پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

محل هایی که نصب پکیج ممنوع است!

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← محل هایی که نصب پکیج ممنوع است!
محل هایی که نصب پکیج ممنوع است!

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

محل هایی که نصب پکیج ممنوع است!

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

اولین نکته بعد از خرید پکیج دیواری توجه به محدودیت و ممنوعیت نصب پکیج دیواری است. چون پیش از نصب و راه‌اندازی برخی از ممنوعیت ها برای مکان نصب پکیج وجود دارد که می تواند روی کارکرد پکیج تاثیر منفی بگذارد و بازدهی دستگاه را کاهش بدهد. از همه مهم تر برخی از مکان ها هستند که نصب پکیج در آن جا می تواند برای افراد خطرات جانی به همراه داشته باشد. بنابراین در این مقاله از شوفاژکار قصد داریم که به بررسی محل هایی که نصب پکیج ممنوع است بپردازیم با ما همراه باشد.

 

محل‌ هایی که نصب پکیج ممنوع است

استفاده از پکیج در فضاهای کوچک بسیار خطرناک است و با مسمومیت‌های کمبود اکسیژن و در مواردی مرگ خاموش همراه است. از این رو طبق مقررات ملی ساختمان، مبحث هفده، نصب وسایل گازسوز گرمایشی در فضای درونی ساختمان و امثال پکیج در واحدهای مسکونی با مساحت زیر ۶۰ متر ممنوع است.

 

متن دقیق این اساس‌نامه به شرح زیر است:


“ ۱۷-۳-۲: نصب وسایل گازسوز گرمایشی (انواع بخاری، آبگرم کن و پکیج) در فضاهای داخلی ساختمان‌های عمومی و خاص ممنوع است، مگر آنکه هوای موردنیاز احتراق آن‌ها از فضای خارج از ساختمان تأمین شود.

۱۷-۷-۵-۷: نصب وسایل گازسوز پرمصرف مانند آبگرم کن فوری و پکیج در واحدهای مسکونی یا غیر‌مسکونی که مساحت آن‌ها کمتر از ۶۰ متر مربع هست، ممنوع است، مگر آنکه هوای موردنیاز جهت احتراق گاز مصرفی آن‌ها از طریق دریچه دائمی که مستقیم‌ ‌به هوای آزاد راه دارد، تأمین گردد.”

بنابراین ضمن اینکه توصیه می‌شود که قبل از خرید و نصب پکیج حتماً متراژ خانه خود را در نظر بگیرید. حتما شرایط استاندارد محل نصب را که پیشتر گفته شده نیز در نظر بگیرید برای مثال استفاده از انواع وسایل دودکش دار در فضای زیر ۸ متر مربع ممنوع است و یا نباید این گونه دستگاه ها را در محل های اشتعال­زا مثل انبار رنگ، تینر، چوب و… نصب کرد.

 

محل نصب پکیج در ساختمان

بعد از خرید پکیج بوتان اولین نکته این است که قبل از نصب و راه‌اندازی آن محلی را برای نصب پکیج در نظر بگیرید. شاید تصور کنید که می­‌توانید پکیج خود را در هر نقطه از ساختمان نصب کنید، اما این گونه نیست.

انتخاب محل مناسب برای نصب پکیج بسیار مهم و حائز اهمیت است و نمی‌توان بدون بررسی­‌های مورد نیاز پکیج را در هر مکانی نصب کرد. شما با اطلاع از این امر که  محل‌هایی که نصب پکیج ممنوع است کدامند، می­توانید به بازدهی و عملکرد پکیج خود کمک شایانی کنید. ما در ادامه نصب پکیج در برخی محل­ها را مورد بررسی قرار داده­ایم.

 

Suitable-location-for-package-installation

 

نصب پکیج در اتاق­های زیر شیروانی

اتاق زیر شیروانی یکی از مکان­‌هایی است که با در نظر گرفتن برخی نکات مهم می­تواند به بهترین محل نصب پکیج تبدیل شود. هنگام نصب پکیج در این اتاق‌­ها باید نکاتی همچون داشتن نور کافی، رفت‌وآمد آسان به اتاق، دسترسی راحت، دمای مناسب، وجود فضای کافی در اطراف دستگاه و… را در نظر داشته باشید تا مشکلی برای پکیج به وجود نیاید. در صورتی که فضای اتاق زیر شیروانی به اندازه کافی نباشد، یکی از محل ‌هایی که نصب پکیج ممنوع است.

نصب پکیج در داخل حمام

یکی دیگر از مکان­‌های تقریباً معمول برای نصب پکیج در داخل حمام است. اما باید توجه داشته باشید که نصب پکیج در این محل بسیار پرخطر است و اصلا توصیه نمی‌شود؛ چراکه به علت خطرات وجود برق در این مکان باید مقررات خاصی در نصب آن رعایت شود. به عنوان مثال یکی از این مقررات این است که دستگاه باید داخل یک کمد قرار بگیرد تا کاملا از تماس مستقیم آب با دستگاه جلوگیری شود.

 

نصب پکیج در داخل حمام

 

نصب پکیج در پارکینگ

پارکینگ نیز محل مناسبی برای نصب پکیج به شمار می­رود، اما در صورتی که برخی نکات ایمنی را در نصب دستگاه رعایت کنید. در این صورت هم سیستم پکیج از فضای زندگی شما دور خواهد بود و هم اینکه نگرانی در رابطه با خرابی و آسیب دستگاه وجود نخواهد داشت.

به عنوان مثال باید دقت داشته باشید که پکیج از سرما مصون مانده و لوله­‌های آن دارای عایق باشند؛ همچنین باید به لوله­‌کشی و مسیر آن به داخل ساختمان هم توجه کنید تا با مشکل روبرو نشوید.

نصب پکیج در بالکن

به طور کلی یکی از محل ‌هایی که نصب پکیج ممنوع است، بالکن خانه می‌باشد با وجود اینکه نصب پکیج در بالکن سبب اشغال نشدن بخشی از فضای درون منزل،  بین برد خطر ناشی از کافی نبودن اکسیژن برای دستگاه و جلوگیری از خطرات احتمالی، کاهش حداقلی صدای دستگاه به دلیل قرارگیری آن در خارج ساختمان و قرارگیری در کابین و… می‌شود.

اما این کار معایبی را به همراه دارد که از این معایب می‌توان به امکان آسیب به پکیج در صورت برودت هوا، رطوبت و بارش و…، امکان قرارگیری دستگاه در معرض باد که می‌تواند سبب خاموش شدن شعله شود و بسیاری از عوامل دیگر اشاره کرد‌.

 

نصب پکیج در بالکن

 

مزایای نصب پکیج در بالکن

در صورت به کار بردن این روش مب‌توان گفت، بخشی از فضای درون خانه، دیگر اشغال نخواهد شد. همچنین خطرات ناشی از گاز گرفتگی و احتراق پکیج کاهش خواهد یافت. در نتیجه از کمبود اکسیژن در ساختمان جلوگیری می‌شود. از دیگر مزیت های نصب پکیج در بالکن، قرار گیری آن در فضایی خارج از ساختمان است. این موضوع سبب کاهش سروصدای پکیج در خانه خواهد شد.

معایب نصب پکیج در بالکن

از مهم ترین نکات، یخ زدن پکیج و آسیب دیدگی آن است. این امر در نتیجه قرار گرفتن پکیج در فصلهای سرد، به وجود می‌آید و باعث اخلال در کارکرد پکیچ شما خواهد شد. همچنین دستگاه در معرض رطوبت، باران و برف قرار خواهد گرفت.  در این شرایط احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. و پکیج نیازمند به تعمیرات خواهد شد. با قرارگیری دستگاه در معرض نور خورشید فشار دستگاه افزایش خواهد یافت.

این موارد از اصلی ترین دلایل ممنوعیت نصب پکیج در بالکن بودند. با اینحال اگر در شرایطی مجبور به نصب و راه اندازی پکیجتان در بالکن شدید می‌توانید با رعایت اصول و ضوابط از خرابی و مشکلات ذکر شده جلوگیری کنید.

ضوابط و الزامات نصب پکیج در تراس و بالکن

در صورتی که می‌خواهید در فضای کوچکی داخل تراس پکیج خود را قرار دهید؛ باید اطمینان حاصل کنید که پکیج توسط کابینی احاطه شود. با اینکار از قرار گرفتن پکیج در معرض تغییرات آب و هوایی، جلوگیری خواهید کرد. کابین باید محفظه ورودی و خروجی از دو طرف خود داشته باشد. با این کار کمترین تاثیر را برروی عملکرد پکیج خواهد گذاشت. از دیگر مواد مهم در کنار کابین، وجود دودکش در تراس است. آبگرمکن دیواری بوتان مناسب برای بالکن، از نوع فن دار یا دودکش دار می‌باشند. در مورد پکیج فن دار هم باید ذکر کرد که مناسب برای آپارتمان های متراژ و پایین تر، همچنین در شرایطی که دودکش موجود نمی‌باشد.

 

نصب پکیج در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های موجود برای نصب پکیج دیواری و زمینی محسوب می‌شود. اما در نظر داشته باشید که باید شرایطی را برای نصب دستگاه در آشپزخانه در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

اما به طور کلی از مزایای نصب پکیج در این بخش از منزل می‌توان به امکان بررسی وضعیت پکیج به دلیل در دسترس بودن برای کاربر، دستگاه از انواع مشکلات و آسیب‌ها در امان خواهد بود و… اشاره کرد. در صورتی که شرایط و ایمنی نصب در آشپزخانه رعایت نشود، تبدیل به یکی از محل ‌هایی که نصب پکیج ممنوع است خواهد شد.

 

نصب پکیج در آشپزخانه

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات