پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟
پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

سیستم‌های گرمایشی مختلفی برای گرم کردن محیط و همچنین تولید آب گرم وجود دارند که یکی از پرکاربردترین آن‌ها پکیج است. پکیج‌ها به صورت دیواری و زمینی تولید می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب مختلفی دارند. در این مقاله از رجا تاسیس ما به بررسی ویژگی‌های مختلف پکیج‌های زمینی و دیواری خواهیم پرداخت و تفاوت‌های آن‌ها را نیز بیان خواهیم کرد. پس اگر قصد انتخاب سیستم گرمایشی دارید، ما در این مقاله از بوتان به شما کمک می‌کنیم تا بهترین انتخاب و خرید را انجام دهید. در این مقاله به بررسی اینکه پکیج دیواری بوتان بهتر است یا زمینی می پردازیم تا در صورت نیاز هر یک از آن ها را تهیه نمایید.

 

پکیج دیواری چیست؟

این دستگاه جایگزین موتورخانه مرکزی بوده و آب گرم مورد نیاز جهت تأمین گرمایش محیط را به وسیله رادیاتورها و آب گرم بهداشتی جهت مصارف روزانه از قبیل شستشو، استحمام و موارد دیگر را فراهم می‌آورد. در عین حال که این نوع پکیج بسیار متداول است، ولی همان‌طور که از نامش پیدا است، بر روی دیوار نصب می‌شود و در تماس با زمین نمی‌باشد.

پکیج دیواری در فصل زمستان میزان آب گرم مدار بسته که گرمایش آن شامل مبدل حراتی، پمپ سیرکوله و رادیاتورپکیج بوتان است را تامین می‌کند. وقتی شیر آب گرم مصرفی باز می‌شود، با عبور جریان آب از سنسور فشار میکروسوِئیچ، این سنسورفعال شده و با ارسال فرمان به شیر سه طرفه برقی از طریق بُرد کنترل الکترونیک مدار رادیاتورها موقتاً قطع شده و آب مدار گرم‌ کننده به مبدل حرارتی ثانویه پوسته – لوله هدایت می‌شود. به این ترتیب آب گرم مصرفی به صورت فوری تأمین می‌شود.

در حالت تابستان، پکیج دیواری ایرتورپن تنها در زمان نیاز به تأمین آب گرم مصرفی به صورت خودکار روشن می‌شود. هنگامی که مصرف‌ کننده یکی از شیرهای آب گرم را باز می‌کند، فرمان روشن شدن مشعل از طریق میکروسوئیچ سنسور فشار و بُرد کنترل الکترونیک صادر شده، آب گرم مصرفی با بهره‌ گیری از مبدل حرارتی ثانویه پوسته و لوله به صورت فوری تأمین می‌شود.

 

پکیج دیواری چیست؟

 

ویژگی های پکیج دیواری

اما پکیج دیواری بوتان که میشود به عنوان یکی از بهترین تولیدات چند سال اخیر به آن نگاه کرد چرا که باعث حذف موتورخانه های قدمی شده و با استفاده از پکیج دیواری می شود از شر موتور خانه و شوفاژ راحت شد. از پکیج دیواری برای گرم کردن آب مصرفی خانواده و حتی آب گرم مورد نیاز شوفاژ استفاده می شود. پیش از این هزینه های بسیاری برای گرمایش تولیدی توسط موتور خانه ها مصرف می شد. افزون بر هزینه، سوخت و نگهداری آنها نیز کار سخت و زمان بری بود. تعمیر پکیج بسیار راحت تر از یک موتورخانه با حجم بزرگ و پیچیده می باشد.

همچنین در مصرف هزینه ها نیز صرفه جویی می شود. پکیج ها فضای کمی اشغال می کنند، مخصوصا پکیج های دیواری. بازدهی بالایی دارند . نمایندگی پکیج بیتا در تهران هر واحد به صورت جداگانه می باشد که این باعث استقلال واحد های مسکونی می شود. علت محبوب شدن پکیج دیواری در ارگان های اجرایی مزیت های بیشمار آنها هم بوده است. به گونه ای که این روز ها استفاده از موتور خانه ها کمتر مشاهده می شود.

نصب پکیج دیواری همان گونه که از اسمش پیداست معمولا داخل آشپزخانه و یا آبدار خانه بر روی دیوار نصب می شود . جهت ایجاد ایمنی بهتر است استفاده از دودکش دو جداره توصیه می شود. با این کار هوای مورد نیاز دستگاه از محیط بیرونی تامین شده و خطری ساکنین را تهدید نخواهد کرد.

 

مزایای پکیج دیواری:

-استقلال كامل هر واحد مسكوني
-عدم اشغال فضاي مفيد
-سهولت در نصب ، راه اندازی ، سرويس و نگهداری
-ايمني بسيار بالا
-تنظيم دما به ميزان دلخواه
-كاركرد آرام و بدون صدا
-پکیج‌های دیواری در مصرف انرژی نیز بسیار بهینه هستند. برای مثال در این دستگاه‌ها به هیچ عنوان هدر رفتن آب را شاهد نیستیم

 

معایب پکیج دیواری:

-در مقایسه با سیستم‌های مرکزی، پکیج‌های دیواری عمر کمتری دارند.
-در خانه‌هایی با متراژ بالا(بیشتر از 300 متر) کارایی کمتری دارد.
-در صورتی که فشار آب ساختمان بالا یا پایین باشد، عملکرد پکیج دیواری مختل و با مشکل مواجه خواهد شد.
-اکسیژن و رطوبت هوا در محلی که پکیج نصب شده است، کاهش پیدا می‌کند.

 

پکیج زمینی چیست؟

این دستگاه نیز برای تأمین گرمایش شوفاژ و آب گرم بهداشتی بوده و بهترین جایگزین برای موتورخانه‌های قدیمی می‌باشد. با استفاده از این  پکیج‌ها، دیگر نیازی به استفاده از آبگرمکن برای مصارف بهداشتی از جمله استحمام و ظرفشویی نیست. این پکیج بر خلاف نوع دیواری، بر روی زمین نصب می‌شود. عملکرد این پکیج در زمستان و تابستان همانند پکیج دیواری می‌باشد.

 

پکیج زمینی چیست؟

 

ویژگی های پکیج زمینی :

اگر مصرف آب شما بالاست و جزء کسانی هستید که بسیار با آب گرم کار میکنند ما به شما پکیج زمینی را پیشنهاد میکنیم چرا که بودن مخزن اضافی در این پکیج‌ ها باعث می شود تا با ذخیره آب گرم، در خانه‌ هایی که بیش از یک حمام دارند، امکان استفاده از آب گرم ساده‌ تر فراهم شود. این پکیج‌ ها در ابعاد متفاوت و طبق نیاز مشتریان انتخاب می‌ شود.

علاوه بر این پکیج‌ های زمینی در دو نوع مشعل ‌دار و بدون مشعل هستند که معمولاً از پکیج‌ های مشعل ‌دار برای متراژ های پایین ‌تر و از دستگاه‌ های بدون مشعل نیز در متراژ های بالا استفاده می‌ شود. پکیج زمینی بدون مشعل معمولاً به شکل گازی، گازوئیل و دوگانه سوز تولید می شود.

معمولاً انتخاب اندازه و ظرفیت حرارتی خروجی پکیج زمینی به متراژ مکانی که قرار است نصب شود، بستگی دارد. به عنوان مثال در متراژ های ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر بهتر استفاده از پکیج‌ های ۲۸۰۰۰ Kcal و برای متراژ های بالاتر نیز استفاده از پکیج‌ های قوی ‌تر توصیه می ‌شود. معمولاً عواملی مانند سیستم‌ های گرمایشی موجود، تعداد حمام و سرویس ‌های بهداشتی، موقعیت مکانی ساختمان و باز یا بسته بودن اطراف آن، تعداد طبقات بنا، و … در انتخاب میزان قدرت و اندازه ظرفیت پکیج‌ های زمینی تاثیر دارند.

 

مزایای پکیج زمینی:

-قابلیت استفاده همزمان آبگرم مصرفی و سیستم گرمایشی
-دارای مخزن ذخیره آبگرم است.
-توان حرارتی بیشتر جهت تأمین گرمایش محیط‌های بزرگ و یا چند واحد مسکونی یا اداری

 

معایب پکیج زمینی:

-اندازه بزرگ آن فضای بیشتری اشغال می‌کند.
-درصورت نداشتن فن آن را در فضای بیرونی مانند بالکن نمی‌توان نصب نمود.
-سخت بودن تنظیم دما
-ایجاد صدای زیاد
-اکثر مواقع مشکل پکیج زمینی از ترموستات و مخزن است.

 

 تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی

پکیج ها در مقایسه با سایر دستگاههای دیگر که کار مشابه انجام می دهند، صدای کمتری تولید کرده و در کنار آن نوسانات گرم و سرد شدن و یا تغییرات دمای آب در آنها کمتر است. یعنی آب به شیب یکنواخت تری گرم می شود. همین ویژگی در این دستگاه باعث شده است، محبوبیت زیادی به خصوص برای ساختمان های مسکونی داشته باشد.

ضمن آنکه این دستگاه ها در فضای کمتر و کوچکتری قابل نصب هستند و به خصوص در دنیای امروز که آپارتمان ها و ساختمان ها کوچکتر شده اند و فضا کمتر است این ویژگی به عنوان یک مزیت مهم شناخته می شود. موارد گفته شده در واقع مشترکات پکیج دیواری و زمینی بودند اما این دو دستگاه تفاوت هایی هم دارند و ما در ادامه به تفاوت پکیج دیواری و زمینی اشاره می کنیم:

اولین تفاوت پکیج دیواری و زمینی این است که در محل ها و ساختمان هایی که نیاز به تولید گرمای بیشتری دارد، استفاده از پکیج زمینی بهتر و مقرون به صرفه تر بوده و گرمای مناسب و مورد نیاز فضا را تولید خواهد کرد.

پکیج های زمینی مخزن کویل دار یا مخزن ذخیره آب دارند و این تفاوت پکیج دیواری و زمینی در هنگام قطع آب یا نوسانات فشار آب بسیار مهم جلوه خواهد کرد.

پکیج های زمینی برای ساختمان ها و خانه های چند طبقه مناسب تر هستند. در ویلاها و خانه ها با مساحت زیاد هم استفاده از پکیج زمینی مقرون به صرفه تر بوده و کاربردی تر است. در واقع محل استفاده پکیج زمینی و دیواری به عنوان تفاوت در نظر گرفته می شود.

 

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟

بعد از تعریف این دو پکیج و تشریح تفاوت‌هایشان، حال نوبت پاسخ به پرسش اصلی این مقاله است. باید بگوییم: «پکیج‌ دیواری و زمینی بر حسب نوع استفاده و کاربردشان می‌توانند نسبت به دیگری برتری داشته باشند.» برای اکثر ساختمان‌های متراژ کوچک، پکیج دیواری به دلیل اشغال فضای کمتر و به صرفه بودن از لحاظ مالی انتخاب بهتری است.

اما برای ساختمان‌های بزرگ و متراژ بالا که نیاز به گرمایش بیشتر و قوی‌تری است، پکیج زمینی انتخاب بهتری است. همچنین موارد دیگر که نشان‌ دهنده بهتر بودن هر یک از این دو پکیج است به تفاوت های بیان شده در بالا مرتبط می‌شود.

 

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟

 

مقایسه پکیج زمینی و دیواری از نظر ظرفیت حرارتی

ظرفیت حرارتی پکیج رابطه کاملا مستقیم با متراژ منزل شما دارد و شما باید این دو پارامتر را با هم در نظر بگیرید. به عبارت بهتر منظور از ظرفیت حرارتی در این سیستم گرمایشی، توانایی آن برای تولید گرما و گرم کردن آب است. پس هرچه خانه شما بزرگتر باشد و آب گرم بیشتری نیاز داشته باشید، یک پیکج با ظرفیت بالاتر می‌خواهید.

پکیج‌های زمینی و دیواری با ظرفیت حرارتی مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت ظرفیت حرارتی پکیج‌های زمینی از 28 تا 150 کیلووات متغیر است. این در حالی است که پکیج‌های دیواری با ظرفیت حرارتی بین 18 تا 32 کیلووات تولید می‌شوند. پس نهایتا به این نتیجه می‌رسیم که ظرفیت حرارتی پکیج‌های زمینی به مقدار قابل‌توجهی بیشتر از پکیج‌های دیواری است. در نتیجه برای استفاده در فضاهای گسترده و یا مکان‌های عمومی، پکیج زمینی گزینه بسیار مناسب‌تری است.

 

بررسی عملکرد در زمان قطع یا نوسان آب

در زمان نوسان و افت و خیز داشتن فشار آب، کارکرد پکیج دیواری مختل خواهد شد و نخواهد توانست به صورت پیوسته به تولید آب گرم بپردازد. با قطع جریان آب نیز به کلی عملکرد این پکیج قطع خواهد شد؛ در نتیجه هم گرمایش محیط از بین می‌رود و هم هیچ آب گرمی تولید نمی‌شود. طراحی و ساخت پکیج‌های زمینی با نوع دیواری متفاوت است. 

استانداردهای محل نصب پکیج دیواری دارای مخزن آب بوده که این موضوع یک مزیت بزرگ در مقایسه با پکیج‌های دیواری محسوب می‌شود. وجود این مخزن آب باعث عملکرد بهتر این نوع پکیج در زمان قطع آب و یا نوسان می‌شود.

این مخزن در زمان وصل بودن آب و عملکرد صحیح پکیج، پر از آب گرم شده و همین امر سبب می‌شود تا به هنگام بروز مشکل تا مدت زمان کوتاهی مقداری آب برای مصرف وجود داشته باشد. پس اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دچار نوسانات آب بوده و یا در طول روز آب قطع می‌شود، پکیج زمینی گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

 

بررسی عملکرد در زمان قطع یا نوسان آب

 

تفاوت پکیج دیواری و زمینی از نظر محل نصب

پکیج‌های زمینی مجهز به فن هستند و دستگاه‌های فن دار را نمی‌توان در فضاهای باز مثل تراس و همچنین مکان‌هایی که در معرض باد و بوران هستند نصب نمود؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا عملکرد دستگاه مختل شود و دستگاه آسیب ببیند. این‌گونه دستگاه‌ها را بهتر است در محیط‌های بسته و خارج از محیط مسکونی نصب نمود. همچنین باید برای محل نصب، مکانی را به عنوان دودکش برای خروج آلودگی‌ها در نظر بگیریم. همان‌گونه که از نام پکیج‌های زمینی پیداست، این مدل پکیج‌ها بر روی زمین قرار گرفته و نیاز به اتصالات خاصی برای نصب ندارند.

 

سخن پایانی

بر طبق تجربیاتی که در طی سال‌ها کسب کرده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که باید براساس فناوری روز، تأسیسات حرارتی نیز بروزرسانی شوند. دلیل این موضوع بر پایه نیازهای زندگی مدرن استوار است، اینکه بتوان با صرفه ‌جویی هر بیشتر و بهینه کردن شرایط زندگی، حداکثر فایده را از فناوری جدید برد. در همین راستا، استفاده از بهترین زمان سرویس پکیج دیواری و زمینی راهی عالی برای گرم کردن فضای خانه و فراهم آوردن شادی و نشاط در افراد است.

 

سوالات متداول

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟

در مکان‌هایی که نیاز به گرمای بیشتری است پکیج زمینی بهترین گزینه است. -پکیج زمینی معمولاً دارای مخزن ذخیره آب گرم یا مخزن کوئل‌دار می‌باشند. -پکیج دیواری فضای کمتری را نسبت به پکیج زمینی اشغال می‌کند. -پکیج دیواری معمولاً برای ذخیره آب مخزنی ندارد و آب گرم مصرفی را به صورت لحظه‌ای گرم می‌کند.

 

معایب پکیج زمینی چیست؟

پکیج‌های زمینی نسبت به پکیج دیواری به مصرف سوخت بیشتری نیاز دارند. پکیج‌های زمینی نسبت به پکیج‌های دیواری صدای بیشتری تولید می‌کنند. در پکیج‌های زمینی برعکس پکیج‌های دیواری آب‌گیری به‌طور خودکار انجام نمی‌شود. و باید فشار آب به‌طور دستی تنظیم گردد.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات