پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← مهمترین دلایل گرم نشدن آب پکیج بوتان چیست؟ معرفی 5 تا از علت های گرم نشدن آب پکیج
مهمترین دلایل گرم نشدن آب پکیج بوتان چیست؟ معرفی 5 تا از علت های گرم نشدن آب پکیج

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

مهمترین دلایل گرم نشدن آب پکیج بوتان چیست؟ معرفی 5 تا از علت های گرم نشدن آب پکیج

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

 هیچ‌چیز به‌اندازه دوش گرفتن با آب سرد آن‌هم در یک صبح سرد زمستانی نمی‌تواند حالمان را خراب کند. اگر با مشکل گرم نشدن آب پکیج یا سرد شدن آب پکیج روبه‌رو شدید، بهتر است که پکیج را. درست کنید.

در این مقاله علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان، علت گرم نشدن آب مصرفی و دیگر مارک‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم. سپس برای رفع علت گرم نکردن آب پکیج شمارا راهنمایی خواهیم کرد.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. این مشکل یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که مصرف‌کنندگان این دستگاه با آن مواجه می‌شوند. گرم نشدن آب مصرفی در پکیج دیواری در فصل‌ها می‌تواند دردسرساز باشد. اگر پکیج دیواری شما روشن می‌شود اما آب مصرفی گرم نمی‌شود شمارا با مهم‌ترین علت گرم نشدن آب پکیج آشنا خواهیم کرد تا انتها این مطلب با ما همراه باشید. 

سرد و گرم شدن آب پکیج یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که در پکیج‌های دیواری مشاهده می‌شود. بروز این مشکل در پکیج دیواری بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود و باید هر چه سریع‌تر مشکل رفع شود.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

مهم‌ترین علت‌های علت گرم نشدن آب پکیج بوتان چیست؟

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که علت گرم نشدن آب پکیج بوتان یا سرد بودن کامل آن ایرادی جداگانه  از سرد و گرم شدن آب است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از انجام هر کاری باید دقت و بررسی کرد کد خطا یا ارور در پکیج را چک کنید. این کدها در انواع مدل‌های پکیج مختلف است.

مثلاً در بعضی پکیج‌ها با باز شدن شیر آب مصرف، علامت شیر چشمک‌زن روی نمایشگر جلوی پکیج نمایان می‌شود یا در پکیج‌های ایران رادیاتور چراغ‌های جلو 2 تا 2 تا چشمک می‌زنند و جلو می‌روند که نشانه باز شدن آب گرم خواهد بود.

 

مهم‌ترین علت‌های گرم نشدن آب پکیج چیست؟

 

دلایل اصلی گرم نکردن آب پکیج دیواری چیست؟

1-افت و نوسان فشار گاز

2-پایین بودن فشار آب از دلایل گرم نکردن آب پکیج

3-رسوب گرفتگی مبدل ثانویه

4-اختلال در فلوسوئیچ آبگرم

5-معیوب شدن سنسور NTC

6-هوا داشتن لوله‌ها از دیگر دلایل گرم نکردن آب پکیج

7-معیوب شدن شیر سه‌طرفه

8-سوختن برد دستگاه

9- جرقه زن پکیج

10- گازرسانی

 

اتصالات و پنل پکیج بوتان و بررسی ابعاد آن

گرم نشدن آب پکیج بوتان این پکیج‌ها دارای مدل‌های دو مبدل آبگرمکن حرارتی و تک مبدل حرارتی هستند که مدل تک مبدل حرارتی نیز به‌صورت دومنظوره و تک منظوره طراحی و تولیدشده است. منظور از دومنظوره بودن پکیج این است که پکیج به‌صورت هم‌زمان آب گرم مصرفی ساختمان و رادیاتور را گرم کند. در تعداد مبدل‌های حرارتی یا اینکه توان گرمای دستگاه‌ها باهم مختلف باشند. حتی ممکن است در حداکثر میزان دما و نحوه صفحه‌نمایش باهم متفاوت باشند.

همان‌طور که گفته شد پکیج‌های دیواری بوتان دارای مدل‌های گوناگونی هستند، مدل‌های جدید پکیج‌ها دارای صفحه‌نمایش دیجیتالی بوده و به‌راحتی قابل‌کنترل و قابل متوجه شدن هستند.

علت گرم نشدن آب پکیج دیواری بوتان عدم تشکیل شعله در داخل پکیج گرمایشی بوتان است. این امر یکی از علل گرم نشدن آب توسط پکیج است. البته قبل از آن باید سیستم جرقه زن پکیج به‌طور کامل چک شود و در صورت بروز مشکل آن را برطرف می‌کند. علت وجود شعله در داخل پکیج سیستم جرقه زن است.

اگر سیستم جرقه زن به‌درستی کار نکند باید اتصال برق مورد چک کردن قرار بگیرد و اگر مشکل از برق‌رسانی و سیم‌کشی نباشد باید سیستم جرقه زن تعمیر یا تعویض شود و ممکن است ایراد از الکترود احتراق باشد. حال اگر از درستی سیستم جرقه زن اطمینان داشتید فقدان تشکیل شعله می‌تواند دلایلی دیگری داشته باشد که به آن‌ها می‌پردازیم.

ابتدا باید شیر ورودی جریان گاز چک شود و از باز بودن آن اطمینان داشته باشید چراکه ممکن است گازرسانی به‌خوبی انجام‌نشده باشد. ممکن است میزان فشار گاز بیش‌ازاندازه حد استاندارد باشد که باید حتماً میزان فشار گاز را تنظیم کنید. یا اینکه در صورت حضور هوا در لوله گاز ممکن است شعله ایجاد نشود و نیاز به هواگیری لوله‌ها داشته باشد و در آخر نیز باید شیر گاز پکیج به‌طور کامل تنظیم شود تا عیبی در شیر گاز وجود نداشته باشد.

 

اتصالات و پنل پکیج بوتان و بررسی ابعاد آن

 

خاموشی مشعل بعد از تشکیل شعله چیست؟

این مورد نیز در پکیج‌های دیواری بوتان به چشم می‌خورد و ممکن است دلایلی همچون:

 1-تغییرات زیاد و پایین بالا شدن فشار آب ورودی. این علت ممکن است به دلیل ایراد در سیستم لوله‌کشی یا سیستم پمپ خانگی وجود داشته باشد. یا پمپ موجود در پکیج نیز ممکن است ضعیف شده باشد.

2-نوسان در جریان برق نیز ممکن است باعث بروز خاموشی شعله پس از مدتی شود؛ که این علت نیز باید توسط بررسی سیم‌کشی‌های برق و میزان ولتاژ برطرف گردد.

3-فاصله سنسور شعله مشعل نیز ازجمله عواملی است که باعث ایجاد این مشکل می‌شود. اگر سنسور شعله ایرادی پیداکرده باشد ممکن است جرقه زن نیز به‌خوبی کار نکند. این فاصله باید همواره باید تنظیم‌شده باشد.

4- ایراد در شیر گاز و کم‌وزیاد شدن فشار گاز

5-بررسی پرشر سوئیچ هوا (کلید کنترل فشار هوا) و پرشر سوئیچ آب (کلید کنترل حداقل فشار آب)

ایراد فنی در این دو مورد نیز بسیار زیاد است و باید در هنگام بروز مشکل در گرمایش آب توسط پکیج چک شوند و اتصالات آن‌ها نیز موردبررسی فنی قرار بگیرند.

 

علت روشن و خاموش شدن پی‌درپی پکیج دیواری بوتان چیست؟

این شرایط در علت روشن نشدن پکیج بوتان زیاد گزارش‌شده است و باعث عدم گرمایش کافی آب می‌شود. این مشکل می‌تواند دلایل کلی به توضیح‌های داده در متن زیر است.

1-اولین و مهم‌ترین علت آن می‌تواند کم شدن سطح آب در گردش باشد. اگر میزان آب در گردش کم باشد باعث می‌شود که همان آب کم‌کم سرعت دمایش بالا می‌رود و بعد سیستم پکیج خاموش شود ولی میزان آب گرم بسیار کم بوده و توانایی گرم کردن محیط را نداشته و یا در هنگام استفاده به‌عنوان آب مصرفی به‌سرعت دمای آب کم خواهد شد.

2-علت دیگری که این مشکل را به وجود می‌آورد تنظیم میزان دمای تعریف‌شده است که ممکن است تنظیم آن به‌هم‌خورده باشد یا مشکلی در آن به وجود آمده باشد.

به این منظور که اگر میزان دمای تنظیم‌شده کم باشد سیستم به‌سرعت آب را به آن دما می‌رساند و سنسور عمل کرده و پکیج خاموش خواهد شد درحالی‌که دمای آب مورد انتظار ما نخواهد بود.

3-در هنگام استفاده از سیستم گرمایش و رادیاتور، اگر تعداد رادیاتورها به‌درستی انتخاب‌نشده باشد ممکن است روشن خاموش شدن‌ها به‌صورت پی‌درپی صورت بگیرد.

 

گرم نشدن آب پکیج و خرابی فلوسویچ

در اکثر پکیج‌ها آب گرم مصرفی را که باز می‌کنید؛ یک نشانگر شروع به چشمک زدن می‌کند و یا در برخی دیگر از مدل‌ها، یک علامت شبیه به شیر آب در صفحه نمایشگر چشمک می‌زند. اگر دیدید که این نشانگر به‌درستی کارنکرده، احتمالاً گرم نشدن آب پکیج می‌تواند به دلیل خرابی فلوسویچ یا فلومتر باشد.

کارکرد اصلی فلوسویچ یا فلومتر پکیج برای تشخیص باز و بسته شدن آب گرم مصرفی پکیج بوده است. اگر علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج به دلیل خرابی این قطعه باشد برای تشخیص آن‌یک روش وجود دارد؛ آن‌هم اینکه سیم‌های را اتصال کوتاه کنید. اگر پکیج روشن شد، پس یعنی اینکه فلوسویچ خراب بوده است. البته به شما توصیه می‌کنیم که اگر تجربه و مهارت موردنیاز را ندارید این کار را به یک تکنسین حرفه‌ای بسپارید.

 

گرم نشدن آب پکیج و خرابی فلوسویچ

 

خرابی سنسور دما NTC

وظیفه قطعه NTC یا همان سنسور دما، تشخیص دمای آب خواهد بود اگر سنسور دما خراب‌شده باشد و خوب کار نکند، دمای اشتباه به برد پکیج ارسال خواهد کرد و سیستم پکیج اشتباهی فکر می‌کند که آب گرم‌ خواهد بود و همین موضوع می‌تواند علت روشن نشدن پکیج و درنتیجه گرم نشدن آب پکیج مصرفی شما بوده است.

 

مشکل رسوب گرفتن پکیج دیواری

به‌نوعی نصب فیلتر رسوب‌گیر در مسیر آب در لوله‌های ورودی آن نحوه هواگیری پکیج بوتان در جلوگیری از رسوب گرفتگی و مشکلاتی مانند روشن نشدن پکیج و گرم نشد اثر زیادی می‌گذارد. نقش رسوب گرفتن مبدل را که علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور را نیز دست‌کم نگیرید.

 

گرم نشدن آب پکیج و خرابی شیر سه طرفه موتوری

ابتدا توجه داشته باشید که پکیج تک مبدل، شیر سه طرفه موتوری ندارد. معمولا در پکیج دو مبدل، اگر شیر سه طرفه گیر معیوب باشد و به درستی باز و بسته نشود، حتی اگر مشعل هم شعله بگیرد، به دلیل اینکه آب گرم وارد مبدل ثانویه نمی‌شود، آب پکیج گرم نخواهد شد و همین می‌تواند علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور باشد.

برای تشخیص خرابی شیر سه طرفه موتوری، یک راه حل وجود دارد. قبل از شروع حتما از برق 220 ولت AC شیر سه طرفه موتوری اطمینان حاصل کنید. برای شروع پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید، سپس محرک شیر موتوری را باز کرده و آب گرم را باز کنید.مطمئن شوید که زبانه های آن به‌درستی حرکت می‌کنند. در صورت نیاز آن را باز کرده و شستشو دهید تا رسوبات آن برطرف شود.

با توجه به اینکه شیر سه طرفه موتوری، درون آب داغ مدار گرمایش قرار دارد. نوع پلاستیکی آن با وجود اینکه استحکام کمتری دارد؛ اما به دلیل رسوی پذیری کمتر آن از نوع برنجی بهتراست.

 

گرم نشدن آب پکیج و خرابی سوپاپ بای پاس

اگر وظیفه سوپاپ بای پاس را بدانید به راحتی میتوانید به عیب یابی آن بپردازید. این قطعه در شرایط خاص کاربرد دارد. برای زمان های که مسیر گرمایش با افت فشار زیاد مواجه می‌شود و یا بطور کلی مسدود می شود، برای اینکه به پمپ پکیج فشار زیادی وارد نشود، سوپاپ بای پس در مدار تعبیه شده تا مسیر رفت و برگشت مدار گرمایش را به هم متصل کند و روند گردش آب راحت‌تر انجام شود.

اما چطور خرابی سوپاپ بای پاس می‌تواند علت گرم نشدن آب پکیج شود؟ زمانی که سوپاپ بای پاس، حالت خود را از دست داده و باز بماند، همواره مقداری از آب مدار گرمایش در مسیر سوپاپ اطمینان چرخش کرده و همین امر موجب می‌شود که آبگرم مصرفی دمای مطلوبی نداشته باشد و باعث سرد شدن آب پکیج شود.

راه حل چیست؟ چرا پکیج روشن میشود ولی آب گرم نمیشود؟ شما می‌توانید نسبت به تعویض سوپاپ بای پس پکیج و دیگر برندها اقدام کرده یا سوپاپ بای پاس را باز کرده و لوله مسی که درون قرار دارد را تمیز نمایید. توجه داشته باشید که در بیشتر مدل های پکیج دو مبدل، به جای مسیر بای پاس از مبدل ثانویه پکیج استفاده می‌شود.

 

مشکل فلومتر علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان

  • اگر فلومتر دچار مشکل شود باعث ایجاد مشکل در پکیج دیواری از جمله ولرم بودن پکیج می شود. برای حل این مشکل باید مراحل زیر را دنبال کنید:
  • برای بررسی یک ولت متر سالم را بر روی ۲۰ ولت جریان DC گذاشته و سپس سه رشته سیمی که توسط حسگر فلومتر به پنل کنترل متصل می شود را پیدا می‌کنیم.
  • سپس دو پایه‌های ولت متر را بر روی سیم‌های حسگر قرار می‌دهیم.
  • یکی از آن سیم‌ها مربوط به اتصال به بدنه است که معمولا مشکی است و دو سیم دیگر قرمز و زرد هستند. ولتاژ را بین سیم های مشکی، زرد، مشکی، قرمز مقایسه می‌کنیم که باید یک عدد یکسان را نمایش دهند.
  • حال با نگه داشتن همان وضعیت شیر آب گرم را باز می‌کنیم.
  • در این حالت باید مقدار ولتاژی که ولت متر نمایش می‌دهد تغییر کند و با افزایش شدت آب میزان تغییر بیشتر بوده و از مقدار ولتاژ کاسته می‌شود.
  • حال اگر با بستن شیر آب ولتاژ به مقدار قبل بازگردد به این معنا است که فلومتر پکیج به طور صحیح عمل می‌کند.

 

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان به‌طورکلی

درصورتی‌که مشکلات حل نشد نکات زیر در مورد علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور بسیار برایتان کمک‌کننده خواهد بود.

اگر پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff یا سایر مدل‌های این مارک، آب را گرم نکرد، یکی از حالت‌های زیر رخ‌داده است:

1-پکیج فرمان گرم کردن آب را دریافت نکرده است.

2-گرما به‌درستی به آب منتقل نمی‌شود.

3-کاهش فشار آب و روشن نشدن پکیج.

 4-رسوب گرفتن مبدل پکیج ایران رادیاتور است.

5-کم بودن فشار گاز و کوتاه بودن شعله باشد

6-همچنین گاهی وجود رسوب در مبدل ثانویه هست.

7-خرابی برد کنترل و خطای 40 60 80

8-خرابی پرشر هوا و خطای 40 60 70

9-عدم‌تشخیص شعله و خطای 70 80 که ممکنه یون خراب باشِ

10-مورد بعدی به این صورت است که آب مصرفی سرد است ولی رادیاتورها داغ هست

 

کلام آخر

در این مقاله، ابتدا به‌طورکلی علت گرم نکردن پکیج در مارک‌های گوناگون را چک کنید و بعد علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان را بر اساس ساختار آن توضیح دادیم. اگر مهارت لازم را برای عیب‌یابی پکیج را ندارید، برای پیدا کردن دلیل گرم نکردن آب مصرفی پکیج و رفع این مشکل از یک تعمیرکار پکیج بوتان کمک بگیرید.

 

سوالات متداول

علت گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل بیتا چیست؟

فشار بار مناسب باید بین 1 تا 1.5 بار باشد. در صورت کم بودن فشار بار اط طریق شیر پرکن اقدام به تزریق آب به مدار سیستم نمایید.

 

دلیل گرم نشدن آب پکیج بوتان چیست؟

علت آب گرم نکردن پکیج بوتان مدل پرلا به یکی از قسمت های داخلی این وسیله از جمله نقص در سیستم احتراق، خاموش و روشن شدن شعله، خرابی جرقه زن، تنظیم نبودن فشار گاز پکیج، رسوب داشتن مبدل، خرابی سوپاپ بای پس و معیوب بودن سنسور آب گرم مصرفی مربوط می شود.

 

علت گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل اپتیما چیست؟

در صورتی که آب پکیج اپتیما بوتان گرم شده ولی گرمای مناسبی ندارد به دلایل زیر مربوط میشود : رسوب داشتن مبدل ثانویه تنظیم نبودن شعله پکیج دبی و یا سرمای زیاد آب ورودی

 

مشکل گرم نشدن آب پکیج بوتان چیست؟

علت آب گرم نکردن پکیج بوتان مدل پرلا به یکی از قسمت های داخلی این وسیله از جمله نقص در سیستم احتراق، خاموش و روشن شدن شعله، خرابی جرقه زن، تنظیم نبودن فشار گاز پکیج، رسوب داشتن مبدل، خرابی سوپاپ بای پس و معیوب بودن سنسور آب گرم مصرفی مربوط می شود.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات