پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

تفاوت شوفاژو رادیاتور

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← تفاوت شوفاژو رادیاتور
Butan co

محصولات تخفیف دار

Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

تفاوت شوفاژو رادیاتور

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

همانطور که می دانید  شوفاژ دیواری بوتان یک نوع سیستم گرمایشی به شمار می رود  که به طور معمول  گرمای محیط و تأمین آب گرم را بر عهده  دارد . ولیکن  رادیاتور به مکانی از ساختمان می گویند که تمام تاسیسات ساختمان در آن قرار دارد ، که به آن مکان موتورخانه می گویند . تفاوت شوفاژ و رادیاتور اینچنین می باشد.

 آنچه که واضح است کاربرد یکسان هر دو وسیله می باشد .هر دو این دستگاه ‌ها در جهت گرم کردن آب منزل کاربرد دارند که هر کدام از مزایا و معایبی برخوردار می باشند. آبگرمکن دستگاهی است برای تامین آب گرم مورد نیاز برای شستشو، حمام، شستن ظرف‌ها و … که امروزه مدل آبگرمکن‌های گازی و الکتریکی بیشتر استفاده می ‌شوند.

اساس کار آبگرمکن‌ها به این شکل است که بعد از ورود آب سرد لوله کشی به آبگرمکن و عبور از کویل‌ های مسی داخل آبگرمکن با میزان حرارتی که از شعله آبگرمکن دریافت می نماید ، داغ می گردد  که د رنتیجه موجب وارد شدن آب گرم داخل لوله ها می شود.

آبگرمکن‌ دیواری بوتان در دو نوع شمعک دار و بدون شمعک تولید می گردند  که در نوع شمعک دار، شمعک آبگرمکن همیشه روشن است  و وقتی که آب گرم را باز می‌ نمایید، شمعک، مشعل را روشن نموده.، امکان دارد موجب ایجاد رسوب در دستگاه گردد. در مدل بدون شمعک، زمانی که شما آبگرم را باز می‌ کنید، مشعل به وسیله یک سیستم جرقه زن روشن می گردد و آب را گرم خواهد کرد. برای دسترسی به بهترین آبگرمکن دیواری و مخزنی باید نسبت به نقاط قوت و ضعف این وسیله اطلاعات کامل داشته باشید. 

در فصل زمستان همه ما معنی سرما را بیشتر درک می کنیم ، و کماکان به دنبال وسیله ای هستیم که گرمای محیط اطرافمان  را بیشتر گرم کند . امروزه با وجود شوفاژ ها و رادیاتورها خیالمان از سوی  گرمای خانه مان آسوده خواهد بود . در این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت شوفاژ و لیست قیمت رادیاتور بوتان صحبت کنیم .

 

v8tuaxnih8g4

 

سیستم های شوفاژ چگونه کار می کند ؟

سیستم های شوفاژ گرما را از طریق لوله ها به اتاق ها انتقال می دهد  ، البته با این کار دمای آب کاهش می یابد ولیکن برای اینکه دوباره گرما را جذب کند و دمای آب را تنظیم کند  ، آبی که داخل لوله ها است ، را از طریق لوله های برگشت به سمت موتورخانه ارسال می کند ، تا کاهش دمای آب تنظیم گردد و گرما را دوباره به شوفاژ ها برگرداند.

 

انواع رادیاتور شوفاژ

مهم ترین دسته بندی رادیاتور به این صورت می باشد :

  • رادیاتور پره ای
  • رایاتور پنلی
  • رادیاتور قرنیزی
  • حوله خشک کن
  • شوفاژ پره ای

رادیاتور پره ای قدیمی ترین نوع رادیاتور شوفاژ به شمار می رود  و همانطور که از اسمش مشخص است ، از کنار هم قرار گرفتن تعدادی پره ایجاد می گردد. هرچه تعداد پره ها بیشتر باشد، قدرت گرمادهی آن هم بیشتر خواهد بود. رادیاتور پره ای از آلومینیوم یا فولاد تولید می شود.

شوفاژهای پره‌ای معمولا با آلومینیوم ساخته می‌شوند که از این حیث دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر زنگ‌ زدگی و رسوب‌هایی که در آب و خوردگی می باشند، دارند. بنابراین این نوع شوفاژها در شهرهای شمالی که رطوبت بالایی دارند و یا در حمام‌های قدیمی بسیار کاربردی تر هستند.

 

tjart-asya-art-radyatwr-radyatwr-1006

 

ویژگی ‌های بهترین مدل شوفاژ

پکیج شوفاژ دیواری که کمترین مقدار مصرف انرژی را دارد، شوفاژی ایده‌آل خواهد بود. البته در حین این ‌که کمترین میزان انرژی مصرفی را دارد. همچنین باید بالاترین راندمان را هم در زمان فعالیت خود داشته باشد به عبارتی بتواند حداکثر ظرفیت حرارتی را در کمترین فضای ممکن بوجود آورند . علاوه بر این می بایست دارای ثُبات حرارتی بهینه باشد، به عبارتی می‌ توان گفت دمای اتاق را در حدی از گرما نگهداری کند. همچنین می بایست با فضای مورد نیاز و سیستم تولید گرمایش تناسب داشته باشد. از نظر ظاهر هم باید با چیدمان منزل شما تناسب داشته باشد. داشتن سطح صاف و بدون لبه تیز، کیفیت رنگ، مقاومت مکانیکی و نیز مقاومت در برابر زنگ‌ زدگی از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب شوفاژ به شمار می رود.

از آن‌جائیکه میزان رسوب در سیستم‌های موتورخانه مرکزی با دیگ آب‌گرم بسیار بالاست بهترین شوفاژ جهت استفاده در این قبیل سیستم‌ها نوع پره‌ای آلومینیومی می باشد . لازم به ذکر است که با توجه به باز بودن مدار گرمایشی به کمک منبع انبساط در سیستم‌های مرکزی، پیوسته میزان زیادی آب در منبع انبساط تبخیر می گردد  و آب جدید جایگزین آن می شود  و همین امر موجب می‌شود که به طور روز افزون رسوبات آهکی و خورنده در مدار گرمایشی حضور داشته باشند.

 

تفاوت پکیج، آبگرمکن و شوفاژ چیست؟

با آگاهی از نحوه کارکرد هر کدام از این دستگاه ها می توان به تفاوت های هر کدام را دست یافت .صرف نظر از شکل دستگاه، نوع نصب و تجهیزات به کار رفته در هر کدام، کارایی این دستگاه ها متفاوت می باشد . به طور کلی پکیج، شوفاژ و آبگرمکن هر کدام برای مصارف مختلفی کاربرد دارند  موقع خرید باید بدانید که چه انتظاری از دستگاه مورد نظر دارید.

آبگرمکن ها در دو نوع دیواری و زمینی تولید می گردند. این دستگاه های پر کاربرد برای تامین آب گرم حمام و سرویس بهداشتی و تامین آب گرم برای شستشو در آشپزخانه بسیار ایده آل می باشند. آب شهری وارد دستگاه شده و پس از گرم شدن در لوله کشی آب گرم ساختمان وارد می گردد.

پکیج ها دستگاهی کوچک برای تامین آب گرم منازل و تامین گرمایش ساختمان می باشد . این دستگاه پر کاربرد توانایی گرم کردن آب ورودی را دارد. آب شهری از طریق لوله کشی وارد مخزن پکیج شده و توسط سیستم گرمایشی دستگاه، آب به دمای مورد نظر می رسد. سپس آب گرم از درون لوله های خروجی عبور کرده و برای مصاراف خانوار به بیرون هدایت می گردد.

آب گرم خروجی از دستگاه پکیج برای مصرف آب حمام و سرویس بهداشتی کاربد دارد.همچنین  لوله کشی های پکیج تا رادیاتورهای شوفاژ ادامه دارد و در فصول سرد سال قابلیت گرمایش منزل را نیز از طریق پکیج تامین می نماید. در واقع پکیج در تامین آب گرم شستشو و حمام و همچنین گرم کردن خانه کاربرد دارد.

مزایای پکیج نسبت به موتورخانه

  • موتور ها هزینه زیادی دارند اما بهره برداری  از قیمت پکیج شوفاژ دیواری بوتان کاهش چشمگیری در این هزینه ها دارد.
  • سوخت و نگهداری موتورخانه زمان ‌بر و سخت بود اما پکیج این مشکل را ندارد.
  • تعمیر پکیج از تعمیر موتورخانه بسیار آسان تر می باشد  چرا که موتورخانه حجم بزرگ و پیچیده ای دارد.
  • استقلال واحدهای مسکونی چرا که پکیج برای هر واحد به صورت جداگانه نصب می گردد.
  • نصب پکیج دیواری اغلب در آشپزخانه و یا آبدارخانه و بر روی دیوار است ولیکن برای نصب موتورخانه حتما باید فضای زیادی را به آن اختصاص دهیم که معمولا باید در زیر زمین انجام می شد.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • گرمای بهتر و مطلوب ‌تر و دلخواه
  • هزینه کمتر و صرفه جویی در زمان
  • و…

 

IMG_20201022_104623

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم تفاوت شوفاژ دیواری و رادیاتور را  شرح دهیم  که در مقابل آن اشاراتی به انواع  آن ها نیز داشتیم . در صورتی که  شما نیز اطلاعاتی در این خصوص دارید، در قسمت نظرات  با ما در میان بگذارید. در اخر فراموش نکنید که  سعی کنید سرویس سالیانه پکیج رو مرتبا انجام دهید  تا نه تنها از داشتن پکیج و گرماش لذت ببرید بلکه هزینه های تعمیر و نگهداری  را هم به مقدار چشمگیری کاهش دهید.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات