پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علت صدای ناهنجار در پکیج بوتان چیست؟

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علت صدای ناهنجار در پکیج بوتان چیست؟
علت صدای ناهنجار در پکیج بوتان چیست؟

محصولات تخفیف دار

B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علت صدای ناهنجار در پکیج بوتان چیست؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

از آنجایی که امروزه پکیج‌ها جزو سیستم‌های گرمایشی اصلی در ساختمان‌های مسکونی و اداری محسوب می شوند و با توجه به اهمیت و کارایی این سیستم ها لازم است در نگهداری آن ها یک سری موارد مهم را مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال در صورت شنیدن صداهای غیرعادی از دستگاه بدون دست دست کردن به فکر پیدا کردن علت باشید تا بتوانید کاهش هزینه تعمیر پکیج بوتان را در صورت خرابی رقم بزنید. بگذارید این طور بگوییم اگر از انواع پکیج های دیواری صداهایی غیرطبیعی و ناهنجار به گوشتان برسد؛ یعنی این دستگاه عملکرد صحیحی نداشته و یک جای کارش می لنگد!

در ادامه این مقاله از نمایندگی بوتان همراه ما باشید تا علت صدای ناهنجار در پکیج بوتان را بررسی کنیم.

 

شما عزیزان می توانید برای حل تمامی مشکلات ذکر شده در این مقاله با شماره تماس های


۰۲۱۶۶۱۲۱۳۵۰
۰۲۱۶۶۱۲۱۳۵۳
۰۲۱۶۶۱۲۱۳۵۴

با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

علت اصلی صدای پکیج بوتان چیست؟

اگر مدتی از کارکرد دستگاه می‌گذرد و اکنون صدای پکیج زیاد شده است، مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را بررسی کرده و هر کدام که علت صدا دادن پکیج شما بودند را با توجه به راهکار ارائه شده برطرف کنید. از مهم‌ترین دلایل صدای زیاد پکیج می‌توان به نصب نامناسب دستگاه، کم بودن دمای آب ورودی، شکستگی یا وجود گرد و غبار در فن پکیج، رسوب گرفتگی مبدل و … اشاره کرد. با توجه به حساسیت قطعات پکیج در صورتی که دانش و تخصص کافی در زمینه تعمیرات ندارید، حتما از یک تکنسین تعمیر پکیج برای رفع مشکل پیش آمده کمک بگیرید.

 

صدای ناهنجار در پکیج بوتان

 

صدای تق تق در پکیج دیواری بوتان

صدای تق تق از صداهای رایج موجود در پکیج بوتان می باشد. دلایل مختلفی می تواند عامل این صدای تق تق شود که باید با یک متخصص تماس گرفته و مشکل را با آن ها در میان بگذارید. از جمله دلایلی که می تواند باعث این مشکل شود عبارت است از:

 

  • پایین بودن فشار ورودی آب
  • خرابی فلوسویٔیچ فشار
  • سردی آب ورودی
  • خرابی پمپ اصلی
  • رسوب گرفتن مبدل ها
  • خرابی شیر اطمینان

 

ایراد در لوله کشی رادیاتورها

هر کدام از موارد عنوان شده در بالا می تواند باعث ایجاد صدای تق تق در دستگاه شود و باید هر کدام به صورت مجزا مورد بررسی قرار گرفته و هر کدام ایراد داشت آن را برطرف نمایید. در صورتی که این صدا را در پکیج خود شنیده و علت آن را نمی دانید، می توانید از تعمیرکاران متخصص نمایندگی بوتان کمک بخواهید.

 

صدای ناهنجار در پکیج بوتان

 

علت سوت کشیدن و صدای زوزه پکیج بوتان

 

صدا از موتور پکیج بوتان:

در مواقعی به دلیل مشکلاتی که از سمت بلبرینگ یا بوش موتور پیش می‌آید، لرزش و صدای ناهنجار در پکیج بوتان ایجاد میشود که اگر مشکل جدی نباشد شاید با یک روغن کاری ساده رفع شود.

 

وجود هوا در مدار پکیج بوتان:

وجود هوا در پکیج میتواند بروز هر صدا و لرزشی شود، شما با یک هواگیری ساده میتوانید آن را رفع کنید. برای هواگیری پکیج بوتان ابتدا یکی از شیر‌های آب گرم را باز کنید تا پکیج روشن شود سپس پیچ هواگیری که معمولا در انتهای پمپ قرار دارد را باز کنید توجه داشته باشید که در صورت باز کردن پیچ مقدار زیادی آب داغ به همراه هوا از آن خارج میشود. زمانی که صدای زیاد باد کم شد و به اتمام رسید هوا گیری به پایان خواهد رسید.(زمانی که پکیج هواگیری میشود باید رادیاتور‌ها در اتاق و حمام هم هواگیری شود و سپس فشار پکیج تنظیم شود)

 

صدای جیرینگ جیرینگ در پکیج بوتان

هشداری مبنی بر زیاد شدن آب ، جیرینگ جیرینگ کردن سیستم های گرمایشی در حقیقت یک علامت هشدار دهنده است که خبر از زیاد شدن دمای آب می دهد. بگذارید این طور بگوییم اگر دمای آب پکیج بیش از حد زیاد شود، صدای جیرینگ جیرینگ یا بنگ به گوشتان خواهد رسید؛ زیرا با افزایش دما، آب درون لوله‌ها به بخار تبدیل شده و این گونه حرکت آب با اختلال مواجه می شود. در نهایت نیز این اختلال باعث ایجاد صدای جیرینگ جیرینگ پکیج دیواری خواهد شد.

 

صدای سوت در پکیج دیواری بوتان

در صورتی که صدای صوت در پکیج به گوش رسید، به احتمال زیاد دریچه هوای موجود در رادیاتورها دچار ایراد شده است. پیش از چک کردن رادیاتورها، شیر ترموستات را ببندید و سپس دریچه را تعویض نمایید. لازم به ذکر است که آب خارج شده از رادیاتور بسیار داغ بوده و باید از دستکش استفاده کنید.

 

بررسی علت صداهای ناهنجار پکیج دیواری

 

تراز نبودن محل نصب پکیج

اگر محل نصب پکیج صاف نباشد تولید سر و صدا کاملا عادی است. سطح نصب آبگرمکن بوتان بایستی کاملا صاف و یکدست باشد، در غیر این صورت دستگاه به خوبی کار نمی کند و منجر به تولید صدای تق تق پکیج بوتان می شود.

 

خرابی شیر پرکن پکیج

از دیگر علت های صدای ناهنجار در پکیج بوتان خرابی شیر پرکن پکیج باشد. شیر پرکن پکیج در مسیر ورود آب سرد به مکش پکیج تعبیه شده است. این قطعه مدار گرمایشی را پر از آب می کند و زمانی که این بخش خشک باشد، باعث ایجاد سر و صدای ناهنجار در پکیج خواهد شد.

این مشکل به خشک کارکردن شیر پر کن معروف است. در این زمان فشار مدار اولیه کمتر از حالت استاندارد همیشگی می شود. با تزریق آب کافی به مدار این مشکل حل خواهد شد. توچه کنید این کار باید توسط یک متخصص انجام شود چون تزریق آب به مقدار زیتد هم باعث خرابی دشتگاه می شود.

 

بررسی علت صداهای ناهنجار پکیج دیواری

 

لوله کشی نامناسب پکیج

وقتی لوله کشی پکیج به درستی انجام نشود. قطر اتصالات لوله کم می شود و به پکیج فشار وارد می کند و چون این لوله ها نمی تواند به خوبی عمل انقباض و انبساط را انجام دهند. در هنگام انقباض و انبساط این لوله ها صدای ناهنجاری از پکیج بلند می شود. کافی است لوله ها را عایق کاری و نماد کاری کنید تا از این صداهای ناهنجار خلاص شوید.

 

کمبود فشار گاز

کمبود فشار از علت های ایچاد صدای ناهنجار در پکیج بوتان می باشد. فشار نامناسب گاز می تواند باعث مشکل و ابجاد صدا در پکیج شود. زمانی که فشار گاز ورودی به پکیج کم یا بسیار زیاد شود، سرو صدا ایجاد می کند. گاهی شیر ماژوله ی گاز تنظیم نیست و هنگام زیاد شدن شعله، صدای ناهنجاری از دستگاه شنیده می شود. شیر ماژوله را تنظیم کنید تا اختلال برطرف شود.

 

خرابی فن

خراب شدن فن دستگاه رایج ترین دلیل صدای بد پکیج بوتان می باشد. فن، کاری می کند که باد گرم از فضای داخلی پکیج از راه لوله ی خروجی به بیرون هدایت شود. در مواقعی هوای داخل سیستم سنگین می شود و فن نمی تواند به خوبی کار هدایت باد گرم را انجام دهد. برای همین ذرات معلق و هوای ناخالص وارد پکیج می شوند و سر و صدا ایجاد می کنند. برای رفع این مشکل پروانه فن را به خوبی پاک کنید. اگر فن شکسته یا ترک خورده، می تواند مهم ترین علت صدای پکیج بوتان باشد که باید برای تعویض فن اقدام کنید.

 

خرابی فن

 

رسوب گرفتن مبدل پکیج دیواری

رسوب گرفتن پکیج یکی از مشکلات شایع در پکیج بوده که یکی از نشانه های آن تولید سر و صدا می باشد. برای رسوب گیری پکیج ها باید از اسیدهای شرکتی استفاده نمایید. بدین صورت که اسیدهای را درون مبدل ها ریخته و صبر کنید تا مسیر حرکت آب باز شود. بهتر است برای این کار از یک متخصص کمک گرفته تا مبدل ها به صورت اصولی رسوب گیری شده و مانع از پخش شدن رسوب ها به دیگر قسمت های پکیج شود.

 

ایراد در سوپاپ های پکیج

بر اثر کارکرد طولانی مدت پکیج، سوپاپ‌های آن دچار فرسودگی شده و معیوب می‌شوند. معیوب شدن سوپاپ‌ها می‌تواند رایج‌ترین علت صدا دادن پکیج باشد. این مساله باید توسط تکنسین متخصص بررسی شده و در صورت خرابی سوپاپ‌ها، تعویض آنها انجام گیرد.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات