پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

معرفی انواع آبگرمکن های دیواری

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← معرفی انواع آبگرمکن های دیواری
معرفی انواع آبگرمکن های دیواری

محصولات تخفیف دار

B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

معرفی انواع آبگرمکن های دیواری

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

معرفی انواع آبگرمکن دیواری بوتان از زمانی که انسان استفاده از آتش را یاد گرفت خواه‌ناخواه برای تهیه غذا و بسیاری موارد دیگر توسط آتش‌وآبی را که در اختیار داشت گرم می‌کرد و از آن آبگرم استفاده می‌کرد شاید بتوان این را ساده‌ترین نوع آبگرمکن دانست که با قرار دادن ظرفی بر روی آتش آب گرم موردنیاز خود را تهیه می‌کردند. رفته‌رفته با پیشرفت انسان و نیاز به آبگرم در مصارف گوناگون با توجه به تکنولوژی آن زمان آبگرم کن طراحی شد و به تولید رسید.

با توجه به اینکه سال‌ها سوخت مصرفی مردم از نفت و زغال‌سنگ تأمین می‌شده آبگرمکن بوتان هایی تولیدشده بود که اصطلاحاً به آن‌ها آبگرمکن نفتی گفته می‌شد. در سال 1332 شرکت بوتان برای اولین بار گاز مایع را به ایرانیان معرفی کرد. زمان چندانی نگذشته بود که استفاده از این سوخت کم آلودگی جای خود را به استفاده از هیزم و نفت پردردسر و دارای آلودگی محیطی داد. به همین روی شرکت بوتان برای اولین بار آبگرمکن زمینی را طراحی کرد که بتواند به کمک گاز مایع و یک ترموستات آب داخل منبع خود را برای استفاده مصارف خانوارها گرم کنند.

 

 

معرفی انواع آبگرمکن دیواری

 

1-آبگرمکن نفتی

2-آبگرمکن گازی

3-آبگرمکن برقی

4-آبگرمکن دوجداره

5-آبگرمکن کویلی

6-آبگرمکن های مخزنی

7-آبگرمکن های بدون مخزن

8-آبگرمکن های هیبریدی

9-آبگرمکن های خورشیدی

 

1-نفتی

آبگرمکن های نفتی از قدیمی‌ترین انواع آبگرمکن های مستقیم هستند. آبگرمکن های نفتی که از ورق سیاه به شکل استوانه‌ای بوده در قسمت عدسی بالای در وسط محلی برای عبور دودکش تعبیه‌شده است روی روپوش آبگرمکن نفتی سوراخ‌های جهت نصب اتصالات اولیه‌ها کنترل‌ها و دریچه بازدید پیش‌بینی‌شده و سطح بیرونی آبگرمکن ضدزنگ و سپس رنگ پوشانده شده بین این روپوش عایق حرارتی نظیر پشم‌شیشه پوشانده شده.

آبگرمکن نفتی که در آن‌ها آب از طریق حرارت ناشی از آتش نفت داغ می‌شود. در این دستگاه‌ها ابتدا نفت از کاربراتور عبور می‌کند و در لوله‌های رابط به محفظه احتراق رسیده و در آنجا در مجاورت با هوای ورودی از روزنه‌های اجاق مشتعل می‌شود و این امر باعث گرم شدن آب مصرفی می‌شود که از آن آب گرم برای شستشو و حمام استفاده کرد.

 

معرفی انواع آبگرم کن‌ها

 

2-گازی

انواع آبگرمکن دیواری , این نوع آبگرمکن دیواری بوتان با توجه به ارزان بودن گاز در ایران به‌صرفه‌ترین آبگرمکن ها بوده. لذا در صورت وجود گاز شهری استفاده از این نوع آبگرمکن بیشتر پیشنهاد خواهد شد. البته این را باید در نظر گرفت که آبگرمکن برقی بسیار ایمن‌تر از آبگرمکن گازی بوده است و دلیل آن بر این است که پس‌سوز گاز؛ گاز سمی به نام مونواکسید کربن است که اگر نتوان آن را به‌خوبی از محیط واحد خارج کرد باعث مرگ افرادی که آن را تنفس می‌کنند خواهد شد.

از معروف‌ترین تولیدکننده‌های آبگرمکن دیواری در ایران شرکت بوتان است. سالانه هزاران آبگرمکن بوتان تولید می‌شود و در منازل نصب‌شده. شرکت بوتان از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آبگرمکن دیواری در دنیا بوده است.

یکی دیگر از انواع آبگرمکن های مستقیم بوده که سوخت آن گاز است. این نوع آبگرمکن ها یا کپسولی هستند و یا با گاز شهری کار می‌کنند این مدل‌ها بهترین گزینه برای آبگرمکن ها است زیرا مدل‌های جدید آن بسیار کوچک‌شده و سروصدای زیادی ندارد و استفاده از آن آسان است.

 

3-برقی

نوع سوم پرفروش ترین مدل آبگرمکن دیواری بوتان مستقیم که به‌جای سوخت باانرژی برق‌کار می‌کند. این آبگرمکن ها کمترین آلودگی زیست‌محیطی را در بردارند اما ازنظر اقتصادی چندان به‌صرفه نبوده و رقم قبض برق شمارا تا حد زیادی بالا خواهد بود. همچون آبگرمکن های برقی، آبگرمکن گازی نیز دارای دو نوع دیواری و ایستاده هستند که البته به دلیل مزایای بشمار آبگرمکن دیواری گازی به نسبت ایستاده آن می‌توان گفت که استفاده از آبگرمکن ایستاده بسیار کم شده تا حدی که می‌توان گفت آبگرمکن ایستاده به دلیل مصرف بالا و کارایی کم منسوخ گشته است چون آبگرمکن های ایستاده فضای خیلی زیادی را اشغال می‌کنند و این موضع باعث شده است که مصرف‌کنندگان سراغ این مدل آبگرمکن های ایستاده نروند.

 

4-دوجداره

این نوع ضوابط نصب آبگرمکن دیواری غیرمستقیم بوده و جدار بیرونی آن‌ها عایق شده که از هدر رفتن گرما جلوگیری می‌کند این نوع آبگرمکن ها در مصرف کم سوخت بسیار به‌صرفه هست و در هدر رفتن سوخت جلوگیری می‌کند. سیستم گرمایشی این منابع هم سیال محور است. در منابع دوجداره آب به‌عنوان سیال پایه در جدار دوم جریان یافته و حرارت را به جدار مرکزی انتقال می‌دهد.

 

معرفی انواع آبگرم کن‌ها

 

5-کویلی

آبگرمکن های کویلی از نوع غیرمستقیم بوده است که درواقع یک مبدل پوسته ولوله هست و مجهز به پمپ هستند. آب گرم در داخل یک کویل مسی که در مخزن محتوی آب گرم کویلی یک اتصال برای نصب تر موم‌تر دارد. در این دستگاه‌ها به‌محض رسیدن آب به دمای موردنظر پمپ جریان را قطع می‌کند اما پیلوت آن‌ها همواره روشن است برخلاف منبع دوجداره که عمدتاً مصرف خانگی دارند منابع کویل دار، با برخورد از راندمان بالا و طول عمر بیشتر علاوه بر مصارف خانگی مصارف صنعتی هم دارند. این منابع در مراکز علمی هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های مسکونی، تجاری اداری، مؤسسات و مراکز گوناگون صنعتی مورداستفاده قرارمی‌گیرد.

 

 6-مخزنی

همان‌طور که از نام این آبگرمکن پیداست دارای منبعی برای ذخیره آب هستند که معمولاً بین 30 تا 80 گالن آب‌دارند. آب سرد وارد مخزن‌های این آبگرمکن ها شده و به روش‌های مختلف مثل استفاده از گاز یا برق گرم می‌شود. مخزن این دستگاه عایق بوده و اجازه نمی‌دهد که به‌راحتی آب گرم شده در آبگرمکن، گرمای خود را ازدست‌داده و سرد شود. درون این دستگاه‌ها حس‌گرهایی تعبیه‌شده که دمای آب در مخزن را اندازه‌گیری می‌کند.

 این آبگرمکن ها یکی از رایج‌ترین انواع آبگرمکن بوده که در دودسته گازی و برقی تولید می‌شوند. در آبگرمکن ها آب سرد وارد مخزن شده و سپس از طریق برق یا گاز گرم خواهد شد. آبگرمکن های مخزنی ارزان‌ترین نوع آبگرمکن در بازار بوده است که طول عمر بسیار خوبی نیز دارند. این آبگرمکن ها معایبی نیز دارند که مهم‌ترین آن سرد شدن آب ذخیره‌شده در مخزن هست. برای حل این مسئله باید همواره درجه حرارت این آبگرمکن ها را تنظیم کرد.

 

7-بدون مخزن

این نوع بهترین آبگرمکن دیواری در ایران که به آن‌ها آبگرمکن های دیواری نیز گفته می‌شود علت محبوبیت، اشغال فضای کمتر و امکان استفاده نامحدود از آب گرم است. این آبگرمکن ها فاقد مخزن بوده و آب گرم را به‌صورت آنی تولید می‌کنند. در این آبگرمکن ها آب سرد به‌محض روشن شدن دستگاه گرم خواهد شد و از طریق لوله‌کشی به محل مصرف می‌رسد. آبگرمکن های دیواری در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و هم‌اکنون در بسیاری از خانه‌ها و آپارتمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین مزایای این آبگرمکن های عبارت‌اند از: گرم شدن سریع و آنی آب و اشغال فضای کمتر که موجب شده برای خانه‌هایی با متراژ گوناگون مناسب باشند. از مهم‌ترین معایب این نوع آبگرمکن ها نیز می‌توان به قیمت خرید و هزینه نصب بالا اشاره آن اشاره کرد.

این آبگرمکن ها دارای یک باکس کوچک هستند که می‌توان آن را روی دیوار نصب کرد با باز شدن شیر آب گرم آب در داخل لوله‌های آبگرمکن که عموماً از جنس مس هستند جریان پیدا مرده که در این لوله‌ها آب گرم می‌شود و به مصارف خانگی می‌رسد.

 

8-هیبریدی

انواع آبگرمکن دیواری , این آبگرمکن های مدرن برای گرم کردن آب از گرمای محیط استفاده می‌کنند. آبگرمکن پمپ حرارتی هم گفته می‌شود، از ترکیب آبگرمکن های معمولی با گرم‌کن‌های بدون مخزن ساخته‌شده است. مشابه یک ماشین هیبریدی که سوخت خود را از ترکیب موتور بنزینی و انرژی الکتریکی استفاده می‌کند، یک آبگرمکن هیبریدی، مکانیزم هر دو نوع؟ آبگرمکن معمولی و الکتریکی را باهم ترکیب می‌کند.

درواقع در این دستگاه‌ها گرمای محیط آب درون مخزن را گرم کرده و هدر رفتن انرژی در آن‌ها بسیار کم است. این آبگرمکن ها حجیم بوده و برای مناطق گرم که دمای سالیانه آن‌ها بین 40 تا 90 درجه باشد مناسب است.

 

معرفی انواع آبگرم کن‌ها

 

9-خورشیدی

آبگرمکن خورشیدی همان‌طور که از نامشان پیدا است از انرژی خورشید برای گرم کردم آب استفاده می‌کنند. این آبگرمکن ها روی سقف نصب‌شده و دارای یک صفحه صاف بوده که با جذب نور خورشید گرمای لازم را برای گرم کردن آب فراهم می‌کنند. این آبگرمکن ها آب موردنیاز را با جذب انرژی خورشیدی جهت گرم نمودن آب گرم بوده. این نوع آبگرمکن ها بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده است.

در صفحه‌ها لوله‌هایی تعبیه‌شده که آب سرد وارد آن‌ها می‌شود و پس از گرم شدن به مخزن انتقال پیدا می‌کند. این نوع آبگرمکن ها ازنظر صرفه انرژی بسیار ایدئال و مناسب بوده است و بسیار مقرون‌به‌صرفه‌اند. از مهم‌ترین معایب این آبگرمکن ها می‌توان به هزینه بالای نصب ولوله کشی آب و عدم کارکرد در رزوهای کوتاه و ابری زمستان اشاره کرد.

این قیمت آبگرمکن دیواری مزایای زیادی دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: استفاده از انرژی تجدید پذیر خورشید به‌جای استفاده از سوخت‌های فسیلی و انرژی الکتریکی، ایمنی بسیار بالا و سازگاری با محیط‌زیست است.

 

سخن پایانی

آبگرمکن ها انواع مختلفی دارند که همگی آن‌ها در دودسته مستقیم و غیرمستقیم قرار می‌گیرند. در آبگرمکن های مستقیم، منبع انرژی درون محفظه خود دستگاه قرارگرفته است اما در آبگرمکن های غیرمستقیم منبع خارج از دستگاه و در جای دیگری مانند موتورخانه قرار دارد. از مهم‌ترین انواع آبگرمکن های مستقیم می‌توان به آبگرمکن نفتی، انواع آبگرمکن دیواری گازی و برقی اشاره کرد. آبگرمکن های غیرمستقیم نیز شامل آبگرمکن دوجداره، کوئلی و خورشیدی هستند.

امیدواریم که در این مقاله از نمایندگی بوتان شمارا با انواع مختلف آبگرمکن ها آشنا کرده باشیم تا شما بتوانید بهترین و به‌صرفه‌ترین آبگرمکن را تهیه کنید و سعی کنید که همه موارد مورداستفاده خود را در نظر بگیرید بعد اقدام به خرید آبگرمکن کنید.

 

سوالات متداول

انواع آبگرمکن گازی کدام اند؟

همچون آبگرمکن های برقی ، آبگرمکن گازی نیز دارای دو نوع دیواری و ایستاده می باشد که البته به دلیل مزایای بیشمار آبگرمکن دیواری گازی به نسبت ایستاده آن می توان گفت که استفاده از آبگرمکن ایستاده بسیار کم شده تا حدی که می توان گفت آبگرمکن ایستاده به دلیل مصرف بالا و کارایی کم منسوخ گشته است.

 

بهترین آبگرمکن دیواری کدام است؟

بوتان ، این گروه تولیدی با در نظر گرفتن شرایط نصب و نوع سوخت متنوع آبگرمکن هایی با موقعیت نصب دیواری و زمینی، با مصرف سوخت گازی و برقی با بالاترین سطح کیفیت تولید و ارائه می نماید. از برندهای مطرح در بازار که طی سال های متمادی توانسته به عنوان بهترین آبگرمکن شناخته شود، می توان به برند بوتان اشاره کرد.

 

انواع آبگرمکن دیواری بوتان کدام اند؟

آبگرمکن های بوتان به دسته های زیر دسته بندی می شود که هر کدام از این ها مدل های متنوع خود را دارند: آبگرمکن آیونایز محفظه احتراق بسته آبگرمکن شمعک دائم با محفظه احتراق باز آبگرم کن آیونایز فن دار محفظه احتراق باز

 

انواع آبگرمکن برقی کدام اند؟

انواع آبگرمکن های برقی بدون مخزن استیبل الترون ، آبگرمکن برقی بدون مخزن DDH. آبگرمکن برقی بدون مخزن DHC. آبگرمکن برقی بدون مخزن DHC EC. آبگرمکن برقی بدون مخزن DHC XG.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات