پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

علت خاموش نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟ علت روشن ماندن شعله آبگرمکن دیواری بوتان

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← علت خاموش نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟ علت روشن ماندن شعله آبگرمکن دیواری بوتان
علت خاموش نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟  علت روشن ماندن شعله آبگرمکن دیواری بوتان

محصولات تخفیف دار

B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

علت خاموش نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟ علت روشن ماندن شعله آبگرمکن دیواری بوتان

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

علت خاموش نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟ یکی از مشکلات رایجی که برای آبگرمکن‌ها به وجود می‌آید، خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب است. شاید تابه‌حال به این موضوع دقت نکرده باشید، اما ممکن است آبگرمکن شما، با تأخیر خیلی زیادی خاموش شود. این موضوع یک اشکال فنی رایج است که می‌تواند برای هر آبگرمکن و پکیجی پیش بیاید. در ادامه این مقاله از بوتان با ما باشید تا راه حل و علت این مشکل را به شما بگوییم.

 

فهرست مطالب این مقاله:

 

دلایل خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب

آیا شما هم متوجه شده‌اید که پس از بستن شیر آب گرم مصرفی، آبگرمکن منزلتان خیلی با تأخیر خاموش می‌شود؟ به دنبال علت این مشکل رایج هستید؟ مهم‌ترین دلایل خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب عبارتند از:

 

گرفتگی لوله‌های دستگاه یا شیر احتراق آهسته

یکی از دلایل خاموش نشدن آب‌گرم‌کن بعد از بستن آب، گرفتگی لوله‌های دستگاه یا شیر احتراق آهسته است. برای رفع این مشکل، تعمیرکار باید لوله‌ها، زانویی و شیپوره آبگرمکن را جرم‌گیری کند.

 

دلایل خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب

 

خرابی اورینگ میله سوپاپ آب

خرابی اورینگ میله سوپاپ آب نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. برای رفع دلایل خاموش نشدن آبگرمکن و پکیج بوتان بعد از بستن آب در این حالت، باید اورینگ میله سوپاپ آب، توسط تعمیرکار تعویض شود.

 

خراب بودن سوپاپ خروجی آب

ممکن است آبگرمکن به علت خراب بودن سوپاپ خروجی آب، دچار اشکال فنی شده باشد. برای رفع مشکل خراب بودن سوپاپ، باید سوپاپ پلاستیکی خروجی را تعویض کنید. خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب، موجب هدر رفتن انرژی و افزایش گاز مصرفی می‌شود.

 

خرابی سوپاپ اصلی گاز

گاهی ممکن است خراب بودن سوپاپ اصلی گاز علت خاموش نشدن آبگرمکن بوتان بعد از بستن آب باشد. برای رفع این مشکل هم باید سوپاپ اصلی گاز را تعویض کنید.

 

خراب‌شدن فنر سوپاپ اصلی گاز

امکان دارد که از بین ‌رفتن خاصیت فنری سوپاپ اصلی گاز، علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب باشد که برای رفع آن، باید فنر سوپاپ گاز را تعویض کنید.

 

خراب بودن اورینگ میله سوپاپ گاز

خراب بودن اورینگ میله سوپاپ گاز هم می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلی باشد. برای رفع این مشکل، باید اورینگ میله سوپاپ گاز تعویض شود. این اقدامات نیاز به تخصص دارد. توصیه می‌کنیم برای بررسی دلایل این مشکل، از  تعمیرکار مجرب تعمیر پکیج بوتان کمک بگیرید.

 

خراب بودن اورینگ میله سوپاپ گاز

 

تنظیم نبودن فشار آبگرمکن

احتمال دارد به علت تنظیم نبودن فشار آبگرمکن، این مشکل به وجود آمده باشد. تعمیرکار آبگرمکن می‌تواند با تنظیم فشار، مشکل را حل کند.

 

وقتی مشعل آبگرمکن خاموش نمی‌شود باید چکار کرد؟

معمولا فکرکردن به سیستم‌های گرمایشی قیمت پکیج بوتان برای خانه 100 متری، ما را یاد کوره میندازد. خاموش نشدن مشعل آبگرمکن دلایل بسیار زیادی دارد. اما عمده‌ترین علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن، وجود ایراد در ترموستات است.

بررسی ترموستات: اگر ترموستات شما با باتری کار می‌کند پس اول کار مطمئن شوید که نیروی باتری‌اش روبه اتمام نیست و نیاز به تعویض ندارد. اگر ترموستات متصل به برق خانه است آن را قطع کنید. تنظیماتش را خاموش کنید.

درصورت نداشتن کلید خاموش ترموستات باید چه کنیم؟ ساده‌ترین راهکار برای حل مشکل چیست؟ این‌که ترموستات را چند درجه سانتی‌گراد پایین‌تر از دمای فعلی اتاقتان تنظیم کنید. اگر سیستم گرمایشی هم‌چنان کار می‌کند باید گرما را خاموش کنید. اگر دستگاه خاموش نشد باید برق همه سیستم را قطع کنید.

 

 علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن چیست؟

خاموش نشدن سیستم گرمایشی می‌تواند متعدد باشد.

ترموستات خراب: ترموستات خراب قیمت رادیاتور بوتان را می‌توان به‌راحتی تعمیر کرد. علاوه بر آن سیم‌کشی معیوب، سوئیچ خراب و حتی سنسور گرمایش خراب را نیز می‌توان ترمیم و تعمیرکرد. اگر ترموستات شما قابل تعمیر نبود نگران نشوید. چون به‌راحتی تمام می‌توانید آن را تعویض کنید. مخصوصا امروزه که با پیشرفت تکنولوژی و ترموستات‌ها، گزینه‌های جدید زیادی برای شما در دسترس است.

کنترل کننده اولیه آسیب دیده: علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن می‌تواند به‌خاطر ترموستات بد نیز نباشد. نگاهی به مکان واحد گرمایش بیندازید. معمولا وقتی که سیستم گرمایشی خاموش نمی‌‌شود، مشکل از کنترل‌کننده اولیه است. اما اگر مشکل از کنترل کننده اولیه نیز نبود، باید مشکل مکانیکی سیستم را پیدا کنید و آن را تعمیر کنید.

 

 هزینه تعمیر آبگرمکن وقتی که مشعل آن مشکل دارد چقدر است؟

برآورد کردن هزینه تعمیر و قیمت آبگرمکن دیواری را نمی‌توان به‌طور دقیق بیان کرد. اگر آبگرمکن شما پس از بستن آب خاموش نمی‌شود باید با یک کارشناس تماس بگیرید و مشکل را بیان کنید. کارشناسان می‌توانند علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب را سریعا پیدا کنند و تعمیرش کنند. قیمت انجام تعمیر آبگرمکن بسته به مشکلی که دارد متفاوت خواهد بود و نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن ارائه کرد.

 

 هزینه تعمیر آبگرمکن وقتی که مشعل آن مشکل دارد چقدر است؟

 

 دلایل خاموش نشدن آبگرمکن حتی بعد از مسدود کردن لوله کشی آب

  •  در لوله آب ترکیدگی وجود دارد در صورت بروز چنین مشکلاتی باید سریعاً ترکیدگی را برطرف کرد.
  •  وجود گرفتگی در لوله دیافراگم: لوله دیافراگم گرفته باشد باید آن را تمیز کنید و آلودگی آن را برطرف سازید یا به فکر تعویض دیافراگم آبگرمکن باشید.
  •  سوپاپ اصلی گاز خاصیت خود را ازدست‌داده است و برای برطرف‌کردن این مشکل باید سوپاپ را عوض نمایید.
  •  واشر اورینگ ساقه سوپاپ آب خراب شده است و با تعویض آن مشکل حل می‌شود.
  • قبل از هر چیزی مطالعه ی مقاله ی تعویض شیر تخلیه آبگرمکن را به شما یاد آوری می کنیم زیرا می توانید از آن برای مشکلات پیش آمده استفاده کنید. به جز راه‌هایی که گفته شد موارد دیگری وجود دارد که باعث می‌شود به شما کمک کند.
  • عدم تنظیم دقیق و اصولی شعله درصورتی‌که دما بیش از اندازه بالا نرود می‌تواند دلیل خاموش نشدن شعله باشد به همین دلیل باید یک سری راهکار مناسب برای تنظیم کردن شعله به کار گرفته شود.

 

اگر کلید خاموش ترموستات وجود ندارد چه کاری را باید انجام دهیم؟

یکی دیگر از علت روشن ماندن آبگرمکن قیمت آبگرمکن دیواری بوتان با فشار آب کم ممکن است خرابی ترموستات آن باشد.ترموستات را باید چند درجه سانتی‌گراد پایین‌تر از دمای اتاق تنظیم نمایید چنانچه سیستم گرمایشی همچنان مشغول کار است باید گرما را خاموش کرده و دستگاه را از برق جدا کنید. علاوه بر خراب‌شدن تماس با سیم‌کشی خراب سوئیچ خراب و یا سنسور خراب می‌تواند در پیدایش این مشکل نقش داشته باشد. چنانچه ترموستات قابل تعمیر نباشد هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشید زیرا در حال حاضر با پیشرفت کردن تکنولوژی ترموستات‌های جدید و نوین در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 

اگر کلید خاموش ترموستات وجود ندارد چه کاری را باید انجام دهیم؟

علت کامل خاموش نشدن مشعل بعد از بستن شیر آب گرم

علاوه بر تمام راهکارهایی که توضیح دادیم، موارد زیر هم می‌تواند به شما در عیب‌یابی مشکل دیر خاموش شدن مشعل کمک کند .

عدم تنظیم اصولی شعله به این شرط که دما خیلی بالا نرود هم می‌تواند علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن یا دیر خاموش شدن آن پس از بستن آب باشد. برای همین هم نیاز است که یک‌سری راهکارهای مناسب برای تنظیم‌کردن مناسب شعله به‌کار برود .

عدم انتخاب درست پکیج یا آبگرمکن‌کن می‌تواند باعث تاخیر در خاموش شدن مشعل شود.

فشار نامناسب گاز هم در بروز این عامل چندان بی تاثیر نیست .

عدم سلامت ترموستات حد. کنتانت‌های ترموستات حد در حالت عادی خودشان در وضعیت بسته قرار دارند . برای این‌که بفهمیم که ترموستات‌ها سالم هستند یا خیر ، باید تنها یکی از سیم‌های آن‌ها را بیرون بکشیم . در همین حین هم باید پکیج یا آبگرمکن سریع خاموش شود . بنابراین یک علت از خاموش نشدن مشعل آبگرمکن یا با تاخیر خاموش شدن مشعل می‌تواند سالم نبودن ترموستات باشد .

 

سایر دلایل مشکل تأخیر در خاموش شدن مشعل آبگرمکن

علاوه بر دلایل ذکر شده، دلایل دیگری نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکل تأخیر در خاموش شدن مشعل آبگرمکن باشد که شما می‌توانید با عیب‌یابی و برطرف‌کردن آن‌ها، مشکل آب‌گرم‌کن را حل کنید .

عدم تنظیم اصولی شعله

اگر شعله آبگرمکن درست تنظیم نشده باشد، با اشکال در خاموش شدن به‌موقع مشعل آبگرمکن روبرو می‌شوید .

انتخاب آب‌گرم‌کن نامناسب

انتخاب آبگرمکن نامناسب یا استاندارد نبودن قطعات، می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلاتی باشد. به‌طور کلی، آبگرمکن‌ها باکیفیت، کمتر دچار چنین مشکلاتی می‌شوند.

فشار نامناسب گاز شهری

گاهی ممکن است فشار نامناسب گاز شهری باعث بروز این اشکال باشد. اگر متوجه شدید که فشار گاز مناسب نیست، با تنظیم فشار گاز ورودی آبگرمکن (شیر فلکه اصلی گاز)، این اشکال را برطرف کنید. البته ممکن است اشکال از گاز منطقه باشد و به دلایلی فشار گاز شهری افت کرده باشد که با برطرف‌شدن آن، مشکل آبگرمکن هم حل خواهد شد .

 

سخن پایانی

اگر زمان استفاده از آبگرمکن دیواری و زمینی متوجه بروز انواع مشکلات از جمله روشن نشدن مشعل یا روشن نماندن شمعک، سوت کشیدن آن و… شدید باید سریعا با تعمیرکار تماس بگیرید اما در این بین یکی از مشکلات خاموش نشدن آبگرمکن به خاطر فشار نامناسب ، خرابی سوپاپ خروجی آب ، گرفتگی لوله های دستگاه، از بین رفتن خاصیت فنری سوپاپ اصلی گاز و.. رخ می دهد که باید نسبت به بررسی و عیب یابی آن اقدام کنید و تا رسیدن تعمیرکار بهتر است برق ، گاز آبگرمکن را ببندید تا دچار مشکل نشوید .

سوالات متداول

علت خاموش نشدن آبگرمکن مخزنی چیست؟

شرکت آزمایش اینگونه بیان می کند که اصلی‌ترین دلیل خاموش نشدن آبگرمکن وجود مشکل در ترموستات آن است. چنانچه ترموستات به‌وسیله باتری کار می‌کند باید مطمئن شوید که نیروی باتری به پایان رسیده است و نیازی نیست آن را عوض کنید. چنانچه ترموستات به برق خانه متصل است آن را قطع کرده و تنظیمات آن را خاموش نمایید.

 

علت جوش اوردن ابگرمکن مخزنی چیست؟

این حالت ممکن است به دلیل افزایش بیش‌از‌حد دما (۱۴۵-۱۴۰ درجه‌ سانتی‌گراد) در مخزن باشد که منجر به افزایش فشار درون مخزن می‌شود. اگر این اتفاق دائما تکرار شود منجر به جوش آوردن، ترکیدن و انفجار می‌شود.

 

علت خاموش نشدن آبگرمکن ایستاده چیست؟

شرکت آزمایش اینگونه بیان می کند که اصلی‌ترین دلیل خاموش نشدن آبگرمکن وجود مشکل در ترموستات آن است. چنانچه ترموستات به‌وسیله باتری کار می‌کند باید مطمئن شوید که نیروی باتری به پایان رسیده است و نیازی نیست آن را عوض کنید. چنانچه ترموستات به برق خانه متصل است آن را قطع کرده و تنظیمات آن را خاموش نمایید.

 

علت روشن ماندن شعله آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟

 لوله دیافراگم گرفته باشد باید آن را تمیز کنید و آلودگی آن را برطرف سازید یا به فکر تعویض دیافراگم آبگرمکن باشید. سوپاپ اصلی گاز خاصیت خود را ازدست‌داده است و برای برطرف‌کردن این مشکل باید سوپاپ را عوض نمایید. واشر اورینگ ساقه سوپاپ آب خراب شده است و با تعویض آن مشکل حل می‌شود.

 

علت دیر خاموش شدن ابگرمکن دیواری بوتان چیست؟

در شیر احتراق یا لوله دستگاه گرفتگی وجود دارد. برای برطرف‌کردن این مشکل زانوی و شیپوره دستگاه را باید جرم‌گیری نمایید. اورینگ میله سوپاپ آب خراب شده برای حل این مشکل باید این میله تعویض شود. خراب‌شدن سوپاپ اصلی گاز: در صورت خلاص شدن این قطعه هم باید عوض شود.

 

علت خاموش نشدن آبگرمکن برقی چیست؟

در لوله آب ترکیدگی وجود دارد در صورت بروز چنین مشکلاتی باید سریعاً ترکیدگی را برطرف کرد. وجود گرفتگی در لوله دیافراگم: لوله دیافراگم گرفته باشد باید آن را تمیز کنید و آلودگی آن را برطرف سازید یا به فکر تعویض دیافراگم آبگرمکن باشید.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات