پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← تفاوت پکیج فن دار و بدون فن بوتان
Butan co

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

تفاوت پکیج فن دار و بدون فن بوتان

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

 

پکیج های دیواری کلا در دو نوع فن دار و بدون فن طراحی میشود با توجه به ایمنی بالای پکیج های فن دار معمولا مشتریان ترجیح میدن تا از پکیج های فن دار استفاده کنند در پکیج های فن دار اگر به هر دلیلی مسیر دودکش مسدود شود به دلیل داشتن سنسور فشار پکیج خاموش می شود که به این قطعه پرشر هوا یا پرشو دود هم نیز گفته میشود.

پکیج های بوتان که جزو مدل های فن دار می باشد کاملا بی صدا هستند پکیج هایی که در فضای باز نصب می شوند حتما باید فن دار باشند علت این می باشد که به هر دلیلی اگر وزش باد شدید به سمت پکیج بدون فن بیاید امکان برگشت شعله مشعل به سمت سیم کشی ها و پایین پکیج می باشد.

پکیج‌‌ها انواع متفاوتی دارند و ممکن است در هنگام خرید برای انتخاب نوع آن دچار سردرگمی شوید. تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن در کنار مشکلات پکیج بدون فن و قطعات پکیج تک مبدل می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. معمولاً پکیج‌های فن دار بیشتر توسط فروشنده‌ها و کارشناسان توصیه می‌شوند و به همین دلیل اگر با تفاوت پکیج فن دار و بدون فن به طور کلی آشنا باشید، یقیناً می‌توانید پکیج بهتری را انتخاب کنید.

 

تفاوت پکیج فن دار و بدون فن بوتان

پکیج‌ها از نظر فنی در دو گروه فن‌ دار و بدون فن قرار می‌گیرند. در پکیج ‌های فن‌ دار، آلاینده‌های ناشی از سوختن، به وسیله فن از طریق دودکش از پکیج خارج می‌شوند. در این پکیج‌ها قطعه‎‌ای به نام فلنج فن وجود دارد که اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را از محیط بیرون می‌گیرد و آلاینده‌ها را از دستگاه خارج می‌کند.

در گذشته پکیج‌های دیواری فن‌دار دارای سروصدای زیادی بودند، اما امروزه این مشکل اصلاح شده و صدای کمتری از پکیج به گوش می‌رسد. این پکیج‌ها را می‌توان در تراس یا بالکن نصب کرد. در پکیج‌های بدون فن، خروج آلاینده‌ها از طریق مکش دودکش‌ها اتفاق می‌افتد. دودکش این پکیج‌ها باید در تماس با هوای آزاد قرار بگیرد، تا آلاینده‌های خروجی دوباره به داخل خانه باز نگردند.

پکیج‌ های بدون فن، تنها می‌توانند در داخل خانه نصب شوند. باید توجه داشت که این پکیج‌ها اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را از هوای داخل خانه تعبیه می‌کنند، که این خود باعث کمبود اکسیژن در منزل خواهد شد.

در نتیجه بطور کلی شرایطی که محل نصب پکیج در فضای باز مانند بالکن یا پاسیو باشد و یا بخشی از مسیر دودکش به صورت افقی ( بیش از 30 سانتی متر ) اجرا گردد، از پکیج شوفاژ فن دار استفاده می شود، چرا که یک فن هوادهی در بخش اگزوز، گازهای احتراق پکیج را به خارج از ساختمان منتقل می نماید.

به همین دلیل پکیج دیواری فن دار معمولا به یک دودکش مخصوص دوجداره مجهز است که جداره داخلی آن قطری 6 سانتی متری دارد. از این رو دود دستگاه از طریق این لوله که قطر جداره خارجی آن 10 سانتی متر است، به محیط بیرون تخلیه می شود.

 

تفاوت اساسی پکیج فن دار و بدون فن بوتان

 

قطر و جنس دودکش

پکیج بدون فن مجهز به دودکش خاصی می باشد که دود و گازهای ناشی از احتراق را از آن خارج می نماید. در واقع دودی که در اثر سوختن ایجاد می شود، به صورت مکش طبیعی در این دستگاه از دودکش نصب شده در آن خارج می گردد و دیگر نیازی به سیستم مجزا جهت خارج نمودن این گازهای مضر وجود ندارد. یکی از فرق بین پکیج فن دار و بدون فن در قطر دودکش آن است. همانطور که که گفته شد دودکش از اجزای مهم پکیج می باشد که در مدل های فن دار قطر آن حداکثر ۶ سانتی متر بوده و نیاز به دودکش بزرگتری ندارند. در حالی که در انواع پکیج دیواری در مدل های بدون فن نیاز به دودکش های بزرگ تری وجود دارد که معمولا قطر آن را ۱۵ سانتی متر و ارتفاع آن را حداقل ۳ متر در نظر می گیرند.

 

اندازه و محل نصب و اندازه

ملاک اندازه می تواند تفاوت پکیج فن دار و بدون فن باشد؛ پکیج فن دار از لحاظ تکنولوژیکی پیشرفته تر بوده و ابعاد کوچک تری دارد. بنابراین افراد اغلب آن را به مدل فن دار ترجیح می دهند. مدل پکیج بدون فن داخل ساختمان به کار گرفته می شود و دودکش آن لازم است که در عین تماس با هوای آزاد، هرگز در معرض کوران شدید و طوفان قرار نگیرد.

از این رو معمولا در انتهای دودکش پکیج های بدون فن کلاهک نصب می شود تا گاز سمی به درستی به بیرون منتقل شده و با باد شدید و کوران به داخل بازنگردد. با توجه به آن که پکیج فن دار را باید در فضاهای باز مانند بالکن نصب نمود، این مدل مورد استقبال بیشتری قرار گرفته زیرا فضای داخل را اشغال نخواهند کرد. در نتیجه می توان موقعیت نصب را یکی دیگر از موارد فرق بین پکیج فن دار و بدون فن در نظر گرفت.

 

میزان صدا و آلودگی صوتی

نسل قدیمی تر پکیج های فن دار با صدای زیادی کار می کردند که علت آن وجود فلنج فن بود. این قطعه اکسیژن لازم را جهت احتراق تامین می نماید و هوای تازه را بجای گاز سمی وارد می کند. از این رو خریداران مدل بدون فن را ترجیح می دادند. ولی امروزه مدل های فن دار آرام و بی صدا روانه بازار می شود و سازندگان از جمله پکیج بوتان این مشکل را با استفاده از فناوری های روز حل کرده اند. مضاف بر آن، به سبب نصب این دستگاه در خارج از محیط، مانند حیاط یا بالکن صدای ایجاد شده آزاردهنده نخواهد بود. بنابراین میزان صدای تولید شده توسط هر دستگاه می تواند معیار دیگری برای فرق بین پکیج فن دار و بدون فن باشد.

 

امنیت

برخی افراد معتقدند که پکیج های فن دار امنیت بیشتری نسبت به مدل بدون فن دارد که علت این امر محل قرارگیری آن در خارج از محیط می باشد. این ویژگی امکان ورود دود سمی و خطرناک به داخل را به همراه ندارد و همچنین باد و طوفان موجب خاموش شدن آن نمی شود. گرچه امروزه هر دو مدل با توجه به استانداردهای روز دنیا و اروپا طراحی و ساخته می شوند. همچنین مدل های بدون فن، همانطور که گفته شد، مجهز به کلاهک اند تا مانع از خاموش شدن آن ها شود.

 

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات