پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

آموزش روشن کردن پکیج بوتان به‌صورت گام‌به‌گام

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← آموزش روشن کردن پکیج بوتان به‌صورت گام‌به‌گام
آموزش روشن کردن پکیج بوتان به‌صورت گام‌به‌گام

محصولات تخفیف دار

parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

آموزش روشن کردن پکیج بوتان به‌صورت گام‌به‌گام

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

آموزش روشن کردن پکیج به‌صورت گام‌به‌گام ، آشنایی با نحوه روشن کردن پکیج را می‌دانید نکاتی که درراه اندازی و روش روشن کردن پکیج باید به چه نکاتی توجه کرد را می‌دانید؟ از شما می‌خواهیم که مطالب درج‌شده را تا آخر مطالعه نموده و مفیدترین نکاتی را در خصوص طریقه روشن کردن پکیج بوده استفاده کامل را ببرید.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

آشنایی با پکیج و معرفی آن

پکیج‌ بوتان یکی از محبوب‌ترین انواع پکیج‌های موجود در بازار ایران است. این پکیج‌ها از کیفیت و طول عمر بسیار زیادی برخوردار هستند. شما می‌توانید مدل‌های بسیار گوناگونی از پکیج‌های بوتان را در بسیاری از فروشگاه‌ها مشاهده کنید.

در نظر بگیرید که این مارک از پکیج‌ها طبق مجهزترین  و آخرین فناوری روز جهانی طراحی‌شده و در ساخت این لوازم از باکیفیت‌ترین قطعات استفاده‌شده است. از مهم‌ترین قطعات مربوط به پکیج‌های بوتان می‌توان به پمپ آب، ترموستات اتاقی، کیت جرقه زن، شیر طرفه، بویین شیر گاز و فن اشاره کرد.

می‌توانید به‌راحتی اقدامات مربوط به راه‌اندازی و شکل روشن کردن پکیج را در منزل خود انجام داده و از امتیازهای مربوط به این پکیج‌ها، برخوردار شوید. در ادامه مقاله تلاش می‌کنیم تا در مورد نحوه روشن کردن پکیج در فصل تابستان و زمستان، توضیحات بیشتری را به حضورتان برسانیم.

 

آشنایی با پکیج بوتان و معرفی آن

 

روش روشن کردن پکیج چگونه است؟

1- برق و گاز دستگاه را وصل کنید

2-درجه بار پکیج را با کمک شیر پرکن بر روی 1.5 تنظیم کنید

 3-ولوم دستگاه را بر روی علامت شیر آب قرار دهید

 4-درجه حرارت آب گرم مصرفی را با کمک ولوم مربوط به آن تنظیم کنید.

 

نکاتی که قبل از روشن کردن پکیج باید رعایت کرد!

در ادامه شمارا با اقداماتی که باید قبل از راه‌اندازی قیمت رادیاتور های بوتان انجام دهید آشنا می‌کنیم تا با طریقه راه‌اندازی پکیج آشنا شوید:

1-لزوم نصب دودکش مجاز

2-باز کردن شیرهای آب و گاز دستگاه

3-تست گاز بندی

4-هواگیری رادیاتورها

 

نمایشگر پکیج و معرفی رنگ‌های موجود در دستگاه

امروزه بسیاری از مردم به دنبال آشنایی با شیوه روشن کردن پکیج هستند. برای اینکه بتوانند بدون پرداخت هزینه‌های اضافی، پکیج خود را روشن کرده و آن را مورداستفاده قرار دهند.

پیشنهاد می‌شود که قبل از راه‌اندازی و روشن کردن پکیج بوتان مدل بیتا، اطلاعات کتی را در خصوص رنگ‌های موجود در نمایشگر پکیج، به دست آورید. هر رنگ استفاده‌شده در نمایشگر نشان یا علامت و حالت خاصی است که از مهم‌ترین این رنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

رنگ سبز روشن ثابت:

این رنگ نشان از روشن بودن پکیج دارد که به‌منظور درست‌کار کردن پکیج خواهد بود.

رنگ سبز چشمک‌زن:

درصورتی‌که چراغ سبز به وضعیت چشمک‌زن درآمد، نشان می‌دهد که دستگاه در حال آماده شدن برای کار کردن بوده و مشعل آن خاموش است.

رنگ قرمز ثابت روشن:

درصورتی‌که در راندمان دستگاه نقصی وجود داشته باشد، در این زمان چراغ روشن می‌شود. از مهم‌ترین علل روشن شدن این چراغ‌قرمز می‌توان به مشکلات افت فشار آب و ایمنی دودکش اشاره کرد.

رنگ قرمز چشمک‌زن:

این رنگ نشان از فعال شدن کلید حرارتی محدودکننده است.

رنگ زرد:

رنگ زرد نشان از روشن بودن دستگاه است ولی دستگاه قادر نیست دمای آب را به شکل منظم نظارت کند و مشکل در حس‌گر آب گرم به وجود آمده است.

 

نمایشگر پکیج بوتان و معرفی رنگ‌های موجود در دستگاه

 

نمایشگر پکیج

قبل از روشن کردن پکیج دیواری بوتان بهتر است با یک سری از اجزا که روی صفحه‌نمایش قرارگرفته به‌صورت کامل آشنا شوید.

 نمایشگر فشار و دما: 

عقربه‌های روی این نمایشگر میزان فشار و دمای آب مدار گرمایش را برحسب بار و درجه سانتی‌گراد نشان می‌دهد.

 

دسته انتخاب وضعیت

برای روشن و خاموش کردن دستگاه بوده و انتخاب فصل زمستان یا تابستان به کارمی رود که می‌تواند در سه وضعیت: تابستانی، قطع موقت یا راه‌اندازی مجدد، زمستانه قرار گیرد. هنگام چرخاندن دسته از بیرون کشیدن آن جدا خودداری کنید.

 

گزینه‌های انتخاب وضعیت پکیج

وضعیت تابستانه: زمانی است که فقط به آب گرم نیاز دارید در فصل تابستان بکار برید.

وضعیت قطع موقت و راه‌اندازی مجدد: به دو منظور دستگاه را می‌توانید در این وضعیت قرار دهید

الف: برای خاموش کردن زودگذر دستگاه که در این حالت سیستم‌های ضد گریپاژ و ضد یخ فعال می‌شود.

ب: برای راه‌اندازی مجدد و به‌اصطلاح reset  دستگاه

وضعیت زمستانی: زمانی که به آب گرم و گرمایش به‌طور هم‌زمان باهم نیاز دارید مانند در فصل زمستان این وضعیت را بکار می‌رود.

 

گزینه‌های انتخاب وضعیت پکیج بوتان

 

آموزش روشن کردن پکیج به‌صورت گام‌به‌گام

نحوه کار انواع پکیج بوتان مانند دیگر مارک‌ها به این صورت شکل است که با کمک تجهیزات داخلی خود به‌طور هم‌زمان آب گرم موردنیاز برای مصارف و گرمایش ساختمان را تولید می‌کند. ما به شما گفتیم که قبل از روشن کردن پکیج چه اقداماتی را باید انجام دهید. در این بخش می‌خواهیم روش روشن کردن پکیج را به‌صورت گام‌به‌گام به شما آموزش دهیم:

 

1-وصل کردن برق دستگاه

دوشاخه برق پکیج را به نزدیک‌ترین پریز یا محافظ برق اتصال دهید. در این مرحله صفحه نمایشگر روی دستگاه روشن می‌شود. البته در مدل‌های آنالوگ پکیج صفحه نمایشگر ندارد، بلکه چراغ ال ای دی تعبیه‌شده که بعد از وصل کردن برق دستگاه روشن خواهد شد.

 

2-پر آب نمودن دستگاه

یکی دیگر از پیش‌نیاز اولیه در هنگام روشن کردن پکیج در هرکدام از مدل‌ها این است که دستگاه تا حد استاندارد از آب پر شوند. برای این منظور بعد از اطمینان از باز بودن درپوش خروج هوای شیر هواگیری سیستم، شیر پرکن دلایل خاموش شدن پکیج بوتان که در زیربدنه دستگاه و به رنگ مشکی قرارگرفته است را بازکرده و هر زمان مانومتر فشار دستگاه عدد 1.5 را نشان داد، آن شیر را می‌بندیم.

 

3-تنظیم پکیج برای یکی از حالت‌های زمستانه و یا تابستانه

در این مرحله باید فصلی که در آن قرار دارید دستگاه را برای یکی از حالت‌های تابستانه و یا زمستانه تنظیم کنید. برای این کار از کنترل پنل دستگاه و ولوم های مربوط به تنظیمات دستگاه کمک می‌گیریم.

نحوه تنظیم پکیج بوتان شرایط استفاده از آب گرم پکیج (شوفاژ) دیواری در زمستانبه این شکل است که بر روی پنل جلویی این وسیله دودسته قرارگرفته است که جزو تنظیمات آن محسوب می‌شوند. از دسته سمت راست برای تنظیم دمای آب گرم مصرفی پکیج  استفاده می‌شود و با کمک دسته سمت چپ می‌توانید تنظیمات مربوط به فصل زمستان و تنظیم دمای مدار گرمایش این وسیله را انجام دهید.

اگر نمایندگی بوتان تهران شما مدل دیجیتال باشد، دمای آب گرم مصرفی، دمای مدار گرمایش و کدهای خطای پکیج  بر روی صفحه نمایشگر دستگاه نشان داده می‌شود؛ اما درصورتی‌که پکیج شما آنالوگ باشد، چراغ‌های LED روی دستگاه تمام تغییرات مربوط به دمای آب گرم مصرفی، دمای مدار گرمایش و حتی ارورهای این وسیله را نشان خواهد داد.

 

تنظیم پکیج بوتان برای یکی از حالت‌های زمستانه و یا تابستانه

 

4-عمل جرقه زن

بعد از روشن کردن پکیج باید بتوانید روشن شدن شعله دستگاه را مشاهده کنید، با این شکل باید مطمئن می‌شوید که جرقه زن دستگاه به‌درستی کار می‌کند.

 

5-دمای آب گرم مصرفی

در اولین لحظه‌های روشن کردن پکیج باید مقدار دمای آب گرم مصرفی 45 درجه سانتی‌گراد بالاتر از دمای آب سرد ورودی به پکیج باشد. بهتر است درجه پکیج روی عدد 60 گذاشته شود.

 

6-دمای مسیر گرمایش

درصورتی‌که تنظیم شرایط استفاده از آب گرم پکیج دیواری در زمستان مطمئن شوید که رادیاتورها بر روی دمای صحیح تنظیم‌شده است و دستگاه به‌درستی روشن و خاموش می‌شود.

 

نحوه روشن کردن پکیج دیواری بوتان در حالت زمستانه

1- در مرحله اول باید برای روشن کردن پکیج دیواری بوتان درجه فشار پکیج را کنترل و تنظیم کنید. این درجه میانگین باید روی ۱٫۵ بار باشد. اگر فشار کم باشد شما باید شیر کوچکی که زیر پکیج است را بازکنید تا درجه فشار پکیج زیاد شود و زمانی که روی ۱٫۵ رسید شیر را ببندید.

2-در مرحله بعد بررسی کنید که مسیر دودکش حتماً باز باشد. یکی از روش‌های کنترل باز بودن دودکش انداختن سنگ کوچکی از پشت‌بام به داخل دودکش خواهد بود. ایمنی بودن دودکش را جدی بگیرید.

3-تمامی فلکه‌های موجود در زیر پکیج را که به شلنگ‌های آب وصل هستند را بازکنید.

4- شیر همه رادیاتورها را بازکنید

5-پکیج را در حالت زمستانه گذاشته و درجه دمای پکیج را زیاد کنید تا پکیج روشن شود.

6- بعد از چند دقیقه کارکرده پکیج باید نزدیک‌ترین رادیاتور به پکیج شروع به داغ شدن کند.

7- از اینکه همه رادیاتورها داغ شدن می‌توانید هواگیری را انجام دهید.

8: در انتها بعد از هواگیری رادیاتورها دوباره مانند مرحله اول فشار پکیج را بررسی کنید.

 

نحوه روشن کردن پکیج دیواری بوتان در حالت زمستانه

 

روشن کردن پکیج دیواری بوتان در حالت تابستانه

1-اول از بسته بودن شیرهای رفت‌وبرگشت رادیاتورها مطمئن شوید.

2-بستن شیرهای رفت‌وبرگشت رادیاتور برای انتخاب وضعیت تابستانه

3-دسته تنظیم دمای آب گرم مصرفی را روی درجه حرارت دلخواه تنظیم کنید.

4-پکیج دیواری را رو حالت تابستانه انتقال دهید و با باز کردن شیر آب گرم مصرفی، مشعل روشن‌شده و نمایشگر وضعیت عملکرد شوفاژ به‌صورت سبز ثابت روشن خواهد شد.

5-با بستن شیر آب گرم نیز مشعل خاموش می‌شود.

 

خاموش کردن پکیج

در بعضی از شرایط پیش می‌آید که مجبوریم پکیج را خاموش‌کنیم، مثلاً در شرایطی که به مسافرت می‌رویم. در این صورت باید طبق روشی که در ادامه گفته‌شده است پکیج را خاموش‌کنید!

دسته سمت چپ تعبیه‌شده بر روی پنل پکیج را طوری می‌چرخانیم که نوک ولوم بر روی علامت استند بای یا آماده‌به‌کار قرار بگیرد. در این مرحله دو حالت شکل می‌گیرد.

 اول اینکه می‌خواهیم پکیج را برای مدت کوتاهی خاموش‌کنیم، در این هنگام باید برق و گاز دستگاه را در حالت وصل نگه‌داریم تا سیستم‌های ایمنی پکیج ازجمله سیستم ضد یخ‌زدگی و گیرپاچ به کار خود ادامه دهند و در شرایط استند بای از این وسیله مراقبت کنند.

 

برای خاموش کردن پکیج برای مدت طولانی:

اوا اینکه دسته‌گاز پکیج را در حالت قطع یا بسته قرار می‌دهیم؛ و بعد دوشاخه برق پکیج را از پریز می‌کشیم. و آب داخل مدار پکیج را تخلیه کرده. برای این منظور شیر آب سرد ورودی دستگاه را می‌بندیم، شیر آب گرم مصرفی در خانه را باز می‌کنید و شیر پرکن زیر پکیج را باز می‌گذارید تا کل آب داخل مدار خارج‌شده و فشار دستگاه به صفر برسد.

 

سوالات متداول

نحوه روشن كردن پكيج بوتان قدیمی چگونه است؟

شیر رادیاتورها را باز کنید. پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید و درجه دمای پکیج را بالا ببرید تا پکیج روشن شود. در انتها بعد از اینکه همه رادیاتورها داغ شدن میتوانید هواگیری را انجام دهید. بعد از هواگیری رادیاتورها مجددا مانند مرحله اول فشار پکیج را کنترل نمایید.

 

نحوه روشن كردن شوفاژ پكيج به چه صورت است؟

دسته انتخاب وضعیت را به حالت روشن یعنی در وسط قرار دهید. برای استفاده از حالت تابستانه پکیج ولوم مربوطه را خلاف جهت عقربه های ساعت به سمت علامت شیر آب بچرخانید. 5. اگر در فصول سرد سال قصد روشن کردن شوفاژها را دارید، ولوم را به سمت بالا و علامت رادیاتورها بچرخانید.

 

ترتیب روشن شدن پکیج به چه صورت است؟

دسته انتخاب وضعیت را به حالت روشن یعنی در وسط قرار دهید. سپس در صورتی که فصل تابستان است، برای استفاده از حالت تابستانه پکیج، ولوم مربوطه را خلاف جهت عقربه‌های ساعت به سمت علامت شیر آب بچرخانید. اگر در فصول سرد سال قصد روشن کردن پکیج را دارید، ولوم را به سمت بالا و علامت رادیاتورها بچرخانید.

 

روشن كردن پكيج بوتان در زمستان به چه صورت است؟

دمای مناسب برای نوزادان و سالمندان در زمستان و افراد ناتوان حدود 22 و 23 درجه سانتی گراد است. تنظیم پکیج برای زمستان برای داشتن بیشترین بازدهی این است که دمای سیستم را روی 75 درجه و دمای آب گرم مصرفی آن را روی 60 درجه سانتی گراد قرار دهید.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات