پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

آشنایی با انواع پکیج گرمایشی و نحوه عملکرد آنها

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← آشنایی با انواع پکیج گرمایشی و نحوه عملکرد آنها
آشنایی با انواع پکیج گرمایشی و نحوه عملکرد آنها

محصولات تخفیف دار

Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

آشنایی با انواع پکیج گرمایشی و نحوه عملکرد آنها

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

امکان داره برای شما این سوال پیش بیاد که پکیج گرمایشی چیست؟وچه کاربردهای دارد؟ درواقع پکیج گرمایشی به مورور زمان جیگذین بخاری ها و شوفاژها شد پکیج یک نوع سیستم گرمایشی است که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است.

 

مفهوم کلی پکیج چیست؟

پکیج یک سیستم پکیج گرمایشی است، که این روزها بجای موتورخانه برای گرم کردن آب مصرفی منازل و گرم کردن محیط اطراف استفاده میکنند، کاربرد دارد. پکیج، نسبت به آبرگرمکن و بخاری و سایر وسایل گرمایشی قدیمی که اکثر مردم استفاده می کردند، کوچک تر و فضای زیادی را اشغال نمی کند. در هر واحد مسکونی الزامی به نصب پکیج ها هر کدامد  جداگانه می باشد. پکیج ها دارای سایز های مختلف و همچنین انواع مختلفی دارد که هرکدام کارکرد مخصوص خود را دارند.

 

برای اطلاع از قیمت پکیج بی تا 22 فن دار بر روی لینک کلیک کنید

 

مفهوم کلی پکیج چیست؟

 

سیستم گرمایشی پکیج چیست؟

برای اینکه پکیج را معرفی کنیم اول بایدتوضیح روشنی از سیستم گرمایشی پکیج را ارائه بدهیم وبعد به معرفی وبرسی ان برسیم . درمعرفی پکیج باید گفت که پکیچ دستگاهی است که قابلیت تامین منابع آبی سرد و گرم برای واحدهای  ساختمان را دارد که این سیستم گرمایشی به صورت زمینی و یا دیواری قابل استفاده و نصب خواهد بود.

 پکیج دیواری و یا زمینی دستگاهی است که به جای موتور خانه مرکزی کار می­‌کند. پکیج بوتان را می­توانیم به راحتی به جای یک کابینت دیواری و یا زمینی نصب کنیم. که علاوه بر بازدهی انرژی بالاتر، دارای سوخت کمتری هم از موتورخانه بوده و همچنین موجب حذف لوله کشی­‌های فروان در ساختمان می­‌گردد و این سبگ گرمایشی  سبب مستقل شدن هر یک از واحدها از نظر گرمایش و تامین آب گرم بوده است.

ازهمه مهم تر،مصرف سوخت کمتر بوده است که این سیستم گرمایشی باعث تشویق همه مردم و ارگان ها بوده است . به این ترتیب با استفاده ازپکیج، در ساختمان‌ها نیازی به موتورخانه نیست. از این رو، می­توان گفت که پکیچ ها به دو دسته دیواری و زمینی تقسیم شده است.

 

سوخت پکیج گرمایشی

هر سیستمی برای تولید انرژی یا فعالیت، نیاز به سوخت دارد؛ سیستم گرمایش نیز از این قاعده مستثنی نیست. گاز و برق سوخت مصرفی سیستم‌های امروزی است.

بهتر است بدانید با آن که این سیستم‌ها از دو نوع سوخت متفاوت برای تولید انرژی و گرما استفاده می‌کنند، اما نسبت به دیگر سیستم‌ها منابع کم‌تری مصرف می‌کند؛ به عنوان مثال پکیج گرمایشی نسبت به کاربردی که دارد حتی از اسپیلت و کولرهای گازی نیز مصرف کمتری دارد. این سیستم نقش آبگرمکن را در کنار تامین‌کننده گرمای فن کوئل دارد و با وجود این در مقایسه با سایر روش‌ها به‌صرفه‌تر است.

 

معرفی انواع پکیج ها و نحوه کار انها

پکیج های تک مبدله

یکی از رایج ترین انواع پکیج ها است که برای تولید آب گرم مصرفی و آب گرم گرمایش تنها از یک مبدل استفاده می شود. در واقع این پکیج ها دارای  یک مشعل و یک مبدل است.

هنگام باز کردن شیر آب گرم مصرفی، فلوتر نصب شده است در پکیج اول آب گرم مصرفی را فعال می کند. در این حالت مبدل دوبل شده، شعله سریع  آب را گرم می کند و از طریق خروجی آب را به محل مورد نظر انتقال می دهد. در این حالت پکیج در واقع یک آبگرمکن است

در فصل زمستان یک شیر سه طرفه آب گرم خروجی را کنترل می کند. این شیر سه طرفه با گرم شدن آب مصرفی مسیر رادیاتور ها را قطع میکند  تا آب مصرفی به سرعت گرم بشودبا فعال شدن مدار گرمایشی رادیاتورهامسیر ان را باز می کنددر این حالت پمپ به صورت خودکاربه کار خواهد افتاد.

پکیج های تک مبدله یک پمپ دارند که وظیفه آن اجرای  گردش آب در سیستم گرمایش می باشد. این پمپ تنها در هنگام سیستم گرمایش فعال می شود اما در فصل تابستان از مدار خارج خواهد شد. این پمپ در زمان گرم کردن آب گرم مصرفی، موقتا از مدار خارج می شود.

سیکل آب ادامه دارد و هر بار آب در معرض شعله پکیج قرار گرفته و رادیاتور ها را گرم می کند. وسپس آب به وسیله پمپ در مسیر برگشت به پکیج بر می گردد. در نتیجه آبی که در مسیر پکیج  همیشه قرار دارد ثابت است و در چرخش خود گرم شده و حرارت را به رادیاتورها انتقال می دهد.

سیکل گرمایش آب حتی وقتی که رادیاتوها را خاموش کرده اید یا سیستم گرمایش را بسته اید هم چنان فعال بوده و بر روی 1.5 بار کار می کند تا در زمان روشن کردن سیستم گرمایش سریعابتواند رادیاتور را گرم کند.

این آب باید همیشه ثابت باشد چون آب دارای رسوباتی می باشد و در صورت پر و خالی شدن زیاد این رسوبات جمع نشود و موجب گرفتگی لوله ها نشود. بنابراین بهتر است این لوله ها تنها یک مرتبه بارگیری شوند.

از آنجایی که پکیج های تک مبدله هم آب گرم و  هم گرمایش را تولید می کند و این آب گرم مصرفی در تماس مستقیم با شعله است، باز هم رسوب گیری به احتمال زیاد اتفاق می افتد.

 

برای اطلاع از قیمت پکیج بی تا 24 فن دار بر روی لینک کلیک کنید

معرفی انواع پکیج ها و نحوه کار انها

 

پکیج دو مبدله

نوع دوم پکیج ها پکیج دو مبدله است که دارای دو نوع مبدل به نام های مبدل اصلی و مبدل ثانویه یا صفحه ای است. مبدل اصلی مربوط به سیستم گرمایشی و مبدل صفحه ای مربوط به گرمایش آب مصرفی است.

در پکیج دومبدله اگه اب را باز کنیم پمپ گردش اب شهری را در مبدل صغحه ای را فعال می کند.در این شکلاب با شعله گرم نمی شود بلکه  پمپ این آب را به مجاورت آب گرم گرمایش قرار داده است  فرستاده و در نتیجه آب گرم می شود.

 عبور آب در این نوع پکیج ثابت بوده است و دمای جریان آب به راحتی کنترل می شود. همین مساله موجب گرم شدن سریع تر و بهتر آب مصرفی شده است. پکیج های دو مبدله از پکیج های تک مبدله بهتر است . چون در اینجا برای گرم شدن آب نیازی به مجاورت آب گرم و شعله نیست. همین مساله احتمال رسوب و گرفتگی لوله ها را کاهش می دهد و در نتیجه عمر مفید پکیج را طولانی ترخواهد کرد.

 

طریقه عملکرد یک پکیج چگونه است؟

طریقه عملکرد پکیج در فصل زمستان و فصل تابستان فرق دارد، به طوری که در فصل تابستان مدار گرم کننده به صورت خورکار کار می کند یعنی در صورتی که ما  نیاز  داریم می توانیم حتی در فصل گرما هم از آب گرم استفاده کنیم اما در فصل زمستان، توسط مدار حرارتی، آب مورد نیازما را گرم می کند. پکیج ها وظیفه گرم کردن آب رادیاتورها را هم بر عهده دارد، اما بیشترین جنبه کاربردی آن فراهم سازی آب گرم منازل و ادارات است.و لازم به ذکر است که نصب پکیج ها، راه اندازی آن و همینطور تعمیر پکیج یکی از کارهای بسیارمهم که باید به درستی انجام شود.

پکیج هم تقریبا کارکردی شبیه آبگرمکن دارد به این دلیل که شما هر زمان که شیر آب را باز می کنید، سنسور جریان آب فعال شده و به کمک جرقه ای پکیج روشن می شود.

 

مزایای خرید پکیج

  • صرف جویی در انرژی مصرفی میباشد
  • دسترسی راحت به پکیج می باشد
  • نیاز نداشتن به عایق کاری می باشد
  • درجات را به صورت دلخواه متوانیم تغییر دهیم
  • بی صدا کار کردن
  • فراهم کردن سریع و همیشگی آبگرم است
  • امنیت بالادارد
  • هزینه تعمیرات پائین می باشد
  • پایین بودن هزینه انرژی می باشد
  • مدیریت مدبرانه پکیج در انرژی است
  • فضای کمتری را می گیرد 

 

برای اطلاع از قیمت پکیج بی تا 26 فن دار بر روی لینک کلیک کنید

مزایای خرید پکیج

 

انواع پکیج بر اساس محل نصب

پکیج ها را از نظر محل نصب به دو دسته دیواری و زمینی تقسیم می شود :

 ۱ – پکیج دیواری

پکیج های دیواری با ظاهری نسبتا زیبا تر و اندازهای  کوچک تر که مورد پسند نیز هستند، بیشتر اوقات در آشپزخانه ها نصب می‌شوند.

در این نوع از پکیج ها، امکان استفاده از سیستم گرمایشی و بالا بردن دمای آب را به طور همزمان وجود ندارد، زیرا در این نوع پکیج ها منبع ذخیره آب گرم وجود ندارد.

اولویت این سیستم ها در تامین آب گرم مصرفی است و اگر شیر آب گرم را باز کنیم به مرور زمان رادیاتور ها سرد می‌شوند؛ بهتر است در فصل زمستان در استفاده از  پکیج های دیواری به این نکته توجه لازم را داشته باشید.

 

۱ – مشعل ‌دار

این پکیج ها از مبدل حرارتی مستقیم و مشعل خطی استفاده می‌ شود و دارای دیگ گرمایشی نیستند و می‌تواند از مبدل صفحه ای یا مخزن استفاده کند.

۲ – بدون مشعل

این نوع پکیج، ظرفیت بیش تری نسبت به پکیج های زمینی مشعل دارند. این نوع  پکیج ها از دیگ فولادی و چدنی استفاده می‌کنند که قدرت پکیج را در تامین کرده است و آب گرم و گرمایش فضا بالا می‌برد.

یکی از برتری های استفاده از پکیج های زمینی بدون مشعل، استفاده از مشعل های گازوئیل سوز، گاز سوز و یا دوگانه سوز است.

 

انواع پکیج دیواری

پکیج های شوفاژ دیواری

۱ – دارای فن

این نوع پکیج هوای مورد نیاز برای احتراق را از فضای بیرون به دستگاه رسانده است و گاز های ناشی از سوخت توسط دودکشی دوجداره خارج خواهد شد.

۲ – بدون فن

این پکیج ها هوای مورد نیاز احتراق را از داخل خانه تامین می‌کند و گاز های ناشی از سوخت را نیز بدون هیچ دودکشی در فضای داخلی منزل پخش می‌کند؛ این پکیج ها برای استفاده در آپارتمان ها طرفداری ندارند و تولید آنها نیز کم است.

 

۲ – پکیج زمینی

پکیج زمینی در محل های با متراژ بالا نصب می‌شوند زیرا توان زیاد این دستگاه ها برای واحد های آپارتمانی با متراژ کوچک مناسب نیست.

با استفاده از پکیج زمینی، دیگر به آب گرم کن ها برای تامین آب گرم مصرفی نیازی نیست. این نوع پکیج ها در انواع چگالشی، مبدلی و مخزنی انتخاب می‌گردند.

این نوع پکیج با تولید آلودگی صوتی، محبوبیت کم تری برای نصب داخل ساختمان ها دارند.

منبع حرارتی این پکیج ها مشعل بوده و شیر پرکن آن ها به صورت دستی است.

دودکش این پکیج ها قطری ۱۵ سانتی متری دارند و دریچه ای نیز برای ورود هوای تازه در پکیج ها تعبیه شده است.

 

3- پکیج زمینی ایستاده

این نوع پکیج ترکیبی از دو نوع دیواری و زمینی بوده و برای ساختمان های بزرگ مناسب است. این دستگاه ها توان حرارتی بالا و قابلیت تفکیک دماهای مدار را دارند، به عنوان مثال در ساختمانی که در قسمتی از آن از رادیاتور و در قسمتی دیگر از سیستم گرمایش از کف استفاده می‌کند، قابلیت  تغذیه هر دو مدار وجود دارد.

 

انواع پکیج شوفاژ

دیواری: این نوع پکیج ها یا دارای یک مبدل هستند که یرای گرم کردن شوفاژ و گرم کردن آب مصرفی در محیط خانه استفاده می‌شود و یا اینکه دارای دو مبدل هستند و برای گرم کردن آب شوفاژو آب مصرفی از مبدل ها به صورت مجزا استفاده می‌شود.

زمینی: این نوع پکیج ها شامل مدل های مخزنی و مبدلی هستند. برای تامین گرمای مورد نیاز درون پکیج یک مشعل قرار دارد. پر کردن مخزن آبی پکیج به صورت دستی انجام می‌شود و امکان پر کردن آن بطور اتوماتیک وجود ندارد.

دودکش دار: تمامی پکیج ها به دودکش نیاز دارند. دودکش ها به صورت استاندارد دارای قطر۱۵سانتی متر هستند اما بسته به ظرفیت پکیج سایز آن قابل تغییر است. ارتفاع دودکش باید حداقل ۴ و حداکثر ۱۵ متر باشد. اگر پکیج در مکانی قرار داشته باشند که امکان تهویه هوا وجود داشته باشد از دودکش معمولی و اگر فضا بسته باشد از دودکش های دوجداره استفاده می‌شود.

فن دار: این نوع پکیج ها دود حاصل از سوخت را از طریق فنی که در دستگاه تعبیه شده است به محیط بیرون فرستاده می‌شود.

بدون فن: این نوع پکیج دودی که از سوختن مشعل و حرارت به وجود می‌آید را از طریق مکش به بیرون هدایت می‌کند این مکش به صورت طبیعی از ارتفاعی که پکیج از زمین دارد به وجود می‌آید. این نوع پکیج ها فقط در خانه قابل استفاده هستند و چون فاقد فن هستند سرو صدای کمتری هم دارند. در این نوع پکیج ها چون هوای مورد نیاز برای سوخت از هوای محیط خانه تامین می‌شود باعث کمبود اکسیژن می‌شود.

 

 

انواع پکیج بر اساس نوع سوخت

۱ – پکیج گازی

در نوع های دیواری و زمینی می باشد

۲ – پکیج گازوئیلی

در نوع زمینی با قابلیتت نصب در انبار و یا موتور خانه است

۳ – دوگانه سوز

در نوع زمینی با قابلیت نصب در انبار و موتور خانه است

۳ – برقی

در نوع های دیواری و زمینی می باشد

 

طی کردن مراحل نصب پکیج

زمانی که شما شروع به نصب پکیج می کنید، در مرحله اول باید هواگیری سیستم را به وسیله یک پیچ مشکی رنگ روی شیر انجام دهید چون فراموش کردن آن باعث به وجود آورنده مشکلاتی می شود که به پمپ و مبدل حرارتی شما آسیب وارد می کند. در مرحله دوم دفترچه راهنمای آن را بیرون آورده و به دقت مطالعه کنید.

برای نصب پکیج حتما با فاصله 40 متری از دیوار زیر شکاف دودکش انجام شود، شابلون ها را از روی دیوا جدا کرده و نقاطی که نیاز به سوراخ شدن دارند را علامت گذاری کنید و با وسیله مناسب دیوار را سواخ کرده و قطعات مورد نیاز اعم از رولپلاک، پیچ ها و قلاب آویز را در جاهای علامت گذاری شده وصل کنید و سپس خود پکیج را در جای خود نصب کنید.

شیلنگ ها و شیر فلکه ها را به منظور آبگیری پکیج راه اندازی کنید و بعد از انجام تمامی مراحل باید به سراغ درست کردن ارتباط دودکش برویم. لازم به ذکر است که بگویم دستگاه باید در جاهایی قابل دسترس نصب شود. احیاناً اگر دستگاه داخل کابینت باشد، کف و سقف کابینت باید برداشته شود تا هوا مورد نیاز به پکیج برسد و به فاصله5 الی 10 سانتی متر از طرف دیوار فاصله داشته باشد.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
بصیری تاریخ : ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
درود لطفا در مورد سیستم "خودگرمایش" یا همون سیستم ضد یخ پکیج هم توضیح بدید و اینکه در پکیج‌های بوتان وجود داره یا نه
ادمین تاریخ : ۱۴۰۱/۱۲/۲۸

سلام دوست عزیز

بله حتما یک مقاله در این خصوص هم میزاریم

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات