پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای+رادیاتور پره ای یا پنلی

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای
مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای

محصولات تخفیف دار

کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

اگر تاکنون فکری برای سیستم های گرمایشی خود نداشته اید  ، وقت چندانی ندارید. باید هرچه سریع تر برای تهیه، سرویس یا جایگزین این سیستم اقدام نمایید. نکته مهم اینجاست که در عین نزدیک بودن موج سرما، نباید برای تهیه وسایل گرمایشی تعجیل داشت چرا که این اقدامات نیازمند یک  تحقیق کلی و جامع در رابطه با  سیستم های گرمایشی می باشد.

قطعا هیچکس هم دوست  ندارد  بدون اطلاع وارد بازار شود و چشم بسته یک وسیله گرمایشی  تهیه کند  و بعد از یک یا چند بار استفاده متوجه شود که این وسیله برای کاری که از آن انتظار دارید مناسب نمی باشد.

به طور معمول کاربرد رادیاتور ها با توجه به جنس آن ها متفاوت می باشد. اغلب رادیاتور چیست به عنوان ناقل دمای آب عمل می نمایند . از جمله کاربردهای رادیاتور می توان به استفاده از آن در منازل جهت انتقال حرارت آب گرم رسیده از بویلر به داخل ساختمان اشاره داشت . رادیاتورها انواع بسیار متنوعی دارند، از جمله آن ها می توان به رادیاتورهای آلومینیومی، فولادی پره ای و فولادی پنلی اشاره نمود.

 

radiator-panle

 

رادیاتور فولادی پره(نسل اول رادیاتور) :

یکی از انواع رادیاتور پکیج ها کاربردی  برای تامین حرارت اماکن رادیاتور پنلی می باشد که از نظر ظاهر از ورقه های فولاد طراحی و  تولید می گردد.  این نوع رادیاتور ها با حفظ ظاهر و طراحی از شکل رادیاتور های چدنی قدیمی تولید شده در حال حاضر در ایران کاربرد داردند.

از مزایای آن فقط می توان به قیمت اولیه کم آن در زمان خرید اشاره داشت . معایب آن می توان به مصرف زیاد انرژی و بازده انرژی کم، وزن بسیار زیاد آن ها و حجم آبگیری بسیار زیاد آنها در مقایسه با رادیاتور های آلومینیمی (نسل دوم رادیاتور) و بازده حرارتی بسیار کمتر از رادیاتور های آلومینیمی و ظاهر نا زیبا و عرض زیاد آن نسبت به سایر رادیاتور ها اشاره داشت.

 

رادیاتور فولادی پنلی(نسل سوم رادیاتور):

یکی از انواع رادیاتورها که کاربرد زیادی دارد مدل پنلی است که اغلب از جنس فولاد تولید می شود. علت استفاده از فولاد برای ساخت این نوع از رادیاتورها مقاوت بالای این آلیاژ در برابر پوسیدگی و خوردگی می باشد ، به علاوه این آلیاژ راحت ‌تر گرما را منتقل می کند. این مدل از رادیاتورها از نسل جدید رادیاتورها می باشند که برای ساخت آن از ورق‌ های فولادی ۱/۱۵ میلی‌ متر یا ۱/۲ میلی ‌متر  مصرف می گردد.


رادیاتورهای پنلی به طور استاندارد با سایز ۴۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر تولید می گردند  که از بازده حرارتی ۲۰۰۰ کیلو کالری برخوردار می باشند. رادیاتورهای پنلی به علت بدنه‌ صاف و مسطحی که دارند، در فضای کمتری نسبت به دیگر رادیاتورها گرمای بیشتری را تولید می نمایند  این راندمان کاری بالا  منجر به آن شده تا در مصرف انرژی نیز صرفه‌ جویی زیادی شود.


در چند سال اخیر استفاده از پکیج‌ شوفاژ دیواری در منازل بیش از پسش شده است. جنس مس پکیج‌ ها با فولاد رادیاتورهای پنلی سازگار می باشد  و موجب  خوردگی مس پکیج نخواهد شد.

این موضوع یکی از ویژگی های  دیگر رادیاتور پنلی محسوب می شود ، اما استفاده از فولاد در ساخت این مدل رادیاتورها منجر شده  تا وزن آن‌ ها بالا رود به همین دلیل برای نصب آن‌ها روی دیوارهای از پیش ساخته باید از پایه‌های زمینی استفاد شود تا مشکلی رخ ندهد. علاوه بر مدل های پنلی و پره ای، این سری از تجهیزات گرمایشی در مدل های شیشه ای، قرنیزی، حوله خشک کن، دکوراتیو طراحی و عرضه می شوند.

 

معایب رادیاتور آلومینیمی و مزایای رادیاتور پنلی :

  • حجم آبگیری بیشتری نصبت رادیاتور پنلی دارند .
  • بازده انرژی کمتری نصبت به قیمت رادیاتور های پنلی بوتان دارند (آلومینیمی حدود 40 و پنلی حدود 60 درصد بازده انرژی دارند).
  • قیمت بیشتری نصبت به رادیاتور پنلی دارندضمانت کمتری نصبت به رادیاتور پنلی دارند(ضمانت رادیاتور پنلی 10 سال می باشد.
  • {در صورت ریزش رنگ و آب دهی})تمیز کردن رادیاتور پنلی آسانتر از آلومینیمی است چون یک پارچه استرادیاتور آلومینیمی گرمایش بیشتر تابشی است ولی رادیاتور پنلی 30 درصد تابشی و 70 درصد همرفتی استرادیاتور پنلی کمتر باعث سیاه شدن دیوار می شود.
  • رادیاتور پنلی بر خلاف رادیاتور آلومینیمی با پکیج سازگار تر است .
  • در پکیج چون لوله مسی استفاده شده است در واکنش با آلومینیم درچار خردگی ،ایجاد رسوب و تولید گاز می نماید که شما مجبوری هفته ای یک بار اقدام به هواگیری رادیاتور های آلومینیمی کنید .
  • در صورتی که در رادیاتور های پنلی معمولا سالی یک یا دوبار کافی است.با یک دستمال جادویی حوله ای به راحتی قابل تمیز کردن می باشند.
  • خطر کمتر سوختی برای کودکان دارد ،بر خلاف رادیاتور آلومینیمی که بدنه خیلی گرمی دارند.

 

a955a3de9afa2794fbaf8cc2473586cb_XL

 

ویژگی رادیاتور پنلی یا فولادی

دوام و کیفیت بالای فولاد و مقاومت زیاد آن در برابر آب و رطوبت و زنگ زدگی این فلز را منحصر به فرد و خاص می نماید. نکته مهم در اینجا این است که فولاد مورد استفاده در ساخت رادیاتور گرید‌‌‌‌های مختلفی دارد و هر چه گرید بالاتری داشته باشد از کیفیت و عمر بالاتری برخوردار است.

همچنین ضریب حرارتی بالاتر در رادیاتور پانلی و سازگاری فولاد رادیاتور که مانع خوردگی مس پکیج می ‌شود، با توجه به محدودیت فضای خانه فضای کمتری را نسبت به رادیاتور پره ای به خود اختصاص می ‌دهد و قیمت پایین تر و عدم نیاز به هواگیری از دیگر مزایای رادیاتور‌‌ های پنلی می باشد.

 

برای اطلاع از قیمت رادیاتور بوتان بر روی عکس کلیک کنید

vittoria-top-450x715

 

ویژگی‌‌‌‌های رادیاتور پره ای (آلومینیومی)

جنس رادیاتور‌‌‌‌های آلومنیومی موجود در بازار از نوع آلومینیوم خشک می باشد ، به علت سبکی وزن رادیاتور آلومینیومی به راحتی به وسیله پایه ‌‌‌‌های مخصوص قابل نصب بر روی دیوار می باشد.

از مزایای این رادیاتورهای پره ای بوتان قابل تعمیر بودن و امکان تعویض و اضافه نمودن هر پره در صورت تأمین نشدن گرمای مورد نیاز و همین طور ضریب هدایتی بیشتر رادیاتور پره ای (ضریب هدایتی سرعت گرم یا سرد شدن است و منظور ضریب حرارتی بیشتر نیست) است.

از معایب رادیاتور پره ای می توان به احتیاج به فضای بیشتر برای تولید گرمای یکسان در قیاس با رادیاتور پانلی و احتمال شکستگی یا لب پر شدن رادیاتور پره ای هنگام نصب بسیار بالاست، مصرف انرژی بیشتر و زمان گیر بودن و سیاه کردن دیوارهایی که بر روی آن نصب می ‌شود، سختی نصب آن و عدم هماهنگی آلومینیم با مس پکیج می باشد.

 

سازگاری رادیاتور با پکیج دیواری

رادیاتور پانلی (پنلی) فولادی انتخاب بهتری برای پکیج دیواری به شمار می روند علت این  سازگاری فولاد با مس پکیج می باشد . چنانچه که در خصوص رادیاتورهای آلومینیمی (پره ای) مس پکیج با آلومینیوم رادیاتور تشکیل پدیده پیل الکترولیتی که منجر به تولید گاز هیدروژن می شود که نیاز مداوم به هواگیری را در رادیاتور پره ای ایجاد کرده که این امر منجر به  پایین آمدن عمر مفید پمپ و منبع انبساط پکیج دیواری می شود.

 

مقایسه تفاوت رادیاتور پنلی و پره ای از جنبه های مختلف

اگر شما هم تصمیم گرفته اید از این زمستان منزل یا محل کارتان را با رادیاتور گرم نمایید، این مطلب به شما کمک می کند بتوانید ایده آل ترین مدل را بخرید.

  • قیمت

حتما اولین پارامتری که باید زیر نظر داشت ، تفاوت رادیاتور پنلی و پره ای از نظر قیمت می باشد. رادیاتورهای پنلی در حال حاضر قیمت به مراتب پایین تری نسبت به رادیاتورهای پره ای دارند. نکته بسیار مهم اینجاست که برای نصب رادیاتورهای پنلی نیاز به خرید وسایل اضافه ندارید اما رادیاتورهای پره ای نیاز به اکسسوری هایی دارند که باید جداگانه تهیه گردد.

 

  • راندمان حرارتی

قبل از تهیه باشد در اولین قدم  بدانید که  چه محیطی را می خواهید با این رادیاتور گرم نمایید. اندازه و کاربری محیط دو پارامتر اصلی برای تعیین سطح گرمای مورد نیاز می باشند. در مقایسه رادیاتور پنلی و پره ای از نظر میزان راندمان حرارت به این نتیجه دست یافتیم که این دو مدل معمولا تفاوت چندانی باهم ندارند. البته بیشتر رادیاتورهای پنلی راندمان بالاتری دارند اما این اختلاف به قدری کم است که می توان از آن چشم پوشی نمود.

 

shshyyy

 

  • تفاوت در طول عمر رادیاتورها

رادیاتورهای پنلی و پره ای ازنظر طول عمر و دوام در رده خوبی قرار می‌گیرند. اما فرق رادیاتور پره ای و پنلی این است که رادیاتور پنلی در صورتی در برابر زنگ زدن مقاوم خواهد بود و دوام بالایی خواهد داشت که با گرید بالا ساخته شده باشد. این در حالی است که نمونه‌های پره ای، در هر نوعی از مقاومت خوبی در برابر زنگ زدن برخوردار هستند.

البته امروزه از انواع فولاد ضدزنگ در ساخت این رادیاتورها استفاده می‌شود که نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری دارند. اما رادیاتورهای پره ای در برابر مواد خوردنده و زنگ زدن بسیار مقاوم هستند و می‌توان تا سال‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

 

  • بازدهی دمایی در رادیاتور پنلی و پره ای

بازده دمایی درواقع معیاری برای سنجش توانایی انتقال حرارت توسط رادیاتور است که در زمان خرید رادیاتور هم باید به آن توجه ویژه‌ای شود. اگر بخواهیم رادیاتورهای پنلی و پره ای را از دید بازدهی دمایی با هم مقایسه کنیم؛ باید دو رادیاتور با سایز یکسان را در نظر بگیریم.

برای مثال می‌توانیم دو رادیاتور با طول 100 سانتی‌متر را با هم مقایسه کنیم؛ این رادیاتور دارای 12 پره خواهد بود. در مجموع اختلاف چندانی میان بازده دمایی در رادیاتور پنلی و پره ای دیده نمی‌شود و می‌توان گفت از این نظر یکسان هستند.

 

برای خرید رادیاتور پنلی 80 سانت بر روی عکس زیر کلیک کنید

رادیاتور پنلی 80 سانت - بوتان

 

مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای

 

در این قسمت از بوتانو قصد داریم ویژگی های رادیاتورهای پنلی و پره ای را با یکدیگر مقایسه کنیم و مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای شرح دهیم  تا شما عزیزان تفاوت این دو را بهتر درک کنید و یک انتخاب خوب داشته باشید.

 

ظرفیت گرمایشی رادیاتور پنلی و پره ای:

شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا میزان گرمایش رادیاتور پنلی بیشتر است یا پره ای؟ میزان گرمایشی که توسط رادیاتورها تولید می گردد، بدون شک از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها در خرید سیستم گرمایشی می باشد. برای تخمین میزان گرمایی که رادیاتورها تولید می کنند، واحدی بنام بازده حرارتی مطرح می گردد که میزان انتقال حرارت را محاسبه می کند.

به عنوان مثال رادیاتور پنلی ۱۰۰ سانتی متری برند ایساتیس تقریبا ۱۸۳۲ کیلوکاری در ساعت بازده حرارتی دارد و در مقابل رادیاتور ۱۲ پره بوتان که حدودا ۱۰۰ سانتی متر می باشد دارای بزاده حرارتی ۱۸۹۶ کیلوکاری است، پس نیجه می گیریم که رادیاتور پنلی و پره ای با سایز یکسان، بازده حرارتی یکسان دارند.

 

دوام و ماندگاری:

یک از فاکتورهای بسیار مهم در خرید وسایل گرمایشی، دوام، ماندگاری و طول عمر آن هاست که نمی توان ان را نادیده گرفت. همانطور که در بالا گفته شد، رادیاتورهای پنلی از جنس فولاد هستند و رادیاتورهای پره ای از جنس آلمینیوم خشک، واضح است که مقاوم فولاد نسبت به آلمینیوم در برابر زنگ زدگی، خوردگی، رطوبت و ضربه مقاومت تر میباشد به همین دلیل است که مدت زمان گارانتی رادیاتور پنلی نسبت به پره ای طولانی تر می باشد.

 

قابلیت تعمیر:

با توجه به طولانی بودن زمان گارانتی رادیاتورهای پنلی و پره ای، به ندرت پیش می آید که این سیستم ها درچار مشکل بشوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. اما در صورت سوراخ شدن یک پره در رادیاتو پنلی، کی بایست کل رادیاتور عوض شود اما در مدل پره ای  این گونه نیست و می توان همان پره را تعمیر یا تعویض نمود.

 

 قابلیت کار با پکیج:

امروزه مصرف کنندگان به علت اینکه پکیج ها نسبت به موتورخانه های مرکزی دردسر کمتری دارند، بیشتر خواهان تهیه و استفاده از پکیج ها می باشند، به همین می خواهند بدانند که کدام نوع از رادیاتورها سازگاری بیشتری با پکیج ها دارند. همانطور که گفته شده مبدل داخلی پکیج از فلز مس ساخته شده به همین دلیل می بایست از رادیاتورهایی استفاده شود که کمترین واکنش را با مس داشته باشد.

مزیت دیگر این است که آنها در فضای کوچکتر از اتاق نیز گرمایش مطلوب را حاصل می کنند. انعطاف پذیری اصلی رادیاتورهای صفحه تخت با فضا و موقعیت است، سایزبندی آنها - بعضی از آنها باریک به اندازه پنج سانتی متر است - به آنها انعطاف پذیری بیشتری در اتاق ها با هر شکل و اندازه را می دهد بدون اینکه از کارایی آنها کاسته شود، آنها نیز از دیوار آویزان می شوند و فضای اتاق را ذخیره می کنند.

بعضی از رادیاتورهای پانلی تخت پس از نصب، براکت ها را به طرز هوشمندانه ای پنهان می کنند، به طوری که آنها حتی یک ظاهر شیک تر را نیز به تماشا می گذارند و در حداقل فاصله با دیوار نصب می شوند.

انعطاف پذیری آنها در جایگاه و گستره ای از طرح ها و رنگ ها موجب می شود رادیاتورهای تخت را به عنوان یک عنصر معماری به جای یک ضرورت عملی در نظر بگیرند.

 

معایب رادیاتور پانلی

معایب رادیاتور پانل عمدتا به علت خواص فولاد است:

 

قرار گرفتن در معرض فرآیندهای خورنده:

واقعیت این است که حتی هوای خالی باعث ظهور و گسترش زنگ زدگی می شود.

 

لایه برداری زودرس رنگ:

توصیه: استفاده مطلوب از یک رنگ مخصوص با کیفیت بالا برای محصولات فولادی است. این کار بسیار مقرون به صرفه تر از بازسازی مجدد است.

 

مقاومت کم در برابر خوردگی:

فولاد به راحتی در معرض حمله شیمیایی است، بنابراین رادیاتور پانل های فولادی می تواند بسیار کوتاه مدت کارایی داشته باشند، اگر تمام دستورالعمل های ایمنی در نظر گرفته نشده است.

هنگام انتخاب رادیاتور، باید توجه به کیفیت رنگ بیشتر از خود رنگ باشد، درست است که این رنگ اعجاز زیبایی شناختی دارد اما اگر با تمام هنجارها و قوانین ساخته نشده باشد مشکل ساز می شود، زیرا نقش محافظتی پانل را نیز دارد.

 

ضعف در برابر چکه آب:

شایان ذکر است که نه تنها پانل، بلکه بیشتر رادیاتورهای دیگر قطرات شدید و پر فشار آب را در سیستم تحمل نمی کنند، برای محافظت در برابر نشت و آسیب به پانل ها، لازم است یک کاهش دهنده فشار نصب شود.

با توجه به ویژگی های طراحی، لازم است برای جلوگیری از هر گونه شوک، خش، یا آسیب مشابه در هنگام حمل و نقل اصولی را رعایت کنید. عدم پذیرش تماس سطوح داخلی با اکسیژن - بنابراین، یک رادیاتور پانل فولادی نمی تواند بیش از دو هفته بدون خنک کننده باشد. همچنین فراموش نکنید که چنین رادیاتوری اجازه نصب در سیستم گرمایش مرکزی را ندارد، آنها فقط برای سیستم های مستقل مناسب هستند.

 

نتیجه نهایی

در این مقاله از نمایندگی بوتان قصد داشتیم که بدون هیچ گونه غرض ورزی مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای را شرح دهیم  تا بتواند راهنمایی کاملی برای خرید هر چه اقتصادی تر و بهینه تر شما عزیزان باشد ، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که رادیاتور پنلی که به نام ترکیه ای یا آلمانی فروخته می شود در 90درصد موارد غیر واقعی است به این دلیل اینکه کشور ما منبع غنی از فولاد در منطقه می باشد واردات این رادیاتور با توجه به اینکه قیمت تمام شده محصول را بالاتر می برد مقرون به صرفه نخواهد بود.

 

سوالات متداول

رادیاتور پنلی بخرم یا پره ای؟

رادیاتورهای پره ای یا آلومینیومی به همان سرعت که گرم می شوند و خانه را گرم می کنند، در صورت خاموش شدن با سرعت بیشتری نسبت به رادیاتورهای پنلی سرد خواهند شد. بنابراین می توان گفت رادیاتورهای پنلی پس از خاموش شدن مدت زمان بیشتری گرمای خود و فضای اطرافشان را حفظ می کنند.

 

مزایا و معایب نشت گیر رادیاتور چیست؟

جلوگیری از نشتی‌های احتمالی آینده بسیار موثر است. ذرات رسوبی را معلق نگه می‌دارد تا از تجمع ذرات در کنار یکدیگر جلوگیری نماید. با عدم ایجاد رسوب و حل کردن رسوبات عملکرد سیستم را بهبود می‌بخشد. مناسب برای ترمیم دائمی واشر سرسیلندر و خوردگی های آن می باشد.

 

مزایا و معایب رادیاتور دکوراتیو چیست؟

اندازه و ابعاد رادیاتور دکوراتیو نسبت به رادیاتورهای قدیمی، کوچک است و ضخامت کمتری دارد، از این رو این نوع رادیاتورها فضای خیلی کمی از فضای اتاق را اشغال می‌کنند. گرمای حاصل از رادیاتور دکوراتیو مطبوع است. به‌طوری‌که هیچ نوع حساسیت تنفسی برای افراد اطراف خود ایجاد نمی‌کند.

 

رادیاتور چه مارکی خوبه؟

اگر به یک رادیاتور پره ای نیاز دارید و سوالتان این است که بهترین مارک رادیاتور پره ای چیست ، باید به شما بگوییم که با توجه به سابقه25 ساله ما ، بهترین مارک رادیاتور پره ای ، بوتان است.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات