پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

چه عواملی باعث مشکل در برد پکیج میشود ؟

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← چه عواملی باعث مشکل در برد پکیج میشود ؟
چه عواملی باعث مشکل در برد پکیج میشود ؟

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود

چه عواملی باعث مشکل در برد پکیج میشود ؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

برد پکیج به عنوان مغز دستگاه تولید شده است که وظیفه برد ارسال دستور به قطعات مختلف پکیج را بر عهده دارد. برد پکیج دیواری قسمت الکتریکی پکیج است با خرابی برد پکیج در مارک‌های گوناگون مثل بوتان، ایران رادیاتور و … به‌عنوان مارک‌های ایرانی می‌باشند.

با دانستن دلایل خرابی برد پکیج باعث می‌شود که عیب‌یابی انجام شود و خیلی زود آن را شناسایی کرد و به دست افراد متخصص و تعمیرکار ماهر پکیج مشکل را برطرف کرد، شما می‌توانید از خرابی قطعات و یا سوختن و خراب شدن محافظت کنید. زیرا قطعات الکتریکی حساس هستند و شخصی که این کار را می‌کند باید متخصص تعمیرات پکیج باشد. و شناسایی به‌موقع مشکل برد می‌توانید، از آسیب رسیدن به قطعات دیگر نیز جلوگیری کنید.

 

دلایل خرابی برد پکیج چه مواردی می‌باشد

1-در اثر کارکرد و به‌مرورزمان برد قدیمی خواهد شد و ممکن است قطعات روی ‌آن دچار مشکل و نقص شوند.

2-نصب و کار کردن در محل‌های پر از گردوخاک و … موجب خواهد شد که گردوخاک در سطح برد پوشانده شود و کارکرد آن را با اشکال مواجه کنند.

3-اتصال کوتاه در قطعات مختلف

4-وجود آب، یا ریختن آب روی برد

5-تمام شدن عمر قطعات الکترونیکی برحسب ساعات استفاده‌شده از دستگاه

6-نوسانات جریان برق و عدم استفاده از محافظ مناسب

 

دلایل خرابی برد پکیج چه مواردی می‌باشد

 

تشخیص دادن مشکل برد پکیج چیگونه است؟

اگر برد پکیج خراب‌شده باشد و نتواند فرمان درستی را به دیگر اجزاء ارسال کند، کارکرد کلی و قیمت پکیج بوتان دچار اختلال و مشکل خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان متوجه شد که مشکل از برد پکیج بوده،  ارسال ارورها یا کدهای خطایی خواهد بود که با شناخت آن‌ها می‌توان ایراد پکیج از هر یک آن خطاهای برد متوجه شد.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های پکیج چیست؟

قیمت آبگرمکن دیواری بوتان از مدل‌های زمینی سبک‌تر و فشرده‌تر هستند. همچنین دارای پنل کنترلی برای تنظیم دما و فشار برای همه زمان‌ها و دماها با گزینه‌های حالت زمستان و تابستان تشکیل‌شده‌اند که آن دستگاه را قادر می‌سازد تا حالت زمستان آن در هوای گرم تابستان خاموش شده و همچنان در تأمین آب گرم برای مصرف خانگی ادامه می‌دهد.

پکیج‌ها برای استفاده در آپارتمان‌ها و خانه‌هایی که فضای کوچک هستند بدون نیاز به اشغال فضای اضافی، سبک و جمع‌وجور طراحی‌شده است که دستگاه را می‌توان روی دیوار آشپزخانه یا اتاق دیگری راحت نصب کرد. مهم‌ترین مزایای پکیج‌های دیواری این خواهد بود که باعث صرفه‌جویی در فضا شده و دارای انواع مدل‌ها هستند که می‌توان راحت مدل موردعلاقه خود را از مارک موردعلاقه انتخاب کرد.

 

 مزایای دیگر پکیج عبارت‌اند از:

1-مستقل برای هر واحد آپارتمانی یا خانه‌های شخصی تولیدشده است.

2-دائم در دسترس بوده و تنظیم دما راحت خواهد بود.

3-هزینه‌های تعمیر و نگهداری نسبتاً کمی نسبت به موتورخانه‌های مرکزی دارند.

4-نیازی به موتورخانه مستقل ندارد و روی دیوار نصب می‌شود.

5-گرمای یکنواخت باوجود شوفاژ یا رادیاتورها در خانه‌دارند.

6-ایمنی بسیار بالایی دارا بوده است.

6-نصب آن بسیار راحتی و آسان بوده

 

مهم‌ترین ویژگی‌های پکیج چیست؟

 

اجزاء تشکیل‌دهنده پکیج

اجزاء تشکیل‌دهنده پکیج و قطعات آن در حالت کلی به 2 دسته الکترونیکی و مکانیکی و در حالت جزئی‌تر به 4 دسته تقسیم خواهند شد:

1-برد الکترونیکی

2-سنسورها

3-قطعات مجری فرمان

4-قطعات مکانیکی

در حالت خیلی جزئی‌تر نیز که می‌توان نام برد عبارت‌اند از:

1-برد الکترونیکی (رله، فیوز، آی سی و ترانس تغذیه(

2-انواع سنسورها در پکیج (سنسور حرارتی، سنسور تشخیص دود، سنسور دمایی، هوا و غیره)

3-قطعات مجری فرمان (پمپ، شیر کنترل، فن، شیر پر کن، شیر اطمینان، شیر تخلیه و غیره)

4-قطعات مکانیکی (منبع انبساط، مبدل حرارتی و غیره)

در ادامه این مقاله به شما عزیزان توضیح بیشتری در مورد برد و سنسورها، به همراه قطعات و وظیفه آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

برد الکترونیکی پکیج

برد الکترونیکی دارای صفحه نمایشگر است که قسمت‌های مختلف کنترلی به‌عنوان دستوردهنده به اجزاء مختلف و سنسورها بوده است. به این معنی خواهد بود که شما بعدازاین که توسط نمایشگرهای دیجیتال و در آنالوگ‌ها با انواع عقربه‌های مربوطه، به برد دستور را از طرف شما گرفته و به سنسورهای مختلف مثلاً برای گرم کردن شوفاژ یا آب مصرفی دستور را انتقال می‌دهد. برد الکترونیکی که شامل اجزای مانند رله، فیوز، آی سی و ترانس تغذیه تشکیل‌شده است که در ادامه این مقاله هرکدام را بیشتر شرح خواهیم داد.

 

رله پکیج

رله به‌عنوان یک قطعه الکترونیکی تولیدشده که به‌منظور قطع و وصل مدار مورداستفاده قرار داده‌شده. به‌طور مثال رله‌ای برای فن قیمت آبگرمکن دیواری بوتان با فشار آب کم وجود دارد که کار روشن و خاموش کردن آن است. اگر رله فن خراب‌شده باشد یا فن روشن نمی‌شود یا این‌که کلاً روشن می‌ماند و خاموش نمی‌شود دلیلش چه مشکلی است.

باکار کردن زیاد و به‌مرورزمان کانکتورهای رله به هم جوش خواهند خورد و فن یکسره کار می‌کند. اگر هم این کانکتورها سیاه شوند کلاً اتصال برقرار نخواهد شد و این مشکل باعث خواهد شد که پکیج تواند روشن شود. زمانی که فن پکیج با تست با برق 220 ولت کار کند، فقط رله تعویض خواهد شد و پکیج می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

 

رله‌ها در پکیج‌های مختلف

رله‌ها در پکیج‌ها دارای مدل‌های مختلف در مارک‌های گوناگون با توجه به مدل آن استفاده می‌شوند.

در حالت کلی رله‌های برد پکیج بر اساس تعداد پایه‌ها دسته‌بندی خواهند شد که با لحیم شدن و اتصال به برد امکان استفاده از آن فراهم می‌شود.

رله‌های تولیدی دارای ولتاژ، کنتاکت و جریان مختلفی برحسب استفاده از مارک‌های گوناگون چون NHG، NRP05E  NCR، OMRON و… می‌باشند که شرکت‌های مختلف هنگام تولید روی برد پکیج استفاده می‌کنند.

 

رله‌ها در پکیج‌های مختلف

 

وظیفه و نقش فیوز پکیج

فیوز در یک آبگرمکن دیواری بوتان برای محافظت از مدار الکتریکی استفاده می‌شود. استفاده از فیوز این است که اجازه عبور جریان بیش‌ازحد را از طریق سوختن خود نخواهد داد و خود را فدای کل سیستم برد پکیج می‌کند. قطعاتی که به‌عنوان فرمان در سوختن فیوز نقش دارند عبارت‌اند از:

1-پمپ و سوختن آن

2-فن و سوختن آن

3-ولتاژ نامناسب ورودی یه دستگاه و نقش محافظ در آن

4-یکسره کار کردن رله

5-اشکال در شیر موتوری

6-سوختن بوبین

همان‌طوری که در رله‌ها گفت شد، وظیفه رله قطع و وصل جریان برق در مدار بوده است. که اگر رله نیز دچار مشکل و نقصی شود، مطمئناً عملکرد فیوز نیز دچار اختلال خواهد شد.

ولتاژ و کم‌وزیاد شدن آن و نوسان جریان الکتریکی باعث ورود ولتاژ جریان نامناسب به دستگاه خواهد شد و در کارکرد آن مشکل ایجاد خواهد کرد. به گفته می‌شود که از یک محافظ مناسب برای دستگاه‌های الکتریکی استفاده کنید. اگر محافظ به وظیفه خود عمل نکند، یا این‌که برند خوبی نداشته باشد، ممکن است فیوز دستگاه دچار آسیب و مشکل شود و برای روشن شدن دستگاه مشکل به وجود بیاید.

علت‌ها: موضوع دیگری که برای خرابی فیوز پمپ را تشکیل می‌دهد. پمپ به‌عنوان وسیله‌ای برای به حرکت درآوردن سیال در لوله‌ها بوده. خرابی و اتصالی در پمپ پکیج می‌تواند یکی از عوامل برای سوختن فیوز پکیج بوده باشد.

علت‌ها: و همچنین اگر فن نمایندگی بوتان تهران نتواند وظیفه خود را عنوان خنک‌کننده داخلی قطعات شکل نگیرد، باعث آسیب به فیوز و سوختن آن خواهد شد.

علت‌ها: شیر موتوری نیز به‌عنوان محرک الکتریکی تشکیل‌شده است که وظیفه آن کنترل میزان جریان سیال بوده. درصورتی‌که نقص و اشکالی در شیر موتوری باشد، امکان سوختن فیوز نیز وجود خواهد داشت

علت‌ها: سوختن بوبین شیر کنترل گاز نیز از دیگر موارد وجود مشکل در کار پکیج و سوختن فیوز می‌باشد. این قطعه، وسیله‌ای جهت قطع و وصل جریان سیالات خواهد بود که در لوله‌ها جریان دارند.

علت‌ها: در بعضی مواقع بدنه دستگاه ممکن است برق داشته باشد که اگر عملکرد فیوز درست نبوده باشد، یا این‌که نیم‌سوز بودن قطعات دیگر باعث بروز این مشکل می‌تواند باشد.

 

تست سوختن فیوز پکیج

اگر فیوز پکیج سوخته باشد، باید فیوز جدیدی جایگزین فیوز قدیمی کنید. در جهت تست و علت سوختن فیوز پکیج مراحل زیر را طی کنید.

1-مستقیم و بدون محافظ، در حالت خاموش دستگاه، دوشاخه را به پریز برق وصل کنید.

2-سیم‌های پمپ را جدا کنید.

3-دستگاه را روشن کنید.

4-اگر فیوز دستگاه مجدد سوخت، باید سراغ قطعاتی که بالا نام بردیم رفته و آن‌ها را نیز تست کنید تا مشکل اصلی را پیداکرده. البته باید در نظر داشته باشید که متخصص و تعمیرکار پکیج باید مشکل را چک کند.

 

آی ‌سی در پکیج

مجموعه مدارات الکترونیکی که از خازن، سلف، مقاومت و ترانزیستور تشکیل و تولیدشده است آی سی (IC) یا مدار مجتمع (Integrated circuit) گفته می‌شود. آی سی‌ها از مواد نیمه‌رسانا برای چک کردن میزان ولتاژ خروجی و ورودی در دستگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد. آی سی ولتاژ تغذیه را جهت جلوگیری از نوسان ثابت نگه می‌دارد تا قطعات دیگر آسیب داده نشود. اصلی‌ترین جزء آی سی‌ها لایه‌های نازک نیمه‌هادی‌ها هستند که از نیمه‌هادی‌ها، مس و دیگر مواد تشکیل می‌شوند. اگر نیاز به ولتاژ کاملاً صاف داشته باشیم از آی سی رگلاتور استفاده خواهد شد که بین منبع تغذیه و مدار مصرف‌کننده، ولتاژ خروجی صافی را در این حالت خواهیم داشت.

 

آی ‌سی در پکیج

 

تست خرابی آی سی

1-داغ شدن بیش‌ازحد آی سی

2-تست بوق، از طریق پایه‌های مشکل‌دار

3-تست ولتاژ

4-تست دیود در صورت وجود آن

5-ترانس تغذیه و نقش آن در پکیج دیواری

برای تبدیل ولت‌ها ترانس تغذیه در دستگاه پکیج استفاده می‌شود. به این معنی که برق ۲۲۰ ولتی را که در خانه‌ها به‌صورت معمول استفاده می‌کنیم و دستگاه را به پریز برق وصل می‌کنیم، به برق ۹ یا ۱۸ ولتی تبدیل می‌کند.

 

تست ترانس تغذیه

تست ترانس تغذیه پکیج دیواری به دو روش با برق و بدون برق توسط آوومتر صورت می‌گیرد.

*تست با برق

درروش تست با برق اول با تنظیم آوومتر روی 9 ولت بر روی پایه اول و دوم بوده که سر اول و سوم باید 18 ولت را نشان بدهد. همچنین بین پایه 2 و 3 نیز باید مقدار 9 ولت را نشان داده شود و اگر غیر این را نشان دهد ترانس دارای ایراد بوده که باید تعویض شود.

*تست بدون برق

تست پکیج بوتان پرلا پرو بدون برق به‌وسیله آوومتر نیز به این صورت انجام خواهد شد که با قرار دادن آوومتر روی اهم‌سنج باید مقاومت سیم‌پیچ اولیه K1 و سیم‌پیچ خروجی نیز باید k5.5 را نشان داده باشد، در غیر این صورت ترانس دارای عیب و مشکل خواهد بوده و باید تعویض شود.

 

سنسورها در پکیج

انواع سنسورها در پکیج که به‌کاررفته است عبارت‌اند از:

1-سنسور حرارتی

2-سنسور تشخیص دود

3-سنسور دمایی

4-فلومتر

5-سنسور فشار آب‌وهوا و غیره

 

سنسورهای حرارتی پکیج

سنسورهای حرارتی مناسب نگه‌داشتن دمای لوله مبدل تشکیل‌شده است که اگر بیش‌ازحد زیاد باشد آن را قطع خواهد کرده و مانع از آتش‌سوزی و … می‌شود.

 

سنسور دود

سنسور دود یا ترموستات دود نیز در بالای کلاهک جهت حس کردن درست تخلیه ناشی از سوختن تشکیل‌شده است که باید از طریق دودکش اگزوز خارج شود. اگر این گازها تخلیه نشوند با گرم شدن کلاهک سنسور به برد فرمانی جهت خاموش کردن آن ارسال خواهد کرد.

 

کار سنسورهای شوفاژ

سنسور دمایی مربوط به دمای تنظیمی جهت نگه‌داشتن دمای نرمال اتاق و همچنین دمای آب تنظیمی شوفاژها به‌صورت مجزا بوده. در این حالت، سنسور دمایی به‌صورت منظم دمای اتاق را بررسی خواهد کرد و به برد فرمان کم یا زیاد کردن دما را مناسب با تنظیمات ما ارسال خواهد کرد تا جلوی کار یکسره آن گرفته شود و هم این‌که باعث نگه‌داشتن دمای نرمال تنظیمی شود. سنسور آب نیز برای دمای آب شوفاژها برای روشن و خاموش کردن شعله استفاده خواهد شد تا دمای آب مورد مصرف شوفاژها در حد تنظیمی که انجام‌شده باقی بماند.

 

سنسور مربوط به فشار آب و فشار هوا

سنسور مربوط به فشار آب زمانی شروع به کار خواهد کرد که باکم بودن فشار آب روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان b3315if  کار نخواهد کرد و آب را درواقع نمی‌تواند گرم کند. در این حالت کلاً دستگاه به علت فشار کم آب خاموش خواهد شد. سنسور فشار هوا نیز برای چه مواردی است، سنسور فشار هوا به‌منظور کنترل خروج گازهای حاصل از سوخت و احتراق بود که از طریق باز بودن مسیر هوا آن را بررسی خواهد کرد.

 

فلومتر در پکیج

فلومتر هم در پکیج به‌عنوان تنظیم دما تشکیل‌شده است تا دمای آب مصرفی حفظ شود.

 

مشکلات خرابی برد پکیج

مشکلات خرابی برد پکیج و بهترین محل نصب پکیج دیواری می‌تواند شامل دسته‌ای بزرگ از مواردی که در مقاله آورده‌ایم باشند. بعضی از مشکلات عبارت‌اند از:

1-کلاً پکیج روشن نمی‌شود.

2-خاموش شدن پکیج

3-جرقه نزدن و روشن نشدن پکیج

4-چراغ‌قرمز ثابت در پکیج بوتان و کد 40/60/70 در پکیج ایران رادیاتور

5-ریست شدن پکیج بعد از روشن کردن آن

 

مشکلات خرابی برد پکیج

 

پکیج روشن نمی‌شود

وقتی می‌بینید که دستگاه را روشن کرده‌اید و پکیج کلاً کار نمی‌کند، با توجه به این‌که برد دستگاه دستوری را که از طرف شما دریافت کرده و به آن دستور عمل‌نکرده باید بدانید که برد پکیج ایراد دارد و باید چک شود.

 

خاموش شدن پکیج

یکی از مشکلاتی که باعث خاموش شدن پکیج خواهد شد می‌تواند از برد دستگاه بوده باشد. علاوه از برد موارد دیگری نیز باعث بروز این مشکل‌ها خواهند شد که اول باید آن‌ها بررسی شوند و سپس به سراغ برد رفت. این موارد عبارت‌اند از:

1-قطعی برق

2-قطعی گاز و غیره

جرقه نزدن و روشن نشدن

برخی پکیج‌ها دارای بردهای جرقه واصلی هستند، احتمال دارد که به هنگام روشن کردن پکیج جرقه زده نشود. پس مثل خاموش شدن پکیج اول گاز و اتصال درست برق و… را چک کنید و سپس به سراغ برد بروید.

 

ریست شدن پکیج بعد از روشن کردن

اگر پکیج بعدازاین که شعله روشن شد ریست شد، احتمال آسیب دیدن برد وجود خواهد داشت. مثل حالتی که جرقه نزدن و تشکیل نشدن شعله باعث عدم کارکرد صحیح پکیج شده است، در این مورد هم اول باید موارد دیگر بررسی شوند و بعد برد توسط متخصص و تعمیرکار پکیج بچک شود.

 

مراحل تعمیرات پکیج دیواری

1-عیب‌یابی منشأ خطا

2-برآورد قیمت و هزینه

3-تعمیر کردن یا جایگزین کردن قطعات معیوب

 

آیا برد قابل تعمیر خواهد بود

در بعضی از شرایط وابسته به نوع قطعه‌ای که دچار آسیب شده‌اند می‌توان هر نوع بردی را تعمیر کرد و در بعضی مواقع امکان نخواهد داشت. البته تعمیرکارها و متخصص این کار و شرکت‌ها یا اشخاصی که برای تعمیر با آن‌ها تماس گرفته‌اید در این امر بسیار مهم هستند که باید به شخص یا شرکت‌های مجوز دار و نمایندگی‌های مجاز بسپارید تا برد دستگاه با هزینه کم در این دوران گرانی و هزینه زیاد برد، تعمیر یا تعویض کنند.

 

هزینه‌ها و تعمیرات برد پکیج

هزینه‌های تعمیرات برد پکیج و انواع مبدل پکیج دیواری دارای عواملی زیادی خواهند بود که مهم‌ترین آن موارد عبارت‌اند از:

1-شخص یا شرکت تعمیرکار

2-نوع قطعات و میزان آسیب‌دیدگی آن‌ها

3-برند دستگاه

4-قدیمی و جدید بودن دستگاه

5-مشکل یا ایراد در قطعات مختلف و نیاز به تعمیر یا تعویض هرکدام از آن‌ها

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت خراب شدن برد پکیج بوتان همچنین علائم خرابی آن‌ها پرداختیم. دلایلی که در این مقاله به آن اشاره کردیم جز رایج‌ترین دلایل و مشکلات خواهد بود که خبر از خراب شدن برد پکیج می‌دهد. تعمیر برد پکیج بسیار تخصصی خواهد بود. خراب شدن پکیج به دلیل بروز مشکل در دیگر قطعات پکیج بوده باشد. امیدواریم بتوانیم به شما عزیزان برای رفع مشکل ایجادشده در دستگاه کمک کرده باشیم.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
علی اسدی نمایندگی مجاز بوتان تاریخ : ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
سلام خداقوت مطالب خیلی دقیق وعالی بودمتشکرم از زحمات شما

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
تلگرام اینستاگرام آپارات