پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

سرویس پکیج شامل چه نکاتی است؟

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← سرویس پکیج شامل چه نکاتی است؟
سرویس پکیج شامل چه نکاتی است؟

محصولات تخفیف دار

B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

سرویس پکیج شامل چه نکاتی است؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

سرویس پکیج در منازل با داشتن ابزار و امکانات مورد نیاز ، توسط نصاب پکیج گروه مهندسی تکنوفن به بهترین شکل انجام می گیرد ، در این فرآیند علاوه بر رفع مشکلات و انجام تعمیرات پکیج سوریس کلی نیز بر روی پکیج انجام می گیرد ، برای مثال شستشوی اسیدی لوله های داخلی پکیج باعث از بین رفتن آهک لوله ها و افزایش بازدهی پکیج می شود. 

پکیج، دستگاهی است که برای گرمایش محیط به کار می رود، اما این دستگاه نیز مانند لوازم دیگر احتیاج به سرویس مناسب و نگهداری دارد، در این مقاله از پکیج بوتانو سخن خواهیم گفت.

اگر می خواهید پکیجی که استفاده می کنید در تمام دوران عمر خود بهینه کار کند، باید سرویس دوره ای آن مرتب انجام شود، علاوه بر سرویس دوره ای، بسته به نیاز دستگاه از سرویس کامل پکیج که بهینه ترین و کامل ترین نوع سرویس است نیز می توانید بهره ببرید، سرویس و نگهداری پکیج به بالا بردن عمر دستگاه کمک به سزایی خواهد کرد.

 

مطالبی که قرار است بخوانید:

 

سرویس پکیج شامل چیست؟

همانند موجودات، وسایل ما زمانی می‌توانند به خوبی کار کنند که قطعاتشان سالم باشند. اگر قطعه‌ای معیوب شود، عملکرد دستگاه را دچار مشکل می‌کند. هنگام سرویس پکیج، سرویسکار پکیج در کنار رسوب زدایی و تمیز کردن دستگاه، قطعات را بازبینی می‌کند تا از درست کار کردن سیستم مطمئن شود.

به طور کلی سرویس پکیج شامل هواگیری پکیج، رسوب زدایی، تنظیم دما، بررسی دودکش پکیج، بررسی رادیاتور و شوفاژها، کنترل فشار آب و... است. همچنین اگر در پکیج خود مشکلات دیگری را مشاهده کردید، حتما هنگام سرویس کردن پکیج آن را به سرویسکار خود اطلاع دهید. فرقی نمی‌کند که پکیج شما از کدام برند است. در هر صورت به نگهداری و سرویس پکیج نیاز دارید.

 

 

برای اطلاع از قیمت پکیج پرلا پرو 24 فن دار بر روی لینک کلیک کنید

 

سرویس پکیج شامل چیست؟

 

بهترین زمان سرویس پکیج دیواری چه زمانی است؟

سرویس پکیج دیواری باید به صورت دوره‌ای انجام شود؛ منوط کردن سرویس پکیج دیواری به زمان وقوع خرابی احتمالی، اصلاً عقلانی نیست و باید کار به صورت دوره‌ای انجام شود. مطابق تجربه و تخصص، باید گفت فاصله بین سرویس دوره‌ای پکیج دیواری، به عمر وسیله بستگی دارد. به طور معمول پیشنهاد می‌شود:

  1. برای پکیج دیواری با عمر کمتر از پنج سال، سرویس دوره‌ای هر شش ماه یکبار
  2. برای پکیج دیواری با عمر بین پنج تا ۱۰ سال، سرویس دوره‌ای هر چهار ماه یکبار
  3. برای پکیج دیواری با عمر بیش از ۱۰ سال، سرویس دوره‌ای هر سه ماه یکبار

در نظر داشته باشید که اصولاً هر چه عمر یک وسیله بالاتر برود، شانس وقوع مشکل در قطعات آن بیشتر خواهد شد و در نتیجه زمان سرویس پکیج باید با فواصل نزدیک‌تری انتخاب شود.

بهتر است زمانبندی سرویس پکیج دیواری به شکلی باشد که تایم دوره، مطابق با فصول سرد سال باشد. مثلاً در حالت انجام سرویس دوره‌ای شش ماهه، ماه‌های مهر و فروردین برای این کار انتخاب شود. به این علت این فواصل بهترین زمان سرویس پکیج دیواری ایرتورپن  هستند که با آغاز فصول سرد و روشن شدن شوفاژها همپوشانی دارند.

 برخی از امور مربوط به سرویس پکیج، پیش از روشن کردن شوفاژها الزامی هستند. البته اگر وضعیت جغرافیایی محل زندگی شما به شکلی است که تا آغاز فصل زمستان نیازی به روشن کردن شوفاژها نیست، می‌توانید یک دوره از سرویس پکیج دیواری را موکول به ماه اول زمستان کنید.

 

رایج ترین مشکلات پکیج های خانگی عبارتند از :

  • کاهش فشار آب
  • نشستی آب از پکیج
  • روشن نشدن
  • گرم نکردن آب
  • سر و صدای زیاد
  • خرابی سنسورها
  • نشست رسوب در رادیاتور و مبدل ها
  • نشست هوا در مدار خرابی شیرها
  • اشکال در پمپ و خرابی ترموستات

آخرین چیزی که در یک روز سرد می خواهید این است که پکیج و گرمای مرکزی شما خراب شود. خوشبختانه ، شما می توانید با انجام سرویس سالانه بویلر از بروز این امر جلوگیری کنید. سرویس پکیج می تواند اطمینان حاصل کند که دیگ بخار و سیستم گرمایش مرکزی شما تا حد ممکن روان و کارآمد کار می کنند. این خدمات معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد ، البته این امر به دستگاه شما نیز بستگی دارد.

پکیج ها در انواع مختلفی موجود هستند ، اما متداول ترین آنها در بازار به عنوان ” پکیج منقبض ” شناخته شده است. این مایع متراکم شده از طریق یک لوله میعانات خارج می شود ، که می تواند در دمای سردتر یخ بزند. اگر دیگ بخار شما کار نمی کند و دمای خارج از آن زیر انجماد است ، ممکن است یخ زدگی لوله میعانات باشد. بهترین کار این است که بطری آب گرم را روی لوله قرار دهید تا زمانی که یخ ذوب شود خوشبختانه این کار اجازه دهد دیگ بخار وظایف خود را از سر بگیرد.

همچنین می توانید آب گرم ( نه جوش ) روی را لوله بریزید ، اما اگر هوا هنوز سرد است ، پس از سرد شدن آب مراقب تشکیل یخ باشید. در حالت ایده آل ، شما باید لوله را عایق بندی کنید تا در وهله اول شانس کمتری برای یخ زدن داشته باشد. گزینه دیگر جایگزینی یک لوله باریک با یک لوله پهن تر است ، جایی که درجه حرارت برای تشکیل یخ در لوله تا حدی که مسدود شود باید پایین باشد.

 

سرویس پکیج شامل چیست ؟

بازرسی کامل از کل ساختار دودکش ، بازرسی و در صورت لزوم تمیز کردن مشعل ، محفظه احتراق ، انژکتور و مبدل حرارتی. بازرسی از دستگاه های احتراق به عنوان مثال چراغ های پایلوت و یا الکترودهای حسگر جرقه و شعله

عملکرد و کنترل : دیگ بخار شما دارای تعدادی کنترل و دستگاه ایمنی است که برای عملکرد صحیح آزمایش می شوند. در صورت نیاز یک مهندس بررسی خواهد کرد که تمام عملکردهای دیگ بخار به درستی کار می کنند

آزادسازی دودش و احتراق : مهندسین ساختار ، انتها و مسیر دودکش ( لوله از دیگ بخار به خارج از خانه ) را بررسی می کنند.

بررسی یکپارچگی تمامی آب بندها و واشرها

اطمینان حاصل کنید که دریچه های تغلیظ کننده ( چگالنده ) و زهکشی عاری از هر گونه کثیفی است

دستگاه را مطابق با دستورالعمل سازنده آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود هر یک موارد فوق به درستی کار می کنند : ورودی حرارت و / یا فشار کار ، اثربخشی جریان ، سیستم های تهویه مطابق با استاندارد هستند ، ایمن بودن سیستم پکیج

تجزیه و تحلیل و اندازه گیری احتراق نهایی در برابر تحمل های تعیین شده توسط دستورالعمل های سازنده

آزمایش تمام اتصالات گاز ، آزمایش عملکرد گرمایش و آب گرم

بازرسی بصری از سایر وسایل برقی گازی ، اطلاع رسانی کتبی در مورد نقص ایمنی گاز که ممکن است بر عملکرد ایمن وسایل شما تاثیر بگذارد

ارزیابی کنترل های گرمایشی فعلی و بهترین توصیه های عملی در مورد بهره وری انرژی

 

برای اطلاع از قیمت پکیج پرلا پرو 28 فن دار بر روی لینک کلیک کنید

 

سرویس پکیج شامل چیست ؟

 

به چه علت پکیج باید سرویس شود

فرقی ندارد شما جز افراد آپارتمان نشین هستید و یا خانه ویلایی مستقل دارا  باشید چون سرویس پکیج برای هر واحد مسکونی به صورت جداگانه طراحی شده است و هر خانه‌ سیستم جداگانه ای دارد که برای سرویس آن نیاز به افراد متخصص شرکت دیجی امداد در این زمینه می باشد. استفاده از افرادی که دانش و آگاهی کافی برای تعمیر و سرویس پکیج را دارند به شما کمک می‌کند تا با خیال آسوده زمستانی گرم را تجربه کنید. و سرویس سالیانه پکیج کمک می‌کند تا طول عمر پکیج بیشتر بشود و هزینه‌های آن نسبت به تعمیر و سرویس دوباره آن کاهش یابد.

 

نحوه سرویس پکیج به چه صورت است؟

مراحل سرویس پکیج و مواردی که باید برای انجام این کار صورت گیرد در بالا ذکر شد که به طور خلاصه شخصی که این وظیفه را برعهده دارد باید مواردی از قبیل عدم وجود نشتی در لوله ها، عدم تشکیل رسوب در مسیرهای ورودی و مبدل ها، شیلنگ ها، فیلترها، اتصالات را بررسی کند در زمان سرویس پکیج در صورتی که هر کدام از این عیوب مشاهده شود، قسمت مربوطه بایستی تعمیر گردد.

البته لازم به ذکر است که سرویس دهی پکیج یک کار عادی نیست که همه ی افراد بتوانند این کار را انجام دهند و عیوب را برطرف سازند، بلکه باید از شخصی که در این زمینه متخصص است و توانایی لازم را دارد کمک گرفت، چرا که ممکن است زمان سرویس دهی نیاز به انجام یک سری اقدامات مانند رسوب زدایی داشته باشد که حتما یک متخصص بایستی این کار را انجام دهد.

اما این نکته در مورد همه پیکج ها وجود دارد که باید هر چند وقت یک بار و به طور منظم سرویس دهی و رسوب زدایی پکیج گرمایشی شوند و قبل از انجام این کار باید حتما قطع گاز و برق و آب را انجا مدهید که در غیر این صورت خطر آفرین می شود. در ادامه به مراحل سرویس پکیج می پردازیم:

 

۱. مرحله اول )

در این مرحله شخص متخصص باید پوسته پکیج را باز کند و مخزن آب و لوله‌هایی که آب از آن‌ها عبور می‌کند را بررسی کنید با انجام این کار متوجه خواهد شد که آیا نیاز به عملیات رسوب زدایی می باشد یا خیر؟در بیشتر مواقع نیاز است که عملیات رسوب زدایی انجام شود که برای انجام این کار  شخص باید آن قسمتی که آب برای گرم شدن از آنجا عبور می‌کند را از پکیج خارج کند و آب اسید را از محل ورودی آب ریخته و به مدت چند دقیقه باید اجازه دهد تا آب اسید داخل آن قسمت بماند و در نهایت باید آن را از خروجی خارج کند، پس از انجام این کار لازم است تا قسمت مربوطه را با آب و مواد شوینده به طور کامل شستشو دهد.

 

۲. مرحله دوم )

در دومین مرحله متخصص باید برد پکیج را بررسی کند که متوجه می شود خاک روی قطعات را نگرفته باشد و از بروز اختلال در عملکرد پکیج جلوگیری شود.
برای برطرف کردن گرد و خاک روی قطعات می تواند از وسیله ای همانند سشوار استفاده کند یا دستگاهی که دمنده ی هوا باشد و عملکردی شبیه به سشوار داشته باشد. اما از آن جایی که قطعات برد جز، حساس ترین قطعات می‌باشد باید احتیاط کند.

 

۳. مرحله سوم )

حالا نوبت به بررسی دودکش می رسد. شخص باید بررسی کند که شئ یا چیزی مسیر دودکش را مسدود نکرده باشد چرا که مسدود شدن مسیر بسیار خطرناک است و در نهایت باعث بازگشت دی اکسید کربن به محیط و مرگ می‌شود.روند بررسی دودکش نیز بدین صورت است که  شخص به پشت بام رفته و با کمک یک سنگ کوچک می تواند این کار را انجام دهد. اگر صدای برخورد سنگ به پکیج شنیده شود متوجه می‌شود که مسیر دودکش سالم است و اگر صدایی نیامد حتما چیزی مسیر را مسدود کرده است.

 

۴. مرحله چهارم )

تمیز کردن مشعل یکی از مراحل سرویس پکیج دیواری است.برای تمیز کردن مشعل معمولا از یک دمنده استفاده می شود تا اگر خاک یا آشغال سوراخ‌های آن قسمت را مسدود کرده است، پاک سازی شود البته از وسیله ای همانند از یک جارو برقی هم می‌توان برای انجام این کار استفاده کرد.

 

برای اطلاع از قیمت پکیج پرلا پرو 32 فن دار بر روی لینک کلیک کنید

نحوه سرویس پکیج به چه صورت است؟

 

۵.مرحله پنجم)

پمپ پکیج هم جز مواردی است که در سرویس دهی پیکج باید به آن توجه شود.برای سرویس پمپ، می توان از آچار آلن کمک گرفت و با استفاده از آن پره‌های روتور را تمیز کرد.بعد ایز این که عملیات پاک سازی و تمیز کردن پره ها و پمپ انجام شد برای روان کار کردن این اجزا می‌توان مقدار کمی‌مایع ظرفشویی درون آن ریخته شود، سپس اجزا بسته و در جای خود قرار گیرند.

 

۶. مرحلع ششم )

که این مرحله مربوط به پاک سازی قطعه جرقه زن می باشد.برای تمیز کردن جرقه زن سمباده را چند بار روی الکترود و جرقه زن می کشند و سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را پاک می کنند.

 

۷.مرحله نهایی) 

مواردی که در بالا ذکر شد جز بررسی موارد اصلی است ولی اگر نیاز باشد متخصص سایر قطعات را بررسی کرده و در نهایت پکیج را راه اندازی می کند.در نهایت و پس از بررسی همه ی این موارد فرآیند هواگیری پکیج باید صورت گیرد که یکی از مهم ترین بخش‌های سرویس پکیج می‌باشد.

مراحل هواگیری پکیج بوتان به این صورت انجام می‌شود که باید آب ورودی را باز کرده و اجازه دهیم که این آب به شوفاژ راه پیدا کند، پس از این که از همه ی قسمت های آن‌ها عبور کرد دریچه خروجی شوفاژ را باز می‌کنیم و اجازه می‌دهیم مقداری از آب خارج شود و یک تشت زیر آن قرار می‌دهیم که محیط اطراف را خیس نکند و پس از مدتی که هوای پکیج خارج شد دریچه خروجی را می‌بندیم.قبل از راه اندازی مجدد باید آب، گاز و برق پکیج را وصل شود و این اطمینان حاصل شود که لوله‌های آب و گاز نشتی ندارند سپس باید فشار آب و گاز تنظیم شود.

 

موارد مهم پیش از نصب پکیج

پیش از نصب پکیج، بایستی موارد زیر را آزمایش نمایید. با آزمایش و کنترل این موارد است که می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که شرایط لازم برای اینکه پکیج به خوبی عمل کند فراهم است.

گردش هوای کافی: این یک شرط اولیه است. در صورتی که هوای کافی برای گردش وجود نداشته باشد نمی‌توانید پکیج نصب کنید. معمولا برای وجود این شرط درون ساختمان از دودکش استفاده می‌کنند یا آنکه پکیج را در فضای بیرونی مانند بالکن و تراس نصب می‌کنند.

سختی‌سنجی آب: اگر آب منطقه شما بسیار سخت است و املاح فراوانی دارد، باید در فواصل زمانی کمتری نسبت به حالت عادی رسوب‌زدایی را انجام دهید.

صحت عملکرد دودکش: این مورد در هنگام نصب پکیج درون ساختمان هم لازم است و هم از نظر ایمنی اهمیت فراوانی دارد. پیش از راه‌اندازی پکیج از صحت کار دودکش اطمینان حاصل نمایید.

 استحکام محل نصب: این مورد جهت ایمن ماندن خود دستگاه پکیج مهم است. اگر محل نصب از استحکام کافی برخوردار نباشد، ممکن است پکیج‌تان دچار آسیب فیزیکی شود.

از جمله موارد دیگری که پیش از نصب پکیج بهتر است بررسی گردد تا کمتر به سرویس  یا تعمیر پکیج نیاز پیدا کنید، می‌توان به این موارد اشاره نمود: تشخیص محل اتصال لوله‌ها، فشار کافی آب شهر، تمیزی داخل لوله‌ها، نصب کف‌شوی، خشک بودن محل نصب و بررسی حداقل قطر لوله‌ی گاز.

برای اطلاع از قیمت پکیج پارما 24 فن دار دیجیتال بر روی لینک کلیک کنید

علت اهمیت سرویس پکیج خانگی

در اینجا چند دلیل وجود دارد که نشان می دهد چرا شما باید هر سال پکیج خود را سرویس کنید :

ایمنی = سرویس پکیج این فرصت را به مهندس می دهد تا موارد ایمنی مانند نشت مونوکسیدکربن را شناسایی کند. مونواکسیدکربن یک گاز بی بو و بی رنگ است که می تواند به سرعت باعث آسیب مغزی و در بعضی موارد مرگ شود. اگر نگران هستید که دیگ بخار شما ممکن است به درستی کار نکند ، به عنوان مثال شعله نارنجی یا آبی رنگ دارد ، شما باید به سرعت با تکنسین های شرکت آس در تماس باشید حتی اگر سرویس سالانه شما هنوز به پایان نرسیده باشد.

کاهش هزینه ها = با افزایش سن یک پکیج دیواری ، کارایی آن کاهش یافته و این بدین معنا است که برای گرم کردن خانه شما نیاز به استفاده از سوخت بیشتری دارد که هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. یک سرویس پکیج سالانه اطمینان حاصل می کند که تمام اجزا در بهترین شرایط ممکن هستند و سطح بالاتری از کارایی را برای مدت طولانی تری ارائه می دهند.

جلوگیری از خرابی = در طولانی مدت سرویس پکیج باعث کاهش هزینه ها شده و همچنین یک خطای احتمالی را قبل از وقوع تشخیص می دهد.

 

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات