پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان
Butan co

محصولات تخفیف دار

Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

آبگرمکن دیواری وسیله ای پر مصرف و کارآمد به شمار می رود که می توان آن را در هر خانه ای مشاهده کرد .  خرید و نصب آبگرمکن دیواری در منزل و محیط کار، از نظر اقتصادی بسیار به صرفه خواهد بود . آبگرمکن های دیواری به عنوان نمونه های جدید از محبوبیت بالاتری برخوردار می باشند که در مدل دیواری قابل مشاهده است که از نظر بازدهی  بالایی دارد ودر صورت نصب صحیح ، منجر به  صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد.

گاها ممکن است مشکلاتی در رابطه با استفاده از آبگرمکن دیواری بوتان  اتفاق افتد . از جمله این مشکلات می توان به خاموش شدن شعله، نوسان در عملکرد و گرم نشدن آب اشاره داشت.

 

برای خرید آبگرمکن های کم فشار B3115 بر روی لینک کلیک کنید

 

1wbp

 

عیب یابی و تعمیر آبگرمکن دیواری:

آبگرمکن های امروزی، از سیستم هوشمند برخوردار می باشند. امکان کنترل، نظارت و تنظیم عملکرد در این آبگرمکن ها وجود دارد. سازندگان آبگرمکن های دیواری مدرن یک قطعه الکترونیکی را روی برد آن جای می دهند.

این قطعه الکترونیکی در تشخیص مشکل و تعمیر آبگرمکن دیواری ما را یاری می نمایند. اما بسیاری از آبگرمکن های موجود در ساختمان ها قدیمی تر بوده  و سیستم هوشمند برخوردار نمی باشند.

مشکلات عمده در رابطه با آبگرمکن دیواری عبارت اند از :

  • جرقه نزدن
  • خاموش شدن شعله
  • تنظیم نشدن و بالا رفتن دما
  • نوسان درجه حرارت
  • گرم نشدن آب
  • گرم شدن بیش از اندازه آب

 

جدول عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان

عیب یابی علت
بعد از اینکه با مشکل جرقه نزدن آبگرمکن مواجه شدید اولین کاری که باید انجام دهید بررسی جرقه زن می باشد. در صورتی که جرقه زن دستگاه دچار خرابی شده باشد هیچ جرقه ای ایجاد نخواهد کرد، پس شما باید جرقه زن را تعویض کنید تا موفق به روشن کردن آبگرمکن دیواری شوید.

جرقه نزدن

جت(نازل) گاز مسدود شده است

ترموکوپل معیوب است

شیر گاز خراب است

جریان هوا به‌درستی تنظیم نشده است

دهانه‌های روی تاج مشعل مسدود شده است

 

خاموش شدن شعله

رسوب گرفتن مبدل حرارتی

روشن نشدن پیلوت

مشکل در ترموکوبل

فشار گاز کم

خاموش شدن شمعک

 

گرم نشدن آبگرمکن

گرم شدن بیش از حد آب، نوسان حرارتی آبگرمکن و به طور کلی عدم تنظیم دمای آب خروجی آبگرمکن می‌تواند نشان دهنده خرابی سنسور حرارتی باشد. در این صورت اگر با تمیز کردن سنسور حرارتی مشکل رفع نشد، حتما باید تعویض شود.

گرم شدن بیش از اندازه آب

 

قطعات مهم در آبگرمکن دیواری

فراموش نکنید که برای کارکرد صحیح آبگرمکن، نیاز می باشد تا همه ی  قطعات در سلامت کامل  کنترل و بررسی شوند. نقص در کارکرد هرکدام ممکن هست در عملکرد کلی این دستگاه تاثیر زیادی ایجاد نماید به همین دلیل بهتر است برای حفظ و بهبود عملکرد دستگاه، سرویس دوره ای آبگرمکن ، به موقع صورت گیرد.
از مهم ‌ترین قطعاتی که نیاز می باشد در تعمیر آبگرمکن بوتان کنترل شود  می ‌توان به کلاهک تعدیل، مبدل حرارتی، شیر گاز، مجرای ورودی آب سرد و رگولاتور آب اشاره داشت  که در زمان عیب یابی آبگرمکن دیواری می بایست به آن توجه داشت  و در صورت وجود نقص، تعمیر یا تعویض گردد. در صورت خرابی بهتر است تا با متخصصان مربوطه تماس برقرار نمایید تا در صدد رفع خرابی قرار گیرند.

 

مشکلات رایج آبگرمکن

همه اقدامات فنی از تعمیر پرشر سوئیچ هوا گرفته تا دیگر تجهیزات وابسته می بایست به وسیله افراد متخصص انجام شود  ولی بعضی  از آن‌ها، به این صورت نمی باشد . بهتر است  به دقت بررسی شود  که آیا مشکل پیش آمده و می بایست تعمیر کار بررسی کند یا خیر.

علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان و همین طور گرم نکردن آب از سری موارد پر درخواست کاربران در خدمات سرویس و تعمیر آبگرمکن دیواری به شمار می رود که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد .

 

 روشن نشدن آبگرمکن دیواری

یکی از مشکلات آبگرمکن دیواری که در بیشتر مواقع با آن مواجه شده‌اید روشن نشدن آبگرمکن دیواری است. در بررسی علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری ابتدا باید علت روشن نشدن را پیدا کنیم. گاهی اوقات آبگرمکن در حالت روشن قرار دارد بعد خاموش می‌شود و دیگر روشن نمی‌شود و از سوی دیگر آبگرمکن بدون دلیل از ابتدای کار روشن نمی‌شود. سه علت اساسی برای این مشکل در آبگرمکن‌های دیواری می‌تواند رخ داده باشد.

نخست این که جرقه زن آبگرمکن دچار مشکل شده باشد. الکترود جرقه زن به شدت رسوب گرفته باشد یا این که شمعک آبگرمکن دیواری خراب شده باشد.

 

برای خرید آبگرمکن های کم فشار B3118 بر روی لینک کلیک کنید

 

79

 

مورد اول در عیب یابی آبگرمکن دیواری: گرم نشدن آب آبگرمکن

دیافراگم آبگرمکن، محل اتصال دو بخش گازی و آبی آبگرمکن است. دیافراگم دستور روشن شدن آبگرمکن و سپس گرم شدن آب را ارسال می کند.دیافراگم یک واشر پلاستیکی با عمر محدود بوده و با توجه به فشاری که بر روی آن هست، هر سال  احتیاج  به تعویض دارد. طریقه روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان به شکل صحیح  و دیگر آبگرمکن‌ها در بروز این مشکل تاثیر بسزایی دارد . 

گاهی خرابی دیافراگم در نگاه اول مشخص نمی‌شود؛ اما آن را از جای خودش در آورید و بررسی کنید. مشکلی مانند گرم نشدن آب آبگرمکن، در اکثر مواقع از دیافراگم است. در نهایت وضعیت پیچ تنظیم شمعک آبگرمکن مخزنی و دیواری می‌تواند در عدم گرم شدن آب این وسیله پرکاربرد تاثیر داشته باشد. 

 

عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان

  • عملکرد سنسور جریان را تست کنید.
  • ممکن جریان گاز ورودی به آبگرمکن فشاری کمتر از مقدار مورد نیاز برای جرقه زدن داشته باشد. فشار پایین از عمده ترین مشکلات آبگرمکن های دیواری است و به راحتی حل می شود.
  • فیلتر ورودی را بررسی کنید. مطمین شوید که تمیز باشد.
  • لوله کشی جریان آب گرم و سرد را بررسی کنید، ممکن است برعکس نصب شده باشند.
  • اگر داخل شیر آب و سردوش حمام رسوب ایجاد شده باشد، ممکن است در جرقه زدن آبگرمکن دیواری اخلال ایجاد شود.
  • امکان خراب شدن واشر، لوله ها و شیر اختلاط وجود دارد.

 

 خاموش شدن شعله

  • کارایی مطلوب سیستم تخلیه را کنترل کنید.
  • طول قسمت تخلیه می بایست  در اندازه مشخص توصیه شده توسط شرکت سازنده باشد.
  • امکان سست شدن اتصالات برق به الکترود وجود دارد.
  • ولتاژ برق ورودی به آبگرمکن را تست نمایید که در حد مطلوب باشد.
  • عملکرد قطعات الکتریکی را کنترل نمایید.
  • شیر کنترل جریان گاز را تست نمایید و از سالم بودن آن اطمینان خاطر باشید.
  • اگر روی سیم پیچ مشعل رسوب ایجاد شده باشد، با کاغذ سمباده آن را تمیز نمایید.

 

برای خرید آبگرمکن های کم فشار B3215i بر روی لینک کلیک کنید

 

 تنظیم نشدن دما

آبگرمکن های دیواری سنسور دمایی دارند که دمای آب را درحد تنظیم شده، نگه می دارد. این سنسور از بالارفتن بیش از حد مجاز دمای آب پیشگیری به عمل می آورد، در صورتی که  آبگرمکن دیواری شما در تنظیم دما مشکل دارد، موارد زیر را بررسی نمایید.

 

  • بررسی کنید که آیا نوع درستی از گاز استفاده می شود یا خیر؟
  • جریان آب در آبگرمکن و دریچه خروجی آن را چک کنید و از مسدود نبودن آن مطمئن شوید.
  • امکان دارد جریان آب ورودی به آبگرمکن کم باشد.
  • در صورتی که مواد بیرونی داخل محفظه احتراق افتاده باشد، در عملکرد آن مشکل ایجاد می کند.
  • ترک خوردگی روی مبدل حرارتی ممکن است مسبب ایجاد این مشکل باشد.
  • اگر ساختار مبدل حرارتی صحیح نباشد، منجر به توزیع غیر یکنواخت دما در جریان آب می شود.
  • مبدل حرارتی کثیف و سنسور خراب نیز می تواند مشکل ساز باشد.

 

 نوسان درجه حرارت

سر شیر ها و سر دوش ها را بررسی نمایید، در صورتی که رسوب در آن ها ایجاد شده باشد، در مسیر جریان آب مشکل رخ می دهد  و موجب به نوسان دما می گردد….

 

  • فیلترهای کثیف و گرفته را تمیز کنید.
  • اگر فشار جریان آب نوسان داشته باشد، باعث نوسان دما نیز می شود..

 

گرم نشدن آب

گرم نشدن آب از مشکلاتی می باشد که معمولا ایجاد می شود  که اغلب رخ می دهد. برای حل این مشکل در ابتدا باید اتصالات آب، برق، گاز و کلید روشن کردن دستگاه را چک نمایید.

  • ایجاد شعله و جرقه زدن آبگرمکن را تست کنید.
  • از یخ نبستن لوله ها اطمینان حاصل کنید.

 

  • در صورتی که حداقل جریان ورودی تامین نشود، آبگرمکن به درستی عمل نمی کند و آب گرم  نخواهد شد.
  • ممکن است آبگرمکن در دمای پایین تنظیم شده باشد. اگر آبگرمکن را در دمای بالاتر تنظیم کنید، آب گرم تری خواهید داشت.
  • سنسور دمایی دستگاه، دمای آب را کنترل می کند، اگر به درستی کار نکند، ممکن است مشکل ساز باشد.

 

عواملی که موجب خراب شدن جرقه زن می شوند

جرقه زن یک قطعه مهم در آب گرمکن به حساب می آید زیرا برای روشن شدن آب گرمکن لازم است که جرقه زن درست کار کند. هر مشکلی که برای جرقه زن به وجود بیاید آبگرمکن دیواری روشن نمی شود.

برای مثال حتی فاصله الکترود جرقه زن تا شمعک مهم است زیرا اگر این فاصله بیشتر یا کمتر از 9 میلی متر باشد ممکن است شمعک را روشن نکند. یکی دیگر از علل کار نکردن جرقه زن رسوب گرفتن آن است.

اگر نوک الکترود جرقه زن کثیف باشد یا رسوب گرفته باشد جرقه زن کار نمی کند و شمعک آب گرمکن روشن نمی شود. در این شرایط برای تعمیر آب گرمکن باید نوک جرقه زن را از تمام کثیفی ها و رسوبات پاک کنید تا دوباره بتواند کار کند.

اگر هر یک از قطعاتی که به جرقه زن وابسته هستند نظیر پیزوالکتریک، فندک و الکترود خراب شوند، باز هم آب گرمکن روشن نمی شود.

 

شعله کوتاه و زرد رنگ شمعک

در وسایل گازسوز، یک شعله مطلوب بلند و آبی رنگ می باشد . در غیر این صورت ممکن است به علت گرفتگی صافی شمعک، مجرای نازل آن یا صافی مجرای هوا شعله کوتاه و زرد رنگ شود. در این شرایط تعمیرکار آبگرمکن به تمیز کردن قطعات گفته شده جهت رفع این مشکل خواهد پرداخت.

 

برای خرید آبگرمکن های کم فشار B3315if بر روی لینک کلیک کنید

 

 

1014

 

علت ترکیدن آبگرمکن دیواری

ترکیدن آبگرمکن یکی از رایج ترین  و خطرناک‌ ترین مشکلات آبگرمکن دیواری می باشد  که ممکن  خسارات جبران ناپذیری برجای بگذارد. برخی از عللی که می‌توانند موجب ترکیدن آبگرمکن شوند، عبارت اند از دستکاری تنظیمات دستگاه، نشتی گاز، خرابی قطعات و اجزا، رسوب گرفتگی شدید در لوله‌ها و مسیر خروجی آب گرم می باشند. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که هر از چندی، تمامی اجزا، قطعات، لوله‌ها و مسیر آب و گاز آبگرمکن را بررسی نمایید  تا از وقوع چنین حوادثی پیشگیری  شود.

 

رنگ گرفتگی آب داغ خروجی

اگر اخیرا مشاهده کردید که آب داغ به رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، زرد و سبز درآمده است؛ نشان از مشکل در آبگرمکن شماست. گاهی طعم و بوی آب نیز تغییر می‌کند.

اکسیده شدن لوله‌های مسی آبگرمکن علت اصلی رنگ گرفتگی آب داغ است. اگر آبگرمکن شما قدیمی است، سریعا لوله‌های آبگرمکن را بررسی کنید. زیرا استفاده از آب زنگ زده، موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما و خانواده‌تان خواهد شد. برای رفع مشکل آن باید لوله‌های آبگرمکن تعویض شوند. همچنین قرار دادن فیلتر در خروجی آب آبگرمکن می‌توان به طور موقت مشکل را رفع کند.

 

برای خرید آبگرمکن های کم فشار B3318if بر روی لینک کلیک کنید

 

نحوه هواگیری آبگرمکن دیواری بوتان

در ادامه، تمامی مراحلی لازم برای هواگیری آبگرمکن برای شما توضیح داده شده است. اکثر مدل‌های رایج مورد بازار، مانند آبگرمکن‌های ایران رادیاتور یا آبگرمکن‌های بوتان مدل b3115، b3118 b3315if و ...، دارای یک مکانیزم واحد هستند. به همین دلیل، این آموزش برای اکثر آبگرمکن‌ها کاربرد دارد.

  • اولین قدم برای هواگیری آبگرمکن، خاموش کردن آن است. در صورتی که آبگرمکن گازی است، شیر گاز را ببندید و پس از چند ده دقیقه که دمای آبگرمکن پایین آمد، اقدام به به انجام باقی مراحل کنید.
    اگر آبگرمکن برقی است، کافی است برق ورودی به آن را قطع کنید.
  • اینک باید اقدام به بستن شیرهای آب ورودی کنید. در آبگرمکن دو شیر دریچه‌ای و توپی قرار دارد.
  • حال نیاز به خالی کردن آب باقی مانده در لوله آب گرم است. برای این کار، می‌توانید هر یک از شیرهای آب گرم خانه که به آبگرمکن نزدیک‌تر است را باز کنید تا آب تخلیه شود.
  • در آبگرمکن یک شیر، با عنوان شیر تخلیه طراحی شده است. برای تخلیه کامل آبگرمکن، نیاز به باز کردن این شیر است. دو کار می‌توانید انجام دهید:
    یک. گرفتن یک سطل در زیر شیر.
    دو. وصل کردن یک شلنگ به شیر و قرار دادن آن در محلی آب پس از خروج، در آن خالی شود.
  • احتمالا به هنگام تخلیه شدن آب، باید صداهایی از آبگرمکن به گوش‌تان برسد. این صدا، در واقع همان هوایی است که در حال تخلیه شدن از آبگرمکن است.
  • پس از تخلیه شدن کامل آب و به اتمام رسیدن صدا، اقدام به بستن شیر تخلیه کنید.

 

در نهایت می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت نمایندگی بوتان مراجعه نمایید.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات