرف با مشکل سرد شدن ناگهانی آب پکیج مواجه شده باشید. پکیج از جمله تجهیزات پر طرفدار و مستقل در تأمین گرمایش آب مصرفی و محیط در واحد های مسکونی است؛ اما ممکن است در برخی موارد نتواند آب را به خوبی گرم کند. سرد و گرم شدن آب پکیج به عوامل مختلفی از جمله کاهش فشار آب، نوسان فشار گاز، جرم گرفتن مبدل، فلومتر و ... بستگی دارد. ما در این مقاله از نمایندگی بوتان به طور مفصل به دلایل نوسان دمای آب مصرفی پکیج دیواری و همچنین علت سرد شدن ناگهانی آب پکیج میپردازیم و راهکارهایی را جهت برطرف کردن این مشکلات ارائه میدهیم .

 

علت سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان

هر چند در ادامه به توضیح جامع علت سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان خواهیم پرداخت، اما بصورت کلی می توان مهم ترین دلایل سرد و گرم شدن آب پکیج را به موارد زیر ربط داد

  • کم شدن فشار آب گرم پکیج
  • خرابی برد پکیج
  • خراب شدن سنسور NTC
  • عمل نکردن فلوسوئیچ
  • اختلال در در سوپاپ بای پس
  • معیوب بودن پرشر سوئیچ هوا
  • رسوب گرفتن مبدل ثانویه

 

مهم ترین علت سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان

به طور کلی مهم ترین عواملی که باعث می شود که شما در فصل زمستان با مشکل گرم نشدن آب پکیج، و در فصل تابستان با مشکل سرد شدن ناگهانی آب پکیج مواجه می شوید را در قسمت زیر درج کرده ایم :

  • ایجاد نشتی در مدار بسته پکیج و رادیاتور
  • باز گذاشتن شیر پر کن پکیج
  • سوراخ بودن مبدل حرارتی
  • سوراخ بودن یا باد نداشتن منبع انبساط
  • خرابی شیر پر کن پکیج

 

 

علت سرد و گرم شدن آب پکیج و راهکارهای رفع آن

 

نوسان در فشار آب پکیج ورودی و سرد و گرم شدن آب پکیج

فشار آبی که  وارده به واحد مسکونی را بررسی کنید تا نوسان نداشته باشد. در برخی موارد علت تنظیم نبودن پمپ آب ساختمان اب نوسان زیادی دارد و مرتبا فشار اب کم و زیاد میشود و علت سرد و گرم شدن آب پکیج هم همین موضوع است . در این موارد اول باید پمپ ساختمان را تنظیم کنید و اگر  باز هم مشکل سرد و گرم شدن اب آبگرمکن بوتان برطرف نشد به سرویسکار پکیج زنگ بزنید .

 

رسوب گرفتن مبدل ثانویه 

مهم ترین علت سرد و گرم شدن آب پکیج ، رسوب گرفتن مبدل ثانویه است  زیرا در پکیج های دو مبدله معمولا بعد از گذشت 2 سال از شروع کار پکیج دیواری ، مبدل ثانویه ( Plate Heat Exchanger ) جرم می گیرد و باید با اسید شستشو داده شود .  البته زمان 2 سال تقریبی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ و این زمان از هشت ماه تا پنج سال متغیر است . شاید نزدیک به 70 درصد علت سرد و گرم شدن آب در پکیج ها و بخصوص در پکیج دو مبدله این مورد باشد.

 

کاهش دقت NTC

سنسور آب مصرفی وظیفه اعلام درجه گرمای آب به برد را دارد و در صورت معیوب شدن و کاهش دقت آن باعث میشود که دمای حقیقی به برد اعلام نشود و به همین خاطر برد نیز شعله را به اشتباه تنظیم دکرده و دما بالا میرود و برای چند لحظه آب سرد میشود

 

علت سرد و گرم شدن آب پکیج و راهکارهای رفع آن

 

رسوب گرفتن مبدل حرارتی پکیج

اولین عامل در تعمیر پکیج بوتان و خرابی درجه پکیج بوتان، رسوب گرفتن سنسور آب گرم مصرفی پکیج بوتان بوده که خود عامل افزایش درجه حرارت پکیج است. به این صورت که رسوب در مبدل حرارتی موجب کاهش فشار و دمای آب می‌شود و سپس برای مصرف گرم خواهد شد.

این امر باعث افزایش سریع دمای آب و خاموش شدن خودکار پکیج بوتان می‌شود. پس از کاهش دمای آب، پکیج دوباره روشن شده و شاهد کم و زیاد شدن دمای آب گرم مصرفی و کارکرد پر سروصدای پکیج هستیم. البته باید توجه داشت که ممکن است محدودکنندۀ جریان که روی فلوسوئیچ و یا در ورودی مبدل حرارتی دومنظوره در پکیج‌های تک مبدل بوتان قرار دارد، نیز مسدود یا دچار رسوب‌گرفتگی شود

 

خرابی فلوسوئیچ

زمانی که شیر آب‌گرم را باز می‌کنیم اب به خوبی گرم می‌شود اما در بعضی مواقع که  آب را با سرد مخلوط می‌کنیم. اب به جای ولرم شدن سرد می‌شود و این روند مدام تکرار می‌شود و همین علت سرد و گرم شدن آب پکیج و قیمت آبگرمکن دیواری بوتان با فشار آب کم می‌شود. در این موارد می‌شود گفت اشکال از فلوسوئیچ است. در این موارد که به جای ولرم شدن ناگهان سرد می‌شود . علت آن  از رسوب مبدل ثانویه و عدم تنظیم شعله می‌تواند باشد که تشخیص ان نیاز به تجربه یک سرویسکار دارد.

 

خرابی پرشر سوئیچ هوا

در مواقعی هم وجود اشکال در پرشر هوا باعث قطع شدن چند ثانیه ای شعله می‌شود که بالطبع به سرد و گرم شدن آب مصرفی می‌انجامد.

 

خرابی پرشر سوئیچ هوا

 

عدم تنظیم صحیح شیر گاز

یکی دیگر از علت سرد شدن آب پکیج بوتان و علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری ، عدم تنظیم شعله است. دومین عامل در تعمیر پکیج بوتان و بررسی علت سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان، عدم تنظیم صحیح شیر گاز است. دو حالت حداکثر شعله (شعله با ارتفاع زیاد و حرارت بالا) و حداقل شعله (ارتفاع پایین و حرارت پایین) با فرمان برد کنترل قابل تنظیم است.

در حالتی که حداکثر شعله شیر گاز بالاتر از حد استاندارد باشد، دمای آب به سرعت افزایش می‌یابد که هنگام استفاده از آب گرم، پکیج به‌صورت لحظه‌ای روشن شده و سپس خاموش می‌شود.این موضع درعلت سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان ، باعث می‌شود پکیج در برخی از اوقات به‌صورت انفجاری روشن شده و با سروصدای بسیاری کار کند.

 

کم بودن بیش از حد فشار آب

کم بودن فشار آبی که وارد پکیج دیواری می‌شود بیش از حد کم است. حرارت آب سریع بالا می‌رود و سنسور  ntc یا همان ترمیستور آب گرم مصرفی فرمان قطع شعله را می‌دهد. و این روند مدام تکرار می‌شود و این‌ علت سرد و گرم شدن آب پکیج می‌شود .

 

بررسی خرابی شیر موتور

علت سرد شدن آب پکیج بوتان چیست؟ سومین عامل رایج در تعمیر پکیج بوتان و عیب یابی پکیج دیواری خرابی شیر موتور یا شیر سه طرفه موتوری است. وظیفۀ افزایش درجه حرارت پکیج در پکیج‌های دومبدلی برعهدۀ مبدل ثانویه یا صفحه‌ای است.

کارکرد آن به این صورت است که با باز کردن شیر آب گرم، مسیر آب داغ مدار گرمایش توسط شیر سه طرفه قطع شده و آب به سمت مبدل ثانویه هدایت می‌شود. سپس، گرم شدن آب مصرفی با ورود به مبدل صفحه‌ای توسط آب داغ مدار گرمایش انجام می‌گیرد. در صورتی که به مسائل فنی وارد باشید، می‌توانید حدس بزنید که خرابی شیر سه طرفه موتوری به چه صورت است؟ این موضوع به سادگی پاسخ داده می‌شود.

 

خرابی پمپ گردش آب داخل پکیج

پنجمین عامل رایج در تعمیر پکیج بوتان و عیب‌یابی پکیج دیواری که در پکیج‌های دومبدلی وجود دارد، خرابی پمپ پکیج دیواری است. بنابراین، در صورتی که یک پکیج تک‌مبدله دارید خرابی پمپ در آب گرم مصرفی تاثیری نخواهد داشت.

اما در مورد پکیج دومبدله خرابی پمپ، یا کاهش در سرعت پمپ و در نتیجه سرعت گردش آب موجب افزایش فوری آب گرم مصرفی و نهایتاً خاموش شدن پکیج طبق مطالب ذکرشده در پاراگراف‌های بالا می‌شود. به این ترتیب، با کاهش دما پکیج دوباره روشن شده و این عمل مکرراً ادامه می‌یابد و باعث سرد و گرم شدن می‌شود.

 

خرابی پمپ گردش آب داخل پکیج

 

فشار پایین آب ساختمان

دیگر علت سرد شدن آب پکیج بوتان فشار آب ساختمان است. ششمین علت سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان، تداوم فشار آب داخل ساختمان است، که موجب تغییر در جریان آب گردشی پکیج شده و با افزایش جریان آب دمای آن کاهش یافته و بالعکس با کاهش جریان آب دمای آن افزایش می‌یابد.

 

نحوۀ رفع عیب پکیج بوتان

این مشکل با اصلاح الگوی مصرف قابل حل است. در صورتی که مقدور نباشد، باید به فکر نصب آبگرمکن برای تعدادی از شیرهای آب گرم باشید. البته برای ساختمان‌هایی که از سیستم کلکتوری استفاده می‌نمایند، این موضوع به‌آسانی قابل اعمال نیست. نصب آبگرمکن در اغلب موارد در کنار پکیج موجب رفع مشکل و رضایت کاربر می‌شود. در صورتی که بالا رفتن دمای آب پکیج بوتان و علت سرد شدن آب پکیج بوتان با استفاده از همۀ موارد عیب‌یابی پکیج دیواری ذکرشده در بالا رفع نشد، اندازه‌گذاری لوله‌های آب گرم مصرفی در زمان طراحی باید بررسی گردد.

 


سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج دیواری

سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج معمولا یکی از مشکلات شایع در انواع شوفاژ دیواری به حساب می‌آید، اگر بخواهیم این مشکل را شرح دهیم یعنی اگر آب مصرفی در حمام گرم شده و پس از دقایقی مجدد سرد می‌شود و این سرد و گرم شدن مدام تکرار می‌شود به طوری که دوش گرفتن بسیار سخت و آزار دهنده خواهد شد.

به طور کلی دلایل سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج به شرح زیر است :

  • تنظیم نبودن پمپ فشار آب ساختمان و کم و زیاد شدن فشار آب به صورت مکرر (به دلیل باد نداشتن منبع انبساط پمپ می‌باشد)
  • رسوب داشتن مبدل ثانویه
  • جرم گرفتن سوپاپ بایپاس
  • تنظیم نبودن شعله
  • معیوب بودن پرشر سوئیچ هوا
  • رسوب داشتن مبدل حرارتی اصلی (اولیه)
  • معیوب بودن سنسور حرارتی مصرفی
  • معیوب بودن پمپ سیرکولاسیون

 

 

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
خاتم تاریخ : ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
سلام‌. درجه پکیج ما پایین می افتاد و وقتی شیر را کمی باز می کردیم ،درجه تا ۳ هم بالا مییرفت . و از زیر پکیج کمی اب چکه کرده بود تعمیرکار امد، فیلتر مغناطیسی ، برد ، سرویس فن و شارژ و بای پس را چک و تعمیر و تعویض کرد . ولی آب داغ میشود وبعد چند ثانیه ولرم میشود. گرم نمی ماند. لطفا راهنمایی کنید . چون میگه حالا باید دستگاه را ببرم مغازه خودم بعد همه هزینه ها
ادمین تاریخ : ۱۴۰۲/۱۱/۰۱

درود به شما

این پکیج بع علت نشتی اب دچار افت فشار شده 

یا نشتی از اتصالات اب دارد یا منبع انبساط احتیاج به شارژ دارد 

باید تشتی یابی انجام شود

با تشکر

داریوش تاریخ : ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
سلام ممنونم الز مقاله خوبتون . یک سوال داشتم آب گرم زیادی داغه وبا کم کردن ولوم اب مصرفی بازم اب خیلی داغه چرا؟
ادمین تاریخ : ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

سلام دوست عزیز. خوشحالیم که رضایت داشتید . در جواب سوال هم باید بگیم که این مورد بستگی به حجم ابی که از شیر میاد داره. اگر میزان آب خیلی کم باشه نمیشه کار خاصی کرد مگر اینکه شعله رو روی خیلی کم تنظیم کنید . اگرم فشار اب خوب باشه باز هم باید شعله رو تنظیم کنید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات