پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

تفاوت آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری +پکیج بهتر است یا آبگرمکن

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← تفاوت آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری
تفاوت آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری

محصولات تخفیف دار

perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

تفاوت آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

به طور یقین در روز های سرد زمستانی متوجه  اهمیت لوازم گرمایشی در هر محیطی خواهید شد. امروزه با توجه به رشد جمعیت و سبک زندگی افراد هر روزه انواع مختلفی از این وسایل گرمایشی تولید و به بازار عرضه می شود. پکیج ها به عنوان یکی از این وسایل محسوب می شوند. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت های آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری و ویژگی های آن ها را شرح دهیم ، با ما همراه باشید.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

آبگرمکن دیواری چیست؟

آنچه از نام آبگرمکن بوتان دیواری مشخص می باشد ، دستگاهی برای تولید آب گرم مصرفی , در جهت استفاده های روزانه همچون شستشو , استحمام و مصارف دیگر آب گرم می باشد . از آنجا که آبگرمکن دیواری مخزن یا منبع تولید آبگرم ندارد و ابعاد کوچکتری نسبت به آبگرمکن مخزنی یا زمینی دارد به آن آبگرمکن فوری هم می گویند .

عملکرد آبگرمکن دیواری به این صورت می باشد که آب سرد ورودی از کویل یا لوله های مسی آبگرمکن دیواری عبور کرده و توسط شعله مشعل آبگرمکن گرم شده تا در این سیکل حرارتی آب گرم تولید گردد .

به طور معمول آبگرمکن های موجود در بازار توسط  گاز تغذیه می گردند اما آبگرمکن های دیواری هم وجود دارند که انرژی آن ها توسط برق تامین شده و کلا کارایی آنها متفاوت است . استفاده از این نوع آبگرمکن ها محدود بوده اما در برخی موارد واقعا کارایی مفیدی دارند .

 

برای خرید پکیج پرلا پرو 24 فن دار اینجا کلیک کنید

 

آبگرمکن دیواری چیست؟

 

پکیچ چیست و چه نقشی دارد؟

 پکیج یک موتورخانه کامل می باشد که از  بالاترين بازدهی و کیفیت و کمترين مصرف انرژی و فضا برخوردار است  و  از نظر خطر پذیری هم بدلیل استفاده استانداردهای مطلق اروپایی و تامین گرمایش با آب گرم و رادیاتور ،خطر پذیری ساختمان توسط بخاری و آبگرمکن حذف شده و دیگر هیچ نیازی به آبگرمکن و بخاری در ساختمان نیست و این اصلی ترین تفاوت پکیج و آبگرمکن است.

 

 

ویژگی پکیج دیواری چیست ؟

 اولین وظیفه پکیج دیواری بوتان تولید آب گرم مصرفی می باشد ، درست شبیه به همان کاری که آبگرمکن انجام می دهند. در این عملیات تفاوت خاصی بین پکیج و آبگرمکن وجود ندارد. وظیفه بعدی پکیج، گرم کردن فضای ساختمان است یعنی همان نقشی که داخل ساختمان های دیگر بخاری انجام می‌دهد. پس پکیج در واقع ترکیبی از آبگرمکن و بخاری است. از یک طرف آب گرم مصرفی برای ما تولید می‌کند و از طرف دیگه، فضای خانه را گرم می‌کند. شاید برایتان جالب باشد, پکیج چطوی کار بخاری رو انجام میدهد.

پکیج دو مدار برای عبور آب دارد. از یکی از این مدارها، آب سرد مصرفی عبور می‌کند و گرم می‌شود و برای حمام کردن و شستشو و …  استفاده می‌شود. از مدار دیگر، آب سرد وارد می‌شود و دمای آن بالا می‌رود و به سمت رادیاتورها هدایت می‌گردد.

این آب گرم داخل رادیاتورها گردش می کند و از طریق گرم کردن رادیاتورها، باعث گرم شدن خانه می‌شود. با گرم کردن رادیاتورها، آب مدار کم کم گرماش خود رو از دست  می دهد  و خودش سرد می شود و دوباره برای گرم شدن وارد پکیج می شود.

 

 

تفاوت آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری چیست ؟

  • بطور کلی پکیج، یک موتورخانه کامل با بالاترين بازدهی و کیفیت و با کمترين مصرف انرژی و فضا می ‌باشند و به صرفه ‌تر از آبگرمکن‌های دیواری می باشند چرا که می توان از مزاحمت موتورخانه و شوفاژ راحت شد و همچنین اینکه به کمک پکیج علاوه بر تامین آب گرم مصرفی، گرمایش مطبوع نیز برای محیط فراهم می گردد.
  • ممکن است فکر کنید که پکیج ‌ها به دلیل قیمت بالاتری که نسبت به آبگرمکن دارند، به صرفه نیستند؛ اما به این نکته توجه کنید که شما با خرید پکیج با یک تیر دو نشان می‌زنید و دیگر نیاز به پرداخت هزینه برای بخاری و آبگرمکن ندارید.( مصرف گاز پکیج)
  • حذف لوله کشی گسترده در ساختمان‌ها و استقلال واحدهای هر ساختمان از جهت تامین آب گرم مصرفی از مهمترین مزایای پکیج‌های دیواری است.
  • به کارگیری تجهیزاتی مثل پرشر سوئیچ هوا در انواع پکیج شرایط را برای دسترسی کامل به آب گرم فراهم آورده و توجه به وضعیت این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است. 
  • اشغال فضای کم از دیگر مزیت‌های پکیج‌های دیواری و آبگرمکن‌های دیواری است، اما باید به این نکته مهم توجه کنید که پکیج را در محیط‌های کوچکتر از 60 متر نمی‌توانید استفاده کنید.
  • آبگرمکن‌های بدون مخزن معمولا یک مشکل بزرگ دارند و آن این است که بطور ناگهانی آب سرد شده و تشخیص علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن مخزنی گازی نیز گاها افراد را به دردسر می‌اندازد. اما در پکیج دیواری این مورد مشاهده نشده است. این مشکل بیشتر در فصل زمستان دیده شده که همین دلیلی بر ارجحیت پکیج‌های دیواری بر انواع آبگرمکن مخزنی خصوصا در مناطق سردسیر است. برخی مواقع این مشکل با بررسی وضعیتپیچ تنظیم شمعک آبگرمکن مخزنی برطرف می‌شود. 

 

تفاوت آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری چیست ؟

 

نحوه ی عملکرد پکیج

هر پکیج در بالای مشعل خود از لوله‌هایی است که از یک‌ طرف آب سرد به آن‌ها وارد می شود و از سوی دیگر، آب گرم خارج می گردد  و به سمت رادیاتورها می رود؛ این آب گرم داخل رادیاتورها می شود و از طریق گرم کردن رادیاتورها، خانه گرم می شود. با گرم شدن رادیاتورها بار دیگر، آب مدار سرد شده و باز برای گرم شدن وارد پکیج می‌ شود و این کار تکرار می ‌شود تا دمای محیط تغییر کند. 

 

پکیج یا آبگرمکن 

به طور کلی، عملکرد یک پکیج بوتان همانند موتورخانه ای است با مصرف انرژی کمتر، هزینه ی بهتر و آسان تر. یکی از رایج ترین تفاوت های پکیج و آبگرمکن این است که کار پکیج علاوه بر گرم کردن آب، کرم کردن خانه نیز است و شما از خرید و نصب موتور خانه های پر هزینه و پر سر و صدا، راحت می شوید.
شاید ابتدا فکر کنید  چون قیمت پکیج بالاتر از آبگرمکن است پس به نفع ما نیست، اما این را در نظر بگیرید که اگر آبگرمکن بخرید، باید برای گرم کردن خانه، موتورخانه نیز خریداری کنید؛ اما با خرید پکیج، از خریدن موتور خانه خلاص می شوید و هزینه ی شما پایین تر می آید.
استفاده از پکیج باعث می سود که از لوله کشی کردن و هزینه های آن خلاص شوید.

 

معرفی چند تفاوت پکیج با آبگرمکن

بدون تردید شما با مطالعه تفاوت پکیج با آبگرمکن می توانید تا حد زیادی به پاسخ سوال خود دست پیدا کنید. در حالت کلی پکیج به عنوان یک موتورخانه جامع می ‌تواند بالاترین کیفیت و بازدهی را برای شما با کمترین مصرف انرژی داشته باشد.

متناسب با فضای مورد استفاده، شما می توانید انواع پکیج های دیواری را خریداری کرده و از گزینه های بسیار مقرون به صرفه تر نسبت به آبگرمکن دیواری بهره ‌مند شوید. علاوه بر این، ساختار پکیج به گونه ای است که شما هیچ گونه مزاحمتی از موتورخانه دریافت نخواهید کرد.

 

تفاوت پکیج با آب گرم کن از لحاظ قیمت

با وجود این که بسیاری از افراد گمان می ‌کنند که نصب پکیج دیواری در مقایسه با آب گرم ها دارای قیمت بالاتری هستند، ولی باید سایر جوانب را نیز بسنجید. به عنوان مثال شما با خرید پکیج دیواری می توانید علاوه بر بهره‌ مندی از یک آبگرمکن برای تولید آب گرم مصرفی، نیاز به بخاری نیز نداشته باشید.

 

معرفی چند تفاوت پکیج با آبگرمکن

 

تفاوت نحوه لوله کشی پکیج با آبگرمکن

بررسی تفاوت پکیج با آبگرمکن از لحاظ لوله کشی نیز نشان می ‌دهد که شما شرایط به مراتب آسانتری در پکیج به نسبت آبگرمکن نیاز خواهید داشت. با توجه به اینکه شما جهت استفاده از آبگرمکن باید تمام شیرآلات مصرفی را تهیه کرده و لوله کشی کاملی در ساختمان انجام دهید،  هزینه ‌های بالایی در این زمینه پرداخت خواهید کرد.

با این حال شما برای استفاده از پکیج بدون هیچگونه لوله‌ کشی گسترده ای می توانید در ساختمان از این سیستم بهره ببرید. این عمل موجب می ‌شود که از اتلاف انرژی نیز به بهترین شکل جلوگیری نمایید.

 

اشغال فضای کمتر با استفاده از پکیج

در بررسی تفاوت پکیج با پرفروش ترین مدل آبگرمکن دیواری بوتان درخواهیم یافت که نصب پکیج دیواری در مقایسه با آبگرمکن می‌ تواند بهینه سازی فضا را برای ما تا حد زیادی انجام دهد. فراموش نکنید که برای استفاده و نصب پکیج شما باید محیط هایی بالای ۶۰ متر داشته باشید.

 

فرسودگی، سرویس و نگهداری

عملکرد هر دو سیستم به گونه ‌ای است که با توجه به املاح موجود در آب در مدت زمان مختلف نیاز به رسوب زدایی خواهند داشت. علاوه بر این هر کدام از این سیستم ها با قطعات پیچیده و تخصصی که در آن ها استفاده شده، باید به صورت دوره ای سرویس کاری شوند. با این وجود بد نیست بدانید که در پکیج ها شما می توانید با نصب سختی گیر، به بهترین شکل تا حد زیادی رسوبات را کاهش دهید.

 

در زمان خرید آبگرمکن حتما باید به موارد زیر دقت کنید

رده مصرف انرژی:

با توجه به اینکه آبگرمکن ها از وسایل پرمصرف می باشند اما با توجه به پیشرفت در این زمینه آبگرمکن هایی تولید شده اند با رده های انرژی مناسب که این رده مصرف انرژی تاثیر مهمی در کاهش هزینه های برق و گاز شما دارد.

کارایی یا رده مصرف انرژی به واسطه نموداری مشخص می گردد که به ازای آب گرم تولیدی، میزان مصرف گاز را در یک روز ارزیابی می کند. بنابراین آبگرمکن های کارایی بالاتری دارند که فاکتور انرژی بالاتری هم داشته باشند.

 

در زمان خرید آبگرمکن حتما باید به موارد زیر دقت کنید

 

حداکثر قدرت حرارتی (ظرفیت) :

این شاخص را با واحد کیلو کالری در ساعت اندازه گیری می کنند که همانطور از اسم آن پیداست نشان دهنده ظرفیت حرارتی آبگرمکن است. بنابراین بالا بودن آن سبب می شود آب گرم بیشتری از آبگرمکن خارج شود.

 

حداقل فشار ورودی:

این شاخص نشان دهنده حداقل آب ورودی برای روشن شدن آبگرمکن می باشد که واحد اندازه گیری آن بار می باشد که این مقدار در مناطقی که از فشار آب پایینی برخوردار هستند توجه به آن بسیار مهم و ضروری می باشد.

 

نوع گاز مصرفی

این آبگرمکن ها چون آبگرمکن های گازی می باشند، سوخت مصرفی آن ها گاز شهری و یا گاز مایع می باشد.

 

حداکثر خروجی آب گرم 

این مقدار بر اساس لیتر در دقیقه اندازه گیری می گردد که حداکثر مقدار خروجی آب گرم را نشان می دهد.

 

فن تخلیه آلاینده ها

برخی از آبگرمکن های دیواری سیستم فن تخلیه دارند که با استفاده از فن تعبیه شده در مسیر خروجی باعث می شود سرعت خروج آلاینده ها بیشتر شود.

 

سخن پایانی

بهترین آبگرمکن دیواری در ایران تنها برای تامین آب گرم حمام و شستشو می باشند و برای گرمایش از کف کاربردی ندارد. انواع پکیج دیواری و زمینی علاوه بر تامین آب گرم، برای تامین سوخت شوفاژ هم به اندازه نیاز آب گرم تولید می کنند. پکیج های زمینی گنجانش آب بیشتری دارند و دارای یک تانک بزرگ تر هستند. این دستگاه ها برای تامین آب گرم یک ساختمان بزرگ کارایی مناسب تری دارند.

برای آپارتمان ها و واحدهای متوسط، پیکج دیواری جوابگوست و می تواند به صورت جداگانه برای آب گرم شستشو و گرمایش شوفاژ، تولید گرمای مناسب داشته باشد.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات