پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← مهم‌ترین علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری بوتان + بررسی 4 دلیل اصلی و حل مشکل
مهم‌ترین علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری بوتان + بررسی 4 دلیل اصلی و حل مشکل

محصولات تخفیف دار

رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

مهم‌ترین علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری بوتان + بررسی 4 دلیل اصلی و حل مشکل

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

یکی از پرکاربردترین و رایج ترین تجهیزات گرمایشی در هر ساختمانی آبگرمکن می باشد، با روی کار آمدن پکیج دیواری بوتان ها دیگر استفاده از آبگرمکن نسبت به قبل کمتر شده است زیرا پکیج ها قادر به تامین آب گرم مصرفی و آب مورد نیاز رادیاتورها را به طور همزمان می باشند.

کم شدن فشار آب آبگرمکن، از رایج‌ترین مشکلات خانگی، به ویژه در فصول سرد است که بسیاری از امور را با مشکل مواجه می‌کند. در این مقاله از آچارباز، قصد داریم نکاتی درباره علت کم شدن فشار آب آبگرمکن را بیان کنیم. اگر شما هم با چنین مشکلاتی روبرو هستید و می‌خواهید بدانید علت کم بودن فشار آب آب‌گرم‌کن چیست و برای حل آن چه باید کرد، در ادامه این مقاله از بوتان با ما همراه باشید.

 

فشار آب چیست؟

اگر بخواهیم فشار آب را به زبان خیلی ساده توضیح دهیم، باید بگوییم که فشار آب همان سرعت جریان آب در لوله‌کشی ساختمان‌ها می‌باشد که از شیرآلات و دوش‌ها خارج می‌شود. به عبارت دیگر وقتی می‌گوییم فشار آب ساختمانی بالا است یعنی آب با سرعت زیادی در لوله‌ها جریان دارد و وقتی فشار کم باشد یعنی سرعت آب در لوله‌ها کم می‌باشد و آب به آرامی از شیر و دوش خارج می‌شود.

شاید تشخیص کم یا زیاد بودن فشار آب منزلمان برای ما سخت باشد؛ چرا که ما به آن فشار عادت کرده‌ایم. اما شخصی که برای بار اول با این فشار مواجه می‌شود، به راحتی می‌تواند کم با زیاد بودن آن را تشخیص دهد. تشخیص این فشار برای فرد جدید از طریق شیر آشپزخانه و دستشویی نیز کار سختی است اما از حمام و یا سرعت پر شدن وان به راحتی می‌توان کم یا زیاد بودن فشار آب را فهمید.

 

فشار آب چیست؟

 

تشخیص افت فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری

قبل از یافتن علت افت فشار آب گرم، ابتدا باید آن را تشخیص دهید. برای این کار فقط باید شیر آب گرم را باز کنید. در ابتدای کار به یاد داشته باشید که آب گرم زمانی در دسترس شماست که آب سرد پس از ورود به آبگرمکن بتواند گرمای لازم را از شعله بگیرد. اگر متوجه شدید که وقتی شیر آب گرم را باز می‌کنید، فشار آب کم است یا آب گرم نمی‌شود، این نشانه مشکلی است که باید برطرف شود. بیشتر بخوانید: کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان

 

برای اطلاع از قیمت آبگرمکن دیواری بوتان اینجا کلیک کنید

 

احتمال افت فشار آب در آبگرمکن در کدام مناطق بیشتر است؟

مطمئناً چنانچه در هنگام بررسی متوجه رسوبات در زانو یا لوله‌ها شدید باید سریعاً این رسوبات را برطرف کنید. مبدل آبگرمکن دیواری را چک کنید . مبدل‌های آبگرمکن دیواری کوچک بوده و لوله‌های کم خطری دارند و به‌راحتی می‌تواند رسوب در آنها جمع شود مخصوصاً در شهرهایی که آب دارای املاح و رسوبات بیشتری است احتمال افت فشار آب در آبگرمکن به دلیل رسوب  در لوله ها  را برای بیشتر می کند.

نشتی یا آب دادن آبگرمکن موضوعی است که بسیار اهمیت دارد. به نظر شما کاهش یا افزایش فشار آب تاثیری در نشتی یا آب دادن آبگرمکن دارد یا خیر؟ هنگامی که در داخل آبگرمکن رسوباتی وجود داشته باشد یا آب گرم می‌شود یا فقط قسمتی از آب گرم می‌شود که باعث افت فشار آب در آبگرمکن مخصوصا آب گرم می‌شود.

برای بررسی کردن رسوب داخل آبگرمکن که کار بسیار ساده است فقط باید شیر آبی که با آبگرمکن نزدیک است را باز کنید و مقداری آب را داخل لیوان بریزید اگر بوی بدی داد و یا رنگ آن زرد شده بود یعنی اینکه مبدل آبگرمکن دیواری دارای رسوب است.

 

احتمال افت فشار آب در آبگرمکن در کدام مناطق بیشتر است؟

 

علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری بوتان

 

 بررسی آب ورودی به آبگرمکن دیواری از مهم‌ترین علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری

اولین قدم برای شناسایی علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن ایستاده و دیواری بررسی شیر آب سرد ورودی به آبگرمکن می‌باشد. گاهی مواقع ممکن است مواد معدنی موجود در آب درون شیر ورودی رسوب کند و باعث مسدود شدن مسیر آن شود. برای اطمینان از این مشکل لازم است شیر تخلیه آبگرمکن خود را باز کنید.

 در صورتی که مشاهده کردید که آب خروج از آن دارای فشار مناسبی است، می‌توانید از سالم بودن شیر آب سرد ورودی آبگرمکن خود اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت اگر فشار کم باشد، لازم است مسیر عبوری آب را بررسی کنید تا اگر هرگونه رسوب‌گذاری درون آن وجود دارد، برطرف گردد.

 

از مبدل آبگرمکن دیواری برای وجود رسوبات تاییدیه بگیرید

مبدل آبگرمکن قطعه بسیار کوچکی است که با توجه به قطر بسیار کم آن در مناطقی که سختی و املاح فراوانی در آب وجود داشته باشد تشکیل رسوبات افزایش پیدا می کند. در نتیجه رسوبی شدن آبگرمکن می تواند منجر به این مسئله شود که یا آب درون سیستم به خوبی گرم نمی شود یا اگر گرم شود با فشار بسیار پایینی خارج می شود.

برای یافتن اینکه مبدل آبگرمکن از وجود رسوبات عاری است کار راحتی را در پیش دارید و فقط کافی است شیر آب گرم دستگاه را باز کرده و لیوانی را در زیر آن قرار دهید. اگر مبدل دارای رسوب باشد آب گرم به رنگ کرمی خواهد بود بطوری که حتی می توان از بوی آن فهمید که آبگرمکن دارای رسوب است.

 

برای اطلاع از قیمت آبگرمکن دیواری اینجا کلیک کنید

 

از مبدل آبگرمکن دیواری برای وجود رسوبات تاییدیه بگیرید

 

کنترل فیلتر آبگرمکن راهکار کم شدن فشار آب گرم آبگرمکن دیواری بوتان

یکی از روش‌هایی که مانع ایجاد رسوبات در داخل آبگرمکن می‌شود، وجود فیلتر است. این فیلتر در قسمت ورودی آب سرد آبگرمکن مانع ورود املاح و رسوبات داخل مبدل می‌شود. توجه داشته باشید که این فیلتر باید ۲ یا ۳ ماه یک­بار چک شده و رسوبات موجود در روی آن تمیز شود؛ در نتیجه می‌توان از کم شدن فشار آب گرم آبگرمکن دیواری بوتان جلوگیری کرد. بیشتر بخوانید: علت خاموش نشدن آبگرمکن دیواری

 

بررسی سیستم لوله‌کشی آب گرم ساختمان از مهم‌ترین علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری

بعد از بررسی آبگرمکن و قطعات آن، سراغ لوله‌کشی اصلی می‌آییم. اغلب لوله‌های ساختمان‌ها از آهن و گالوانیزه هستند. همین عامل سبب می‌شود تا در دراز مدت، لوله‌ها زنگ زده و دچار خوردگی شوند. این زنگ‌زدگی و خوردگی ، به علت دمای بالا، در لوله‌های آب گرم نیز بیشتر است. در نتیجه ممکن است زنگ‌زدگی و یا تکه‌های جدا شده از لوله، مسیر جریان آب را بسته و فشار آب کل ساختمان، مخصوصاً طبقات بالایی، با مشکل مواجه شود.

 

گرفتگی در سردوش حمام یا شیر آب 

گاهی وقت ها مشاهده می‌کنیم که فشار آب گرم در اکثر شیرهای آب مشکلی ندارد و آب گرم به میزان کافی تولید می‌ شود . ولی بعد از باز کردن یکی از شیر های منزل مانند شیر آشپزخانه یا سردوش حمام ، آب گرم با فشار بسیار کمی بیرون می‌ آید . در این حالت ، آبگرمکن مشکل خاصی ندارد و فقط همان شیر دچار مشکل شده است .

اگر شاهد کم شدن فشار آب گرم در حمام هستید ، بهتر است سردوش حمام را باز کنید و املاح و رسوبات داخل آن را تمیز کنید . در بسیاری از موارد ، تجمع رسوبات در سردوش حمام و تمیز نکردن آن ها ، دلیل اصلی افت فشار آب گرم در حمام است .

با رفع مشکلات مربوط به شیر های آب گرم و تمیز کردن آن ها ، مشکل افت فشار آب گرم نیز حل می‌ شود و شما می ‌توانید به ‌راحتی از آب گرم در منزلتان استفاده کنید .

فاصله زیاد از آبگرمکن

یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش فشار آب گرم ، زیاد بودن فاصله شیر آب تا آبگرمکن است . مثلا اگر آبگرمکن را در آشپزخانه نصب‌ کرده باشید ، زمانی که شیر آب گرم ظرف ‌شویی را باز می ‌کنید ، سریعا آب گرم شده و به دمای بالا می ‌رسد . اما اگر مثلا آب گرم حمام را باز کنید ، مدتی طول می ‌کشد تا آب گرم داشته باشد و فشار آب نیز کمتر خواهد بود . پس برای پیدا کردن علت کم‌ شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری ، به محل نصب آبگرمکن و فاصله آن تا شیر های مختلف آب گرم نیز توجه داشته باشید .

بهترین کار این است که در هنگام نصب آبگرمکن دیواری ، مکان مناسبی را برای نصب آبگرمکن انتخاب کنید تا آب گرم با فشار مناسب به تمام قسمت‌ های خانه برسد .

 

بهترین راه افزایش فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری

استفاده از کمترین مقدار ممکن از آب سرد ، هنگامی که آبگرمکن دیواری روشن است ( به عنوان مثال وقتی دیگران در حال استحمام می ‌باشند ) از ساده ‌ترین راه های افزایش فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری است . از دیگر راه‌ ها برای حل مشکل فشار کم آب گرم ، نصب کردن پمپ آب مخصوص آبگرمکن است که وظیفه آن ، کمک به آبگرمکن در تنظیم فشار آب در همه مواقع به طور مناسب است . علاوه بر موارد ذکر شده از دیگر علل کمبود فشار آب در آبگرمکن دیواری می ‌تواند ، سوراخ شدن مبدل حرارتی ، خراب شدن شیر پر کن ، نشتی در مدار ، هوا گرفتن منبع انبساط علاوه بر انباشته شدن رسوب و عدم نصب مناسب قطعات باشد . بهتر است لوله‌ های آبگرمکن دیواری خود را به صورت دوره‌ای رسوب زدایی کنید . اگر تخصصی در این کار ندارید بهتر است از یک متخصص ماهر کمک بگیرید .

 

جمع بندی نهایی

همانطور که گفته شد، اگر متوجه شده‌اید که فشار آب گرم آبگرمکن دیواری شما در حال کاهش است، ابتدا باید علت کاهش فشار آب گرم را در آبگرمکن دیواری بوتان و دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن پیدا کنید. سپس سعی کنید مشکل کم فشار آب گرم را حل کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده سوراخ شدن مبدل حرارتی، نشتی در مدار، خرابی شیر پرکن، نصب نادرست قطعات، هواگیری منبع انبساط علاوه بر تجمع رسوب، همه اینها می‌تواند علت کاهش فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری باشد. توصیه ما این است که به صورت دوره‌ای اقدام به رسوب‌زدایی لوله‌های آبگرمکن دیواری کنید. اما اگر تجربه‌ای در این زمینه ندارید از دستکاری دستگاه خودداری کنید و حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

سوالات متداول

  • ۴ مورد از مهمترین دلایل کاهش فشار آب گرم در آبگرمکن‌های دیواری کدام اند ؟

بررسی آب ورودی به آبگرمکن دیواری بررسی مبدل آبگرمکن دیواری بررسی فیلتر آبگرمکن دیواری بررسی سیستم لوله کشی ساختمان

مهم ‌ترین علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری چیست ؟

مبدل حرارتی دارای لوله‌های باریکی است که رسوب مواد معدنی در آن ‌ها ، مهمترین دلیل کاهش فشار آب آبگرمکن است .

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات